Palkinnot Mestaruussarjassa?

Ehdotukset ja toiveet

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Hämy
Viestit: 305
Liittynyt: 11:26 28.03.2008
Paikkakunta: hyvinkää

Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Hämy »

Mietin tässä raskaan työnpäivän ohella sellaista, että Kun esim mestaruussarjan kisoja on vaikka 7 ranking kisaa kaudessa, niin onko mahdoton ajatus jos suomen biljardiliitto yrittäisi hankkia jokaiseen kauden mestis kisaan jonkulaisen Takuu PÄÄ SPONSORIN "esim" pankkeja tjms. Joonas Ohtonen pystyy järjestämään jyväskylään kisat jossa Nordea on jonkilaisena sponsorina nii luulen että SBIL:kin Pystyisi/saisi järjestettyä Liiton alaisiin Kisoihin tälläisiä mahdollisuuksia, Kun kyseessä on Suomen korkein sarja Sisältäen jopa "kansainvälisesti" tutuksia tulleita pelaajia :) ja "tukemisesta" hyötyisi moni pelaaja.
En nyt tarkoita tukemisella monia tuhansia euroja ja savukoneita finaalipöytään mutta Jonkilainen X summa rahaa ja esim pahviset Sponsori mainokset ympäri salia? Tällä tavalla lehdistöäkin varmaan saisi kiinostumaan Kirjoittamaan enemmän juttuja Tästä meidän ihanasta lajistamme.

En tiedä onko tälläistä jo yrittetty? luultavisti on :) TAI AINAKIN TÄLLÄISEN ASIAN ETEEN TEHDÄÄN TÖITÄ!?
Tietysti tämä vaatisi aikaa ja puhetaitosia "managereita" hoitamaan näitä asioita? :D
Toivon/uskon että liitto tekee paljon pelaajien eteen ja kehittää lajia joten siinä samassa uskon, että myöskin tämä on jollain määrin mahdollinen ajatus toteuttaa?

Teilatkaa jos ooon aivan ulapalla? :D
Sami Hämäläinen,HyvBK

Team Brassica napus inseco
Hämy
Viestit: 305
Liittynyt: 11:26 28.03.2008
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Hämy »

Tää voi olla kyl vähä kaukaa haettua, mutta vois olla jopa mahollista että jotkut halukkaimmat/avuliaimmat pelaajat vois rupee tarjoomaan apua kyseiseen prosessiin jos sais vaan jonku "sopimus" kaavakkeen missä olis inffoo+liiton logot ja ison johtajamme Markku Ryytyn isot nimmarit!
Ps. tää oli todella kaukaa haettua :D
Sami Hämäläinen,HyvBK

Team Brassica napus inseco
Hämy
Viestit: 305
Liittynyt: 11:26 28.03.2008
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Hämy »

Kiitoksia vastuksesta :)

Tietysti tästä näkökulmasta näen asian juuri niinkuin kirjoitin, että jos Open kisojen järjestät pystyvät järjestämään kivenalta sponsoreita kisoihin, niin miksi liitolla ei olisi erinomaiset mahdollisuudet saada Liiton alaisiin kisoihin Sponsoreita? Missä kumminkin kilpaillaan huippuolosuhteissa ,kovalla tasolla ja mistä jopa tehdään artikkeleita lehteen?
Se on totta, että tuskin niitä kukaan tulee tarjoamaan
Tuo "kiertue" sponsori olisikin täydellinen ratkaisu ja luultavimmin vielä jossain määrin mahdollistakin kovalla kysynnällä ja työllä.
Sami Hämäläinen,HyvBK

Team Brassica napus inseco
Hämy
Viestit: 305
Liittynyt: 11:26 28.03.2008
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Hämy »

Edit :) tarkoitin siis kiitoksia vastauksesta
Sami Hämäläinen,HyvBK

Team Brassica napus inseco
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Kun jaksais kaivella niin tästä löytyis kyllä pitkiä kirjoituksia täältä palstalta, varmaan jopa enemmän kuin tasoituksista..

