SUPER-RANKING sääntöjä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ilmoitusluontoiset asiat (kutsut, kilpailuaikataulut, tulokset, yms)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

kyytiysille breikistä

Viesti Kirjoittaja CFC »

Mää kokeilin Keravalla muistaakseni noin viisi kertaa tuota softbreikkiä, aina pikkupallot edessä, kun kerran ite sai tehä.
Kertaakaan siihen ei jäänyt sitä kyytiysiä eli ei se ihan niin automaatti ole, ko Ripsu antaa ymmärtää.
JOKKEPAPPA!!!
Viestit: 11
Liittynyt: 20:08 17.08.2006
Paikkakunta: Tikelandia

Viesti Kirjoittaja JOKKEPAPPA!!! »

En ole väittänytkään että sitä kaikki harrastaa tai että siitä joka kerta se kyyti jää, mutta kyllä se nyt vaan niin on että ei tämmösillä ihme kikkailuilla saa voittaa YHTÄÄN erää. Eikä tässä asiassa mun kans voi kauheen moni peluri olla erimieltä. Muuten on systeemissä mätää ja paljon.
Mikä on vaihtokierre?
JOKKEPAPPA!!!
Viestit: 11
Liittynyt: 20:08 17.08.2006
Paikkakunta: Tikelandia

Viesti Kirjoittaja JOKKEPAPPA!!! »

Joopa joo...mä nyt en sit kauheen yllättyny oo siitä et just sä CASTANEDA alat reenaa tota tyyliä.
Mikä on vaihtokierre?
LAUTSI
Viestit: 59
Liittynyt: 17:01 17.08.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja LAUTSI »

Ens kisoissa taklaus on sallittua....Jos ei säännöissä lue..
Sitähän Jokkepappakin on reenannut :lol:
Joka arpa ei voita...
LAUTSI
Viestit: 59
Liittynyt: 17:01 17.08.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja LAUTSI »

Tottakai steppaillaan ja täppäillään, jos ne kerran nopeuttaa kisoja ja salinomistajat siihen suostuu.
Silti vastustaja voi pyöritellä ne monttuihin, niin ei tuu ns. omia "tekopakkoja"
Käydään tarkistaa pakat jos homma ei kaverilta luonnistu.
Eiköhän se kuuluisa maalaisjärki voita tässäkin asiassa.

Eiks jee?
Joka arpa ei voita...
LAUTSI
Viestit: 59
Liittynyt: 17:01 17.08.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja LAUTSI »

Castaneda kirjoitti:
LAUTSI kirjoitti:Ens kisoissa taklaus on sallittua....Jos ei säännöissä lue..
Sitähän Jokkepappakin on reenannut :lol:
Eiks sulle muuta tullut mieleen?¿
Sä taidat olla oikee Einstein.
Joo taidan mää olla, kun kirjoittelin Jokkepapalle inside-läpän.
Jokkepappa oli kuulemma taannoin pelannut muutaman erän biljardia, missä vastustajaa OLI saanut häiritä esim. juurikin taklaamalla...
Tosin senhän sä tiesitkin jo?
Joka arpa ei voita...
LAUTSI
Viestit: 59
Liittynyt: 17:01 17.08.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja LAUTSI »

Oli kuulemma ollut hauskan näköistä katsottavaa ja muutama vichy(kochu) oli ilmeisesti nautittu? mene ja tiedä?
Joka arpa ei voita...
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

No pystytteks te elämään jos ysissä on omat pakat vain silloin ku ei oo tappingia? Nyt ei pidä riemastuu ihan liikaa tällasesta, vaikka siellä nyt yks tai kaks pelaajaa lussautteli ja yritti kyytejä. KUKAAN ei ilmeisesti taas hävinnyt näihin juttuihin pelejään vai kuinkas on?
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

-Fonzie- kirjoitti:Niinkuin olen usein sanonut, niin tässäkin asiassa on yhtäläisyyksiä toiseen rakkaaseen harrasteeseemme pokeriin. Ko. aihetta voisi verrata vaikka Allin protection-käytäntöön pokerisaiteilla. (pelaaja luokitellaan olevan allin hänen pottiin sijoitetuilla rahoillaan, jos nettiyhteys katkeaa. Eli hänen korttejaan ei foldata. VAIKKA hänellä vielä stackia olisikin edessään. Tämähän antaa aika kivat oddsit pelata jopa umpisurkeita backdoor vetoja, jos siis etiikka vain sallii nykäistä töpselin seinästä)

