Epconline

Ehdotukset ja toiveet

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Golden »

Pystyykö kaikki liiton miehet laittamaan samanlaisen CV:n minkä Markku laittoi?

Itse pystyn.

Liitolta en ole koskaan penniäkään mihinkään saanut ja hallituksessa olen.

Ja Markku on yksi parhaista äijistä mitä liitolla voisi olla!
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

HyvBK kirjoitti:Jos ns. yleinen mielipide liiton toiminnasta alkaa kuitenkin muodostua tähän suuntaan, se ei varmasti palvele ketään. Itse olen valmis antamaan paikkani pois vaikka tällä kellonlyömällä, jos useammankin kirjoittajan täällä harjoittama systemaattinen "liitonmiesten" polkeminen lähes joka asiasta jatkuu. Ei paljon motivoi yrittämään ajamaan yhteistä etua. Muutenkin olisi biliksen parissa tarpeeksi hommia.

Markku Simojoki
Täällä on nostettu esiin ihan selkeitä epäkohtia ja haettu tervettä keskustelua asiasta. Ei marttyyriksi heittäytyminen palvele ketään sen enempää. Lisäksi sinun toimintaasi täällä on käsittääkseni pelkästään kiitetty.

Yleinen mielipide kuvastaa tämänhetkistä tilannetta ja tällä hetkellä tilanne näyttäisi siltä, että tiettyihin asioihin pitäisi saada muutosta.
-Timo Tiusanen
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

HyvBK kirjoitti:
Se kauniimpi Tiusanen kirjoitti:
HyvBK kirjoitti:Jos ns. yleinen mielipide liiton toiminnasta alkaa kuitenkin muodostua tähän suuntaan, se ei varmasti palvele ketään. Itse olen valmis antamaan paikkani pois vaikka tällä kellonlyömällä, jos useammankin kirjoittajan täällä harjoittama systemaattinen "liitonmiesten" polkeminen lähes joka asiasta jatkuu. Ei paljon motivoi yrittämään ajamaan yhteistä etua. Muutenkin olisi biliksen parissa tarpeeksi hommia.

Markku Simojoki
Täällä on nostettu esiin ihan selkeitä epäkohtia ja haettu tervettä keskustelua asiasta. Ei marttyyriksi heittäytyminen palvele ketään sen enempää. Lisäksi sinun toimintaasi täällä on käsittääkseni pelkästään kiitetty.

Yleinen mielipide kuvastaa tämänhetkistä tilannetta ja tällä hetkellä tilanne näyttäisi siltä, että tiettyihin asioihin pitäisi saada muutosta.
SBiL on lajiliitto, ei lauma yksilöitä. Toiminta on meidän kaikkien yhteistä aikaansaannosta, jotka liitossa vaikuttavat.

Marttyyriksi? Ohhoh.

Tietyn määrän saissea niskaan on valmis ottamaan, mutta jossain kulkee raja jokaisella. Kyse on kuitenkin vapaaehtoistoiminnasta jota tekee ilmaiseksi. Kun kaiken sen ajan voisi käyttää oman työn tai -perheen kanssa, pistää aika ajoin mietityttämään koko touhun järkevyys. Siitä on kuule Tiusanen marttyyriys kaukana.
No mitenkä niistä epäkohdista sitten voi keskustella, jos ei tällä tavalla? Ja jos tiettyjä asioita koetaan epäkohtina, niin miksi niitä kohtaan ei saisi esittää kritiikkiä? Kyllä tällaista keskustelua pitäisi pystyä käymään ilman herneen vetämistä nenään.

