neuvoa kokeneelta kisa jännitykseen joka häiritsee paljon?

Yleistä biljardista

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
buddy

Re: neuvoa kokeneelta kisa jännitykseen joka häiritsee paljo

Viesti Kirjoittaja buddy »

mustang kirjoitti:Olen pelannut n.3vuotta aktiivisesti mutta kisoissa on liian kova jännitys ja se pilaa mahdollisuudet.mikä neuvoksi.
Jännityksestä pääsee eroon pelaamalla kisoissa, kuten weelie mainitsi. Viikkokisoihin vaan ja kokemusta keräämään. Kyllä se jännitys siitä pikkuhiljaa karisee, kun tajuaa, että ne pallot on ihan samanlaiset treenatessa ja kisapeleissä.
Mikko Jäntti
Tommi Lamminaho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

weelie kirjoitti:Pelaa panoksesta, tuntemattomien kanssa, tuntemattomilla pöydillä. Käy viikkokisoissa. Kantti kasvaa syödessä, vai miten se nyt oli.
Itse olen kyllä huomannut että rahasta pelaaminen ja turnausottelut eroavat toisistaan melkoisesti (johtuneeko siitä että itse olen tasapainoisen katki jatkuvasti :roll: ). Pikkupanos (esim. pöytävuokra) oli aloittalijana jo ihan riittävää jännitystä, joten sitä voi suositella jokaiselle, sekä Weelien mainitsemat viikkokisat.

Kokemusta, kokemusta, kokemusta. Mielikuvaharjoituksia, itsevarmuutta......
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Tommi Lamminaho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

jarnoahola kirjoitti:meikäläinen on kisannut biljardin eri kilpailumuodoissa nyt 9 vuotta pääasiassa kaisaa ja jännittää aina vaan. mutta ei läheskään niin paljon kuin ensimmäiset kerrat kilpatilanteessa. kyllä se jännitys helpottaa kun vaan kiertää viikkokisoja ja rg-kisoja. Ja niinhän sitä sanotaan että pieni jännitys parantaa peliä joten ei muuta kuin kisoja kiertämään
Juuri näin. Jossain vaiheessa oli itselläni vaihe, milloin kisojen käymisestä tuli liikaa rutiininomaista ja huomasin ettei jännitystä ollut. Tämä heijastui suoraan peliin, eikä tulokset olleet läheskään yhtä hyviä. Sitten piti ruveta kehittämään sitä jännitystä johon omat keinoni keksinkin. Keskittyminen on tarkempaa, silloin kun jännittää. Mielessä ei liiku mitään muuta kuin peli.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Vastaa Viestiin