Kaikki tietää, miten käy jos antaa pirulle pikkusormen tai Matti Nykäselle Fernetpullon käteen. Jos tämä "oma pakka-kokeilu" johtaa nyt siihen, että kisoissa aletaan hiomaan joitain tissipakkoja sen yleisen mielipiteen lisäksi että perinteinen systeemi on toimiva, niin ollaanko tässä nyt sitten menossa oikeaan suuntaan? En kyllä rehellisesti sanottuna ymmärrä, mitä liitto kyseisellä käytännöllä edes hakee. -ei se kisoja ainakaan nopeuta. Ja jos joku ei saa kunnollisia pakkoja aikaiseksi täppäämättömissä pöydissä, niin sitten voidaan vanhan systeemin mukaisesti käydä itse tekemässä paremman pakan jos kykenee.(missä ei ole mielestäni mitään outoa/väärää/korjattavaa)

Ymmärrän hyvin miksi pelkkä tappingi on suosittua ja suositeltavaa, mutta se jo itsessään vie ehkä sen pienen edun hyvältä breikkaajalta. -mikä mielestäni hänelle kuuluu. Jos tässä vielä annetaan mahdollisuus omien pakkojen kautta epärehelliseen kujeiluun, niin suunta on ehdottoman väärä.

Kokeilut ja suunnan haku ovat osa kehittymistä ja positiivisia asioita. Kehittymiseen kuuluu myös kiihkeä väittely ja mielipiteiden esille tuominen. Mitä tämä palsta mielestäni edesauttaa.
Mutta toimivaa käytäntöä tai voittavaa taktiikkaa ei kannata muuttaa. "Koska se nyt vaan on tyhmää."
Nyt pidetään myös mielessä se että keskustelupalsta ei ole se taho, missä päätökset tehdään. Tulin tänne kirjoittamaan koska sain pari puhelua viitaten näihin turinoihin ja nyt haluan laittaa pisteen liian kiihkeälle keskustelulle. Tämä kahden kisan kokeilu on nyt tehty. Musta tuntuu siltä että suurin osa pelaajista on vain hiilenä yhden pelaajan menettelyyn, joka ei missään tapauksessa toiminut väärin, käytti vain tilaisuutta hyväkseen. Kuitenkin väitän että kärki säilyi muuttumattomana tästä seikasta johtuen. Joten tästä on turha vääntää niin valtavaa juttua kuin se on.

Omista pakoista: En halunnut tehdä säännöstä liian vaikeaa alussa. Tästä syystä omat pakat AINA. Käytännöstä päätettiin Poolin Kilpailunjohtaja- ja sääntökurssilla, että tällainen sääntö otetaan käyttöön pool-kisoissa, kokeilumielessä. Okei, nyt on ilmennyt yksi lieveilmiö, mutta kaikenkaikkiaan kokemukset ovat erittäinkin positiivisia ja kisat sujuvat joutuisasti. Pakkoja on turha tarkistella ja uusi erä pääsee alkuun erittäinkin nopeasti. Myönnän sen tosiseikan että tappingia käytettäessä pakan tekijällä ei ole merkitystä. Ehkä siinä siirrytään takaisin siihen, että vastustaja ne tekee. Ehkä ei. Muistutan vielä säännöstä että "pallot tulee asettaa sattumanvaraisesti pakkaan, kuitenkin ykkönen kärkeen ja ysi keskelle." Tässä on siis ristiriita jokatapauksessa. Molemmat pelaajat haluaisivat tehdä pakastaan aina erilaisen ja molemmat toimivat tasan yhtä vastoin sääntöjä!

Joten, kun varsinaista ratkaisua tähän Fonzien ja parin muun pelaajan ongelmaan aletaan etsimään, jouduttaisiin ottamaan takapakkia. Ei tappingia ja vastustajan pakat. Mikä siinä on että kun uutta tulee niin ongelmia vaan väkisin kaivetaan esiin? Ennen mussutettiin pää punaisena siitä että kaveri ei osaa tehdä pakkoja ja itse joutuu ne tekemään. Tai mussutettiin siitä että pakka oli huono kontrassa ja hävisin siihen. Tao mussutettiin siitä että miks nää kisat kestää niin hiivatin kauan ja yksittäisen pakan hierominen vie viimeisetkin halut seurata otteluita. "Eihän tätä voi suurelle yleisöllekään tarjota", keksi joku väittää (oli tosin ehkäpä oikeassa, niinkuin kaikki muutkin). Nyt siis kun näille ongelmille on löytynyt ratkaisu, niin uudet kannot nousee kaskesta.