Se on just niinkuin Mara kirjoitti, ne yksittäiset suhteilla järjestetyt sponssit menee niihin omien avointen kisojen järjestelyihin ja sitten taas liitosta puuttuu markkinointihenkinen kaveri tätä hommaa viemään eteenpäin. Mutta, ennenkuin kukaan haluaa laittaa esim 10000€ tai 15000€ kiinni tähän niin täytyyhän meillä olla jotain vastinetta tarjottavaksi, ei muuten yksikään yritys lähde mukaan ihan vaan huvikseen.

Mut nää ajatukset löytyy täältä jostain jo kerran tai kaks kirjoitettuna.......
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Hämy
Viestit: 305
Liittynyt: 11:26 28.03.2008
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Hämy »

Tommi Lamminaho kirjoitti:Kun jaksais kaivella niin tästä löytyis kyllä pitkiä kirjoituksia täältä palstalta, varmaan jopa enemmän kuin tasoituksista..

Se on just niinkuin Mara kirjoitti, ne yksittäiset suhteilla järjestetyt sponssit menee niihin omien avointen kisojen järjestelyihin ja sitten taas liitosta puuttuu markkinointihenkinen kaveri tätä hommaa viemään eteenpäin. Mutta, ennenkuin kukaan haluaa laittaa esim 10000€ tai 15000€ kiinni tähän niin täytyyhän meillä olla jotain vastinetta tarjottavaksi, ei muuten yksikään yritys lähde mukaan ihan vaan huvikseen.

Mut nää ajatukset löytyy täältä jostain jo kerran tai kaks kirjoitettuna.......
Kiitos tästäkin.

Tommi, Nyt puhuin kumminki että jos saataisi joka kisalle oma sponsori= x summa rahaa + esim ne pahviset mainokset? ei mun mielestäni tarkota sitä että jonku firman tarvis laittaa viis numeroisia summia likoon? vai artikuloinko nyt jotenki väärin? mielestäni jo viisisataa euroa olisi hyvä lahjoitus puhumattakaan jos summa kasvaa nelinumeroiseksi. Päälähtökohta olisi se, että sinne kisoihin saataisiin niitä tukijoita josta voisi kehittyy vaikka EFEKTI "jos noiki Sponsoroi niii Kyl meki" :D siitähän se voisi kehittyä vuosi vuodelta.
ja olen sitä mieltä, että jos summat ovat tuollaisia niin vastapuolelle ei tarvitse mitään älytöntä tarjottavaa ollakkaan.

ymmärrän kyllä pointtisi, ja tottakai se on vaikeeta saada markkinointi henkinen kaveri liittoon tekemään tollasia juttuja!
vieläkun me suomalaiset ollaan niin hienoja, että jos mä en siitä kostu ni ei kyllä kostu muutkaa...

mutta jos nää keskustelut on kerran käyty jo läpi ja mahdollisuudet on testattu että ei onnistu niin sittehän ei ole mitään tehtävissä...
Sami Hämäläinen,HyvBK

Team Brassica napus inseco
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Hämy kirjoitti:
Tommi Lamminaho kirjoitti:Kun jaksais kaivella niin tästä löytyis kyllä pitkiä kirjoituksia täältä palstalta, varmaan jopa enemmän kuin tasoituksista..

Se on just niinkuin Mara kirjoitti, ne yksittäiset suhteilla järjestetyt sponssit menee niihin omien avointen kisojen järjestelyihin ja sitten taas liitosta puuttuu markkinointihenkinen kaveri tätä hommaa viemään eteenpäin. Mutta, ennenkuin kukaan haluaa laittaa esim 10000€ tai 15000€ kiinni tähän niin täytyyhän meillä olla jotain vastinetta tarjottavaksi, ei muuten yksikään yritys lähde mukaan ihan vaan huvikseen.

Mut nää ajatukset löytyy täältä jostain jo kerran tai kaks kirjoitettuna.......
Kiitos tästäkin.

