Divarikilpailujen kesto?

Ehdotukset ja toiveet

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Jarno Virtanen
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:20 08.11.2004
Paikkakunta: Tampere

Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Jarno Virtanen »

Näistä viimeaikaisista keskusteluista tuli mieleen, että onko missään ohjeistuksessa enää rajattu sitä kuinka myöhään biljardliiton alaisia kilpailuja vedetään? Muistan jostain vanhasta kilpailuohjekirjasta lukeneeni, että iltayhdeksän jälkeen ei enää aloitettaisi pelejä, mutta nykyisessä tällaista rajoitusta ei enää ilmeisesti ole.

Onko nykyinen linja toisin sanoen siis se, että vedetään tarvittaessa niin myöhään kuin kisapaikka on auki?

En sano, että se välttämättä väärinkään on. Kiinnostaa vaan tietää mikä on virallinen linja ja ehkä myös mitä pelaajat ovat itse mieltä. Kuten rz sanoi jossain toisessa ketjussa, yleensä pelaajat haluavat kisoista yksipäiväiset (yöpymisen kalliuden takia), mutta toisaalta divarikisoissa haluttaisiin vetää kohtuullisen isoihin voittomääriinkin.
Str
Viestit: 1113
Liittynyt: 10:51 26.08.2009

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Str »

Minun mielipide on ainakin ehdottomasti kaksipäiväisyys. La pelit 20-22 poikki ja loppuillaksi oheisactionit kehiin niitä haluaville ja loput hotlaan lepäämään. Luulisi salinpitäjillekin olevan mieluista kun saisi pöytiä myyntiin ja kisapatsaat rentoutumaan shootouttien lomassa. Ainakaan 1.div kahdessa edellisessä rankingissa ei oo ollu mitään mieltä, lahdessa loppu 04 aikoihin ja hyvinkäällä 01.30. Urheilua? No, minun kohdalla nyt ei muutenkaan mutta jos joku nyt haluaa kaivella urheilullisuutta tähän kilpabiljardiin niin ei se ainakaan aamuyön peleissä 16h saliväijyn jälkeen toteudu.

Ja siis, pelaajien päätöksellähän mukanaolleet halusi jatkaa lahdessa kisat loppuun asti eli tässä ei nyt kritisoida järjestävää tahoa lainkaan. Mut oisko tosiaan hyvä olla joku selvä pelisääntö kellonaikojen suhteen?

Lisäksi mielestäni muissa sarjoissa kuin mestiksessä voisi mielestäni huoletta valita lasiin juotavat ihan itse, aikuiset ihmiset. Tottakai kummempaa haloota tekemättä ja käyttäytymisetikettejä noudattaen. Ei toki urheilua tämäkään, ehkä ennemminkin talenttia... :D
Jukka Haapakoski, CSS
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Mäki muostelisin näin että klo 21.00 jälkeen ei saa alottaa enää uusia pelejä / kierrosta..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
billiardmama
Viestit: 2507
Liittynyt: 00:45 12.11.2004

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja billiardmama »

Swagalee kirjoitti:
slc kirjoitti:Sanoisin että suositus olisi että klo 21 jälkeen ei enää pelejä käynnistetä, mutta tervettä järkeä saa käyttää. Jos kisat jää esim paria kierrosta vaille taputtelematta, niin mieluummin päivässä läpi kuin väkisin sitten jatketaan sunnuntaina.

Str:n kanssa olen samoilla linjoilla tuosta lasin sisällöstä. Ei ne limpparit ja kahvit paljoa tuota talolle... :)
Olisiko järkeä jossakin sentyyppisessä että jos yhdeksältä alkavalla kierroksella on enemmän kuin kahdeksan pelaajaa (tai 4 tai whatever kunhan on *rumasana*) niin jatketaan seuraavalle päivälle VARSINKIN jos kilpailukutsussa on ilmoitettu kisat kaksipäiväisiksi? Openit on tietty asia erikseen, nehän saa järjestävä taho päättää että tahkotaan vaikka aamu kuuteen :)

