8 SM:istä pisteet jaettu väärin...

Ehdotukset ja toiveet

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Markku Ryytty
Viestit: 617
Liittynyt: 12:25 27.10.2004

Viesti Kirjoittaja Markku Ryytty »

Pisteet on annettu seuraavan pisteytyksen mukaan:

Pistelasku on siis hieman erilainen streitissä kuin kasissa, joka pelattiin kahdella salilla.

Finaaliviikonloppu

1. 20 pistettä
2. 17 p
3-4 14 p
5-8 12 p
9-16 10 p
17-32 8 p
33-48 7 p
49-66 6 p

Alkukilpailu (pisteet jos alkukilpailu pelataan kahdella salilla):

17-24 4 p
25-32 3 p
33-48 2 p
49-64 1p

Alkukilpailu (pisteet jos alkukilpailu pelataan vain yhdellä salilla):

33-48 4 p
49-64 3 p
65-96 2 p
97- 1p

Nämä pisteet ovat näkyvissä myös nettisivulla olevassa poolin kilpailuohjekirjassa, joka oli jäänyt nettiin päivittämättä ennen 8 SM kisoja.
terveisin SBiL
Mika Riikonen
Viestit: 149
Liittynyt: 19:07 09.02.2006

Viesti Kirjoittaja Mika Riikonen »

Nämä pisteet ovat näkyvissä myös nettisivulla olevassa poolin kilpailuohjekirjassa, joka oli jäänyt nettiin päivittämättä ennen 8 SM kisoja.
Missä sielä? En ainakaan tota 7 pinnan saraketta sieltä löytänyt.
Eikä näytä olevan vieläkään päivitetty...

Mä ainakin pelasin kisat siinä luulossa että sijoilta 33-48 saa 6 pinnaa ja
49-64 saa 4 pinnaa kuten kilpailuohjekirjassa lukeekin(ainakin vielä tälläkin
hetkellä), joten eihän tää nyt ihan putkeen mee, vai? Oon ainakin sitä mieltä
että pisteet kuuluu laskea sen mukaan mitä on ollu pelaajilla tiedossa ennen
kisoja ja kisojen aikana. Eikä kertoa vasta kisojen jälkeen että oho! jäikin
päivittämättä kilpailuohjekirja. Et mennäänkin näillä ja näillä pisteillä.

Toi pistelaskusysteemikin mitä on käytetty on mun mielestä hieman
hölmö, koska alkukilpailussa juuri finaaleista ulos jäävä pelaaja saa 4
pinnaa ja voittava osapuoli varmistaa 6 pinnaa, mutta seuraavalla
voitolla hän saakin vain pisteen lisää eli 7 pinnaa. Onko 64cupissa pari
ekaa voittoa muka arvottomimpia kuin alkukilpailusta jatkoon pääsy?
Ei mitään järkee.

Mika Riikonen
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Mika Riikonen kirjoitti:
Nämä pisteet ovat näkyvissä myös nettisivulla olevassa poolin kilpailuohjekirjassa, joka oli jäänyt nettiin päivittämättä ennen 8 SM kisoja.
Missä sielä? En ainakaan tota 7 pinnan saraketta sieltä löytänyt.
Eikä näytä olevan vieläkään päivitetty...

Mä ainakin pelasin kisat siinä luulossa että sijoilta 33-48 saa 6 pinnaa ja
49-64 saa 4 pinnaa kuten kilpailuohjekirjassa lukeekin(ainakin vielä tälläkin
hetkellä), joten eihän tää nyt ihan putkeen mee, vai? Oon ainakin sitä mieltä
että pisteet kuuluu laskea sen mukaan mitä on ollu pelaajilla tiedossa ennen
kisoja ja kisojen aikana. Eikä kertoa vasta kisojen jälkeen että oho! jäikin
päivittämättä kilpailuohjekirja. Et mennäänkin näillä ja näillä pisteillä.

Toi pistelaskusysteemikin mitä on käytetty on mun mielestä hieman
hölmö, koska alkukilpailussa juuri finaaleista ulos jäävä pelaaja saa 4
pinnaa ja voittava osapuoli varmistaa 6 pinnaa, mutta seuraavalla
voitolla hän saakin vain pisteen lisää eli 7 pinnaa. Onko 64cupissa pari
ekaa voittoa muka arvottomimpia kuin alkukilpailusta jatkoon pääsy?
Ei mitään järkee.

Mika Riikonen
No johan sitä taas jaksetaan itkeä pienestä asiasta. Nämä pisteet on suunniteltu joskus varmaan viime vuoden puolella mutta nyt vaan jääneet päivittämättä, kuten Markku ilmoitti.

Vaikuttiko tämä sun matseihin jotenkin SM-kisoissa? Ei tätä nyt kuitenkaan kenenkään kiusaks tai hyväks olla muutettu, musta tuntuu että säkin taisit saada enemmän pisteitä kuin odotit joten..................?!

