Aloite: SM-kilpailu seniorijoukkueille

Ehdotukset ja toiveet

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Henry Grahn
Viestit: 380
Liittynyt: 17:27 27.10.2004

Viesti Kirjoittaja Henry Grahn »

Hyvä ehdotus, mutta kyllä straight pool pitää olla mukana! Kolmen pelaajan joukkueet, niin kuin poolissa yleensä.
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Peesaan Henkkaa tässä, 14.1 pitää olla ehdottomasti mukana.
Mikko Jäntti
billiardmama
Viestit: 2507
Liittynyt: 00:45 12.11.2004

Viesti Kirjoittaja billiardmama »

Juuri näin!
Nokianvirta
Viestit: 305
Liittynyt: 23:31 21.02.2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nokianvirta »

Heips!

Onkos kukaan tehnyt asialle vielä mitään?


Eikös tämän suuntaiset asiat kuuluisi SBiL:n seniorivastaavalle?


Mites vastaava vastaa huutoon?
Biljardi, pelinä ehkä maailman 8:s ihme?
Avatar
malinen
Viestit: 767
Liittynyt: 14:56 24.04.2006
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja malinen »

ehkä ei kuitenkaan näin
buddy kirjoitti:Peesaan Henkkaa tässä, 14.1 pitää olla ehdottomasti mukana.
vaan näin
Mika Salonen kirjoitti:Pelimuodot olisivat 8- ja 9-pallo, jotta kynnys osallistumiselle mahdollisimman alhainen.
on vielä paikkoja jossa neljätoistayksi -pelistä ei ole kuin kuultu puhuttavan, jolloin sitä tuskin viitsii äsämmiin lähteä pelaamaan.
ja ehkä kolmea henkilöä ei joka kerhosta ole mahdollista saada.
Joensuun Klubi (JK)
Saimaan Biljardi (SaiBi)

¡¿ mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu ?!
Tundra
Viestit: 321
Liittynyt: 12:30 08.09.2006

Viesti Kirjoittaja Tundra »

8- ja 9-pallon lisäksi tarvittaisiin kyllä kolmaskin peli.

Jos joukkueessa on 2 pelaajaa, niin 1-1 tilanteessa voitaisiin ottelu ratkaista esim. 10-pallolla nelurina. Tai sit pelataan kolmella.
Eräsuhteella ei ainakaan mun mielestä pitäisi voittajaa ratkaista.

Olis mukavaa kokeilla ensin yksi turnaus. Kuka haluaa järjestää?
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja laurih »

Tundra kirjoitti:8- ja 9-pallon lisäksi tarvittaisiin kyllä kolmaskin peli.

Jos joukkueessa on 2 pelaajaa, niin 1-1 tilanteessa voitaisiin ottelu ratkaista esim. 10-pallolla nelurina. Tai sit pelataan kolmella.
Eräsuhteella ei ainakaan mun mielestä pitäisi voittajaa ratkaista.

Olis mukavaa kokeilla ensin yksi turnaus. Kuka haluaa järjestää?
Hyvä idea, pitäiskö meidän järjestää Baribalissa !

Olen kuulolla, jos tulee yksimielisyyttä kilpailumuotoon, niin laitetaan kisa pystyyn.

Late
Nokianvirta
Viestit: 305
Liittynyt: 23:31 21.02.2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nokianvirta »

Hyvä papat!

Hienoa ja kehitysideoita tulvivaa keskustelua. :lol:

Heitetäänpäs lisää...

Elikkäs Mosconi cupissa käytävää tyyliä että vuorolyönnillä joukkue vs joukkue. :wink:

Siis henk.kohtaisten lajien lisäksi.


:) :D :lol: :idea: 8)
Biljardi, pelinä ehkä maailman 8:s ihme?
Nokianvirta
Viestit: 305
Liittynyt: 23:31 21.02.2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nokianvirta »

Niin ja se että olis 40- ja 50 v. pelaajat joukkueessa.

Mut jos naissii pittää olla ni sit myö ei ollah mukana. :oops: :cry:
Biljardi, pelinä ehkä maailman 8:s ihme?
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

kulmaan kirjoitti:Ku eihän noi alle 50v. ihan aikuisten oikeesti ole mitään aitoja senioreita. Nuoria pojan jolppeja.
.... joo,mutta jos sinne halutaan enemmän kuin pari joukkuetta mukaan ,niin kyllä se 40v on silloin se raja .....