Tommi, Nyt puhuin kumminki että jos saataisi joka kisalle oma sponsori= x summa rahaa + esim ne pahviset mainokset? ei mun mielestäni tarkota sitä että jonku firman tarvis laittaa viis numeroisia summia likoon? vai artikuloinko nyt jotenki väärin? mielestäni jo viisisataa euroa olisi hyvä lahjoitus puhumattakaan jos summa kasvaa nelinumeroiseksi. Päälähtökohta olisi se, että sinne kisoihin saataisiin niitä tukijoita josta voisi kehittyy vaikka EFEKTI "jos noiki Sponsoroi niii Kyl meki" :D siitähän se voisi kehittyä vuosi vuodelta.
ja olen sitä mieltä, että jos summat ovat tuollaisia niin vastapuolelle ei tarvitse mitään älytöntä tarjottavaa ollakkaan.

ymmärrän kyllä pointtisi, ja tottakai se on vaikeeta saada markkinointi henkinen kaveri liittoon tekemään tollasia juttuja!
vieläkun me suomalaiset ollaan niin hienoja, että jos mä en siitä kostu ni ei kyllä kostu muutkaa...

mutta jos nää keskustelut on kerran käyty jo läpi ja mahdollisuudet on testattu että ei onnistu niin sittehän ei ole mitään tehtävissä...
Jaa silleen. Mä luen ja kirjottelen sängyn pohjalta oksennustaudissa, my bad :) Mutta kuten sanottua niin helppoa se ei ole saada niitä viissatasiakaan tuosta vaan, varsinkin kun mieluusti "säästäis" niihin omiin avoimiin kisoihin minne porukka tulee viihtymään. Henkilökohtaisesti en yrittäjänä antais viissatasta mihinkään ellei sille rahalle saisi jotain vastinetta. Ainakaan jos olis kyse jostain mulle ennestään ei-niin-rakkaasta lajista, vaikka uppopallosta.

En suinkaan tarkottanut että koska tästä on keskusteltu, niin homman voi unohtaa. Ei tietenkään. Ei kauaakaan sitten oli ihan totinen yritys tehdä mestaruussarjasta tuote nettisivujen (oma tarinansa :) ) ja mahdollisen nettiTV:n kautta eli kaikki kisat striimataan samaan paikkaan selostettuna yms mutta tämäkin taisi jäädä kaiken muun tekemisen taakse. Mun mielestä suht pienellä panostuksella tämä tuotteistus voisi edelleen onnistuakin jolloin olis pikkasen mukavampi mennä asiaa esittelemään mahdolliselle tukijalle.

On myös ollut kiertuejulisteita mihin hommattiin "parhailta pelipaikoilta" oisko ollu parin sadan sponssi ja logo julisteeseen ja näistä saa kerättyä kasaan arvokkaita satasia ja sieltä ne vois tosiaan kasvaa. Mut, niin tuollaiseen projektiin kuin kaikkeen muuhunkin, resursseja ja tekijöitä kaivataan! Mut nyt ei jaksa enempää kirjottaa :)
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Hämy
Viestit: 305
Liittynyt: 11:26 28.03.2008
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Hämy »

Juu eiköhän nää keskutelut voi taas haudata vähäks aikaa. :)
Toivottavasti jaksatte huiskii näitten asioitten eteen...
Välillä tietysti toivois vähän parempia vastauksia!
Sami Hämäläinen,HyvBK

Team Brassica napus inseco
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Hämy kirjoitti:Juu eiköhän nää keskutelut voi taas haudata vähäks aikaa. :)
Toivottavasti jaksatte huiskii näitten asioitten eteen...
Välillä tietysti toivois vähän parempia vastauksia!
Mulla alkaa motivaatio hiipumaan ainakin, mitäs jos Sami hyppää ite remmiin ja vastaakin itselleen niin saa mieluisensa vastaukset? ;)
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Hämy
Viestit: 305
Liittynyt: 11:26 28.03.2008
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Hämy »