Eikös muuten keilailussa juuri sallittu alkoholin nauttiminen kisapeleissä? Divareissa mun mielestä olisi kaikille eduksi (janoisille, baarille sekä alkoholittomille pelaajille :wink: ) että alkoholia saisi nauttia niin kauan kuin käytös pysyy nättinä, sen jälkeen tietty sanktiota niinkuin muutoinkin kuuluu :)
Vaikka wada on poistanut alkoholin keilailun dopinglistalta ei Suomen keilailuliitto muuta kilpailusääntöjä. Eli alkoholia ei saa nauttia keilakilpailun aikana.
SBiL:n säännöt taas kieltävät alkoholin nauttimisen pelin aikana. Eli ei ole ainakaan toistaiseksi kiellettyä nauttia alkoholia kisojen aikana. Kilpailujen johtaja sitten päättää onko kilpailija kykenevä jatkamaan kisoja.
T Mella
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

P-J kirjoitti:Tommonen kalkulaattori löyty, oisko jotain iloa?

http://www.playpool.com/downloads/#Tour ... 20Planners

Ja tuolta tämä: playpool Calculator (playpoolcalcs.xls)

Laskee keston, kun antaa pelaajien ja pöytien lukumäärän, sekä keston per peli.
Tuollainen laskuri perustuu pelkästään arvaamiseen, saman lopputuloksen saa kohtuullisen nopeasti päässälaskemalla.Minulla on ollut tuo ikuisuus projekti (yksi niistä :D ), jossa aikataulutukseen käytetään aluksi arviota ja sitten toteutuneita kestoaikoja huomioiden lisäksi esim openeissa käytetyt tasurit. On sen verran työläs projekti että saa nähdä valmistuuko milloinkaan.
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Riksa »

sitte ku alkoholi kielletään varsinkin divaritasolla koko kilpailujen aikana, niin mikä sali sitten järjestää kisat :) ?
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Riksa kirjoitti:sitte ku alkoholi kielletään varsinkin divaritasolla koko kilpailujen aikana, niin mikä sali sitten järjestää kisat :) ?
Niin, tää on taas vähän, miten tätä asiaa haluaa katsoa. Optimi olisi, ettei näitäkään rahoja tarvis repiä pelaajilta palkintorahojen lisäksi, vaan että laji houkuttelisi paikalle sen verran yleisöä, että kisojen järjestäminen on salin/ravintolan kannalta mielekästä.

Tällä hetkellä tämä on utopiaa, mutta yksi näkökulma tähän pyrkimiseen on se, että panostetaan lajin näkyvyyteen ja urheilullisuuteen, ja tätä alkoholin nauttimisen kieltäminen puoltaisi.

Mulla ei tosin ole kovin vankkaa visiota siitä, mihin lajin kanssa ollaan menossa, kun tuntuu, että biljardi on lähinnä taantunut ajan kuluessa kehityksen sijaan.
-Timo Tiusanen
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Juu, pointtinsa tuossakin, enkä minäkään kenenkään juomisesta ala jeesustelemaan. Mutta niin kauan, kun pelaajat dokaa kisoissa, niin minusta on turha markkinoida biljardia urheiluna. Sit se pitäs brändätä jotain muuta kautta.
-Timo Tiusanen
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Riksa »

se nyt ois vaan paras se linjaus että cup 8 / 16 on aina instana sunnuntaina!
se palkitsee varmasti jokaista niin että pääsee ajoissa pois ja muihin touhuin ja keskittyy ja lepäämään sinne seuraavalle päivälle.
sillon pelin taso ois saletimmin parempaa yms..

pl. tietty 20 pelaajan kisat.. mitkä on valmiita jo ilta 8..

se mestiksessä on bonaria että ne jotka ittensä sinne cuppiin aina pelaavat ni on ihan varma homma että jonkumoinen cuppi on vasta sunnuntaina ja kohtuu ajoissa pääset vaihtamaa kulmahousut omiis..

ei paljo tarvi puristella ku aikataulu on käytännössä aina saletissa..
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja laurih »

Se kauniimpi Tiusanen kirjoitti:Juu, pointtinsa tuossakin, enkä minäkään kenenkään juomisesta ala jeesustelemaan. Mutta niin kauan, kun pelaajat dokaa kisoissa, niin minusta on turha markkinoida biljardia urheiluna. Sit se pitäs brändätä jotain muuta kautta.
Eix joku taho vois kokeilla tätä? Pitäis kisat, jos ei rg-kisoja, niin muuten jotkut isot massikisat, joissa olis alkoholin nauttiminen kielletty kokonaan.
Ehkä minä olen itse väärä hlö järjestämään niitä, mutta voisin ehkä ottaa kisoihin osaa. Olis mielenkiintoista nähdä, mitä jengi tykkäis.
Vakavasti ajatellen, ei paha idea?
Str
Viestit: 1113
Liittynyt: 10:51 26.08.2009