.....sen voisi myös vetää vähän Pelika tyylisesti ,että tulisi enemmän sitä joukkue meininkiä mukaan .....eli 3 äijää/joukkue ja pelaajat vaihtuu joka frameen pelataan esim 5 voittoon 8:ssa ja 9:ssä ja sitten streittissä lyönti vuorot myös rotaatio periaatteella siihen 75p ....tulis enemmän fiilistä kun yksi pelais ja muut kannustaisi .... joukkueita ei kertyisi kuitenkaan niin paljoa ettei menis viikonloppuna läpi vaikka pelattais viellä isompiin voittomääriin...
Henry Grahn
Viestit: 380
Liittynyt: 17:27 27.10.2004

Viesti Kirjoittaja Henry Grahn »

Retsi kirjoitti:Mitä te urpoilette siellä.
Kisat pitää olla sillee ku muutkin joukkuekisat.
V... menkää hiekkalaatikolle noiden ehdotuksienne kanssa. :x :x
Olen samaa mieltä. Jos halutaan kisa jolla on SM-arvo, tulee sen olla sen mukainen. Ei mikään sirkus tai hupitilaisuus.
3-hengen joukkueet, jossa yksi pelaa 9-palloa, toinen 8-palloa ja kolmas straight poolia, kansainvälisestikin noudatettavien periaatteiden mukaisesti.
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja laurih »

Henry Grahn kirjoitti:
Retsi kirjoitti:Mitä te urpoilette siellä.
Kisat pitää olla sillee ku muutkin joukkuekisat.
V... menkää hiekkalaatikolle noiden ehdotuksienne kanssa. :x :x
Olen samaa mieltä. Jos halutaan kisa jolla on SM-arvo, tulee sen olla sen mukainen. Ei mikään sirkus tai hupitilaisuus.
3-hengen joukkueet, jossa yksi pelaa 9-palloa, toinen 8-palloa ja kolmas straight poolia, kansainvälisestikin noudatettavien periaatteiden mukaisesti.
Olen myös samaa mieltä.

Late
Jorma Kauppinen
Viestit: 328
Liittynyt: 09:31 27.10.2004

Viesti Kirjoittaja Jorma Kauppinen »

Oikein tapa olisi mielestäni normi kolme lajia ikäraja 40. Jos haluaa saada isot kisat aikaan niin sitten kaksihenkisin joukkuein kasi ja ysi. Jos menee tasan niin ratkaisu joukkueena vuorolyönnein kymppipalloa. Ikäraja edelleen 40.
Henry Grahn
Viestit: 380
Liittynyt: 17:27 27.10.2004

Viesti Kirjoittaja Henry Grahn »

Pääasia ei saa olla se että saadaan maksimaalinen osanottajamäärä, vaan se että saadaan kisat jotka ovat SM-tason arvoiset. Senoireita on riittävästi tasokkaaseen kisaan, ilman että erityisjärjestelyin olisi pyrittävä saamaan kaikki mukaan.

Kaksi henkeä ei minusta ole vielä joukkue. Silloin voisi paremminkin puhua parista, nelinpelistä tms.

Jos halutaan varmistaa että mukana on myös "varsinaisia senioreja", eikä vain "nelikymppisiä nuorukaisia", niin voisi esim. edellyyttää että jokaisessa joukkueessa on vähintään yksi viisikymppinen (tai kuusikymppinen tosi seniori). Jos taas vaaditaan 1 MN40, 1 MN50 ja 1 MN60, niin se menee vaikeaksi ja joukkueiden määrä saattaa jäädä niin pieneksi, ettei peräänkuuluttamani SM-arvo välttämättä täyty.
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Mun mielestä Henkan ehdotus vähintään yhdestä M50/60 sarjalaisesta kuulostaa ihan hyvältä kompromissilta. Mitään älyttömiä vaatimussarjoja ei kannata alkaa esittää, tuskin menee virallisilla tahoilla läpi kuitenkaan.

Onhan näitä pilipalisarjoja ja -kisoja muutenkin tarpeeks, SM- (ja miksei EM-) tason saavuttamiseksi kannattaa pitäytyä lähellä ns. oikeaa joukkue-formaattia eikä yrittää eriytyä virallisista säännöistä vain osallistujamäärää kasvattaakseen. Eri asia jos haluaa tehdä kisoista pilipalikisat. Itse kannattaisin ihan normi joukkuekisan sääntöjä ilman erityisvaatimuksia. Mutta en olekaan seniori... vielä :)
Mikko Jäntti
Avatar
Johnny Boyh
Viestit: 3002
Liittynyt: 01:28 12.11.2004
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johnny Boyh »