Tommi Lamminaho kirjoitti:
Hämy kirjoitti:Juu eiköhän nää keskutelut voi taas haudata vähäks aikaa. :)
Toivottavasti jaksatte huiskii näitten asioitten eteen...
Välillä tietysti toivois vähän parempia vastauksia!
Mulla alkaa motivaatio hiipumaan ainakin, mitäs jos Sami hyppää ite remmiin ja vastaakin itselleen niin saa mieluisensa vastaukset? ;)
Ei todellakaan ollut tarkotus aliarvioida liittoa tai liiton tekemisiä. Jos sinulla nyt otti sydämmestä ja motivaatio meni tähän pitkään keskutelu tuokioon niin olen hyvin pahoillani. Ja anteeksi että otin tämän asian esille! :) Erittäin hyvää päivänjatkoa ja paranemisia sinulle :)
ps. ei kuulosta hassumalta tuo remmiin hyppääminen ;)
Sami Hämäläinen,HyvBK

Team Brassica napus inseco
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Hämy kirjoitti:
Tommi Lamminaho kirjoitti:
Hämy kirjoitti:Juu eiköhän nää keskutelut voi taas haudata vähäks aikaa. :)
Toivottavasti jaksatte huiskii näitten asioitten eteen...
Välillä tietysti toivois vähän parempia vastauksia!
Mulla alkaa motivaatio hiipumaan ainakin, mitäs jos Sami hyppää ite remmiin ja vastaakin itselleen niin saa mieluisensa vastaukset? ;)
Ei todellakaan ollut tarkotus aliarvioida liittoa tai liiton tekemisiä. Jos sinulla nyt otti sydämmestä ja motivaatio meni tähän pitkään keskutelu tuokioon niin olen hyvin pahoillani. Ja anteeksi että otin tämän asian esille! :) Erittäin hyvää päivänjatkoa ja paranemisia sinulle :)
ps. ei kuulosta hassumalta tuo remmiin hyppääminen ;)
Kyllähän liittoa voi ja pitkääkin kritisoida, mun motivaatio loppui vaan tähän vastailuun. Muuten oon mukana sen minkä enää ehdin.

Sitä mietin että miksi anteeksi pyytelet, mä yritin vastata sun viesteihin ihan asiallisesti, kai mä sut tässä enemmän suututin.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Avatar
Marko-
Viestit: 524
Liittynyt: 09:42 04.09.2007
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Marko- »

Olisi varsin mukava kyllä tietää, että paljon tuo lehti kustantaa liitolle, mitä liitto siitä saa (hyötyä ei tarvitse edes kysyä, koska sitä ei ole koska kuten Markus sanoi, sitä ei levitetä julkisesti minnekkään vaan se jakaantuu ihmisille jotka tietävät jo tästä lajista) ja onko todellakaan järkeä jatkaa sen toimintaa kun suurin osa ( lue: 90%, loput 10% mainoksia) tulee kuitenkin nettiin ja ihmiset lukevat ne sieltä.

Ja tuohon argumenttiin "jos joku viittis tulla ettii sponsorin" niin onko se oikeasti niin vaikeaa ensin ideoida liiton kanssa koko systeemi paljon sponssihakijalle maksettaisiin provisota jne. ja sen jälkeen laittaa iso ilmoitus tänne palstalle ja liiton etusivulle että tämänlaista ihmistä etsitään tälläiseen hommaan. Koska on turhauttavaa lukea aina sama vastaus ja samalla huomata se ( okei, taustalla voi tapahtua kaikenlaista, mutta niistä ei ole ainakaan kerrottu jos tapahtuu ) että asian suhteen ei tehdä yhtään mitään.
muppe
Viestit: 164
Liittynyt: 08:27 07.10.2008

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja muppe »