Otettaisko official Jurkus Mava -rulebook esille ja kaivettais sieltä soluussön? Ei mulla ole mitään sitä vastaan että yhdet rg:t kokeillaan vaikka sellaisilla säännöillä. Myöskään mulla ei ole enää kohta mitään sitä vastaan jos joku hyppäis tähän pallille istuskelemaan ja kenties vaikka jotain touhuamaankin.

Peace,

Ps. Kuten sanoit, toimivaa täytäntöä ei kannata muuttaa, kun en edelleenkään näe tätä ongelmaa todellisena suurena ongelmana, vaikka sen tiedostankin.

Pps. Pitäiskö nohevan Pakasen nousta "RUKkiin" sitten viimeinkin?

Ppps. Jarno, kerro ny meille kaisamiehenä et mikä se ysipakan salaisuus on, pliis :wink: :wink: :twisted: :wink:
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Dumle
Viestit: 20
Liittynyt: 16:14 13.11.2006
Paikkakunta: Rigged World

Viesti Kirjoittaja Dumle »

Tervehdys,

paljon keskustelua on aiheutunut meitsin softbreikistä.

sen verran voin oikaista, että tieteestä ei ole kysymys vaan puhtaasta
sattumasta, viime 1divari kisoista on jo niin pitkä aika, että en edes muista milloin pelaamassa olen ollut.

Menneissä kisoissa ensimmäinen peli oli starkin mikaa vastaan ja omat pakat kun oli niin
pallot laitoin samaan järjestykseen, kuin olen ne 10vuotta laittanut vastustajalle :!: 1eteen 8 ja 3 siihen taakse.

Softbreikkiä, eli tissikäsi aloitusta olen käyttänyt aikojen alusta lähtien, silloin kun tappingin saapui kallion kulmille mascottiin.

Asiaan ensimmäisessä pelissä kävi niin, että 4 alotuksesta jäi 4 3-9 kyytiä :!: siis sattumalta, vastustaja teki niistä 3 kyytiä:!: :!:

se sapetti ja seuraavaan peliin vaihdoin 10vuoden jälkeen pallojärjestyksen. vaihdoin siis 3 ja 2 paikkaa( hyi! hyi!), eli pikkupallot eivät olleet
vierekkäin ykkösen takana, vaan 3 oli viimeisenä pallona...kisojen jatkuessa näitä 2-9 kombinaatioita meni vastustajille aivan varmasti tasavertaisesti, eli mistään edusta ei mielestäni voi puhua.

mainittkoon vielä, että meitsi vetää tissikäsialoituksen siksi, että saisi kulmapallon kulmaan.

:Dennis Schmandt
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja laurih »

[quote=""setä""]
Castaneda kirjoitti: se jo että ollaan siirrytty vuoroaloituksiin niin tasoittaa pelaajien tasoeroa aivan liikaa,
Moikka Castaneda, selitätkö tuon ylläolevan tasoero jutun, kun en sitä oikein ymmärrä ????

-Mikki-[/quote]

Se oli kato vaan sellanen läppä. jonka kastis taas selittää toisin ens kerralla (kirj. oma arvaus, ei perustu parempaan tietoon), tosin mulla meni kyll yöunet ku mietin sitä ja ne ei mee helpolla.

Late

Ps. Tervetuloa kohta ( ´bout 2 tuntii ) Baribalin viikkokisoihi !!! ( vaikka ne pelataanki vuoroaloituksilla ja ilman tasotuksii ja ilman täppinkejä ja vaan neljään voittoon ja lähekkäin olevilla pöydillä, jottei kengät kulu ja teikkausta harrastamalla eli siis ihan täydelliset tsägäkisat taas tiedossa. Ja kuiteski Tanttu taas vie ne, kyll se saa hirveet tasotukset tost vuoroaloituksesta.)

Pps. mix mun pulssi on 210?
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja laurih »

Castaneda kirjoitti:[quote=""setä""]
Castaneda kirjoitti: se jo että ollaan siirrytty vuoroaloituksiin niin tasoittaa pelaajien tasoeroa aivan liikaa,
Moikka Castaneda, selitätkö tuon ylläolevan tasoero jutun, kun en sitä oikein ymmärrä ????

