SIVUSTON MUUTOS

Ehdotukset ja toiveet

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Ulkoasuun tottuminen vaatii hieman aikaa, muutenhan kokonaisuus näyttää hyvältä. Nythän tästä liiton sivustosta on tullut yksi kokonaisuus ja keskustelupalstalta pääsee helposti muihin osiohin ja takaisin ilman että täytyisi käydä etusivun kautta.
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Itsekään en osaa kehua uutta ulkoasua kovin selkeäksi, vaikka totta toki on, että ajan kanssa tähän tottuu varmasti. Ulkoasu on modernimman näköinen, ja esimerkiksi lainaukset viestiketjuissa näyttävät tyylikkäiltä, mutta omaan silmääni asioita tuntuu vähän hukkuvan kaiken informaation sekaan. Näin huonosti selitettynä. Yksi asia pistää erityisesti silmään: miksi viestin kirjoittaja näkyy viestin jälkeen oikealla (sen pikku pläntin lisäksi viestin yläpuolella)? Tällaiseen en ole törmännyt millään muulla foorumilla, enkä pidä tätä erityisen hyvänä suunnitteluna ihan jo sen vuoksi, mistä ihmiset yleensä ruutua lähtevät katsomaan ja tekstiä lukemaan. Itse haluan ainakin tietää kuka viestin on kirjoittanut, niin tiedän, että jatkanko lukemista viestin kirjoittajaa pidemmälle :)

Mutta joo, pieniä asioita. Uudistus itsessään on luonnollisesti hyvä juttu. Tämän viestin eräs syy oli myös se, että nyt säästyn kysymiseltä, ja näen, että saatiinko se editti tähän uuteen lautaan mukaan, kun näin muistaakseni tarkoitus oli. Se selviää seuraavaksi.
-Timo Tiusanen
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Krhm.. Huomasin tuossa samalla pari hyvää yksityiskohtaa ja ominaisuutta, kuten tuo "paikalla" -lätkä viestin kirjoittajan yhteydessä ja mahdollisuuden tallentaa viesti luonnoksiin, mutta missä se editti viipyy? Se kun oikeasti parantaa palstan käytettävyyttä huomattavasti.
-Timo Tiusanen
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Edit tosiaan puuttuu, se luvattiin tähän uudistukseen. Jokaikisellä keskustelupalstalla jossa olen pyörinyt tähän mennessä tuo omien kirjoituksien muokkaus on ollut käytössä ja ei siitä hyvänen aika ole mitään harmia! Haluaisin nyt tyhjentävän perustelun miksei sitä ole vieläkään täällä???

Toisekseen tuo layout on kiinni foorumiin asetetusta tyylistä, jota voi kyllä vieläkin melko kivuttomasti vaihtaa. Itse olen n. kymmenisen foorumin adminina pyörinyt jo vuosia..

Mutta tuo edit... Nyt tänne ja heti. Ja avatar.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
tancci
Viestit: 335
Liittynyt: 17:44 19.03.2008
Paikkakunta: Lojo

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja tancci »

tää ei varmaan tähän ketjuun kuulu, mutta olis kiva tietää et mihin mun profiili on häipyny pelaajasivuilta ja nimi lisenssilistalta...pitääkö mun nyt rekisteröityä uudestaan vaikka se on kiellettyä??
-Tanja Argillander, BrL -
Jorma Kauppinen
Viestit: 328
Liittynyt: 09:31 27.10.2004

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Jorma Kauppinen »

Mulla onnistu salasanan vaihto kivuttomasti.
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

tonimikael kirjoitti:
ankka kirjoitti:Yks juttu mikä alkaa jo nyt noijia, on tuo kun pitää joka kerta kirjautua uusiksi sisälle.
Miksi tuo automaattinen sisäänkirjautuminen ei toimi?
Samma här.
Sama vika Rahikaisella ..... korjattavien listalle
Avatar
KV
Viestit: 467
Liittynyt: 13:26 26.01.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja KV »

