Valaisevaa???

Ehdotukset ja toiveet

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Steak »

Mistähän mahtaa nyt olla puhe?

-tynnyrissä elänyt-
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Keskustelupalstalla on useita ketjuja missä on tuskailtu samaa,sieltä löytyy myös vastauksia tuohon julkisuus ongelmaan :cry: .
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Reilun 15 vuoden pelaamisen aikana olen nähnyt ehkä alle 10 kunnon juttua biliskilpailuista. Mediaa ei kiinnosta, niin kauan kuin Suomen televisio ei tarjoa biljardia, ei siitä nähdä bridgeä/shakkia suurempia juttuja sanomalehdissä. Paitsi, että suunta on parempaan päin ja hommia ollaan tehty melkoisesti taustalla kaikessa hiljaisuudessa.

Olihan esmes City-lehdessä kuvakin jopa, Risto oli päässyt kuviin :wink:
Mikko Jäntti
Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Steak »

WARPSPEED kirjoitti:
Steak kirjoitti:Mistähän mahtaa nyt olla puhe?

-tynnyrissä elänyt-
No siitä että biljardin profiilia yritettäisi nostaa korkeammalle median avulla. Mielestäni sm-kisat ovat mainio mahdollisuus tähän,olipa vähän hiljasta.Onko se vaan sitten mahdotonta saada lajia enemmän esille?? Kiinnostais tietää miten te yleensä toimitte lajin eteenpäin viemisestä median kanssa?Ottakaa liiton päälliköt kantaa!
Joo no sitä mä nyt lähinnä pähkäilin, että oliko sm-kisoista sitten joku juttu tv:ssä? Ehkä en tuossa ekassa viestissä ilmaissut tarpeeksi selvästi epätietoisuuttani..
Avatar
malinen
Viestit: 767
Liittynyt: 14:56 24.04.2006
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja malinen »

MTV3 nettisivuilla tämä tapahtuma on rekisteröity. löytyy urheilu-uutisten arkistosta.

oliko niillä (MTV3) mitään teeveessä?
Henry Grahn
Viestit: 380
Liittynyt: 17:27 27.10.2004

Viesti Kirjoittaja Henry Grahn »

Ainakin TV2:n urheilu-uutiset näyttivät heti samana iltana spotit 9-pallon loppuotteluista ja haastattelivat Steffiä. Myös kaikkien pelimuotojen tulokset kerrottiin.
Marko Muukka
Viestit: 1282
Liittynyt: 10:56 05.11.2004
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Muukka »

Normaalisti en paljoa vastaile nimettömille, mutta nyt teen poikkeuksen. Sillä asia on tärkeä ja ei ole mikään valtion salaisuus.

Tiedotus on varsin aktiivista ja toivon että olette nähneet ne useat jutut jota on ollut luettavissa eri lehdissä (kv ja kotimaisia tuloksia, Immosen, Hullin, Heiskasen, Tähden ja muidenkin menestyneiden pelaajien tuloksia ja juttuja). Kauppalehti Optiossa oli vuoden alussa varsin laaja juttu biljardista. Nyt-liite, hesari ja iltasanomat ovat tehneet juttuja biljardista. Kilpailuiden tulokset ovat usein luettavissa sanomalehdissä ympäri suomen, kiitos STT:n. Myös esim. laajalevikkisessä METRO-lehdessä on usein uutisoitu pelaajiemme kansainvälisestä menestyksestä. Ylen tekstitv uutisoi kiitettävästi tapahtumistamme. Urheiluruudussa biljardi esillä säännöllisesti. Edellä vain joitakin esimerkkejä.

SM-finaalitapahtumaan oli jo tv-soppari neuvoteltuna, mutta valitettavasti epäonnistuin henkilökohtaisesti saamaan riittävästi yhteistyökumppaneita rahoituksen kuntoon saamiseksi. Mutta katseet on jo tulevaisuudessa tv:nkin suhteen.

Muistakaa että suomessa on muitakin lajeja kuin biljardi ja media tekee itse viime kädessä päätökset minne tilaisuuteen tulevat tekemään juttua jne. Oma ja liiton aktiivisuus on tämän asian suhteen kiitettävä.

Kiitos myös henkilöille jotka ovat omalla seudulla aktiivisia tiedottamisen suhteen.

Totuus on myös se että mitä enemmän kansainvälistä menestystä, sitä enemmän media kiinnostuu. Luonnollisesti.
Terveisin,

Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

Juurikin näin!!