-Mikki-
Selitän ilomielin :wink:

Esimerkki 1, 2 kuvilteltua pelaajaa X ja Y.
Pelimuotona 8-pallo ilman vuoroaloituksia.

Huono hermoinen pelaaja X voittaa teikkauksen ja tekee lähtöön 2 aloitusparttia, minkä jälkeen hänelle suodaan mahdollisuus 3-0 johtoon, mutta toka vikaa palloaan lyödessään pelaaja X rupeaa jännittämään minkä takia mokaa selvän tilanteen. Tämän jälkeen rauta hermoinen Pelaaja Y tulee pelipöydällä ja tekee siitä helposti partin, minkä jälkeen pelaaja Y tekee heti perään 6 aloitusparttia putkeen. Jokaisen pelaaja Y:n aloituksen jälkeen pallot jäi yhtälailla helposti lakaistavaan asetelmaan kuin pelaaja X:llä, mutta tällä kertaa hermo piti ja voitto pelaaja Y:lle luvuin 7-2.

Esimerkki 2.

A-luokan pelaaja vastaan E-luokan pelaaja
Hohmann VS 1-divarin Keskikasti

Jos pelattaisiin esim 8-palloa vuoroaloituksin 8 voittoon.

1-divarin keskikastiin kuuluvalle pelaajalle riittäisi Hohmannia vastaan, että pystyisi tekee omista aloituksista aloituspartin mikä ei pitäis olla niin vaikee juttu, heh luulisin :)

Mutta jos ei olisi vuoroaloitus systeemiä käytössä niin tässä tapauksessa se 1-divarin keskikastiin kuuluva ei saisi päästää Hohmannia pöydälle kertaakaan, koska muuten Hohmann saattaisi pistää pelin poikki suoraan ja todennäköisyys siihen, että 1-divarin keskikastiin kuuluva pelaaja pistäisi Hohmannia vastaan pelin poikki omalla lyönti vuorolla on yhtä iso kun mulla todennäköisyys voittaa lotossa :wink:

Yhteenveto: vuoroaloituksissa sinulle suodaan jokaisen vastustajan aloituksen jälkeen erinomainen mahdollisuus eli mahdollisuus omaan aloitukseen joka voi johtaa aloitusparttiin, tai jollakin muulla tavalla voittoon, mutta jos ei ole vuoroaloitusta käytössä niin se, että saat sen mahdollisuuden ei ole enään yhtä selvää, koska parempi pelaaja pystyy kontrolloimaan peliä useita eri osa-alueita hyödyntäen, esim. ysipallossa aloituksen jälkeen tekemällä esim. hyvän maskin, push outin tai aloituspartin.

Syyn uskon tietäväni miksi ollaan siirrytty vuoroaloituksiin minkä uskon johtuvan osaksi täppinkien takia ja siitä kun muuallakin käytetään vuoroaloitusta, mutta vaikka palattaisiin siihen vanhaan systeemiin ettei olisi vuoroaloituksia, jos joku mua vastaan kisoissa tekee 6-7 apeeta putkeen oli täppinkiä tai ei, yli kolmella lyönnillä per frame niin siinä vaiheessa se olis aika hatun noston arvonen suoritus, ei siinä vois muuta kuin todeta se kylmä totuus et kaveri on parempi. Harva siihen pystyy....[/quote]

No, nii tulihan se sieltä. Ja sitäpaitsi, jos mä olisin samaa mieltä niin olisin samaa mieltä :roll:
Sitäpaitsi olisihan se hirveetä, jos Torsti Keskikasti harjais Hoh hohmanin, se olis niin väärin. Siis huonompi voittais ja sais etuja ku pääsee sutasee aina välillä täydestä pakasta ohi.
Paremman pelaajan pitää aina voittaa. Nii :!: Eikä mitää vuoroalotuksii tasoista viikkokisoissa, joissa on 28 pelaajaa, joissa on taso mestiksen kärkipäästä kolmosdivarin pyrkijään. Oho, exyinx jo aiheesta? No en. Pulssi vaan lyö jo 244 ja se saa aikaan sen ett mun sormet osuu väärii kirjaimii.
Mutt vakavasti sanoen, nii kyllä vuoroaloitukset on ainaki viikkokisoissa asiaa. Ei tarvi kinata aina niistä tasoituksista nyt vaan sadatellaan ku ruiskutkin pääsee välillä kokeilee biliksen hienouksia :D