Edellisessä foorumisoftaversiossa uudet linkit avautu aina uuteen ikkunaan ja olit ilmeisesti selaimesta määritellyt, että tämmöiset linkit avataan uuteen välilehteen (esim. Firefoxilla homma toimii näin). Mä availen noi linkit Ctrl pohjassa klikkaamalla (tai painamalla hiiren rullaa), jolloin ne aukee uuteen välilehteen (ja fokus säilyy siinä vanhassa sivussa, mikä ainakin mun mielestä on hyvä juttu).
Sankarilyönti > safety
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Minkähän takia yv:t jumittaa välillä aivan *****leen pitkään? Mulla on vieläkin kaks kappaletta n. 3-6kk vanhoja viestelä "lähtevissä" viesteissä. Lisäks välillä kestää n.5min lähtö ja välillä lähtee ihan kivuttomasti...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Kiitoksia, nyt selvis sitten sekin...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Päivittäkääpäs tuo Seura valikko pelaajasivulla siellä lisenssin uusimisen kohdalla ,niin voisi sitten uusia taas lisenssin :evil:
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Tipi Oulu kirjoitti:
jaolsten kirjoitti: Itse olen n. kymmenisen foorumin adminina pyörinyt jo vuosia..
Viestiä liittoon ja homma haltuun???
Nojoo, Voishan tuota harkita... Muttakun en tiedä mikä nokkimisjärjestys kelläkin on ja keneltä asiaa kysellä.

Joten miten tänne pääsee modeksi vai pääseekö mitenkään? RZ? Lamppari? Who knows?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Tilataanko sitä edittiä miten pitkän matkan päästä, vai voisiko sen joku näppästä päälle jahka kerkee?
-Timo Tiusanen
Ylläpito
Viestit: 1
Liittynyt: 13:47 20.07.2009

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Ylläpito »

Moikka,

edit pitäisi olla nyt käytettävissä.

Muokkaus on mahdollista 5 minuuttia viestin kirjoittamisesta.

-- Ylläpito
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Edelleenkään en ymmärrä tuota 5 min rajaa ,toki parempi kuin ei mitään, mutta esim vuorokausi olisi huomattavasti käytännöllisempi esim openeiden ja muiden kisojen tulospäivityksille ,jolloin tulokset olisi aina keskitetysti ensimmäisessä viestissä ja muu löpinä sitten sen jälkeen.
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Ylläpito kirjoitti:Moikka,

edit pitäisi olla nyt käytettävissä.

Muokkaus on mahdollista 5 minuuttia viestin kirjoittamisesta.

-- Ylläpito
Hyvä juttu.
-Timo Tiusanen
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Ylläpito kirjoitti:Moikka,

edit pitäisi olla nyt käytettävissä.

Muokkaus on mahdollista 5 minuuttia viestin kirjoittamisesta.

-- Ylläpito
Pitäisikö siis toimia, testaan.

Edit: Nyt toimii. Ja tuonne ilmoituksiin sitten täysi editointioikeus jotta kisajärjestäjien työ helpottuu!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

jaolsten kirjoitti:
Ylläpito kirjoitti:Moikka,

edit pitäisi olla nyt käytettävissä.

Muokkaus on mahdollista 5 minuuttia viestin kirjoittamisesta.

-- Ylläpito
Pitäisikö siis toimia, testaan.

Edit: Nyt toimii. Ja tuonne ilmoituksiin sitten täysi editointioikeus jotta kisajärjestäjien työ helpottuu!
Kaisa-osiossa kyseltiin vapaan muokkausoikeuden perään. Muistatteko RZ, Buddy ynnä muut miksi sitä ei ole tänne foorumille vieläkään annettu? Itse olisin sitä mieltä, että sen voisi laittaa kaikkialle muualle, paitsi Osto&myynti- palstalle! Vaikkei se sielläkään mikään negatiivinen ominaisuus olisi...

Kokemuksesta tiedän, että aina kun omia viestejään muokkaa, jää siitä merkintä viestiin.