Me todellakin katsoimme että alkukilpailusta jatkoon pääseminen on arvokas suoritus ja tulee palkita pisteillä. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä loppukilpailun otteluvoittojen kanssa. Pistelaskua piti kuitenkin muuttaa jotta saatiin jokainen ottelu merkitsemään pisteiden varjossa. Mikähän itku siitäkin olis tullu jos joku ois voittanu vaan yhden pelin karsinnassa mutta ei ois saanu ku yhen pisteen... :roll: ziisus.

Ps. Ihmettelettekö miks mä oon pääosin häipyny näistä hommista tääl Suomessa?

Pps. Sorry :wink:
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Marko Muukka
Viestit: 1282
Liittynyt: 10:56 05.11.2004
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Muukka »

Pisteet olleet näkyvissä keskustelupalstalla, lisäksi pisteistä lähetetty info 1-div + mestiksen pelaajille ennen kisaa (niille pelaajille joidenka sposti ollut tiedossa).
Terveisin,

Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
Mika Riikonen
Viestit: 149
Liittynyt: 19:07 09.02.2006

Viesti Kirjoittaja Mika Riikonen »

No johan sitä taas jaksetaan itkeä pienestä asiasta. Nämä pisteet on suunniteltu joskus varmaan viime vuoden puolella mutta nyt vaan jääneet päivittämättä, kuten Markku ilmoitti.
Ei mielestäni mitään itkemistä vaan aivan asiasta kirjoitin.
Vaikuttiko tämä sun matseihin jotenkin SM-kisoissa? Ei tätä nyt kuitenkaan kenenkään kiusaks tai hyväks olla muutettu, musta tuntuu että säkin taisit saada enemmän pisteitä kuin odotit joten..................?!
Ei vaikuttanut enkä saanut, mutta ranking listoihin tämä vaikuttaa... Olisin voinut tän viestin ihan anonyyminäkin laittaa, mutta kun siitäkin tulee usein haukut kun ei omalla nimellä kirjoitella. Eikä nyt pidä Tommi keskittyä yhteen ihmiseen vaan kokonaisuuteen ihan yleisesti.

Jos olen väärässä tässä asiassa otan mielelläni tyhmän leiman otsaani.
Mika Riikonen
Viestit: 149
Liittynyt: 19:07 09.02.2006

Viesti Kirjoittaja Mika Riikonen »

Pisteet olleet näkyvissä keskustelupalstalla, lisäksi pisteistä lähetetty info 1-div + mestiksen pelaajille ennen kisaa (niille pelaajille joidenka sposti ollut tiedossa).
Kiitos Marko selvennyksestä. Myös mulle tullut näköjään toi sähköposti, en vaan ole muistanut vähään aikaan kattella niitä. Yleensä vaan kattonut tota kilpailuohjekirjaa kun olen jostain asiasta halunnut tietoa saada...
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Mika Riikonen kirjoitti:
No johan sitä taas jaksetaan itkeä pienestä asiasta. Nämä pisteet on suunniteltu joskus varmaan viime vuoden puolella mutta nyt vaan jääneet päivittämättä, kuten Markku ilmoitti.
Ei mielestäni mitään itkemistä vaan aivan asiasta kirjoitin.
Vaikuttiko tämä sun matseihin jotenkin SM-kisoissa? Ei tätä nyt kuitenkaan kenenkään kiusaks tai hyväks olla muutettu, musta tuntuu että säkin taisit saada enemmän pisteitä kuin odotit joten..................?!
Ei vaikuttanut enkä saanut, mutta ranking listoihin tämä vaikuttaa... Olisin voinut tän viestin ihan anonyyminäkin laittaa, mutta kun siitäkin tulee usein haukut kun ei omalla nimellä kirjoitella. Eikä nyt pidä Tommi keskittyä yhteen ihmiseen vaan kokonaisuuteen ihan yleisesti.

Jos olen väärässä tässä asiassa otan mielelläni tyhmän leiman otsaani.
Niin mua vaan jäi hämmentämään se että mikä tässä sit niin kamalaa oli että kun säännöt oli tehty ja jostain syystä jossakin vaiheessa päivitys oli jäänyt tekemättä, virhe huomattiin vasta pistelaskun yhteydessä?! Kyllä silloin mennään sen mukaan mitä on päätetty ja siinä on mielestäni hyvinkin paljon järkeä, kun nämä pisteet on suunniteltu täysin tätä formaattia silmällä pitäen.