Hjuva Marko!
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Avatar
malinen
Viestit: 767
Liittynyt: 14:56 24.04.2006
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja malinen »

WARPSPEED kirjoitti:....Kyllä liitto tietää missä niiden tarvii parantaa,ilman jokaisen neuvoja.....
miks sit aloitit
vipinä
Viestit: 292
Liittynyt: 13:02 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja vipinä »

Eka kerta kun nään että Lissukin meni hiljaiseksi.

Hyvä oli passikuva.
Enemmän Ville P:tä
Pasasvili
Viestit: 395
Liittynyt: 12:30 28.02.2005

Viesti Kirjoittaja Pasasvili »

Akvaariossa on RAILAKASTA!Kiitos!Väsyttää...
Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

Joop...
Pitäisi osata olla röyhkeä ja tunkea se laji sinne mediaan. Niin ne sen tuolla järven toisella puolella tekee. Myöskin kaikki nämä livestream-jutut yms. ovat nykyaikaa ja pitää suomenkin pystyä pysymään kelkassa kun ajan rattaat rahisee. Robin oli oikeassa siinä että eihän ketun häntää nosta kukaan muu kuin kettu itse.
Itse myös amerikkalaista biljardikulttuuria läheltä nähneenä, olen sitä mieltä että kyllä suomessa olisi potentiaalia vaikka mihin. He ovat röyhkeitä ja hiukan itsekkäitä näissä asioissa, mutta kyllä ne aikaan saavat.
Olen myös miettinyt että missä ovat esim. kansainväliset kilpailut suomen kamaralla?? Veikkaan että mediakin syttyy jos tällaista tulisi...
Olen myös huvikseni kysellyt ulkomaalaisilta pelikavereilta että olisiko kiinnostusta tulla suomeen palloilemaan, niin yksikään näistä hepuista ei ole kieltäytynyt. Pelaajien lennättäminen tänne ei maksa paljoa tänäpäivänä. Ja samalla saataisiin jonkinlainen status takaisin joka ehkä laman jälkeen suomen biljardikentiltä hävisi...

Myös siitä joudun kritiikkiä antaamaan että SM-kilpailuista pitää tehdä rahaturnaus. Olen tästä keskustellut sekä liiton miesten että pelaajiston kanssa. Jos kerran pelataan suomen kovimmat turnaukset niin pitäisihän siellä nyt rahaakin olla jaossa. Jos ihmiset kerran näkee sen telkkaristakin. No jatkan tästä illalla toisessa istunnossa....

-J.Ohtonen-
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

Joo ja jos katotte otannan mistä vaan suomalaisesta sanomalehdestä viikon ajalta,niin niistä löytyy mehevän kokoisia juttuja suofutiksesta,vesipallosta,suunnistuksesta jne...

Olen myös sanonut että jos esim. Trickshot - SM Skabat pidettäis niin sehän yleisöä eli tavan kansaa myös kiinnostaisi...

Pelaajayhdistys pitäisi ehdottomasti olla olemassa joka järjestössä...
Jos tällainen tulee ja minua kysytään, niin olen messissä.
Sieltä käsin pelaajat voisivat vaikuttaa päätöksiin tietyllä tavalla.

Ja voishan tollasessa kulttuuritalohässäkässäkin olla vähän sellasta ns. Mediaseksikyyttä... Olin pettynyt siihen että poolin pelaajat puettiin pingviiniasuihin, jota on viimeksi poolpiireissä nähty samaan aikaan kun Samantha Fox lauloi "kosketa minua".... Snookerissa ymmärrän koska "main stream" on näin ja kaisassa esim. Arto Tuhkanen oli erittäin tyylikkään näköinen valokuvissa joita keskustelupalstalla näin.
Mutta pool on pool ja sillä sipuli. Älkää hyvät ihmiset unohtako että jos esim. pool-biljardille halutaan pikkasen sporttinen imago niin vähän pitäs myös näyttää siltä.... Olenko oikeilla jäljillä??? siitä en tiedä, mutta näin kuvittelisin. Eihän Mikko Alatalokaan voi enää vetää "känkkäränkkää" sinisissä laseissa, koska se ei ole uskottavaa. Ei kaikkien tarvitse olla yhdessä muotissa.

