2 divarin taso

Ilmoitusluontoiset asiat (kutsut, kilpailuaikataulut, tulokset, yms)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Avatar
buddy
Viestit: 5280
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Eka vuosi kakkosdivaria, pelaajina muitakin hyviä pelaajia jotka ei oo vuosiin kiertäny kisoja, mutta nyt päättivät vähän käydä kisoissa. Oliko tää muka yllätys ?
Mikko Jäntti
fr33tim3

Viesti Kirjoittaja fr33tim3 »

Fast_Teddy kirjoitti:Nå sanotaan että sinulla on 4tunnin matkaan biljardi salin mistä järjestään 2divarin kilpailua. Sinulla on heti matsi kuin saaput paikkaan, peli tapa on ysipalloa ja pelataan kolme voittoa ja pelaat mestiksen sarjaan pelaajan vastaa.

Voi olla että on aika paljon pienejä virhetä, se on tomonnen hurri suomea =P
Oletko mukana huvin vai urheilun vuoksi??? tietääkseni ne menee käsi kädessä suomessa tällä hetkellä..!! pikemminkin maksat siitä että pääset harrastaa sitä lajia mitä rakastat/pidät... ite oon tehny sitä varmaan 15v. ihan omasta halusta. Kukaan ei varmaankaan elätä itseään tai perhettään Suomessa poolia/snookeria/kaisaa /karaa pelaamalla... sillo on pakko lähteä muualle tienaamaan rahaa...jos rahkeet riittää ... jos ei riitä niin sillo osallistutaan niihin kisoihin mihin voidaan osallistua (mestis,1-div.2-div,SM-kisat)mutta pitää varautua siihen että vastus on se mikä vastaan tulee millä tasolla sitten pelataankin oli vaikka entisiä "tähtiiä" vastassa eikä välitetä siitä ketä vastaa pelaan vaan nautitaan yleensänkin yhteisestä harrastuksesta /kisamatkoista :lol: ... tiedän... että ei oo kivaa maksaa montaa sataa euroa siitä että ettet saa mitään muuta kun 2 peliä ja kassalle ja nekin 3 voittoon... mut kaikki on kuitekin kantapään kautta opittava!!!maksa tai saa ainakin osittain omas takas.. sanon tämän siksi että olen maksanut itse hotelleineen päivineen monen monta matkaa tienaamatta latin latia..pikemminkin vaikka menestyin niin siitä huolimatta olen miinuksella... oletko muuten koskaan miettinny naisten sarjaa.... miksi siellä on vähän pelaajia?? vaikka naisten kärki kuitekin pelaa suht samalla tasolla kun miesten 1-div ja kuitenkaan kukaan ei valita että kun se on sen ja sen tasoinen naispelaaja EI saisi osallistua määrättyihin kisoihin.... kummasti naiset voisi osallistua kisoihin kun kisoihin ..vaikka olis Euroopanmestareita :lol: kuhan ei tuu pataan naiselta... sen jälkeen varmaankin SE nainen pelaa väärässä sarjassa :lol:
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Pepetus kirjoitti: Mä uskon kyllä että liitto tekee jotain asialle, ei tää varmaan oo kenestäkään kivaa pelata kolmeen voittoon ja tasot jne.
Jotain ratkaisuja siel varmaan on jo kehitteillä? Oli sit uus aluejako tai sarjajako jne.


Muistakaa saattaa
Aluejaosta ym. asioista kinastelin tuossa toisessa topikissa Tommin kanssa, mutta minulle ainakin jäi sellainen kuva että pelillisiä ominaisuuksia ei tulla kakkosessa juurikaan parantamaan...

http://forum.sbil.fi/viewtopic.php?t=41 ... c&start=15

Kova hype päällä haetaan vain uusia asiakkaita lajin pariin, mutta tuotteesta ei pidetä huolta. Kolikolla on myös kääntöpuolensa; itselläni uhkaa ainakin harrastus "liittotasolla" jäädä pois mikäli se ei osaa normi viikkokisoista erottua mitenkään.
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Skobe kirjoitti:
Pepetus kirjoitti: Mä uskon kyllä että liitto tekee jotain asialle, ei tää varmaan oo kenestäkään kivaa pelata kolmeen voittoon ja tasot jne.
Jotain ratkaisuja siel varmaan on jo kehitteillä? Oli sit uus aluejako tai sarjajako jne.