Marko- kirjoitti:Olisi varsin mukava kyllä tietää, että paljon tuo lehti kustantaa liitolle, mitä liitto siitä saa (hyötyä ei tarvitse edes kysyä, koska sitä ei ole koska kuten Markus sanoi, sitä ei levitetä julkisesti minnekkään vaan se jakaantuu ihmisille jotka tietävät jo tästä lajista) ja onko todellakaan järkeä jatkaa sen toimintaa kun suurin osa ( lue: 90%, loput 10% mainoksia) tulee kuitenkin nettiin ja ihmiset lukevat ne sieltä.
http://www.sbil.fi/published_files/dbf1492.pdf sivu 11 (Biljardilehdellä oma sivunsa)

Julkaisutoiminta
Tuotot
Tuotot yhteensä
22636,00 / 14757,00 (2011 / 2010)
Kulut
Muut kulut
-17159,88 / 0,00
Kulut yhteensä
-17159,88 / 0,00
Julkaisutoiminnan kate
5476,12 / 14757,00
Tuotto-/kulujäämä
5476,12 / -2716,37

Tilikauden tulos 5476,12 / 1553,63 joten lehti siis itseasiassa tuotti, ei kustantanut, koskapa ilman lehteä tuskin olisi noita julkaisutoiminnan tuottojakaan, kun ei olisi julkaisutoimintaakaan.. (joskaan ei menojakaan)

en jaksanut copypasteta koko sivua tänne, joten jos joku ihmettelee noita viime tilikautta edeltävän kauden numeroita niin nuo kulut ja tuotot on jaeteltu eri kohtiin eri vuosina...
Markus kirjoitti: Tämän lisäksi tulokset pitäisi saada lehtiin ja teksti-teevelle, niinkuin ne on olleet jo parikytvuotta aiemmin. Miksi ei ole enään? Vai onko? Ei taida olla ainakaan yhtään niin hyvin kuin ennen. Miksi?
En tiedä, hyviä kysymyksiä.. Itse olen ainakin kilpailunjohtajana ollessani lähettänyt tulokset kilpailuohjekirjojen mukaisiin tulosten spostiosoitteisiin, niissä taitaa olla mainittuna ainakin STT, yle, HS jne... Kertaakaan, tai ehkä korkeintaan kaks ne on myös näkynyt ko medioiden (esim tekstitv) sivuilla... En tiedä sitten olenko joutunut jollekin spämmääjien listalle kun olen aina omasta osoitteestani nuo lähettänyt, todnäk veikkaisin että tilanne vaan yksinkertaisesti on se että muita urheilutuloksia tulee toimituksiin viikonlopun aikana niin paljon että pieni lajimme vaan hukkuu kotimaisten kisojen osalta muiden sekaan, ehkäpä nyt sm-kisoja lukuunottamatta. Vapaaehtoistyönä ei kuitenkaan enää sunnuntai-iltaisin ihan rajattomasti viitsi omia resurssejaan esim ko uutisten näkymättömyyden perään kyselyyn tuhrata, varsinkin kun nyt on arkisin jo jotain tekemistäkin...
Markus kirjoitti: Veikkaan että jos aktiivipelaajilta kysyy, olisivat he Liiton rahoittajina paljon ennemmin valmiit laittamaan lisensseistä, os.maksuista, sunmuista tukirahoista huomattavasti suuremman osuuden palkintoihin ja palkintojen kasvun edistämiseen (ts. maksamaan pätevälle sponsorinhakijalle), kuin kustantamaan kallista lehteä mitä jaetaan netti-aikana lisenssinmaksajille mutta ei esim. kirjastoihin tai lehtikioskeihin, missä niistä voisi oikeasti olla lajillemme hyötyä. Nyt, pelkäänpä pahoin, on vain ylimääräistä jätepaperia talouksiin, ja samalla suuren suuri menoerä.
Kuten yltä huomaat ei lehti esimerkiksi tehnyt viime tilikaudelta tappiota vaan voittoa, joten ei ehkä kannata sitä lopettaakaan. Siitä olen kanssasi samaa mieltä että lehteä pitäisi jakaa kirjastoihin, ehkäpä jopa lehtikioskeihinkin myytäväksi asti (sittten tosin pitäisi ehkä jossain teettää tutkimus siitä että tulisiko tuon kioskimyynnin mahdollistama painoksen kasvattaminen oikeasti lisäämään tuottoja / näkyvyyttä lisääntyneiden tuottamiskustannusten kattamiseksi). Toki tämähän antaisi (kait) maksaville mainostajille enemmän näkyvyyttä mainokselleen jolloin hintaakin voisi pyytää enemmän, karkottaisiko se taas mainostajia, tiedä häntä? (tähän kannattanee jonkun markkinoinnin ammattilaisen kommentoida, ainakin multa loppuu tällä kohdalla tietotaito..) Toinen mitä olen joskus lehteen liittyen kysynytkin oli se että kannattaisiko se jakaa vain nettijulkaisuna, johon vastaus oli että asiaa oli selvitetty ja paperiselle versiolle on olemassa tilauksensa. Tämän ymmärrän vallan mainiosti, meidän digitaalimedia-aikaa elävien täytyy nyt vielä ainakin muutama vuosi hyväksyä se että osa kansasta nauttii saadessaan fyysisen lehden eteensä, jonka lukeminen ei vaadi sähköä muuten kuin valon muodossa. (vaikka eihän toki mikään kai estä lukemasta kynttilän täi vaikkapa päreen palamisen valossa.. :o )
-Muppe

