SUPER-RANKING sääntöjä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ilmoitusluontoiset asiat (kutsut, kilpailuaikataulut, tulokset, yms)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Pötkö kirjoitti:Nyt taitaa olla Arskalla vähän hakusessa... :?
Eli ole, vaan täysin hanskassa.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

-Fonzie- kirjoitti:Tuosta käytössä olleesta omien pakkojen tekemisestä on kysyttävä ja spekuloitava, kun jäi arveluttamaan.

-Millä perusteilla tämä käytäntö nopeuttaa kisoja? Tutkittu/todettu jossain?

Minun mielestäni tämä ei nopeuttanut millään tavalla ja koin tavan epämielekkääksi, koska:
a) itselle ei enää jäänytkään sitä pientä taukoa ennen breikkiä ja seuraavaa erää.
b) tietyissä tilanteissa saattaa jäädä arveluttamaan, aloitusysien jälkeen varsinkin, että olikohan pakka ihan hyväksyttävästi tehty. -mikä ei ole kovinkaan mukava aihe miettiä, varsinkaan jos toistuvuus antaa pontta epäilyille.

Tippahan tämä meressä vaan, mutta niistä se ulappa muodostuu.

Mielipiteitä kiitos.
Maailmalla käytössä ollut sääntö otettiin kokeiluun näissä kisoissa. Varsinkin tappingin ollessa käytössä menetelmä on mielestäni toimiva, kun pakan teko on automaattinen. Pakkaa ei tarvitse tiirailla ja peli pääsee käyntiin nopeasti. Kokeilu oli mielestäni vain ja ainoastaan myönteinen.

Itse ainakin aloitan mielelläni kisoissa omiin pakkoihin, koska tiedän niiden olevan silloin riittävän hyviä. Järvenpäässä lauantaina ei ollut tappingia enkä kuullut yhden yhtä valitusta eikä aloitusysejäkään juurikaan näkynyt. Kyllähän tässäkin voidaan harkita että kaverin pakat voisi käydä tarkistamassa mutta jotenkin olen sitä mieltä että se on tarpeetonta.

Jatkossa tämä sääntö tulee olemaan käytössä ainakin kasipallossa. Siinä viimeiseksi voi kummemmin manipuoloida pakkaa, joten säästytään turhilta pakan tarkisteluilta ja voidaan keskittyä itse peliin.

Pitää kyllä myös mainita se pointti, että kun tiedän itse osaavani tehdä erittäinkin hyvän pakan lähes olosuhteesta riippumatta, niin kyllä se harmittaa sitten aloittaa sellaista vastustajaa vastaan joka ei syystä tai toisesta saa millään kireää pakkaa aikaiseksi.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
häkä
Viestit: 329
Liittynyt: 10:55 04.04.2005
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja häkä »

Mää oon samaa mieltä Fonzien kanssa siitä että pikku tauko olisi paikallaan siinä viimeisen lyönnin ja uuden aloituksen välissä. Ja luulen että se mikä pelejä nopeuttaa on se tapping eikä se että itse tehdään pakat. Jos tapping on hyvin tehty on aivan sama kuka ne pallot sinne kuoppiin pyöräyttää. Saa olla melkoinen puusilmä jos niitä ei sinne saa tai alkaa tahallaan (voitto mielessä) niitä muualle tönimään :!:
häkä
Viestit: 329
Liittynyt: 10:55 04.04.2005
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja häkä »

Niinkuin sanoin, jos on hyvin tehty... Ei sitä kukaan ala hieroo jos ne pallot tippuu sinne kuoppiin. Selkähän siinä vaan hajoo ku alkaa huvikseen niitä palloja kyttää ja mukamas paremmin asettelee. Ja tauko ihan sitä varten että voi hetkeksi istahtaa ja ottaa huikan siitä kalj.. eiku vedestä... :D
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

häkä kirjoitti:Niinkuin sanoin, jos on hyvin tehty... Ei sitä kukaan ala hieroo jos ne pallot tippuu sinne kuoppiin. Selkähän siinä vaan hajoo ku alkaa huvikseen niitä palloja kyttää ja mukamas paremmin asettelee. Ja tauko ihan sitä varten että voi hetkeksi istahtaa ja ottaa huikan siitä kalj.. eiku vedestä... :D
Tuo taukojuttu varmaan on ihan mielipidekyssäri. Ittellä ainakin riittää tauoksi se rutiini, että käy merkkaamassa kynällä erän, ottaa huikan vedestä, ottaa rentouttavan huokauksen ja menee aloittamaan. Huilia saa kyllä silloin kun kaveri ei oo lyömässä ja matsien välissä.

