PELIKA.net biljardiliigan FINAALIT 2009
Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
-
Nykyään kyllä vois kieltää ihan ehdottomasti sen restin käytön. Käsittääkseni sitä ei kielletä sen takia, että pitkät pelaajat hyötyis. Talon maskeja löytyy (vrskn.Kuopiossa) joka salilta ja pitkät pelaajat kärsii niistä paljon. Näin saatais ergonomiaa mukan peliin hienoine kurkotuksineen ja vasuri lyönteineen,,, 

-
slc ym kirjoitti...
Harvoin on siitä puhetta, että pitkät pelaajat jostakin kärsii suhteessa lyhyempiin. No nythän on niin, että ne kärsii tilan puutteesta enemmän, kuin lyhyet ja oon kuullu monelta lahjakkaalta lyhyehkölta pelaajalta saman mielipiteen tuon restin suhteen... Lisäks tuo keppien lyhyt mitta on ärsyttänyt minua jo pitkään ja oon "vain" n180cm. Restien kiellon mukana korostuis taito lisää, kun pitäis osata lyödä niitä vasuri/kurkotus lyöntejä... Ja lyhyillä pelaajilla on muita etuja, mm se, että ne voi helpommin lyödä paremmalla/tukevammalla stanssilla kuin pitkät... slc:lle vielä, että kyllä minä sitten menen niihin kovempiin karkeloihin, kun taso/tason nosto ym. sitä edellyttää. Mulla on Kuopiossa vielä paljon ja monia voitettavia... Yhtenä suurimmista ongelmista MINÄ näkisin, varsinkin sen, että jotkin peleejat ei hakeudu tasoisiinsa/tasoaan nostaviin kisoihin...
Harvoin on siitä puhetta, että pitkät pelaajat jostakin kärsii suhteessa lyhyempiin. No nythän on niin, että ne kärsii tilan puutteesta enemmän, kuin lyhyet ja oon kuullu monelta lahjakkaalta lyhyehkölta pelaajalta saman mielipiteen tuon restin suhteen... Lisäks tuo keppien lyhyt mitta on ärsyttänyt minua jo pitkään ja oon "vain" n180cm. Restien kiellon mukana korostuis taito lisää, kun pitäis osata lyödä niitä vasuri/kurkotus lyöntejä... Ja lyhyillä pelaajilla on muita etuja, mm se, että ne voi helpommin lyödä paremmalla/tukevammalla stanssilla kuin pitkät... slc:lle vielä, että kyllä minä sitten menen niihin kovempiin karkeloihin, kun taso/tason nosto ym. sitä edellyttää. Mulla on Kuopiossa vielä paljon ja monia voitettavia... Yhtenä suurimmista ongelmista MINÄ näkisin, varsinkin sen, että jotkin peleejat ei hakeudu tasoisiinsa/tasoaan nostaviin kisoihin...

-
-
No mieluummin luettelen näitä, joiden ihan oikeesti kannattais lähteä niitä isompia voittoja hakemaan, elikkäs Marttinen, Kallinen, Taskinen, Kurki, Hiltunen, Ojala ja muutamat muut, jotka ovat niitä hieman isompia kisoja vieneet, eli Markkanen ja Kortelainen ym. moninkertaiset voittajat mm. kovimmista viikkokisoista... Mut ennen kaikkea näiden edellä mainittujen mestaris miehien, niin pääsis muutkin opettelemaan sitä voittamisen jaloa taitoa näissä hieman pienemmissä karkeloissa...
-
-

-