"Kaikki mikä ei tapa sattuu niin h*lvetisti!"
Str
Viestit: 1113
Liittynyt: 10:51 26.08.2009

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Str »

Muppe muppe... Ei kannattais olla ihan noin sinisilmäinen noiden lukujen kanssa. Noissa luvuissa ei ole mukana henkilökuluja. Jos totuudenmukaiset luvut halutaan kehiin niin tulisi huomioida toiminnanjohtajan käyttämä aika lehden toimittamiseen. Joskus minulle on sanottu että toiminnanjohtajan aika kuluu pääsääntöisesti lehden tekoon. Mut lasketaan varovasti, laitetaan vain 50% liiton palkkamenoista lehden kuluihin, ollaanko vielä plussalla?
Jukka Haapakoski, CSS
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Marko- kirjoitti:Olisi varsin mukava kyllä tietää, että paljon tuo lehti kustantaa liitolle, mitä liitto siitä saa (hyötyä ei tarvitse edes kysyä, koska sitä ei ole koska kuten Markus sanoi, sitä ei levitetä julkisesti minnekkään vaan se jakaantuu ihmisille jotka tietävät jo tästä lajista) ja onko todellakaan järkeä jatkaa sen toimintaa kun suurin osa ( lue: 90%, loput 10% mainoksia) tulee kuitenkin nettiin ja ihmiset lukevat ne sieltä.
Biljardilehti on Suomalaisen biljardin historian kirjoittamista, mikään yksittäinen katastrofi ei silloin sitä pysty pois pyyhkäisemään kun se on tallennettu hajautetusti. Kaikki lehdet ei ole ja eivätkä tule menemään paperinkeräykseen.Se on sitten henkilökohtainen kysymys miten historian arvoittaa.
Markku Ryytty
Viestit: 617
Liittynyt: 12:25 27.10.2004

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Markku Ryytty »

Terve!

Paljon on ilmassa kysymyksiä ja yritän niihin tässä vastata.

Lajin markkinoinnista, näkyvyydestä ja ulkopuolisen rahan hankkimisesta on liiton hallituksessa keskusteltu. Täällä ehdotettu provisio sponsorituloja hankkivalle henkilölle onnistuu ilman muuta. Asiasta kiinnostuneita henkilöitä pyydetään ottamaan yhteyttä pikimmiten allekirjoittaneeseen. Tämä provisio sopii myös yksittäiselle pelaajalle tai seuralle ihan normaalin mainosmyynnin osalta esimerkiksi Biljardilehteen tai liiton nettisivulle. Yhteyksiä vain liiton toimistoon tästäkin.