Jokatapauksessa, oli oma fiilikseni aiheesta mikä tahansa, ei näitä sääntöjä tehdä pelaajien mieltymysten, vaan käytännöllisyyksien takia.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

HJL kirjoitti:Itelleni tehtiin 2 aloitusysiä ekassa matsissa. Ysi lähti kummallakin kerralla suoraan pakasta samaan kulmaan. Kolmaskin vastaava oli lähellä.
Ja pakat tehtiin todella aikaa käyttäen.

Yhdelle toiselle oli tehtykin 3 aloitusysiä ! Käsittääkseni kaverin lähes kaikki aloitukset.
Sattuma on merkillinen asia! IPT:n tilastoinnin ansiosta tiedämme että 8:ssa aloituksessa 8 meneen keskimäärin joka 340 kerta,silti viikko sitten pelatessa meni 3 aloitus 8:a 15 aloituksessa.Puhdasta sattumaa!
Avatar
buddy
Viestit: 5279
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Pakka pitää aina saada tarkastaa vilunkipelin estämiseksi. Jos vastustaja tekee pakan joko itselleen tai minulle, niin tarkastan varmasti sen jos epäilen että pelaaja yrittää saada etua itselleen pakasta. Pakan tarkastamisen kieltäminen tulee kyseeseen ainoastaan jos pakat tekee ulkopuolinen puolueeton tuomari.

Jos mun vastus vetelee ysialoituksia omista pakoistaan niin 100% varmuudella käy tarkastamassa kaikki loput sen tekemät pakat minua vastaan, varsinkin jos ysi lähtee pakasta suoraan kulmaan.

Ei kannata olettaa missään kilpailussa, että pelaaja osaa tehdä kunnollisen pakan. Ei edes Eurotourissa... :roll:
Mikko Jäntti
Avatar
malinen
Viestit: 767
Liittynyt: 14:56 24.04.2006
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja malinen »

buddy kirjoitti:Pakka pitää aina saada tarkastaa vilunkipelin estämiseksi. Jos vastustaja tekee pakan joko itselleen tai minulle, niin tarkastan varmasti sen jos epäilen että pelaaja yrittää saada etua itselleen pakasta.
jos poolin pelaajat on niin "epärehellisiä" niin siirtykää kaisaan, siinä näkee jo otsaluulla jos pallot ei ole pisteellä 8)
Joensuun Klubi (JK)
Saimaan Biljardi (SaiBi)

¡¿ mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu ?!
Mika
Viestit: 500
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Kuulopuhetta

Viesti Kirjoittaja Mika »

Sipe kirjoitti:
ripsu kirjoitti:Kuulin puhuttavan Keravalla rg -finaalien aikoihin...

Joku tuunaa tapping -pakat itselleen siten, että pikkupallot(2tai3) siihen 1:n taakse!!
No ei siinä, ja sitten aina tissikäsi aloitus, kulmapallo potsaan ja 1:n pussituksen jälkeen heti salettia kyytiä sihtaan!!

Kyllä varmaan moni tietää, että tappinkia käytettäessä, lussualoituksen jälkeen, 9Ball jää n. paikoilleen ja siitä 9:n ja 1:n välistä jompikumpi palloista pillille9kyydille..
Ja kato hei, nyt tekee pelimies ite pakkansa(PAKKO!!???), laittaa 2:nja3:sen siihen mestoille, työntää vähän sivusta pikku alaspinniáloituksen, nurkkapallo pakasta kulmaan, 1säkkiin 9kyyti kulmaan!