Toki parannettavaa vaan tahtoo vieläkin olla rg-päivitysten osalta mutta kyllä sen eteen ollaan yritetty ponnistellakin, sen tiedän. Jostain syystä se nyt vaan ei ole vielä ottanut tuulta alleen mut eiköhän se siitä vielä..
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Tommi Lamminaho kirjoitti:
Niin mua vaan jäi hämmentämään se että mikä tässä sit niin kamalaa oli että kun säännöt oli tehty ja jostain syystä jossakin vaiheessa päivitys oli jäänyt tekemättä, virhe huomattiin vasta pistelaskun yhteydessä?!
....ainahan tekevälle sattuu..... toisaalta silloin kun sattuu,niin ei kai se ole niin hämmästyttävää jos epätietoisita tulee vähän "shittiä" ......... tässäkin tapauksessa on yritetty tiedottaa,kun virhe on havaittu,silti se ei ole kaikkia tavoittanut ....... inhimillistä puolin ja toisin ......
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

VVV kirjoitti:
Kiitos ripsu, mutta onkohan tästä listasta otettu kaikilta huonoin tulos pois? Multa ei ainakaan ole, enkä usko että kaikilta muiltakaan. Ei tosin varmaan vaikuta kovin oleellisesti.

-VVV
Ainakin kasiSM:ssä sovellettiin listaa mistä ei otettu huonointa pois, lähinnä siksi että sääntöä sovellettiin (sovelletaan) pääosin maajoukkuevalintoihin, eli pisteet vähennetään kauden lopussa ja viimeisen rg-kisan jälkeen laskentavaiheessa. Jälleen kerran, meidän puolesta on ihan sama kummin päin tämä tehdään mutta näin se on käytännössä helpompaa kun sarja alkaa aina nollasta.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Putoamisviivalla alkaa olla sen verran tiukkaa, että olis kiva saada viimeistään streitti-SM:ien jälkeen lista josta huonoin pistemäärä on pudotettu pois. Mestismiehillä kun se huonoin pistemäärä on 99% tapauksista ranking-kisoista, kun SM:istä jokainen mestispaisti kuittaa sen 6p.
Mikko Jäntti
Markku Ryytty
Viestit: 617
Liittynyt: 12:25 27.10.2004

Viesti Kirjoittaja Markku Ryytty »

Pool mestaruussarjan tilanne ennen 14.1. SM kilpailuja

Listassa on sekä huomioitu huonoin yksi rgtulos että ilman sitä. Ikävä kyllä taulukko ei ehkä ole kaikkein selvin, mutta toivottavasti siitä pelaajatilanne käy kuitenkin selville.

Sijoitus väh jälkeen Sijoitus 8 SM jälkeen Pist 8SM jälk Väh huonoin tulos Pisteet väh jälkeen
1 1 Sellberg Stefan WPBC 82 6 76
2 2 Heiskanen Aki PG 81 6 75
3 3 Honkanen Jarkko K-UBK 68 4 64
4 4 Wikman Jimmy K-UBK 65 4 61
5 5 Mattila Mikko JBS 63 4 59
6 6 Juva Markus Ritz 59 0 59
7 7 Virtanen Valtteri JBS 56 0 56
8 8 AL-marayati Abbas PG 52 4 48
9 9 Virtanen Vesa-Ville JBS 50 2 48
10 10 Riipinen Tuomas All-in 48 0 48
11 13 Väyrynen Matti NB 47 0 47
12 11 Korpela Simo WPBC 48 2 46
13 12 Makkonen Petri HyvBK 48 2 46
14 14 Autero Einari PG 47 4 43
15 16 Kela Jani KBT 45 2 43
16 15 Valkama Ville PG 46 4 42
17 17 Nertamo Tomi Story 42 2 40
18 19 Laine Kari P-HBK 40 0 40
19 20 Rantanen Teppo G-CueS 40 0 40
20 21 Jäntti Mikko Ritz 40 0 40
21 18 Keihola Kai SBC 41 2 39
22 22 Laakso Pauli PG 39 0 39
23 23 Hirvonen Miikka HyvBK 37 2 35
24 24 Nykänen Jouni Luna 36 2 34
25 25 Riikonen Mika MoPo 36 2 34
26 26 Paajanen Juha K-UBK 36 2 34
27 29 Auvinen Arto K-UBK 34 0 34
28 27 Turkulainen Olli IP-97 35 2 33
29 28 Karttunen Sami BCL 35 2 33
30 30 Lehtimäki Mika PG 33 0 33
31 31 Kaipainen Janne Lokit 32 0 32
32 32 Saarinen Kimmo MoPo 31 1 30
33 33 Tarvainen Jukka KBK 31 2 29
34 34 Blomstedt Rafael Ritz 21 0 21
terveisin SBiL
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Kiitos Markku. Ja ripsu tietty :)
Mikko Jäntti
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitenkäs

Viesti Kirjoittaja buddy »