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Str »

Str kirjoitti:Minun mielipide on ainakin ehdottomasti kaksipäiväisyys. La pelit 20-22 poikki ja loppuillaksi oheisactionit kehiin niitä haluaville ja loput hotlaan lepäämään. Luulisi salinpitäjillekin olevan mieluista kun saisi pöytiä myyntiin ja kisapatsaat rentoutumaan shootouttien lomassa. Ainakaan 1.div kahdessa edellisessä rankingissa ei oo ollu mitään mieltä, lahdessa loppu 04 aikoihin ja hyvinkäällä 01.30. Urheilua? No, minun kohdalla nyt ei muutenkaan mutta jos joku nyt haluaa kaivella urheilullisuutta tähän kilpabiljardiin niin ei se ainakaan aamuyön peleissä 16h saliväijyn jälkeen toteudu.
Lisätään tähän Kouvola 8.1. klo 02.00 ja todetaan että UPPISTA...
Jukka Haapakoski, CSS
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Str kirjoitti:
Str kirjoitti:Minun mielipide on ainakin ehdottomasti kaksipäiväisyys. La pelit 20-22 poikki ja loppuillaksi oheisactionit kehiin niitä haluaville ja loput hotlaan lepäämään. Luulisi salinpitäjillekin olevan mieluista kun saisi pöytiä myyntiin ja kisapatsaat rentoutumaan shootouttien lomassa. Ainakaan 1.div kahdessa edellisessä rankingissa ei oo ollu mitään mieltä, lahdessa loppu 04 aikoihin ja hyvinkäällä 01.30. Urheilua? No, minun kohdalla nyt ei muutenkaan mutta jos joku nyt haluaa kaivella urheilullisuutta tähän kilpabiljardiin niin ei se ainakaan aamuyön peleissä 16h saliväijyn jälkeen toteudu.
Lisätään tähän Kouvola 8.1. klo 02.00 ja todetaan että UPPISTA...
Kysyttiinkö siellä ees jotain yleistä mielipidettä aiheesta vai aatteliko kisanvetäjä et kyl nää tästä läpi menee? Älytön ratkaisu jälleen kerran, samaa mieltä.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Hämy
Viestit: 305
Liittynyt: 11:26 28.03.2008
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Hämy »

yhdyn jannen kanssa samaan! mm. pelasin parilla pöydällä jossa ei ihan parhaat olosuhteet ollut! ensimmäisellä pöydällä suoritin teikkaus lyönnin niin löin varmaan kaksinkertasella nopeudella kun vastustaja nii vallista kuului vaan "töks" ja täten teikkaus meikäläisen nimiin :) toisella pöydällä teikkasin päätyvallin timanttiin "huom" ilman sivareita :) niin pöytä väänsi pallon kulma haagin väliin !! pöytä numero 5 oli surkein pöytä ja surkein paikka pöydälle! jos joutui lyömään päätyvallista toiseen päätyyn päin niin toisella puolella piti istua toisen pöydän päällä ja toiselta puolelta oli seinä maski! sama päti keskivallista lyöden toiselle puolelle keskelle! suoraan sanottuna ihan mistä tahansa vallia joutu lyömään ni aina oli joku .......... puskamaski!!!! jos suoralla silmällä erottaa että pääty valli on toiselta puolelta puolcenttiä korkeemmalla ku toinen ni jotain vikaa pitää olla! :D elikkäs pöytiä vois ainaki siirrellä pikkasen oikeeseen järkkäään ja ostaa vaikka vatupassi sinne seuran rahoilla!!! :) ei tarvi ottaa nenäänsä täst mut onhan toi aikas sairasta!
Sami Hämäläinen,HyvBK

Team Brassica napus inseco
Str
Viestit: 1113
Liittynyt: 10:51 26.08.2009

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Str »

