Ensin haluan mainita, että facebook ei ole mikään SbiL:n virallinen tiedotussivu. Toki siellä voi (ja hyvä jos näin tehdäänkin) mainita tulevista kisoista ja muutenkin keskustella biljardista, mutta kaikki viralliset ilmoitukset, ilmoittautumiset, palautteet y.m. laitetaan lajivastaaville, hallitukselle ja kilpailujen vetäjille joko liiton sivuille, sähköpostitse, tekstiviestillä, puhelimitse tai kerhojen virallisille sivuille.
Ja sitten varsinaiseen asiaan.
Olen saanut muutaman negatiivisen palautteen naisten 9-p b-mest. kilpailusta.
1. Kilpailujen siirtämistä lauantaille: kilpailujen järjestäjä päätti siirtää kisat lauantaille ajatellen, että sillä saisi mahdollisesti enemmän osallistujia. Kutsu tuli keskustelupalstalle 1.9. jolloin kukaan ei ollut vielä ilmoittautunut.
2. Tea Reinikaisen osallistuminen kisoihin: Tea soitti minulle to aamuna ja tiedusteli onko mahdollista vielä ilmoittautua.
Ilmoitin, että normaalisti säännöt kieltävät, mutta kun nämä ovat ensimmäiset kisat tässä muodossa ja vasta kokeiluasteella sanoin, että hän voi kysyä kilpailujen järjestäjältä vieläkö ottavat mukaan, eli annoin päätösvallan heille. Järjestäjä otti mukaan sillä perusteella, että halusi täyttää tyhjän paikan 16 kaaviossa.
3. Miksi pelattiin vain 4 voittoon: edelleen kisat olivat kokeilumuodossa ja emmekä osanneet laskea aikataulua etukäteen. Itse olin yllättynyt kisojen nopeasta kulusta, joka oli n 6,5 h.
Näistä asioista opimme ja voimme tehdä viralliset säännöt seuraavaan kertaan.
Kisat meni käsitykseni mukaan kuitenkin hyvin ja kuulin, että siellä oli kaiken kaikkiaan ihan hyvä fiilis.
27 pelistä 14 päättyi kontraan eli 4-3, 5 peliä 4-2, 5 peliä 4-1 ja 3 peliä 4-0, joten kenenkään ei tarvinut poistua voittamatta erääkään.
Toivoisin, että nyt tämän asian tiimoilta saisin aikaiseksi keskustelua ja ehdotuksia, ehdotuksia ja lisää ehdotuksia mitä kaikkea voisimme vielä tehdä.
Keskustellaan viikon päästä Kotkassa lisää
ja lähettäkää sitä sähköpostia, niitä luen päivittäin, facebookissa käyn ehkä kerran tai kaks kuukaudessa.

Terveisin
Mella
billiardmama@hotmail.com
biljardin naisvastaava