Kisakaaviot, tulokset, alkavat pelit netissä automaattisesti

Ehdotukset ja toiveet

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Kisakaaviot, tulokset, alkavat pelit netissä automaattisesti

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Jälleen kerran palstalla on ollut vähän lajista kuin lajista kirjoituksia tulospalvelun puutteellisuudesta.
Ja jälleen kerran ehdottaisin seuraavaa kisakaavioiden automaattista web-tallennusta:

Excelissä on mahdollista julkaista tiedosto automaattisesti Internetiin aina kun Tallenna -nappia painetaan.
Kuva

Tekee pahaa katsoa kisajärjestäjien tulospalvelutouhuja kun välillä tuloksia kirjoitetaan jopa manuaalisesti näppäin näppäimeltä jos/kun ehditään samalla kun vastaus ratkaisuun on silmiemme edessä hintaan 0€.

- Live -tulospalvelun lisäbonuksena on tiedot alkavista peleistä. Pienellä muokkauksella esim. Resulttia Solutionsion kaaviosta saa alkavien pelien tiedot kätevästi ulos, jolloin ne saadaan omalle pienelle mobiililaitteelle sopivaan sivuun näkyviin. Jokaisessa nykykännykässä kun on nettiselain, joten pelaajien ei tarvitse enää funtsia milloin salilla pitää olla takaisin ja ehtiikö pihvit syödä rauhassa loppuun ennen seuraavan pelin alkua.

Etuja on paljon muitakin, mutta tämä nyt päällimmäisenä.


Itse käytän ko. menetelmää mm. EBK:n pool ja Snookersarjassa. Ei tulisi mieleenkään päivittää näin isoa massaa tuloksia manuaalisesti. Pelkkä tallennus riittää ja tulokset ovat kaikkien nähtävillä.

Ehdotan, että tämä ohjeistus laitetaan kilpaohjekirjaan asti.

Poolmestaruus:
http://www.espoonbiljardikerho.com/Uuti ... .php?id=35
Snookersarja:
http://www.espoonbiljardikerho.com/Uuti ... .php?id=47
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kisakaaviot, tulokset, alkavat pelit netissä automaattisesti

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Ok, mut näilläkö ohjeilla mä saan resulttian kaavion tallentumaan mun nettisivulle / palstalle vai minne ikinä ihan niksnaks?

Huippuhyvä idea mutta tarvii vissiin vähän selkeämmän ohjeistuksen, ja mitä muutoksia siien kaavioon pitäis tehdä?
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Kisakaaviot, tulokset, alkavat pelit netissä automaattisesti

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Tommi Lamminaho kirjoitti:Ok, mut näilläkö ohjeilla mä saan resulttian kaavion tallentumaan mun nettisivulle / palstalle vai minne ikinä ihan niksnaks?

Huippuhyvä idea mutta tarvii vissiin vähän selkeämmän ohjeistuksen, ja mitä muutoksia siien kaavioon pitäis tehdä?
Tein askel-askeleelta ohjeistuksen jo joku vuosi sitten (löytyy täältä palstalta). Voin tehdä uudenkin (ja paremman) jos saan liiton ja sitä kautta kisajärjestäjät sitoutumaan tämän toiminnon käyttöön. Turhaa työtä on tehty tähän mennessä, enkä viitsi sitä lisää tehdä.
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kisakaaviot, tulokset, alkavat pelit netissä automaattisesti

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Skobe kirjoitti:
Tommi Lamminaho kirjoitti:Ok, mut näilläkö ohjeilla mä saan resulttian kaavion tallentumaan mun nettisivulle / palstalle vai minne ikinä ihan niksnaks?

Huippuhyvä idea mutta tarvii vissiin vähän selkeämmän ohjeistuksen, ja mitä muutoksia siien kaavioon pitäis tehdä?
Tein askel-askeleelta ohjeistuksen jo joku vuosi sitten (löytyy täältä palstalta). Voin tehdä uudenkin (ja paremman) jos saan liiton ja sitä kautta kisajärjestäjät sitoutumaan tämän toiminnon käyttöön. Turhaa työtä on tehty tähän mennessä, enkä viitsi sitä lisää tehdä.
Ok.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Kisakaaviot, tulokset, alkavat pelit netissä automaattisesti

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Tommi Lamminaho kirjoitti:Ok, mut näilläkö ohjeilla mä saan resulttian kaavion tallentumaan mun nettisivulle
Käsitääseni tuohon tiedosto nimi kohtaan se ftp:// osoite tyyliin:

ftp://käyttäjätunnus:salasana@palvelino ... onimi.html

Osoitteen saa esim xp:ssä kun menee verkkoympäristön kautta palvelimelle siihen kansioon johon haluaa tallentaa, sitten klikkaa hiiren oikeaa painiketta ja valitsee ominaisuudet siitä copy/pastella osoite ja loppuun kirjoittaa tiedoston nimen ja .html
Ällikkämies
Viestit: 196
Liittynyt: 20:13 17.01.2010