Mulla on liipasin nyt herkässä jos siunaus tuolle muokkaukselle muilta liitonmiehiltä vain tulisi... Vai pitääkö käsitellä hallituksen kokouksessa?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Mulla taas ei ole kovin hyviä kokemuksia tuosta vapaasta muokkausoikeudesta. Kokonaisia ketjuja voi mennä kummallisiksi, kun käpynsä polttaneet kirjoittajat rupeavat sensuroimaan koko viestihistoriaansa.

Kisaosiolla tuo vapaa muokkaus voisi olla sen sijaan ihan perusteltua näiden erilaisten päivitysten muodossa, vaikka pidän nykyistäkin systeemiä ihan toimivana.
-Timo Tiusanen
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Altti Helläkoski kirjoitti: Tuollaisten viestiketjujen arvo ei ole missään tapauksessa kovin suuri.
Nyt en ymmärrä, että miksi nämä asiat liittyisivät mitenkään toisiinsa.
Sitä paitsi voi olla pelkästään eduksi, jos "tietyssä mielentilassa" kirjoitetut viestit voi poistaa. Vähentää turhaa eripuraa.
Viestien poistamista ja muuta siistimistä varten palstalla on olemassa moderaattorit. Se on paljon parempi ratkaisu mielivaltaisten viestien poistamisien sijaan käyttäjien itsensä taholta. Löysemmin moderoiduilla ja vapaan muokkauksen mahdollistavilla palstoilla on oman kokemukseni mukaan paljon enemmän kaikkea turhaa sontaa ja kinaamista.
-Timo Tiusanen
Jarno Virtanen
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:20 08.11.2004
Paikkakunta: Tampere

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Jarno Virtanen »

Se kauniimpi Tiusanen kirjoitti:Löysemmin moderoiduilla ja vapaan muokkauksen mahdollistavilla palstoilla on oman kokemukseni mukaan paljon enemmän kaikkea turhaa sontaa ja kinaamista.
Entä tiukemmin moderoidulla mutta silti vapaan muokkauksen mahdollistavalla?
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Jarno Virtanen kirjoitti:Entä tiukemmin moderoidulla mutta silti vapaan muokkauksen mahdollistavalla?
Tiedä sitten, kun en ole moiseen palstaan vielä törmännyt. Mä en näe vapaassa muokkauksessa mitään muuta hyötyä, kuin kisaketjujen tulospäivitykset. Loppu, mitä vapaasta muokkauksesta seuraisi, on minusta pelkkää hallaa.

Minusta täällä voisi entuudestaan yhdistellä ketjuja enemmän ja poistaa rohkeammin turhia viestejä. En näe tämän menevän käsi kädessä sen kanssa, että käyttäjille annettaisiin vapaa muokkausoikeus.
-Timo Tiusanen
Jarno Virtanen
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:20 08.11.2004
Paikkakunta: Tampere

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja Jarno Virtanen »

Physick kirjoitti:Minun mielestä muokkausominaisuus olisi ihan jees kilpailupalstalla, mutta vain ketjun aloittajalla, niin ei porukka pääse poistamaan omia ilmoittautumisiaan.
Tää on kyllä hyvä pointti. Jos muokkausoikeuksia muutetaan, niin tämä kannattaa muistaa.
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: SIVUSTON MUUTOS

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Jarno Virtanen kirjoitti:
Physick kirjoitti:Minun mielestä muokkausominaisuus olisi ihan jees kilpailupalstalla, mutta vain ketjun aloittajalla, niin ei porukka pääse poistamaan omia ilmoittautumisiaan.
Tää on kyllä hyvä pointti. Jos muokkausoikeuksia muutetaan, niin tämä kannattaa muistaa.
Tuo tarvii toki tarkistaa, ettei tosiaan omaa viestiä pysty itse poistamaan. Eli muokkaamaan pystyy, ja muokkauksesta jää aina "jälki", eli kellonaika+pvm jolloin muokkaus tehtiin. Hyvä huomio!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Vastaa Viestiin