Näkyvyyden kannalta laji ei ole saanut jalansijaa kotimaisissa tiedotusvälineissä. Valtakunnan lehdistä Helsingin Sanomat vastasi puheluuni tämän syksyn World Cup of Pool kilpailun jälkeen, koska kilpailusta ei ollut lehdessä mitään mainintaa, että aineistoa on jatkuvasti niin paljon ettei tila riitä ja valintaa pitää tehdä. Muissa isoissa kaupungeissa /medioissa lienee sama tilanne.

Nettistriimiä suunniteltiin pari kautta sitten poolin mestaruussarjan osakilpailuihin. Projekti kaatui siihen että ei ollut riittävää organisaatiota toteuttamaan hanketta, samoin salien olosuhteiden parantamisessa tuntui olevan paljon työtä, valaistus ainakin yhtenä isona asiana. Striimiä kokeiltiin myös snookerissa samalla tuloksella. Nyt voisi tietty olla taas eri tilanne. Resurssien suhteen ollaan koko ajan pienessä tai isossa pulassa kaikissa toimissa, niin tässäkin. Jos joku haluaa / pystyy tekemään tästä vaikkapa ns oman bisneksen, niin olemme mielellämme mukana sellaisessa hankkeessa.

Biljardilehdestä voi todeta että toistaiseksi on haluttu säilyttää painettu lehti vaikka se onkin netissä luettavana. Kustannuksia siitä toki tulee, lehden painatuksesta, postituksesta ja sivunvalmistuksesta. Myös allekirjoittaneen työaikaa siihen menee, mutta ei tietenkään pääsääntöisesti, sanoisin että numeroa kohti menee noin reilun viikon työpanos. Hallitus on jo päättänyt että lehteä julkaistaan ensi vuodesta alkaen yksi numero vähemmän, eli 4 numeroa.

t. SBiL Markku Ryytty
puh. 0400 638 706
terveisin SBiL
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Juuri näin.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Steak »

^PALJON asiaa!

Tuo kohta 7 on ehkä paras kuulemani idea näkyvyyden saamiseksi(sikäli kun se kerho tosiaan on!)! Ja vielä jos tohon kerhoon sattuisi kuulumaan jotain muitakin kun ns. rivikansanedustajia, niin media kiinnostuisi asiasta takuuvarmasti.
Kuva
Ällikkämies
Viestit: 196
Liittynyt: 20:13 17.01.2010

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Ällikkämies »

Markku Ryytty kirjoitti:Terve!



Nettistriimiä suunniteltiin pari kautta sitten poolin mestaruussarjan osakilpailuihin. Projekti kaatui siihen että ei ollut riittävää organisaatiota toteuttamaan hanketta, samoin salien olosuhteiden parantamisessa tuntui olevan paljon työtä, valaistus ainakin yhtenä isona asiana. Striimiä kokeiltiin myös snookerissa samalla tuloksella. Nyt voisi tietty olla taas eri tilanne. Resurssien suhteen ollaan koko ajan pienessä tai isossa pulassa kaikissa toimissa, niin tässäkin. Jos joku haluaa / pystyy tekemään tästä vaikkapa ns oman bisneksen, niin olemme mielellämme mukana sellaisessa hankkeessa.



t. SBiL Markku Ryytty
puh. 0400 638 706
Onko nettistriimiä yritetty tehdä salien vehkeillä ja webbikameroilla? Jos on, eikä se ole onnistunut - yllättäen siitä syystä, että eri saleilla on hyvin erilaiset vehkeet ja niiden laatu.

Asiaa voisi lähestyä siten kuin esimerkiksi Naisten Eurooppatourin Suomessa ollut osakilpailu järjestettiin (ja varmaan kaikki LET:n osakilpailut).

eli paikalle tuotiin kaikki tulospalvelun kamat ja taulut ja yms yms. siis Tourin mukana kiertää yksi kaiken kattava välineistö tämän järjestämiseen.

Sbil:n kohdalla tämä voisi tarkoittaa sitä, että nettistriimausvehkeitä olisi yksi setti, jota kierrätetään kisasta toiseen.

