Pyyntö moderaattoreille

Ehdotukset ja toiveet

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Avatar
KV
Viestit: 467
Liittynyt: 13:26 26.01.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyyntö moderaattoreille

Viesti Kirjoittaja KV »

En ole mode, mutta jeesaan silti. Suoraa linkkiä tähän ei taida olla missään.

http://www.sbil.fi/forum/search.php
buddy kirjoitti:Mee esim. tonne:
http://imageshack.us/

Browse:lla saa etsittyä kuvan koneeltasi, sitten painat "host it".

Lataamisen jälkeen tulee sivu jossa on erilaisia linkkejä siihen kuvaan, kopioit sen http: -alkuisen ja .jpg -päätteisen (tärkeää!) osoitteen ja liität tänne noiden [img]ja[/img] -tagien väliin viestissäsi. Helpommin onnistuu pasteamalla linkki viestin sekaan, maalaamalla linkki ja painamalla tuota asemointivalikossa olevaa Img-painiketta.

Tärkeää: linkki pitää loppua jpg -päätteeseen, jos ei lopu niin kyseessä ei ole suora linkki kuvaan vaan joku nettiviritelmä ja siitä ei tämä keskustelupalstan php-systeemi osaa kuvaa poimia.

Edit: testasin. Eipä näytä enää toimivan koska imageshack haluaa jostain syystä käyttää php:tä kuvien näyttämiseen eikä anna enää suoraa linkkiä kuvaan kuten joskus aiemmin.

Edit2: tuolta sivulta pitää poimia sellainen linkki joka alkaa http: ja loppuu .jpg ja siinä ei ole välissä php:ta. Huoh, joku muu voi tehdä paremmat ohjeet, imageshack on näemmä ihan skeida tässä nykyään.
Sankarilyönti > safety
Avatar
KV
Viestit: 467
Liittynyt: 13:26 26.01.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyyntö moderaattoreille

Viesti Kirjoittaja KV »

rz kirjoitti:Haku on sivun oikeassa ylälaidassa. Tuolla Kara-kohdan vieressä. Vihreällä pohjalla. Kiitos vinkistä Markus, pistetään tulemaan.
Katos pirua, ihan tyrkyllä oli. Olen vaan (melko tottuneena phpbb-käyttäjänä) ettiny hakulinkkiä foorumin "sisältä".
Sankarilyönti > safety
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pyyntö moderaattoreille

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Saako foorumin ominaisuuksia muokattua niin, että kuvia voi liittää suoraan omalta kovalevyltään liitetiedostona?
-Timo Tiusanen
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Pyyntö moderaattoreille

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Se kauniimpi Tiusanen kirjoitti:Saako foorumin ominaisuuksia muokattua niin, että kuvia voi liittää suoraan omalta kovalevyltään liitetiedostona?
Näemmä saa. Ilmaisilla Foorumeilla tuota ominaisuutta ei ole, mutta tällä "uppgreidatulla" versiolla (ei mainoksia yms.) tuo näemmä on mahdollista. En tosin ole milläänlailla perillä miten vaikuttaa foorumin vakauteen ja käytettävyyteen. Asia pitää ottaa vakavaan harkintaan! Mites RZ ja Buddy, onko kokemuksia?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pyyntö moderaattoreille

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

En minä näkisi, että tuolla on ollut mitään negatiivista vaikutusta käytettävyyteen ja vakauteen, mitä itse olen tekemisissä ollut. Omasta mielestäni käytettävyys lähinnä paranee sen myötä, ettei jakopalvelujen kanssa tarvitse kikkailla yhden kuvan liittämisen takia. Yksi nappula lisää tuonne muiden joukkoon ja siinä se.

Tilaahan kuvat aina jostain vie, mutta tällä mittakaavalla tämäkään asia ei lienee tuota ongelmia.
-Timo Tiusanen
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Pyyntö moderaattoreille

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Se kauniimpi Tiusanen kirjoitti:En minä näkisi, että tuolla on ollut mitään negatiivista vaikutusta käytettävyyteen ja vakauteen, mitä itse olen tekemisissä ollut. Omasta mielestäni käytettävyys lähinnä paranee sen myötä, ettei jakopalvelujen kanssa tarvitse kikkailla yhden kuvan liittämisen takia. Yksi nappula lisää tuonne muiden joukkoon ja siinä se.

Tilaahan kuvat aina jostain vie, mutta tällä mittakaavalla tämäkään asia ei lienee tuota ongelmia.
Nuo "viralliset" foorumin ylläpitäjät saa päättää :D
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pyyntö moderaattoreille

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Jees, minähän puhun käyttäjän suulla, mikä piti edelliseen viestiin lisätäkin, mutta unohtui.
-Timo Tiusanen
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pyyntö moderaattoreille

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Piti kysymäni, että onkohan vika oman selaimeni asetuksissa tai onko minulla tyhmää päässä, koska mikäli kirjautumisen jälkeen avautuvassa ikkunassa painaa linkkiä "palaa edelliselle sivulle", unohtaa foorumi kirjautumisen ja nappula toimii samalla tavalla kuin selaimen back -nappula? Tämä ei lienee kuitenkaan tarkoitus. Ei pitäisi lienee evästeistä olla kiinni.

Samaan hengenvetoon tiedustelisin, että onko asia kuvien liittämisestä suoraan omalta kovolta edennyt?
-Timo Tiusanen
Vastaa Viestiin