Nyt kun varsinkin Marko Muukka ja Tommi Lamminaho ovat ottaneet tehtäväkseen Pool-biljardin kehittämisen ja aloittaneet urakkansa mahtavasti, niin hyvät ihmiset... ei laiteta sitä pakkia päälle.

Robin mainitsi myös yhteen hiileen puhaltamisen. You can't start the fire without a spark... Eli kun me esim. laitoimme oman klubin pystyyn jyväskylässä alkutalvesta, niin kaikki teki kaikkensa että hanke toteutuu.
Joku tunsi aina jotain kautta jonkun. Ja nyt näen omien klubin pelaajien kehittyvän silmissä kun pääsee kunnolla harjoittelemaan, mikä on minulle todella palkitsevaa. Ja miksi tällaista kehittymistä voisi ajatella tapahtuvan myös isossa pyörässä....

Naurattaa kun salinomistaja jyväskylässä puhuu salillaan että hyvä vaan kun lähtivät pois särkemästä pöytiä, unohtaen että me kantapelaajat ollaan tuupattu sinne kymmeniä,jopa satoja tuhansia rahaa. Muistan myös kun TV2:sen Hot Sport kävi tekasee jutun ja kysyin salinpitäjältä että saisko vähän treeniaikaa siitä hyvästä,niin salinpitäjä sano että saittehan te kuvata sen ilmaseks!!! Kyllä se kuitenkin se maailman viisaus on että minkä taakseen jättää, sen eestään löytää. Ihmiset tykkäävät katsoa hyvien pelaajien pelejä ja siten he kiinnostuvat ja innostuvat lajista. Veikkaanpa että esim. Jyväskylän salilla on tällä hetkellä suomen huonoin pelaajataso. Ja kenenkäs vika se on? Edustuspelaajien/lahjakkaiden nuorienko?? Mutta silti saimme pystyyn seuran (30 jäsentä kahdessa viikossa), 4 pöydän klubin, jne.... Jos jotain oikein kovasti haluaa niin se kyllä järjestyy.

Mutta jos otamme tämän näkyvyysasian hoidettavaksemme niin tehdään se kunnolla. Olen mukana kuin peräpukama.
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Marko Muukka
Viestit: 1282
Liittynyt: 10:56 05.11.2004
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Muukka »

Ajatuksia...:

Onko oikein että vaan yhden kisan perusteella pääsee EM-kisoihin vai onko pitkä ja tasaisen suorittaminen ja rg-listalla pärjääminen parempi kriteeri EM:iin pääsemiseksi?

Nyt 9-SM pelataan toukokuussa ja EM-kisat ovat vasta 10 kk:n päästä siitä = ei ole edes varmaa että kyseinen voittaja on treenannut/iskussa vielä EM-kisaa varten...

Rahapalkinnot tulevat olemaan jatkossa myös SM-finaalitapahtumassa (9-pallo Miehet/naiset). Se on varmaa jos maailma ei putoa niskaan.

TV-soppari jäi niin suurista rahoista kiinni, että olisi Muukankin pitänyt rikkoa toiseksi suurin säästöpossu jos olisi omista laittanut...

Jos minusta yksin olisi kiinni niin kaikilla huipuilla olisi sponssilätkä rinnassa ja firmojen edustustilaisuuksia harvasen ilta. Kuukausitulot olisivat useita tuhansia ja fanit pyytäisivät nimmareita. Mutta pakko olla kärsivällinen ja jaksaa uskoa asiaan.

Aivan loistava uutinen on se että IPT tulee heinäkuusta lähtien livenä Eurosportilta, tekee hyvää meille kaikille.

Muistakaa myös että muut kun liittokin voi tehdä asioille paljon. Salinomistajat/yrittäjät + kerhot ja muut aktiivit ovat avainasemassa.

Esimerkki yhteen hiileen puhaltamisesta SM-finaalitapahtuman suhteen:

Hain apua tapahtuman rakentamista ja purkamista varten niin keskustelupalstalla kuin lähettämällä spostia ympäri suomen seuroille ja salinpitäjille. KUKAAN EI EDES VAIVAUTUNUT VASTAAMAAN. Että näin.

On se hienoa kun itse saa järjestellä, hankkia sponsseja, hoitaa pelaaja-asiat + tuomaroida + rakentaa + purkaa tilaisuuden.

Mutta kritiikki on tervetullutta. Nyt se on ollut mielestäni rakentavaa ja asiallista.

Biljardi on hieno asia, eikös teistäkin??
Terveisin,

Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
Vastaa Viestiin