Siis setti missä on pari kolme standiä kameroille, kunnolliset kamerat, yksi kaksi läppäriä, joissa tarvittavat tehot, pari servua / palvelinta vuokrattuna, jossa riittävä teho vaikka kolmen eri kameran pyörittämiseen asiallisesti vaikka Sbillin sivulla, asianomaisessa osastossa. ja paketti koottuna siten, että sitä osaa helposti käyttää. Toisin sanoen kaikki turha pois koneista.

Sitten vaikka mestisukoista kouluttais 5-7 kappaletta niitä kavereita, jotka osaa ainakin settiä käyttää. Näin joka salilla olisi hyvät striimivehkeet, jonka laadulla voisi kehuskella ja näyttää, että meillä on mahdollisuutta sponsorien näkyvyydelle.

samoin sille sivulle toki aina laitettaisiin isosti näkyviin sen sponssin logot ja mainokset, joka kyseistä osakilpailua tukee jollain määrällä. Samoin salilla voisi olla muutamia sponssin ständejä. isoilla firmoilla on itsellään nämä ständit jo valmiina.

Uskoisin, että striimaussetin saa lähes ilmaiseksi jostain niitä vehkeitä tarjoavalta maahantuojalta, kun samalle sivustolle ja vaikka striimin yläkulmaan saadaan näkymään tämän maahantuojan tiedot.

Salien valaistus on mielestäni seikka, jossa Sbil voi ihan suoraan ilmoittaa saleille, että nille ja niille pöuydille pitää saada paremmat valot, jotta striimaus onnistuu. Tai sitten otetaan striimaussettiin parit kolmet kunnolliset ständivalot, joilla valo-olosuhteet saadaan parin kolmen pöydän osalta kuntoon.

Kisoihin voi sitten erikseen kutsua finaaleita katsomaan sponsorin edustajia ja jakamaan palkinnot.

tämäkin on nyt vain omaa ajatusvirtaa eikä mitään pitkälle mietittyä settiä, mutta kiteytettynä:

Mestis ei jätä salien omille resursseille mitään epäonnistumisen mahdollisuutta, vaan laadukkaat striimisetit kaikkine oheisineen tuodaan erikseen joka kisaan. Näin taataan laatu ja toimivuus ja sitä kautta luvattu näkyvyys sponsoreille ja tukijoille.
Sauli Lehtinen, Hämeenlinnan BiljardiSeura ry (HBS)
hmlbiljardiseura(at)gmail.com
Markku Ryytty
Viestit: 617
Liittynyt: 12:25 27.10.2004

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Markku Ryytty »

Terve!

Kaivosella ja Saulilla molemmilla oikein hyviä ajatuksia, hienoa, kiitos niistä. Suunnilleen samanlaisia asioita on ollut esillä kyllä, mutta kuten sanoin, tärkein asia, eli organisaatio systeemistä puuttuu. Ei ole ihan yksinkertainen asia rakentaa tuota organisaatiota ja toteutusta, paperilla se näyttää kohtuu helpolta jutulta. Mutta jotta asiassa voitaisiin päästä eteenpäin, niin pyytäisin ensimmäisiä halukkaita ja kykeneviä henkilöitä liittymään perustettavaan markkinointityöryhmään. Ryhmä tekee ensimmäiseksi tarvittavan suunnitelman lajimarkkinoinnista kaikkine elementteineen; henkilöresurssit, talous, välineet, olosuhteet, yhteistyökumppanuudet jne. Kun tämä suunnitelma on tehty, niin siitä lähdetään eteenpäin. Liitto on aivan varmasti mukana kaikin mahdollisin tavoin. Tärkein asia on sitoutuneen, aktiivisen ja asiaan paneutuvan työryhmän saaminen kasaan.

T. SBiL Markku
terveisin SBiL
Markku Ryytty
Viestit: 617
Liittynyt: 12:25 27.10.2004

Re: Palkinnot Mestaruussarjassa?

Viesti Kirjoittaja Markku Ryytty »

Hienoa Tero, kiitos.

Lisää tekijöitä?

Markku
terveisin SBiL
Vastaa Viestiin