Muistakaa saattaa
Aluejaosta ym. asioista kinastelin tuossa toisessa topikissa Tommin kanssa, mutta minulle ainakin jäi sellainen kuva että pelillisiä ominaisuuksia ei tulla kakkosessa juurikaan parantamaan...

http://forum.sbil.fi/viewtopic.php?t=41 ... c&start=15

Kova hype päällä haetaan vain uusia asiakkaita lajin pariin, mutta tuotteesta ei pidetä huolta. Kolikolla on myös kääntöpuolensa; itselläni uhkaa ainakin harrastus "liittotasolla" jäädä pois mikäli se ei osaa normi viikkokisoista erottua mitenkään.
Täytyy sanoa että sä oot melkonen hätähousu :wink: lähinnä kun taas noin jyrkästi tuomitset meidät.

Tässä nyt ekaa kautta vietetään tällä rakenteella ja katsotaan mihin tää asettuu. Ei näissä asioissa oikeesti voi kauheesti hätäillä ja aina vaan on katsottava suurta kokonaisuutta. Jollekin siinä tohinassa tulee pettymyksiä ja tuntuu siltä että niitä ainakin on oppinut itse tässä tuottamaan vuosien varrella, ehkä vähän suodattamaankin. :)

Sarjajaon osalta suunnitelmia on, mutta nekin vaatii resursseja. Nyt pitää oikeesti muistaa että meillä ei tahdo kauaa resurssit pysyä tän kasvun mukana, paremminkin saliresurssit on jo pudonnu kelkasta. Ens kaudella varmasti pelataan kakkosdivariakin kahdella salilla samaan aikaan jos ei muuta joten luulisin että silloin pääsette sitten hieromaan vähän pidempiin voittoihin.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Tommi Lamminaho kirjoitti:
Skobe kirjoitti:
Pepetus kirjoitti: Mä uskon kyllä että liitto tekee jotain asialle, ei tää varmaan oo kenestäkään kivaa pelata kolmeen voittoon ja tasot jne.
Jotain ratkaisuja siel varmaan on jo kehitteillä? Oli sit uus aluejako tai sarjajako jne.


Muistakaa saattaa
Aluejaosta ym. asioista kinastelin tuossa toisessa topikissa Tommin kanssa, mutta minulle ainakin jäi sellainen kuva että pelillisiä ominaisuuksia ei tulla kakkosessa juurikaan parantamaan...

http://forum.sbil.fi/viewtopic.php?t=41 ... c&start=15

Kova hype päällä haetaan vain uusia asiakkaita lajin pariin, mutta tuotteesta ei pidetä huolta. Kolikolla on myös kääntöpuolensa; itselläni uhkaa ainakin harrastus "liittotasolla" jäädä pois mikäli se ei osaa normi viikkokisoista erottua mitenkään.
Täytyy sanoa että sä oot melkonen hätähousu :wink: lähinnä kun taas noin jyrkästi tuomitset meidät.

Tässä nyt ekaa kautta vietetään tällä rakenteella ja katsotaan mihin tää asettuu. Ei näissä asioissa oikeesti voi kauheesti hätäillä ja aina vaan on katsottava suurta kokonaisuutta. Jollekin siinä tohinassa tulee pettymyksiä ja tuntuu siltä että niitä ainakin on oppinut itse tässä tuottamaan vuosien varrella, ehkä vähän suodattamaankin. :)

Sarjajaon osalta suunnitelmia on, mutta nekin vaatii resursseja. Nyt pitää oikeesti muistaa että meillä ei tahdo kauaa resurssit pysyä tän kasvun mukana, paremminkin saliresurssit on jo pudonnu kelkasta. Ens kaudella varmasti pelataan kakkosdivariakin kahdella salilla samaan aikaan jos ei muuta joten luulisin että silloin pääsette sitten hieromaan vähän pidempiin voittoihin.
Kirjoittelen usein hieman provokatiiviseen sävyyn. Olen huomannut että sillä tavalla saa parhaiten huomionne :wink:

Ja jatketaan... Muutama asia on kirjoituksistasi jäänyt kaivelemaan niin etten saa edes nukutuksi öisin. Ensinnäkin ehdotin että Espoon rg7 olisi tehty gallup II-divaria koskevista asioista. Vastasit jotenkin näin että gallup on vain yhden henkilön mielipide. Edes hieman tilastotiedettä tuntevat saattavat olla eri mieltä :wink: Varsinkin jos otoksen koko on yli 50 % koko joukosta, kuten Espoossa tulee todennäköisesti käymään.

Toinen asia; olet mainostanut että tärkeintä on saada uusia pelaajia lajin pariin. Jos kysymyksessä olisi bisnes, myisit eioota. Nythän valitat samaan aikaan, ettei resursseja ole riittävästi.

