10-Ball

Ehdotukset ja toiveet

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Marko Muukka
Viestit: 1282
Liittynyt: 10:56 05.11.2004
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Muukka »

Az:n jutut on seurattu. Tehdään 10-pallosta suunnitelmia ensi kaudelle, mikäli tarvetta.
Terveisin,

Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: 10-Ball

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Markus kirjoitti:muun maailman kanssa.
On elämää aasian ulkopuolellakin :wink:
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

hwest kirjoitti:Kertokaa tietämättömälle, että onko siinä 10-pallossa muuta ideaa kuin saada ysipallosta sellasta, että avauksessa ei oo saletteja palloja??
Ainakin itse joudun alotuksessa käyttämään huomattavasti enempi forssia eikä noita perättäisiä parttejakaan tuu läheskään nii paljoo. Kisoissa kymppipallo on ehdottomasti mielekkäämpi laji kun toi ysi, etenkin nyt täppinkiaikakaudella, tätä mieltä taitaa olla yhä useampi ammattilainenkin?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: 10-Ball

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Markus kirjoitti:
Tommi Lamminaho kirjoitti:
Markus kirjoitti:muun maailman kanssa.
On elämää aasian ulkopuolellakin :wink:

Niin, mutta muutamia vuosia jäljessä, ainakin täällä Suomessa. Mistäköhän se johtuu?

Ja Aasiasta puheen ollen, on 10-pallo ehdoton trendipeli myös Jenkeissä, ja tuo tourihan ulottuu myös Jenkkeihin. Euroopassa, jopa Suomessakin kaikki kenen kanssa olen jutellut, ovat kyllästyneet ysiin ja wing booliin, ja suosivat 10-palloa isoon ääneen.

Miksi antaa eteen täällä, vaikka ollankin toisella puolella maapalloa, tai ainakin Itämerta? Varsinkin kun ollaan tietoisia siitä. Siis ainakin me pelaajat, te siellä Liitossa saattatte sulkea mielenne tältä tosiasialta toki.
Moi!

Ei "täällä liitossa" tietenkään ole mitään uudistuksia vastaan. Se vaan saattaa sulle tuntua siltä kun täydellä höyryllä olisit jo itse menossa kymppiin :)

Varmasti jos viesti kentältä on selkeä niin mestikseen asiaa voitaneen jo ens kaudella miettiä vakavasti, kuten Markokin vihjaili. Mekin alamme kyllästymään muuttamaan asioita kesken kautta :wink: joten se varmasti suurin syy.

Tunnustelen suuremman linjan mielipiteitä asiaa koskien junnu-EM:ssa, eli koskahan Euroopassa päästään virallisesti kyseisen lajin makuun.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Nokianvirta
Viestit: 302
Liittynyt: 23:31 21.02.2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nokianvirta »

Mielenkiinnosta tiedustelisin 10-pallon sääntöjä. Löytyisköhän jostain?

Milläköhän variaatiolla Pool Garden openissa tuupitaan?

Kiitokset tietäjille jo näin etukäteen.
Biljardi, pelinä ehkä maailman 8:s ihme?
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Pientä brainstormia omasta päästäni:

Eikö kitsenisäännöt (siis JMBR) ysin breikissä ole sitten riittävä eliminoimaan edellä juteltua ongelmaa?

Tuntuu vaan jotenkin oudolta vääntää tästä, kun enpä ole meilläkään montaa matsia nähnyt missä molemmat pelaajat painais parttia putkeen järjettömän montaa erää. Etenkään divareissa!

Eteen ei kuitenkaan olla kamalasti antamassa ainakaan muuhun eurooppaan nähden siinä että pelataan ysiä. Sitä kuitenkin pelaa koko Eurooppa eikä siellä muutoksen tuulia näy.

Tai sit hei, lisätään se kymppi vain aloitukseen ja otetaan se pois sen jälkeen, niin pysytään aikatauluissakin. Siitähän tää vaan on kiinni?!

Älkää ymmärtäkö väärin, yritän vaan hahmottaa mistä täs oikeesti kiikastaa.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
foppa
Viestit: 799
Liittynyt: 15:44 21.08.2007
Paikkakunta: Sipoo

10-ball

Viesti Kirjoittaja foppa »

okei!En olen hirvestii ei ollut mukana näis hommis vielä! mutta 10 pallossa pakka on semmoinen että aloituksessa on vaikeempi pussittaa, olenko oikeassa? Jos silleen on pelimiehet erottuu enemmän kun 9-ballissa! tai en tiedä olen vielä rookie näis hommisssa!
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: 10-ball

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

foppa kirjoitti:okei!En olen hirvestii ei ollut mukana näis hommis vielä! mutta 10 pallossa pakka on semmoinen että aloituksessa on vaikeempi pussittaa, olenko oikeassa? Jos silleen on pelimiehet erottuu enemmän kun 9-ballissa! tai en tiedä olen vielä rookie näis hommisssa!
Pitää paikkansa, 10-ball-pakassa ei ole wing-ballia, ks Maukan viesti yllä. Ja kun palloja on enemmän, on myös parttikin vaikeempi. Tällä hetkellä ysipalloa vaivaava uskottavuusongelma poistuisi jos siirryttäisiin 10-balliin. Välineiden kehittyessä ja täppinkien tulllessa joka kisapöydälle ysissä alotuspartti on helpottunut liikaa.