Kari Talvio kirjoitti:Vähennetäänkös joka tapauksessa huonoin kisa vai oliko tarkoitus jättää mahdollisuus olla käymättä kaikissa kisoissa. ?
Siis jos ei ole käynyt jossain rankin kisassa sen tuloshan on nolla.
Juu, käsittääkseni huonoin kisa voi olla myös poisjäänti kisoista. Tämähän otettiin juuri käyttöön sen takia kun ihmiset eivät välttämättä pysty osallistumaan kaikki rg-kisoihin jolloin nykykäytäntö antaa mahikset jättäytyä ainakin yhdestä kisasta pois ja silti säilyttää mahikset esim. EM-kisoihin.
Mikko Jäntti
Marko Muukka
Viestit: 1282
Liittynyt: 10:56 05.11.2004
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Muukka »

Varsin asiallisia kommentteja Villeltä. Kiitos palautteesta.
Terveisin,

Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
Tundra
Viestit: 321
Liittynyt: 12:30 08.09.2006

Viesti Kirjoittaja Tundra »

Tommi Lamminaho kirjoitti:
Mika Riikonen kirjoitti:
Nämä pisteet ovat näkyvissä myös nettisivulla olevassa poolin kilpailuohjekirjassa, joka oli jäänyt nettiin päivittämättä ennen 8 SM kisoja.
Missä sielä? En ainakaan tota 7 pinnan saraketta sieltä löytänyt.
Eikä näytä olevan vieläkään päivitetty...

Mä ainakin pelasin kisat siinä luulossa että sijoilta 33-48 saa 6 pinnaa ja
49-64 saa 4 pinnaa kuten kilpailuohjekirjassa lukeekin(ainakin vielä tälläkin
hetkellä), joten eihän tää nyt ihan putkeen mee, vai? Oon ainakin sitä mieltä
että pisteet kuuluu laskea sen mukaan mitä on ollu pelaajilla tiedossa ennen
kisoja ja kisojen aikana. Eikä kertoa vasta kisojen jälkeen että oho! jäikin
päivittämättä kilpailuohjekirja. Et mennäänkin näillä ja näillä pisteillä.

Toi pistelaskusysteemikin mitä on käytetty on mun mielestä hieman
hölmö, koska alkukilpailussa juuri finaaleista ulos jäävä pelaaja saa 4
pinnaa ja voittava osapuoli varmistaa 6 pinnaa, mutta seuraavalla
voitolla hän saakin vain pisteen lisää eli 7 pinnaa. Onko 64cupissa pari
ekaa voittoa muka arvottomimpia kuin alkukilpailusta jatkoon pääsy?
Ei mitään järkee.

Mika Riikonen
No johan sitä taas jaksetaan itkeä pienestä asiasta. Nämä pisteet on suunniteltu joskus varmaan viime vuoden puolella mutta nyt vaan jääneet päivittämättä, kuten Markku ilmoitti.

Vaikuttiko tämä sun matseihin jotenkin SM-kisoissa? Ei tätä nyt kuitenkaan kenenkään kiusaks tai hyväks olla muutettu, musta tuntuu että säkin taisit saada enemmän pisteitä kuin odotit joten..................?!

Me todellakin katsoimme että alkukilpailusta jatkoon pääseminen on arvokas suoritus ja tulee palkita pisteillä. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä loppukilpailun otteluvoittojen kanssa. Pistelaskua piti kuitenkin muuttaa jotta saatiin jokainen ottelu merkitsemään pisteiden varjossa. Mikähän itku siitäkin olis tullu jos joku ois voittanu vaan yhden pelin karsinnassa mutta ei ois saanu ku yhen pisteen... :roll: ziisus.

Ps. Ihmettelettekö miks mä oon pääosin häipyny näistä hommista tääl Suomessa?

Pps. Sorry :wink:

Voisihan tuon loppukilpailun pistepotti muhkeampikin olla. Siellä on nääs rypistettävä kunnolla jos meinaa pärjätä. Divarikisoissa saa suht. helposti tuon 10 pistettä kasaan ja voitosta saa vain hieman vähemmän kuin SM-tittelistä. Nykyisin,kun 2 huonointa kisaa on merkityksettömiä,on houkutus jättää pari SM-kisaa väliin suuri,varsinkin jos ne pelataan kahtena viikonloppuna. On hienoa,että finaaliin pääsyä arvostetaan 6 pisteen verran. Se kannustaa meitä heikompiakin pelaajia osallistumaan. Toisaalta,jos finaalissa tulee pärjäystä,divaripaisti jää kaipaamaan muhkeampaa pistepottia. (Tämä siis yhden divaripaistin näkökulma) :wink:
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Mä sanoisin, että itälohkon divarikisoissa ei todellakaan ole helppoa saada tota 10p mitä Tundra sanoi. Mutta tietty joku Niko tai Patrik nakuttaa tota jatkuvasti :)
Mikko Jäntti
Vastaa Viestiin