Ei se virhe ole! Ei niin!


Hahaa Harjoitelkaa tuo aloitus! Helpottaa kummasti tuo tapping!
Itselleni tuli eilen kohdalle 1.div.rg.ssä vastaan kyseistä tyyliä harjoittava peluri! Todella kivaa katseltavaa!!! Ihmettelin aluksi, et mitä jätkä duunaa alotuksen kanssa, mut selkishän se myöhemmin...
Superrankingissa sanoin vastustajalle (tais olla Vähäsarja) et kun tehdään pakkaa niin laitetaan jotkut muut pallot kuin 2 ja 3 noille paikoille. Jaakko suostui, pelimies kun on :twisted: , ja kaikki hyvin, yhtään kyytiysiä ei tullut noista ja parempi voitti eli Jaakko. Ajattelin ehdottaa myös tuleville vastustajille samaa käytäntöä, katotaan sit kelpaako :?:
JOKKEPAPPA!!!
Viestit: 11
Liittynyt: 20:08 17.08.2006
Paikkakunta: Tikelandia

Viesti Kirjoittaja JOKKEPAPPA!!! »

voiko joku olla niin KxxxPÄÄ, että haluaa tai viitsii voittaa tällä tavalla. :evil: :evil: :evil: !!! Sinä/te jotka näin olette tehneet...menkää itteenne. EI VOI KÄSITTÄÄ :!: :!: :!: Tälläsille kavereille vois työntää köön sinne mihin päivä ei paista. Vähemmän ystävällisin terveisin Mikko Mustonen.
Mikä on vaihtokierre?
LAUTSI
Viestit: 59
Liittynyt: 17:01 17.08.2006
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuulopuhetta

Viesti Kirjoittaja LAUTSI »

ripsu kirjoitti:Kuulin puhuttavan Keravalla rg -finaalien aikoihin...

Hahaa Harjoitelkaa tuo aloitus! Helpottaa kummasti tuo tapping!
Tässä vielä "reilunkerhon kavereille" mallia siitä softbreikistä:
http://www.youtube.com/watch?v=PH4dP4vnL3Y

Moraali...?
Joka arpa ei voita...
JOKKEPAPPA!!!
Viestit: 11
Liittynyt: 20:08 17.08.2006
Paikkakunta: Tikelandia

Viesti Kirjoittaja JOKKEPAPPA!!! »

KANNATTAA :!: :!: :!: Voiton kannalta varmasti...mut HUH HUH :!: :!: :!: Ompa kiva voittaa. Hyvä poolin harrastajat. Jatketaan samaan malliin. Ens kerran ku järjestetään näillä täpätyillä pöydillä kisat niin pitääpä tulla ihan henk. koht. paikalle katsomaan kuka/ketä näin kehtaa tehdä. Sääntöjen mukaistako???!!! KYLLÄ. Mutta ei minun mielestä.
Mikä on vaihtokierre?
LAUTSI
Viestit: 59
Liittynyt: 17:01 17.08.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja LAUTSI »

,,1
,56
394
,78
,,2


Miksei välilyönnit toimi?
Joka arpa ei voita...
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

JOKKEPAPPA!!! kirjoitti:KANNATTAA :!: :!: :!: Voiton kannalta varmasti...mut HUH HUH :!: :!: :!: Ompa kiva voittaa. Hyvä poolin harrastajat. Jatketaan samaan malliin. Ens kerran ku järjestetään näillä täpätyillä pöydillä kisat niin pitääpä tulla ihan henk. koht. paikalle katsomaan kuka/ketä näin kehtaa tehdä. Sääntöjen mukaistako???!!! KYLLÄ. Mutta ei minun mielestä.
Kunhan nyt ei tulis sellasta fiilistä et kaikki näin tekee niin pakko sanoa et aikas pieni marginaali tällaiseen touhuun lähtee. Eikä se kakkospallo ihan automaatisti siihen jää, ei todellakaan. Veikkaan mä että kärkiryhmä on ehdottoman sama, teki pakan sitten kuka vaan.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Vastaa Viestiin