Ja Tommille: eihän kyse ole siitä, ettei divariveturit saisi montaa parttia putkeen jolloin 10-ballia ei kannata ottaa kisoihin, vaan siinä, että kilpabiljardiksi 10-ball olisi haastavampi ja nostaisi mielestäni suomen tasoa pidemmällä aikatähtäimellä jos edes parissa RG-kisassa olisi muotona 10-ball. Itse olen harjoitteluun ottanut 10-pallon pysyvästi mukaan, tuntuu muuten toimivan ysipalloharjoitteena paremmin kuin itse ysipallo, mitä tosta nyt sitten voisi päätellä?!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Viesti Kirjoittaja CFC »

Ihme kitinää.

Pelatkaa vaikka rotaatiota kahdella pakalla jos tuntuu, että on liian helppoa.

Jos Markus tekee 7-8 parttia ysissä, niin mä ainakin nostan sulle hattua, enkä valita yhtään. Toki enhän mä muutenkaan ymmärrä mitään.
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Markus kirjoitti:Vai ajattelitko Tommi että Udo antaisi hieman satikutia ja piiskaa sinulle tälläisesta omatoimisuudesta ja uskaliaisuudesta? Nahkapuvussa?
Alatko sä lämpenemään tästä asiasta vai mitä ihmettä sä haet takaa?
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Muuten vaan aloit tohkaamaan niin kovaa tästä, tuntui että sulta jopa tunteet lämpenee :wink: ja joo, ehkä mä tulkitsin sua ehkä ihan pikkasen väärinkin tuossa.

Mut siis silti en vaan jotenkin tahdo hiffata kympin pointtia, tai lähinnä sitä että miten ysistä on yhtäkkiä tullut niin kamalan "helppo" peli. Kuten sanottua, partteja ei kuitenkaan ihan satamalla tule kuin sitten aivan kirkkaimmassa kärjessä ja jokaisen lyönnin merkitys vain korostuu. Ensihätään jokatapauksessa liputan kitsenisääntöä jotakuinkin tyyliin E-T.

Hyvä homma on se että Kari testaa PoGarissa kybää ja siitä toivottavasti saadaan vähän suuntaa aikatauluihin yms. Jos Markus on menossa sinne niin voisit tehdä vähän analyyssiä. Tai itse kilpailunjohtaja.

Mä oon miettiny sitäkin et riittääkö se yhden erän lyhyemmät pelit, jos lähes aina on 9-10 palloa pöydällä? Siis, seiftit lisääntyy huomattavasti, peli hidastuu. Sit ollaan taas tilanteessa lyhyet matsit, joita ei ilmeisesti haluta?!

Kehitystä mä en halua väkisten tietenkään hidastaa ja mestikseen vois hyvin ehkä sitten tullakin, mutta rintama vois olla selkeempi kuin muutaman pelaajan. Divarissa tälle en katso olevan tarvetta. Mut täähän on vaan mun mielipide ja mitä mä tiiän mistään, poolteam koostuu monesta henkilöstä (onneksi).
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Jepa Maukka, mainitsin divarista kun täällä on divaripelaajatkin siitä maininneet. Katellaan ny eka ne PoolGarden Openit, saadaan jonkinlaista esimakua miten aikataulut yms kulkee.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Hibzu
Viestit: 1203
Liittynyt: 09:34 15.11.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hibzu »

ei oikein jaksa uskoo, et mestiksessä tulis älytön möykkä vaikka vaihettaisiin jo seuraavat ysit kymppiin, eiköhän kaikki oo kuiteski sitä mieltä että paras peluri selvii pelattin sit mitä lajia vaan.
Mestis on mun mielestä paras paikka testata uusia juttuja kun porukka on
kohtuu pieni ja kokeilunhaluinen.
KYMPPI KEHIIN!!!
Miikka Hirvonen HyvBK
Team Brassica Napus Inseco
MattiJarkkoFanclub
Nokianvirta
Viestit: 302
Liittynyt: 23:31 21.02.2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nokianvirta »

Ehdotus 10-pallon pelaamisesta mestiksessä, noin niinku kokeilumielessä ja kehittävänä vaihteluna, on ihan paikallaan mikäli siellä ollaan täysin rinnoin ajatuksen takana.

Samaa mieltä ton Hibzun kaa et kokeilua ensin mestikseen ja jos homma toimii niin katellaan sit tarpeet muissa sarjatasoissa myös.

Yks divarilainen joka oottelee et joku antais infoo 10-ball säännöistä tai et millai mestikses aijotaan pelata jos aijotaan.


:) 8) :? :shock:
Biljardi, pelinä ehkä maailman 8:s ihme?
Vastaa Viestiin