Oli mulla vielä hirveesti kaikennäköistä, mutten just nyt jaksa. Hyvä kuitenkin että asia pysyy tapetilla, ja toivon todella että jatkossa pelejä pelataan kahdella salilla/rg. Miten lienee Kuopion, Lappeenrannan ja Kotkan laita? Löytyykö sieltä kahta kisakuntoista salia vai pelataanko siellä missä resurssitkin ovat (hki, espoo, kerava, j-pää, lahti).
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

...Laitetaanpa pieni arvaus :keväällä/kesällä tulee 1div käymään myllerrys kun osa pelaajista "haluaa" tippua kakkoseen (maksurästejä on jo nyt),eikä halua maksaa seuraavaa kausimaksua,lisäksi osa 2div kärjestä ei "halua" nousta 1 div:naan ......

....minun ehdotus olis ,että yksi avoin 1div ,johon saisi osallistua kuka haluaa ,kun maksaa kausimaksun kokonaisuudessaan päivämäärään x mennessä (esim heinäkuu loppu) .....tässä sarjassa pelaisi ne jotka haluaa nousta mestikseen.....

..... 2 div kiinteä palkinto summa (esim 200€ voittajalle ) ,yli jäävä raha rahastoitaisiin ,josta kevällä palkittaisiin rg:n parhaat,ja osa siirrettäisiin mestikseen .... kisat 5-7 voittoon ja suunniteltaisiin siten että käytössä olisi vähintään 12 pöytää ..... os. maksu nostettaisiin 30-40€ .....

....3div mihin riitävän kattava sulkulista .....os. maksu se 20€......rg kärki seuraavan vuoden sulkulistalle .... pelit 4 voittoon
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Skobe kirjoitti:
Kirjoittelen usein hieman provokatiiviseen sävyyn. Olen huomannut että sillä tavalla saa parhaiten huomionne :wink:

Ja jatketaan... Muutama asia on kirjoituksistasi jäänyt kaivelemaan niin etten saa edes nukutuksi öisin. Ensinnäkin ehdotin että Espoon rg7 olisi tehty gallup II-divaria koskevista asioista. Vastasit jotenkin näin että gallup on vain yhden henkilön mielipide. Edes hieman tilastotiedettä tuntevat saattavat olla eri mieltä :wink: Varsinkin jos otoksen koko on yli 50 % koko joukosta, kuten Espoossa tulee todennäköisesti käymään.

Toinen asia; olet mainostanut että tärkeintä on saada uusia pelaajia lajin pariin. Jos kysymyksessä olisi bisnes, myisit eioota. Nythän valitat samaan aikaan, ettei resursseja ole riittävästi.

Oli mulla vielä hirveesti kaikennäköistä, mutten just nyt jaksa. Hyvä kuitenkin että asia pysyy tapetilla, ja toivon todella että jatkossa pelejä pelataan kahdella salilla/rg. Miten lienee Kuopion, Lappeenrannan ja Kotkan laita? Löytyykö sieltä kahta kisakuntoista salia vai pelataanko siellä missä resurssitkin ovat (hki, espoo, kerava, j-pää, lahti).
Heh, tohon tutkimukseen ja galluppiin liittyy kyl ihan toinen pointti. Myönnetään et AMK:n tilastomatikka on rästissä, mut mä tarkoitin vähän muuta tossa aiheessa. Liittyi siihen lajin kehittämiseen vs. yksittäisen henkilön (okei, pikemmin monen yksittäisen henkilön) "oma etu".

Resursseja on tämänhetkiseen malliin vielä riittävästi, mutta kolmosdivariin niitä ei välttämättä ole. Toisaalta se ei vaadi ehkä niinkään isoja saleja, ehkä enemmän kisajärjestäjiä.

Heitetäänpä tällanen kysymys, olisko meidän sitten parempi vaan jatkaa nykytilassa ja pyöritellä hommaa "omassa pikku porukassa", kuin yrittää tehdä tästä oikeasti suosittu kilpaurheilun muoto jossa kilpailuja järjestettäisiin monella eri tasolla ja sille, joka on löytänyt harrastuksen piiriin, ei tarvitsisi myydä sitä eioota liiton puolesta?