Terveisin Pelaaja X
Avatar
Johnny Boyh
Viestit: 3005
Liittynyt: 01:28 12.11.2004
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johnny Boyh »

Tuotahan voi näköjään ajatella miten päin vaan :)

Mutta on se sentään hyvä, että tässä upeassa lajissa säilyy edelleen yllätysmahdollisuudet toisin kuin tuossa Tenniksessä ei tunnu yllätyksiä tulevan jos Sveitsin härän menoa kattelee. Mua ainakin ärsyttäisi tämä, jos aina ja aina vaan se paras voittaisi, pitäähän tässä nyt yllätyksiä tulla ja paljonkin, siksi tämä niin mielenkiintoista onkin (kun tälläiset tusinapelaajat kuin meikäläinenkin voi joskus voittaa pelin kuin pelin jäykkäranteesta huolimatta).
Joni Ahola / Espoon Biljardikerho
SBIL puheenjohtaja / Kilpailukalenterivastaava
Pool/Kaisa/Pyramidi/Kara lajijaostojen jäsen
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

-Fonzie- kirjoitti:
Tiedän kyllä Tommi, ettei palstalla tehdä päätöksiä. Täällä haetaan pelaajien yleistä mielipidettä, joskus kiihkeästikin. Tämä on mielestäni positiivinen asia. Niinkuin aiemmin eri lauseilla ilmaisin, kehitystä ei tapahdu ilman kasvukipuja. Jos kiihkeän väittelyn tuomitsee pelkäksi mussuttamiseksi ja ainaiseksi kitinäksi ja ellei kukaan(varsinkaan päättävissä elimissä) näe punaista lankaa/uusia yllättäviä ideoita ja näkökantoja siinä kaiken keskellä, tuskin koko härdellistä seuraa mitään positiivista kehitystä.
Tässä ei nyt ole tuomittu mitään pelkäksi mussuttamiseksi, viittasin lähinnä tilanteen eräänlaiseen koomisuuteen; Nyt on löydetty yhdelle ongelmalle ratkaisu (pakat aina hyviä), mutta siitäkin joku löytää jonkin epäkohdan. Kyllä täällä punaiset langat löytyvät, usko tai älä.
-Fonzie- kirjoitti:Jos kerran tämä kokeilu oli tarkoitettu vain kahden kisan ajaksi, miksi siitä ei ilmoitettu etukäteen näin tehtävän?! Tartuin aiheeseen, koska jäi käsitys, että tämä käytäntö pysyy jatkossakin. Enkä minä, tai moni muukaan, löytänyt sille perusteita.
Kokeilun ilmoittamiselle en katsonut tarvetta koska uskoin sen toimivan todella hyvin. Näin on myös mielestäni käynyt ja sääntöä ei tulla muuttamaan kuin EHKÄ tappingin ollessa käytössä.
-Fonzie- kirjoitti:
Omista pakoista: En halunnut tehdä säännöstä liian vaikeaa alussa. Tästä syystä omat pakat AINA.
Kirjoitit aiemmin ettet tykkää, kun vastustaja tekee löysiä pakkoja ja että teet itse erittäin hyviä. Sattuuko tämä palaute niin paljon sen takia, koska kalikka kalahti omaan nilkkaan? Sinulla on asemasi myötä valta ja vastuu ja hyvä, että olet aloitteellinen. Olen aiemmissa kirjoituksissa kehunut sinua, koska olet niitä harvoja jotka asioille pyrkii tekemään jotain. Mutta, kyseisessä asiassa olisi mielestäni voinut tiedottaa tarkemmin missä mennään ja mitä tehdään ja millä perusteilla. Noh, tämä asia nyt meni näin hieman kädenväännöksi, mutta silti näen asian positiiviset puolet. Saimme tietää pitkälle pelaajien mielipiteen.
Pelaajien mielipidettä en ole vieläkään riittävän vakuuttavasti kuullut. Jos pari nimimerkkiä/ihmistä palstalla ilmoittaa "valtaosan" pelaajista olevan tätä vastaan, enkä näistä tyypeistä ole ollut edes tietoinen vuosi sitten, en sitä kovin luotettavana lähteenä yksinkertaisesti voi pitää. Ymmärrät tämän varmasti täysin. Tietysti asia on herättänyt mietteitä ja olen tosiaan kysellyt ympäriinsä. Tullaan taas siihen että pelaajayhdistyksen voimia kaivataan yhteydenpitovälineenä. Mitä tulee tiedottamiseen, en millään jaksanut uskoa että tämä asia saa näinkin "valtavat" sfäärit (jos nyt muutaman henkilön, joskin liian kiihkeää ja kriittistä, kirjoittelua voi valtavaksi kutsua).