Tommi Lamminaho kirjoitti:
Str kirjoitti:
Str kirjoitti:Minun mielipide on ainakin ehdottomasti kaksipäiväisyys. La pelit 20-22 poikki ja loppuillaksi oheisactionit kehiin niitä haluaville ja loput hotlaan lepäämään. Luulisi salinpitäjillekin olevan mieluista kun saisi pöytiä myyntiin ja kisapatsaat rentoutumaan shootouttien lomassa. Ainakaan 1.div kahdessa edellisessä rankingissa ei oo ollu mitään mieltä, lahdessa loppu 04 aikoihin ja hyvinkäällä 01.30. Urheilua? No, minun kohdalla nyt ei muutenkaan mutta jos joku nyt haluaa kaivella urheilullisuutta tähän kilpabiljardiin niin ei se ainakaan aamuyön peleissä 16h saliväijyn jälkeen toteudu.
Lisätään tähän Kouvola 8.1. klo 02.00 ja todetaan että UPPISTA...
Kysyttiinkö siellä ees jotain yleistä mielipidettä aiheesta vai aatteliko kisanvetäjä et kyl nää tästä läpi menee? Älytön ratkaisu jälleen kerran, samaa mieltä.
En ainakaan kuullu et ois ollu mitään kyselty. Kilpalun johto oli kai tehny päätöksen kun pelaajamäärä oli selvillä. Peliparit ja aikataulut postauksessa kyllä kysytään mielipidettä mut en minä ainakaan ala aikatauluja laskemaan silloin kun olen pelaamaan menossa, se on eri asia jos oon mukana järkkäämässä. Jonkinlaista tarkkaa ohjeistusta kai tähän pitää liitolta tulla tai homma ei vaan lähde toimimaan.

Kaikille kisajärjestäjille terveisiä ketään sormella osoittamatta, -putsatkaa edes ne pallot ja pöydät ennen kisoja!
Jukka Haapakoski, CSS
filas

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja filas »

Tähän asiaan liiton pitäisi nyt tehdä selvä linjanveto, milloin alkaa viimeinen peli ja kilpailun johtajan on sitouduttava siihen.
Idän ykkösessä on sen verran pelaajia, että kisoja on turha edes haaveilla yksipäiväisiksi, ellei sitten järjestetä tällaisia eloonjäämistaisteluita, millä ei ole biljardin kanssa mitään tekemistä.
Kannattaa myös huomioida, että kun pelaaja on sen kuustoista tuntia tiukassa tatsissa ja sitten lähtee ajelemaan kotiinpäin usein huomattavan matkan päähän, niin ei ole hyvä juttu ihan noin niinku liikenneturvallisuudenkaan kannalta.
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Skobe »

4k4 kirjoitti:Asiaa : :o
filas kirjoitti:Tähän asiaan liiton pitäisi nyt tehdä selvä linjanveto, milloin alkaa viimeinen peli ja kilpailun johtajan on sitouduttava siihen.
Idän ykkösessä on sen verran pelaajia, että kisoja on turha edes haaveilla yksipäiväisiksi, ellei sitten järjestetä tällaisia eloonjäämistaisteluita, millä ei ole biljardin kanssa mitään tekemistä.
Kannattaa myös huomioida, että kun pelaaja on sen kuustoista tuntia tiukassa tatsissa ja sitten lähtee ajelemaan kotiinpäin usein huomattavan matkan päähän, niin ei ole hyvä juttu ihan noin niinku liikenneturvallisuudenkaan kannalta.
Täältä myös yksi ääni. Päivän pelit ohi viimeistään klo.20-21 aikoihin. Nyt olen jättänyt divaripeleissä pelaamisen näiden kestojen vuoksi pois ja se on vähän sääli juttu se.
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Riksa »

mihin se oikeesti meni se eikö joskus pari vuotta sitten ollut se sääntö että klo 21.00? jälkeen ei saa alottaa enää uutta kierrosta ??
ja siinä vielä semmonen linjaveto missä kisavetäjällä oli optio tehä joku diili pelaajien kanssa että ok, jos klo 21.00 alkais semit, ni ihan fine.
mut jos siihen aikaa alkaa 8 cup tai 16 cup ja kilpailu ohjekirjassa kaikki kisat taitaa kuitenkin olla 2 pv merkattu...
Jarno Virtanen
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:20 08.11.2004
Paikkakunta: Tampere

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja Jarno Virtanen »

Joo, mä muistan myös, että näin oli kilpailuohjekirjassa aiemmin. Mun mielestä se olis ihan hyvä edelleenkin.

Se pelaajien mielipiteen kysyminen illan aikana on mun mielestä ollut vähän ongelmallista. Pari kertaa kun semmosta on tehty, niin se on ollut vähän yleistä huutoäänestystä "haluatteko jatkaa tänään loppuun?" ja sitten jos tulee pari joojoota niin se on sillä päätetty.
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Divarikilpailujen kesto?

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Ennen oli kilpailuohjekirjaan merkitty, että yhtään peliä ei saa aloittaa klo 21 jälkeen ilman lajipäällikön lupaa.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Vastaa Viestiin