En usko että ihan kaikkia kisoja saadaan kahdelle salille ensi kaudellakaan. Pienempiä paikkakuntia tuskin kokonaan unohdetaan kun pelaajia kuitenkin oli. Tarkkaa tilastoa pelaajien kotipaikkakunnista en ole vielä saanut mutta kyl luulisin että Kuopiossakin ainakin sen 15-20 pelaajaa oli paikallisia. Hyvä luku.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Keimo15
Viestit: 422
Liittynyt: 23:43 02.10.2007
Paikkakunta: Sun city Patela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Keimo15 »

Kun kerran nostetaan asioita tapetille. Haluaisin kysyä liitolta et mitä ne meinaa tehdä 2-divarin itä ja länsi ongelmalle?
Itä lohkossa järkiään joka kisassa yli sata pelaajaa ja länsi alle 50:tä.
Eikö näitä saatas mitenkään tasotettua et niissä ois kummassakin sama määrä pelaajia?
toiset osaa vaan toisia paremmin...
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
Keimo15
Viestit: 422
Liittynyt: 23:43 02.10.2007
Paikkakunta: Sun city Patela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Keimo15 »

Ja tapaus Paloheimo ja muutama muu jotka pitäs pelata tasoa ylempänä eli muussa kuin 2 divarissa...
Mulla ois yks ehdotus.(joka ei ehkä toimi mut ehkä toimii...?)

Luokitellaan pelaajat niinku esim.keilailussa jossa on luokat M, A, B, C ja D ja jos lopetat keilailun (niinkun mä vuonna 2001) ja alotat uudelleen jatkat samasta luokasta!
Eli jos mä alotan nyt uudelleen keilaamaan aloitan luokasta A.(jossa olin kun lopetin)
Sovellettuna pool:iin:
Ois niin sanottu mestis luokka ja niin sanottu 1-divari luokka...jne...
Ja jos pidät tauon alotat samasta luokasta uudelleen!

Mutta niinku keilauksessakin niin pool:ssa voit hakea liitolta itseäsi pienempään luokkaan.
Mikä hyvä puoli siinä luokittelussa myös on. On se et kilpailuihin tasoitus tulee sen mukaan mitä paremmassa luokassa olet.

Tämä on vaan ehdotus, jota vois ehkä soveltaa myös pool:ssa... :?: :?:
toiset osaa vaan toisia paremmin...
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
Marko Muukka
Viestit: 1282
Liittynyt: 10:56 05.11.2004
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Muukka »

Tätäkin on jo pohdittu --> eli ns. Ruotsin malli = jos olet osallistunut ylemmän tason kilpailuun, niin et saa enää osallistua alemman tason kilpailuihin. Tämä ei toimi niin kauaa 100%:sti kun osa sarjoista on suljettuja ja osa avoimia. Ellei sitten ano pääsyä alempaan sarjaan, mikä toisaalta hieman hassua.

Mutta tämäkin ajatus otettu huomioon tulevia vuosia ajatellen. Ensin tutkitaan --> sitten hutkitaan.
Terveisin,

Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

MuhlaMasta kirjoitti:Mites se Hollannin malli josta joku(Kimmo?) mainitsi joskus?
Hollannis taitaa olla vähän enempi salei ja pöytii. Kaikkihan taitaa olla kiinni vain siitä. :?

Suomeen kun saatais 3 Tampereen kaltaista biljardikaupunkia lisää, niin sitten vaihtoehdot lisääntyis huomattavasti. Ja kysyntää olisi, kunhan rahamiehet uskaltais/ymmärtäis sijoittaa. Moni tolks! :(
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Perustetaan osakesali, kuten golffissa on osakekentät. Vaikka tonnin, kaks / osake ja joku vuotuinen vastikemaksu ylläpitoa varten.
Minimissään 12 pöytää, mielellään 17 kiitos.

Mää sen ratkaisin, nyt hommiin siitä!

:( :) :shock: :D :lol: :? 8) :D
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Kimmo kirjoitti:
Skobe kirjoitti:Perustetaan osakesali, kuten golffissa on osakekentät. Vaikka tonnin, kaks / osake ja joku vuotuinen vastikemaksu ylläpitoa varten.
Minimissään 12 pöytää, mielellään 17 kiitos.

Mää sen ratkaisin, nyt hommiin siitä!

:( :) :shock: :D :lol: :? 8) :D
noita muuten loytyy saksasta....ehkei noin isoja....
mutta Kolnissa esim joku seura vuokrannut tilan...tuonut sinne 2 hyvaa poytaa..oma kahvila josta juomia ostohinta+20% tms....
jokaisella 'osakkeenomistajalla' avaimet paikkaan ja saa pelata millon vaan......hinta taisi olla 'jasenilla/osakkeenomistajilla joku 30-40€/kk
Niin silloin se olisi ns.yksityissali. Tämä minun osakesali olisi avoin kaikille (vieraspelaajat), mutta osakkeenomistajat saisivat vastiketta vastaan esim.pelilippuja tai yhden pelaajan pelioikeuden. Kuten Golfissa.
Vastaa Viestiin