Ihan oikeasti, jos jokainen asia yritetään lakaista maton alle, niin toiminta ei tule edistymään tästä yhtään mihinkään. Minusta ja näköjään jonkun muunkin mielestä tässä on poljettu paikallaan jo riittävän kauan tiettyjen asioiden suhteen.
-Timo Tiusanen
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

HyvBK kirjoitti: Tottakai saa ja pitääkin keskustella. Mutta asioita joita tässä topikissa on sanottu, ei voi kaikkia kuitata vaan sanalla kritiikki. Täällä syytellään ihmisiä toisten rahojen käyttämisestä omiin tarkoituksiin, toivottavasti kirjoittajilla on perusteita puheilleen.
Tähän nimenomaiseen asiaan mun ei ole ollut tarkoitus omissa kirjoituksissani suoranaisesti ottaa kantaa tai viitata, koska en asiasta mitään tiedä. Mutta jos asia perustuu väärinymmärrykseen kritisoijien osalta, niin tilanne palautuu jälleen tiedottamiseen, jolla väärinkäsityksiltä olisi voitu välttyä. Jos asiassa on sen sijaan perää, on enemmän kuin hyvä asia, että se otetaan ihan rehellisesti puheeksi ja mahdollisiin epäkohtiin puututaan.
Olen täysin samaa mieltä edistyksen suhteen, mutta kun kaikki ei vaan käy hetkessä. Jos olisi varoja useampien kokopäiväisten toimijoiden palkkaamiseen, voisi asiat edetä nopeammin.
Tämäkin puoli asiasta on totta.

Yksi merkittävä kehitysaskel olisi nimenomaan se, että pienten resurssien käytöstä kiistelyn sijaan keskittyisiin siihen, miten niitä saataisiin kasvatettua. Tämän nimenomaisen asian kanssa toimimiseen tarvittaisiin minusta väkeä ja panostusta.

Olisiko avoimen palaverin paikka liiton, pelaajien edustajien ja kisoja järjestävien tahojen kanssa. Tähän asti kun on jotain yritetty järjestää, kokoukset on kaatuneet paikallaolijoiden puutteeseen. Mutta mikään ei estä taas yrittämästä, onko kiinnostuneita?

M.S.
Itseäni ainakin kiinnostaa.
-Timo Tiusanen
Marko Muukka
Viestit: 1282
Liittynyt: 10:56 05.11.2004
Viesti:

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Marko Muukka »

Vau, täällähän lähti huikea keskustelu käyntiin --> johtuikohan se yksinomaan minun aiemmista vastauksistani? Edelleen pysyn kuitenkin kannassani, että kyllähän sitä tietoa päivittäin ja viikottain jaetaan. Ei käsittääkseni mitään tietoa ehdoin tahdoin salata.

Kiitos kaikille kritiikistä ja myös kehuista. Paljon on tehty ja aikaa uhrattu. Sen vuoksi luovutinkin lajipäällikön tehtävät pois että tulee uutta verta tilalle. Mutta kaikkia ei voi miellyttää, sen olen oppinut. Siltikään en haluaisi lähteä ketään henk.koht näin palstan välityksellä dissaamaan tai arvostelemaan. Tietysti kuulostaa kurjalta kun kentältä tulee nyt näin negatiivista palautetta. Suunta voi silti olla vain eteenpäin.

Tiedoksi että ensi kaudelle mestikselle tulossa omat nettisivut ja sen kautta on taas jotain uutta mille rakentaa.

--

Ajoittain kuitenkin ihmettelen asiantuntijana tätä aggression määrää joka täällä palstalla näkyy? Se lähtee kyllä jostain ihan muusta kuin liiton henkilöiden toiminnasta.

--

Kritiikki ja kehitysehdotukset edelleen: marko.muukka@gmail.com

--

Nyt hyvää Vappua ja kiitos että olen saanut palvella teitä parhaani mukaan.
Terveisin,

Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
pessi
Viestit: 402
Liittynyt: 10:29 23.01.2009
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja pessi »

tkaivonen kirjoitti:Samoin kuin Markulle niin myös Markolle, että siinä missä meidän pitäisi osata välttää ylilyöntejä ja ymmärtää teidän vapaaehtoispanostuksenne rajallisuus ja kunnioittaa kaikkea mitä vapaaehtoisesti eteemme teette, niin yrittäkää tekin olla ottamatta näitä meidän kommentteja liian raskaasti ja yrittäkää välttää ylilyöntejä sen suhteen, miten viestin luette ja sisällön tulkitsette.

