9-MM
Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
Markus kirjoitti:Pakko viel lisätä, et ku kattoo tota Peachin ja Bustyn pelin loppukahinaa, ja sitten Peachin kahta peräkkäistä pöydän tyhjennystäsen kahinan jälkeen, niin onhan tuolle nostettava hattua. Jos ei muuta, niin kovapäisyyden ansiosta.
(Ei kukaan oikeasti hyvä pelaaja olisi vetänyt tuossa 9-10 tilanteessa valkoista tuonne kasin taakse kun seiskalle mentiin... ...mutta sitten hieno paikko juuri luupään ansiosta![]()
![]()
)
Bilisali kiittääää,hyvä Maukka
IronMike
...doberman in undercover......et sä Ana hämää tolla parralla...rob kirjoitti:http://forums.azbilliards.com/attachmen ... 1195942478
Tuli vaan mieleen että kuka hän oli? Oli kattomassa varmaan jokasta tv-table matsia

.....Ei MM-tittelin voittamisessa ole kysymys ainoastaan taidosta......kisa kestää 1 1/2 viikkoa ja vastustajat ei ole paisteja....taidon lisäksi pitää pää kestää ja olla turnauskestävyyttä.......tuo 8 ap:n pötkö todistaa,että olet todella hyvä pelaaja,mutta yhdellä hyvällä matsilla ei MM-kisoissa mennä viellä pitkälle......kun noita pitkiä ap pötköjä alkaa tulla päivittäin ,paineenalla pelattuna,niin kyllä silloin on edellytykset myös menestyäStefano kirjoitti:Peppu veti Callen viikkokisois superkireillä, vanhalla veralla 8 aapeetä, eikä silti ansaitsisi voittaa MM:it kun niitä parempia vaan on niin paljon.
Siitä tässä oli siis kyse...
Eli selvennän vielä: Taidoiltaan parempia oli(minun mielestäni) kyseisessä kisassa runsaasti. Olen vaan sitä mieltä että niin arvokas kisa kuin MM-kisa, tulisi voittaa sen hetken paras pelaaja ja vielä mieluiten yleisöystävällisellä pelillä.
Nyt nämä molemmat kohdat menivät mönkään, vaikkakin on myönnettävä että Persikka oli siitä parhaimmasta päästä sillä hetkellä, mutta ei kuitenkaan läheskään paras, tyvärr..![]()

