Suomi vs Tanzania

Kansainväliset tapahtumat ja uutiset

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
bilisali
Viesti:

Suomi vs Tanzania

Viesti Kirjoittaja bilisali »

Tanzania: Jamal, Lodhia Shine in Klub Afriko Snooker Tournament

Arusha Times (Arusha)

17 November 2007
Posted to the web 16 November 2007

Hiten Nathwani
Arusha

The Klub Afriko-sponsored Snooker tournament ended at the Arusha Gymkhana Club on Wednesday, October 31 seeing Rahim Jamal Subhash Lodhia emerging leaders in Division A and B, respectively.

The grand final prize giving dinner was held at Klub Afriko on Friday , November2 2007.

Fourteen players took part in the competition, including many new comers, ranked in two Divisions A and B. Winner Division A was Rahim Jamal and Runner up was veteran Ashok Asodia, with a score of 3-2.

Winner of Division B was Subhash Lodhia and the Runner up was Jatin Sonecha, with a score of 3-2.

Relevant Links

East Africa
Sport
Tanzania

The finals of both the divisions was thrilling and exciting as in Division B the frame score was 2-2 and the final fifth frame was won by Subhash Lodhia on a "black to fight" last ball. The Division A finals was also nail biting as the old veteran Ashok Asodia took the first 2 frames in a bout of best of 5 frames. Youthful Rahim Jamal, better known as " Simba" to his friends, fought back and snatched the last 3 frames winning the fourth trophy in a row.

The highest break of the tournament, with 29 points, was also won by the winner Rahim Jamal.

The next snooker tournament at the Arusha Gymkhana Club will be sponsored by Trishala Rolling Mills.

Maaottelu vois olla makee juttu,miten ois Veikko?
IronMike
Joonas

Järisyttävän mielenkiintoista !!!

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Tämä otsikko herätti heti kiinnostukseni ! Olen nimittäin itse aikoinaan asunut Tansaniassa yhteensä 11 vuotta !!! Mitenkäs tuollaisen artikkelin sait kaivettua esiin. Arushan salilla en ole itse käynyt, mutta tunnen kyllä kaupungin. Olin aikoinaan koulussa lähellä sijaitsevassa kaupungissa.

Itse aloitin Snookerin pelaamisen Dar es Salaamissa (epävirallinen pääkaupunki) vuonna 1989 (olin 13v.) jolloin nuoruudeninnollani pelasin joka päivä. Parin vuoden sisällä olin Tansanian sijoitettuja pelaajia. Ei todellakaan täydy ajatella Tansaniassa ei löytyisi pelimiehiä. Britit ovat jättäneet selkeän jäljen sinne Snookerin merkeissä, ja varisnkin siellä asuva intialaisväestö ovat hyvinkin innokkaita ja taitavia pelaajia. Heiltä opin aikoinaan paljonkin. Täytyy myös ottaa huomioon että niinä aikoina kun itse pelasin aktiivisesti, oli Snookerpöytiä koko maassa sellaiset 5-10. En tiedä tarkalleen.

Oma Snooker-urani loppui hyvin lyhyeen vaikka saikin hienon alun johtuen siitä että muutin paikasta toiseen (sisäoppilaitos) ja sitten parin vuoden jälkeen Suomeen jolloin taitoni olivat lähes olemattomat entiseen.

Tansania kunniaan sanon minä!!! Tuon turnauksen taso näytti ilmeisesti olleen hyvin minimaalinen (ainakin korkeimman breikin perusteella) mutta se ei todellakaan kerro koko totuutta. Tunsin jo minun ajoilta muutaman pelaajan tekevän 50-60 ainakin ja ainakin yhden tehneen satasiakin. Isoimmat turnaukset Tansaniassa ehdottomasti pelataan Dar es Salaam Gymkhana Clubilla.

Muutaman vuoden päästä aion sinne matkustaa 10vuoden tauon jälkeen ja todellakin toivon että edes joku vanha Snooker tuttu sieltä löytyisi.

jes jes...
- Joonas -
Vastaa Viestiin