9-pallon MM

Kansainväliset tapahtumat ja uutiset

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: 9-pallon MM

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Outo ote tuolla heebolla. "kaasu pohjassa", mut silleen hennosti työntää menemään. Yleensähän noita "kippurakouria" :wink: on sellaisia joilla se kasi vääntyy niin ku ortilla.
"Peruspelillä" on menny tosiaan "rivimiehille" nyt pari MM kisaa. Hyvä vaan, ei siinä mitään. Kertoo kärjen tasaisuudesta ja antaa monille toivoa. Päivänkunto merkkaa paljon.
Harmi ku noin huonoo kuvaa vaan näkyny kisoista. Rahastahan ei pitäis kai olla kiinni tuollapäin...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: 9-pallon MM

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Markus kirjoitti:
Golden kirjoitti:Lahjotti Japanin mies kaikki palkintorahat Japanin maanjäristyksien uhreille, aika kova.
Mä luin ton Oscarin statuksesta mut vaik normisti mua on syytetty naiviks ni ois kyl ihan hauska saada varmistus tolle jostain. Oscaril luki et "kaikki 2011 palkintorahat maanjäristyksen uhreille", jolloin sitä yulis sit jo aika paljon enemmänkin. Mietin vain realiteetteja (ja puulinpelaajan perusluonnetta excluding Efren ;)), että millä se sit elää ja sillee. Punk rockilla?
Eiköhän mezz tarjoo kohtuu hyvän sopimuksen? Katselin pro listaa, eikä nimeä näkyny. Kuinka Chamatin nimi voi olla muuten sekä predatorin, että mezzin listassa?
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: 9-pallon MM

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Eikös busti oo voittanu vaikka kuin? Challange of championsin jne. Eikös puuttunu "vain" MM titteli?
No, onhan tuo jo hupaisaa ku vuorotellen aloittaavat...
Mites tuon Chamatin sopimusten kans mahtaa olla? Onkohan tulossa jotain oikeusriitoja, vai eikö ketään kiinnosta...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Heggins
Viestit: 830
Liittynyt: 15:30 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

9-pallon MM

Viesti Kirjoittaja Heggins »

Eiks se challenge of champions ole ennemminkin minori, 8 pelaajan kutsuturnaus. Taso on tietty niissä kova. Us Openit ja MM:t on niitä majoreita.
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: 9-pallon MM

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Mut ei siinäkään ollu paljoo järkee ku se ysi meni usein kulmaan. Esim. matsissa Lee vs Hsia (joka taas on tuoreena pool videot osiossa) viimeks mainittu tekee 8ap ta ja kolme niistä oli aloitu ysejä ja samaan kulmaan. Tais olla suunnilleen normi prosentti tuohon aikaan. Toki siihen sai ihan tosissaan lyödä ei siinä mitään... Eikös joogin tule muuten luopua kaikesta turhasta voimien näytöstä Markus? Sinunhan pitäis olla softbrake fani, eikö? :roll:
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Skobe
Viestit: 1821
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: 9-pallon MM

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Tuossa on mun patenttiratkaisu (paitsi jos tämä on jo patentoitu) :D
Eli kolmio, jossa on omat semi väljät kolot jokaiselle pallolle. Pakkaa tehdessä pallot vain pudotetaan koloihin ja ne jäävät miten jäävät (kuten kuvassa). Aloittaja ei saa tehdä pakkaa itse ja jokaisen pallon väliin jää väkisinkin väli.