-
- Viesti:
Stefano kirjoitti: Hän ei kuitenkaan olllut paikan päällä olleista läheskään paras pelaaja(minun mielestäni). Siitä vaan oli kyse..
Tämä on ihan mielenkiintoinen keskutelunaihe..... Miten sitten tuo paremmuus määritellään??....itselläni on ollut se periaate,että parremmuus selvitetään nimenomaan kilpailemalla ja voittaja on sitten aina se paras........ se että kuka on taitavin pelaaja,on enemmänkin subjektiivinen näkemys,koska sitä ei välttämättä tuollaisessa kisassa mitata.
En paljon poolia pelaa mutta muutama kommentti... sopii nämä minun kommentit kyllä muihinkin lajeihin
Minkä takia sitten MM-kisoja järjestetään - minun mielestä siksi että saadaan selville sen hetken paras pelaaja.
Eikö se, kumpi voittaa ensin tietyn määrän eriä, ole aina sillä hetkellä parempi??
Jos halutaan että "paremmat" pelaajat (ei ne jotka ottavat eniten erävoittoja) voittavat, ei pelata erävoitoista vaan sovitaan että peliaika on vaikka yksi tunti ja arvostelutuomarit antavat pisteet heidän mielestä paremmalle pelaajalle. Lisäksi mukaan voisi ottaa yleisöäänestyksen niin palkinnoilla oltaisiin aina yleisöystävällisellä pelillä.
# puro
Ensinnäkään en ymmärrä kritiikkiä että väärä mies voitti.Olen vaan sitä mieltä että niin arvokas kisa kuin MM-kisa, tulisi voittaa sen hetken paras pelaaja ja vielä mieluiten yleisöystävällisellä pelillä.
Minkä takia sitten MM-kisoja järjestetään - minun mielestä siksi että saadaan selville sen hetken paras pelaaja.
Miten voi olla paremmuuden määrittely vaikeaa jos on niinkin selkeä mittari kuin erävoittojen määrä?No sen takiahan tuohon soft-breikkiin just on puututtu, kun se paremmuuden määritteleminen muuttuu vaikeammaksi, kun homma tasoittuu ja huonommilla on helpompaa.
Eikö se, kumpi voittaa ensin tietyn määrän eriä, ole aina sillä hetkellä parempi??
Jos halutaan että "paremmat" pelaajat (ei ne jotka ottavat eniten erävoittoja) voittavat, ei pelata erävoitoista vaan sovitaan että peliaika on vaikka yksi tunti ja arvostelutuomarit antavat pisteet heidän mielestä paremmalle pelaajalle. Lisäksi mukaan voisi ottaa yleisöäänestyksen niin palkinnoilla oltaisiin aina yleisöystävällisellä pelillä.
# puro
Näin se just menee...puro kirjoitti:Ensinnäkään en ymmärrä kritiikkiä että väärä mies voitti.Olen vaan sitä mieltä että niin arvokas kisa kuin MM-kisa, tulisi voittaa sen hetken paras pelaaja ja vielä mieluiten yleisöystävällisellä pelillä.
Minkä takia sitten MM-kisoja järjestetään - minun mielestä siksi että saadaan selville sen hetken paras pelaaja..

...Markus västi itse kysymyksen .....tuosta viittauksesta "huonommilla on helpompaa" ,voisi päätellä että "paremmuus" perustuu heidän omiin mieltymyksiin ja näkemykseen,kuka on "hyvä" tai "huono" pelaaja.puro kirjoitti:Miten voi olla paremmuuden määrittely vaikeaa jos on niinkin selkeä mittari kuin erävoittojen määrä?No sen takiahan tuohon soft-breikkiin just on puututtu, kun se paremmuuden määritteleminen muuttuu vaikeammaksi, kun homma tasoittuu ja huonommilla on helpompaa.
......tuossa logiikassa ei sinänsä ole mitään vikaa,jos kyse on euroviisuista tai missikisoista,missä kauneus on katsojan/kuulian silmässä ja korvasa,mutta niin kauan kun biljardi lasketaan urheiluksi ,voittajan kuuluu olla paras
Säännöissä ei ole mitään aukkoa,ne on ihan pätevät.........se taas on puhdas mielipidekysymys onko soft-break ongelma vai ei......mielipiteitä on siitä kuultu puolesta ja vastaan,mitään konkreettista näyttöä sen haitallisuudesta,joka kestäisi kritiikkiä ,ei kukaan ole toistaiseksi esittänyt.Markus kirjoitti: Mutta jos säännöissä on aukko (täppingin tuoma wing ball & sen tuoma soft-break), niin silloin siihen kannattaa puuttua.
....lisäksi muistetaan että oma mielipide ei ole facktaa ,vaikka välillä siltä tuntuu...

Urheilussa kriteerit määrää kansainväliset liitot,ja niihin vaikuttaa varmasti kaikki nuo mainitsemasi tekijätMarkus kirjoitti:
Näihin voittomääriin ja sääntöihin voidaan puuttua, jos ne eivät täytä kriteerejä. Kuka sitten kriteerit määrittelee, on hyvä kysymys. Urheilijat itse, sponsorit, TV-tuotanto firma ym.
..... loput kommettisi jätän omaan arvoonsa ....pidetään edelleen mielipiteet ja facktat erillään.......jos sulla on jotan oikeita tutkimustuloksia,ne kiinnostaa kyllä