Biljardin sponsorit ?

Ehdotukset ja toiveet

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Biljardin sponsorit ?

Viesti Kirjoittaja laurih »

Katsoin äsken ilmoituksen SM-kisojen finaalista, joka on Toukokuun lopussa. Jälleen pisti silmään sponsoreiden vähyys.
Kysyn ystävällisesti, että onko asian eteen oikeesti tehty riittävästi töitä vai annetaanko työpäivän vain mennä eteenpäin päivä kerrallaan?
Itse sain kolmella kysymyksellä yhteensä 900,00 euroa sponssirahaa Baribal HCP-sarjan Finaaliin ja nyt on työn alla eräs iso yritys, joka mahdollisesti/toivottavasti tulee sponsoroimaan meidän Finaali-tapahtumaa.

Terv. Lauri Hietala
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Biljardin sponsorit ?

Viesti Kirjoittaja Riksa »

se on se sun pettämätön karisma!
Sulattihan Uunokin neiti säleikön 8)
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Biljardin sponsorit ?

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Joskus muinoin ollessani reserviupseerikoulussa Haminassa olin ilmoitushankintaosastolla ja me kerättiin parissa kuukaudessa n. 500 000 markkaa kurssijulkaisuun tulevilla mainoksilla tai siis ilmoitustilalla. En muista montako kymmentä tuhatta itse keräsin, mutta yhteensä kaksi kertaa kävin "kierroksella" Satakuntalaisissa yrityksissä. Tietysti puhelimella tuli soiteltua paljon ja pyydettävä henkilökohtaisia audienssaja etukäteen mutta vaikeaa se ei todellakaan ole. Se vaan tarttis tehdä. Organisoidusti.

Olen ottanut asian monta kertaa puheeksi ja aina olen saanut vastaukseksi, että Liiton toimistosta saa sellaisia ilmoitusmyyntilomakkeita. Eli siinä kaikki. Paperilappunen. C'mon?

Olen myös luvannut tehdä pienimuotoisen suunnitelman, mutta voipi olla etten viitti. Mää en tykkää laahustaa vasten tuulimyllyjä. Jos ei ideat sytytä yhtään niin en jaksa välittää.

Itse kysyin yhdestä yhtiöstä tukea Porissa järjestettäviin Mestiskisoihin. Sain yhdellä puhelulla 100€ added moneyä kilpailun voittajalle ja 200€ seuralle livestreamlaitteistoa ja yhteyksiä varten. Joten Laten mainitsema 300€ per soitto on kovin helposti toteutettavissa. Jos siis joku sen viitsii tehdä.

Yhtä kaikki, munkin mielestä Late on "the charmiest man of them all" *respect*
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Biljardin sponsorit ?

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

jaolsten kirjoitti:Joskus muinoin ollessani reserviupseerikoulussa Haminassa olin ilmoitushankintaosastolla ja me kerättiin parissa kuukaudessa n. 500 000 markkaa ...
Siis päivät oltiin koulutuksissa ja illat tehtiin hommia. Pari toimistopäivää saatiin vapaaksi soittelua varten. Eli siten tuo "pari kuukautta hämää", sillä oikeesti aikaa tuolle hommalle ei lopulta paljoa ollut.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Biljardin sponsorit ?

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

jarnoahola kirjoitti:eiköhän ne liitossa sitten huomaa että se kannatti ja varmasti heltiää sitten jo jotain boonustakin.
No joo ihan varmasti... :roll:
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Biljardin sponsorit ?

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

jarnoahola kirjoitti:tää ei siis ole kellekkään kettuilua vaan aitoa ihmetystä siihen että miks kaikki aina sanoo että helposti saa kerättyä sponsseja mutta sitten kuitenkin se on todella hankalaa kun kyselee niiltä jotka tohon SM-Finaali tapahtumaan koittavat niitä kerätä. :?:
Tääkään ei ole kettuilua, mutta mielestäni innokkaalle potentiaaliselle varainkerääjälle ei kuuluisi sanoa, että liitolta saa vain tällaisen varainkeruulomakkeen.

Missä on presentaatiomateriaali? Kulttuuritalon finaaleitakin on kuvattu jo useina vuosina, eikös niistä saisi jo edustavaa materiaalia aikaan?