Massatuotantoon mars mars.
Kuva
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: 9-pallon MM

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Tuo on kyllä jo jotain... Deuelilla ja kumppaneilla raksuttais pari viikkoa..
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: 9-pallon MM

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Ois kyllä jäätävä finaali silleenki, että soft breikki ois sallittu, voittajan aloitus ja jonnekin pariinkymmeneen freimiin. Alkais teikkaus olemaan melko tärkeä... Tai vaihtaisivat aloitussääntöä puolessa välissä!? 8) Monipuolisuus kunniaan...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Skobe
Viestit: 1821
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: 9-pallon MM

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Markus kirjoitti:
Markus kirjoitti:Äh, katoin vasta nyt ton Skoben kuvan tarkemmin. Mun idea on ollut, että testien avulla tehdään täpping-matto, missä raot "oikeissa" kohdin, eli niin ettei automaatti palloja ole, ainakaan alle 33,33km/h ja full hit -breikeillä.. :)

Skoben idea tosiaan voi olla parempikin, sillä tulee olemaan vaikeaa tehdä sapluuna, mikä antaa aina identtisen pakan, mutta mihin ei löydy "avainta".

Tossa mulla muuten karkealaatuinen virhe; piti tietenkin olla mph eikä km/h.

Skoben pakassa vois tulla sellai ongelma, et pakat ois sit kuitenki liian huonoja, ja jengi hinkkais niitä ja yrittäis keksii salettii palloo. Sellai templeitti vois olla aika kova (eli siis ideana mielestäni mielenkiintoinen yhdistelmä Maukkaa ja Skobea), että ykkönen ja kaks seuraavaa ois liimat keskenään. Sit tulis alapuolelle niin, että ysi ja kaks sen alapuolella olevaa palloa olis liimat keskenään. Tämä kolmen pallon liimakolmio olisi kuitenkin millin alempana kuin normi räkissä. Wingboolit ja alin pallo olis Skobe tyyliin pienen ympyrän sisällä, maksimissaan millin irti muista/toisesta pallosta. Pakkaa pitäisi tehdä niin, että ne täpätyt kaks kolmen pallon ryhmää sais hieraista yhteen, mutta loput kolme kun on asetettu, pakkaa ei saisi enään muotoilla. Miltäs kuulostaa? Kuka hahmottaa idean jäätävyyden? :P
Ykkönen olis aina kiinni, pakka ei olis ikinä täpö/harvemmin samanlainen kahta kertaa (ainakaan varmuudella ja erilainen myös eri pöydissä), ja ysi ei lähtisi ikinä kulmapusseja kohti. Ykkönen olis suurella todennäköisyydellä vaikeaa saada saletisti keskelle, koska väljyyttä olis joka tapauksessa eikä täten massaa niin paljoa takana kuin normisti. Pakan teko olisi yhtä nopeaa kuin perus täppingissä. Aika jäätävää, eikö?
Juu why not. Mulla oli se pointti, että käännetään kelkka rahellisesti toisinpäin; kahden samanlaisen pakan löytäminen olisi yhtä mahdollista kuin kolmen päävoiton saaminen lotossa peräkkäin. Näin pakotetaan aloittamaan kovaa ja panostamaan samalla kiven kontrolliin (keskelle pöytää). Se on ihan testauskysymys kuinka väljät raot kolmion koloissa on eli kuinka erillaiset pakoista voi tulla.

Piti näköjään muutama vuosi hakata biljarddia ennen kuin keksin sen minkä jokainen bubipaisti on aina tienyt; löysät pakat :lol:
Skobe
Viestit: 1821
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: 9-pallon MM

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Skobe kirjoitti:Tuossa on mun patenttiratkaisu (paitsi jos tämä on jo patentoitu) :D
Eli kolmio, jossa on omat semi väljät kolot jokaiselle pallolle. Pakkaa tehdessä pallot vain pudotetaan koloihin ja ne jäävät miten jäävät (kuten kuvassa). Aloittaja ei saa tehdä pakkaa itse ja jokaisen pallon väliin jää väkisinkin väli.

Massatuotantoon mars mars.
Kuva
Tanttu, älä ryövää mun ideaa (ainakaan ilman rojalteja) tai haastan sut merimiespainiin. Laitetaan paja pystyyn, niin saadaan antimagicrackit jo tämän vuoden us openiin.
Vastaa Viestiin