Mitä tulee omaan nilkkaani, siihen ei ole mikään kalikka kalahtanut pitkiin aikoihin. Jos tosissaan luulet että tällä on tekemistä vain oman etuni kannalta, niin olet kaukana ja hakoteillä. Tuossa kohtaa viittasin omaan rautaiseen kokemukseen joka on vuosien varrella kehittynyt ja johon myös luotan. Samaa mieltä on valtaosa etenkin paremmista pelaajista.
-Fonzie- kirjoitti:Tähän sanottava, jonka olen aiemminkin ilmaissut, että tappingi on täysin OK. Ja ellei tappingia käytetä, ja jottei joutuisi kärsimään huonoista pakoista, niin ehdottakoon vastustajalle omien pakkojen tekemistä. Tai sitten mahdollistetaan tämä tekemällä tästä käytännöstä sääntö. Mielestäni tappingin ollessa käytössä, voidaan käyttää vanhaa menetelmää vastustaja tekee pakat. Kun vielä ilmeni, että toisin meneteltäessä saattaa tulla näitä lieveilmiöitä, niin entistä suuremmalla syyllä.
Se saatetaankin muuttaa, eli tappingin käytössä ollessa vastustaja tekee pakat. Mutta oikeasti, en vain näe välttämättä riittävästi syytä siihen että niin pitäisi olla. Jos sitten valtaosa on sitä mieltä niin okei, mutta yhden pelaajan takia, jonka selityskin oli ihan järkeenkäypä.
-Fonzie- kirjoitti:
Nyt siis kun näille ongelmille on löytynyt ratkaisu, niin uudet kannot nousee kaskesta.
Eihän tämä nyt mikään ratkaisu ollut. Niinkuin edellä sanoin, ratkaisu se ehkä olisi käytettäessä oma pakka-käytäntöä, kun ei ole tappingia. Muutoin ei. -niinkuin "mussutus osoitti".
Tuolle mun sanomalle oli vähän syvempikin tarkoitus, joka selvisi kontekstistä hieman paremmin. Tuo yksittäinen lause ei kerro totuutta ollenkaan enkä toista kertaa viitsi selittää.
-Fonzie- kirjoitti:
Myöskään mulla ei ole enää kohta mitään sitä vastaan jos joku hyppäis tähän pallille istuskelemaan ja kenties vaikka jotain touhuamaankin.

Olet siinä asemassa, että sun täytyy osata suhtautua "mussutukseen/kitinään/itkuun" oikein. Näe suuret linjat ja punainen lanka kaiken keskellä. Pyri pitämään hermot kurissa, vaikka kuinka tekisi mieli välillä pätkästä jotain mussuttajia butilla haaruksiin. Ellet tähän kykene, ehkä olet väärällä pallilla. Ja sanon vielä, että arvostan työtäsi. Ei oo helppo palli.
Viiden vuoden aikana nahka on paksuuntunut todella paljon ja osaan todellakin suhtautua asioihin oikein. Uskon että moni on tästä aiheesta samaa mieltä. Ehkä ymmärsit kirjoitukseni väärin, tarkoitus kun oli selventää ajatuksiani asian tiimoilta.


-Fonzie- kirjoitti:
Pps. Pitäiskö nohevan Pakasen nousta "RUKkiin" sitten viimeinkin?
Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat, mutta selittäisitkö silti?


Kaikella kunnioituksella,
-Eetu Pakanen-


:) Toki. Tekijöitä tarvitaan, tässä olis yks RUKki mihin kaivataan päättäväisiä tekijöitä.

Minua odottavat tulevaisuudessa uudet haasteet lajin parissa, eurooppalaisessa mittakaavassa. Tästä syystä joudun väkisinkin jättämään osaltani kotimaan asioita vähemmälle ja nyt onkin aika etsiä näitä tekijöitä ja päättäjiä. Jonkin verran on tiimiä jo kasassa ja ehdokkaita on alkanut tippuakin kun asiasta olen kuuluttanut ja vihjaillut.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Vastaa Viestiin