Re: Kisakaaviot, tulokset, alkavat pelit netissä automaattisesti

Viesti Kirjoittaja Ällikkämies »

KRP kirjoitti:
9Ball kirjoitti:
Tommi Lamminaho kirjoitti:Ok, mut näilläkö ohjeilla mä saan resulttian kaavion tallentumaan mun nettisivulle
Käsitääseni tuohon tiedosto nimi kohtaan se ftp:// osoite tyyliin:

ftp://käyttäjätunnus:salasana@palvelino ... onimi.html

Osoitteen saa esim xp:ssä kun menee verkkoympäristön kautta palvelimelle siihen kansioon johon haluaa tallentaa, sitten klikkaa hiiren oikeaa painiketta ja valitsee ominaisuudet siitä copy/pastella osoite ja loppuun kirjoittaa tiedoston nimen ja .html
:shock:
Pakko kompata KRP:tä :shock: :shock:
Sauli Lehtinen, Hämeenlinnan BiljardiSeura ry (HBS)
hmlbiljardiseura(at)gmail.com
Ällikkämies
Viestit: 196
Liittynyt: 20:13 17.01.2010

Re: Kisakaaviot, tulokset, alkavat pelit netissä automaattisesti

Viesti Kirjoittaja Ällikkämies »

Ällikkämies kirjoitti:
Pakko kompata KRP:tä :shock: :shock:
Eiku nää neuvot olikin johonkin omaille sivulle ohjeita - never mind - en tajua mitään niistä(kään) :D
Sauli Lehtinen, Hämeenlinnan BiljardiSeura ry (HBS)
hmlbiljardiseura(at)gmail.com
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kisakaaviot, tulokset, alkavat pelit netissä automaattisesti

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Joo, mä komppaan kans ;)
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Kisakaaviot, tulokset, alkavat pelit netissä automaattisesti

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Ei se web-sijainnin luominen sinne Windowsiin ole kovin vaikeaa. Mulla (Win7) se näkyy samalla tavalla kuin mikä tahansa kansio:

Kuva

Ohjeistuksia tulee kyllä jos saadaan kisaveturit sitoutumaan systeemin (tai vastaavan) käyttöön.
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Kisakaaviot, tulokset, alkavat pelit netissä automaattisesti

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Jos on käytössä sivusto jota ylläpitää ja johon päivittää tuloksia,niin silloin on tiedettävä käyttäjätunnus ja salasana seka verkko osoite. Ne vaan kirjoitetaan pötköön ftp:// jälkeen.

Skoben esimerkissä billiard on Skoben käyttäjätunnus sivustolla koti.mbnet.fi, noin kirjoitettuna palvelimelle kirjauduttaessa sitten kysytään aina salasana. Jos Skobe olisi kirjoittanut muotoon billiard:salasana@ ,niin silloin kirjaudutaan suoraan ilman salasana kyselyä. Jos tuolla koti.mbnet.fi/ kansiossa olisi alikansioita johon tallennetaan,niin niiden nimet kirjoitetaan / jälkeen esim: koti.mbnet.fi/pool/viikkokisat/vk42.html

Ei se ole niin vaikeaa.
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Kisakaaviot, tulokset, alkavat pelit netissä automaattisesti

Viesti Kirjoittaja Skobe »

9Ball kirjoitti:Jos on käytössä sivusto jota ylläpitää ja johon päivittää tuloksia,niin silloin on tiedettävä käyttäjätunnus ja salasana seka verkko osoite. Ne vaan kirjoitetaan pötköön ftp:// jälkeen.

Skoben esimerkissä billiard on Skoben käyttäjätunnus sivustolla koti.mbnet.fi, noin kirjoitettuna palvelimelle kirjauduttaessa sitten kysytään aina salasana. Jos Skobe olisi kirjoittanut muotoon billiard:salasana@ ,niin silloin kirjaudutaan suoraan ilman salasana kyselyä. Jos tuolla koti.mbnet.fi/ kansiossa olisi alikansioita johon tallennetaan,niin niiden nimet kirjoitetaan / jälkeen esim: koti.mbnet.fi/pool/viikkokisat/vk42.html

Ei se ole niin vaikeaa.
Joo muuten, mutta ei kysy aina salasanaa vaan ainoastaan kerran resurssienhallinnassa. Vaikka sammutan tietokoneen niin käynnistyksen jälkeen kone ei kysy salasanaa verkkokansioon. Excel kysyy ensimmäisellä kerralla käyttäjätunnuksen salasanaa, mutta kaikki loput tallennukset menevät kyselemättä.
Vastaa Viestiin