1,5 vuotta sitten ehdottelin, että tehtäisiin talkoilla moisen materiaalin (jotkin ehkä muistavatkin tuon projektin), jotta sekä seuroilla että liitolla olisi laadukasta materiaalia näyttää sponsoreille. Mutta edelleen ne tuulimyllyt...
jarnoahola kirjoitti:...mikspä ei sitten Jaolsten kerää jotain poppoota ja laita puhelimia laulamaan. eiköhän ne liitossa sitten huomaa että se kannatti ja varmasti heltiää sitten jo jotain boonustakin.
Olen esittänyt karkean suunnitelman (jo aikaa sitten ensimmäisen kerran) Liiton toiminnanjohtajalle ja hallituksen puheenjohtajalle, mutta ideani on toistaiseksi torpattu. Miksi siis minun pitäisi tästä huolimatta pyörittää aikaaviepää projektia? Näyttääkseni että "hähää, olin oikeassa"? Hei valot päälle en edes minä ole niin yksinkertainen. Jos olisi edes sanottu, että "hyvä idea, kokeillaampa Jarkko tätä sun tapaasi", niin sitten olisin tottakai lähtenyt talkoomieheksi ilomielin... Mutta kai tämä nykyinen tapa on parempi...

Mulle on jo jonkin kerran huomauteltu tästä palstakirjoittelusta. Kuulemma nää liiton asiat on sisäisiä asioita eivätkä kuulu pelaajistolle. Nyt kuitenkin varainkeruu ollaan jo pitkään oltu vierittämässä talkootyötä tekevien pelaajien niskoille. Joten mietitäämpäs nyt sitten oikeen porukalla mitä asian suhteen olisi tehtävissä. Me ollaan Laten kanssa valmiita auttamaan 100% panostuksella kunhan ehdoista ja korvauksista sovitaan. Ja ei, en ole rahanahne. Eikä Latekaan.
jos tämä on näin helppoa niin miks sitä ei sitten tehdä biliksen eteen.????
Kysyppä liiton pomoilta tuota.


[Tässä viestissä kirjoittamani esiat eivät kritisoi ketään ihmisenä. Tässä viestissä oleva kritiikki on esitetty vain nykyistä toimintamallia kohtaan ja vasta sitten kun kritiikki on ensin esitetty suoraan vastuussa oleville henkilöille.]

Zaijian ja terveisiä Kiinasta!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Biljardin sponsorit ?

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

jarnoahola kirjoitti:500 000 markkaa on vapaasti muutettuna tommonen 85 000 euroa
Siihen aikaan sai uuden 150m2 omakotitalon tuolla rahalla. http://www.etuovi.com
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Biljardin sponsorit ?

Viesti Kirjoittaja dobermann »

jaolsten kirjoitti:Mulle on jo jonkin kerran huomauteltu tästä palstakirjoittelusta. Kuulemma nää liiton asiat on sisäisiä asioita eivätkä kuulu pelaajistolle. Nyt kuitenkin varainkeruu ollaan jo pitkään oltu vierittämässä talkootyötä tekevien pelaajien niskoille. Joten mietitäämpäs nyt sitten oikeen porukalla mitä asian suhteen olisi tehtävissä...
Hys, hys Jarkko. Nyt ei huudella henkilökohtaisia mielipiteitä. Ihan hiljaa hyvää tulee... Ei nyt lähdetä muuttamaan hyvää konseptia. Näin tää on aina ollut. Talkoolla tehdään ja kaikki on mukana, ihan niin kuin sodan jälkeen.

Fakta on vaan se että aika on rahaa. Tämä sponssin hakeminen vie aikaa. Liitto saisi mukavan tuen; mitä saa työn tekijä? Messinkisen muistomitalin? Tää pitäisi järjestää privakkasidonnaiseksi. Tekijä saa reilun korvauksen tehdystä työstä. Mutta siinähän olisi se `peri-suomalainen´ pahe: kateus. Joku tekee tiliä ja toinen ei saa mitään. Miksi Nokian toimari tienaa enemmän kuin kiinalainen kokoonpanija...

Markkinataudellinen ajattelu kunniaan.
Vastaa Viestiin