Jos yleisesti mm. euroopan mestaruuskisoihin seniorisarjaoissa pääsee 40v niin miksi täytyy ruveta pelleilee ikäraja asiasta.
Niinku henkka sanoo, ne pitää olla sen arvoiset että voi sanoa SM-kisoiksi.
Toivottavasti niillä ketkä siitä loppujen lopuksi päättää päättää hyvin.
Toivotaan näin. On päätös mikä tahansa niin kaikkia ei varmasti voi miellyttää. Niin kuin nähdään tästäkin viestiketjusta, ei tulevan/tulevien päätösten teko ole koskaan helppoa, kun mielipiteitäkin asioista on niin monenlaisia.
Joni Ahola / Espoon Biljardikerho
SBIL puheenjohtaja / Kilpailukalenterivastaava
Pool/Kaisa/Pyramidi/Kara lajijaostojen jäsen
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

....Ei kai kukaan oikeesti revi pelihousujaan ,oli formaatti sitten mikä tahansa ...... sitten nämä julistukset "oikeista" formaateista hieman huvittaa,kun ne ei kuitenkaan pohjaa mihinkään fysiikan tai luonnon lakeihin ,vaan on lähinnä joskus *rumasana* pelattavaksi tuossa muodossa ...

...Matchroom muutti pari vuotta sitten Mosconi cup:n formaattia ,koska halusi elävöittää tapahtumaa ....paripelien painotusta lisättiin ja lyöntivuoro periaatteesta vaihdettiin vuorolyönti muotoon .... en tiedä onko ne sitten miten urpoja

... en tiedä moniko on ollut esim pelikan finaaleissa,mutta minusta se formaatti vaan on lähempänä joukkueena pelaamista kuin se että 3 pelaajaa pelaa eriliset matsit ja sitten katsotaan kumpi voitti 2 .... just my 2 cent
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

9Ball kirjoitti:vaan on lähinnä joskus pelattavaksi tuossa muodossa ...
...typo ...sana "*rumasana*" jäi pois
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

no sanotaan sitten että "päätetty" ,kun "sovi**u" ei kelpaa näemmä tälle foorumille :x
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

kulmaan kirjoitti:Tolla mun ehdotuksella mä pyrin siihen, että mahdollisimman moni freimi, mahdollisimman loppuun asti, olisi joukkueelle merkittävä. Siten saataisiin jännitystä ja tunnelmaa mukaan. Henkka ja te muutkin. Sorry vaan, mut onkos tää biljardin pelaaminen oltava tosiaan tunnelmaltaan kuin hautajaisissa olisi suremassa lähiomaistaan.
Oon kerran ollu pelaamassa joukkuekisaa. Itse pelasin 14.1. Toinen joukkuekavereista hävisi 9 pelinsä ja toinen 8 pelinsä. Pelaa nyt siinä sitten omaa peliäsi, kun kaikki on jo ratkennut. Sama juttu toistakin joukkuetta vastaan. Samaan soopaan mä en ainakaan viitsi enää lähteä. Mä muuten voitin silloin molemmat omat pelini.
Eli haluat muuttaa sääntöjä niin, että teidänkin joukkue pärjäisi ? :wink:
Mikko Jäntti
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

kulmaan kirjoitti:Aina se vaan on sama juttu tälläkin palstalla. Jos jostain ehkä paremmastakin yrittää keskustella ja tuoda mukaan omia kokemuksiaan, niin saa vastaansa ilkeyttä ja ivaa.
...täällä meillä Suomessa ei ole koskaan ollut todellista keskustelu kulttuuria ...... jos jotain on tarvinnut päättää,niin ensin on mitattu,kenellä on suurin pelikeppi ja sitten tämä henkilö on sanonut mitä tehdään ........ toki huumoriakin pitää sietää
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

kulmaan kirjoitti:Aina se vaan on sama juttu tälläkin palstalla. Jos jostain ehkä paremmastakin yrittää keskustella ja tuoda mukaan omia kokemuksiaan, niin saa vastaansa ilkeyttä ja ivaa. Koittakaa nyt ihmeessä kasvaa aikuisiksi, jotta pystyisitte edes jostain keskustelemaan asiallisesti ja ennakkoluulottomasti tarkastella asioita muustakin, kun siltä yhdeltä pääluuhun juurtuneesta näkökohdasta katsoen. Jos todella luulette, että minä näitä asioita tutkiskelen omia etuisuuksiani ajatellen niin pahemmin ette hakoteillä voisi olla.
Sitä joukkuetta ei muuten ole mahdollista enää kasata. Ehkä sitten tuonpuoleisessa.
Jos mun kommentin otit ilkeydellä ja ivana niin kannattaa ehkä mennä hetkeksi itseensä ja miettiä asioita ja omaa asennoitumistaan muiden kommentteihin.
Mikko Jäntti
Vastaa Viestiin