Mielestäni harvassa jos yhdessäkään viestissä on ollut varsinaisesti aggressiivisuutta tai suoria syytöksiä, niinkuin kummatkin nyt selkeästi sanotte. Satunnaisten huutelijoiden takia ei kannata keskustelun antaa tyrehtyä tai mennä väärille raiteille.
Jos fiilis kentällä on negatiivinen ja uhma kohdistuu Liittoon, niin varmasti suuri osa uhman ja ongelmien syistä on aivan muualla kuin teissä, mutta harvoin me jotka näitä asioita tuomme esiin, kovin negatiivisia kuitenkaan ollaan.

Ehkäpä olemme kyllästyneitä siihen että asioita eikä ideoita saa vietyä täällä eteenpäin ja se pysähtyneisyyden fiilis, just se Brezhneviläisyys ärsyttää. Jos vastaukset on "Höpö höpö", "Tulkaa sinne kokoukseen" tai "Toivoisin että tästä ei nyt puhuttaisi täällä" -tyylisiä.

Jos keskustelu on avointa teidän suunnastanne, veikkaisin että se vähäinen turhautuminen mikä Liitosta johtuu, häviää. Se loppu turhautuminen mikä johtuu jostain muusta, saattaa osittain hävitä myös, mutta se ei ole teidän murheenne :P
Hyvin sanottu, Markus. Liioiteltu vastakkainasettelutilanne tulee siitä, kun kumpikaan ei näe toisen näkökulmaa. Toinen jaetun infon vähyyttä ja toinen tehtyä vapaaehtoistyötä lajin hyväksi, mistä saa vain kritiikkiä. Toki liiton vapaaehtoismiehet, etenkin parhaat, tekee mittaamattoman arvokasta työtä. Poolitiimistä varsinkin on fiilis, että intoa ja taitoa on kehittää ja muitakin hienoja miehiä kehissä on vaikka kuinka paljon. Toivottavasti vain eivät mene mukaan tohon eittämättä vanhaan brezhneviläiseen tiedotus- ja hallintopolitiikkaan. Avoimuus ja keskusteluyhteys on minusta ainoa tapa päästä siitä yli ja kehittää sitä, mitä kaikki kuitenkin loppuviimein haluavat, eli lajin parasta. Ei täällä kentälläkään mitään muuta haluta. Ja keskustelua varten on foorumi.

Eli ei muuta kuin keskustelua ja faktoja tiskiin hyvässä hengessä. Älkää jääkö jänkkäämään jostain yksittäisistä virkkeistä.
Pessi Lyyra, JBS
Pasasvili
Viestit: 397
Liittynyt: 12:30 28.02.2005

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Pasasvili »

Tää olis kyl aika hieno tsydeemi tää Epconline...
Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Golden »

Markus kirjoitti:
kouBK kirjoitti:Minä mistään mitään tiedä, Kokkolassa kuultua "Hieno paikka tää Kokkola, taidan jäädä vielä yhdeksi yöksi. Liittohan sen maksaa." Terveisin H. Laine :evil:

Eli?

Ymmärrät varmaan Markku myös jos tällaisia juttuja on, että asiaan halutaan puuttua ja jostain voi kuulua älähdys. Ei se minun ja Joonaksen huolen ilmaus varmaan täysin perusteeton ole, vaikka sinulla (ja toivottavasti useimmilla muillakin) olisi talkoohenki tanassa.
Näitä juttuja on kuultu kymmenet kerrat. Välillä hotelliöitä, välillä alkoholijuomia, milloin mitäkin...

Pelaajat kentällä itse kertoneet. Sanonut minulle kun olen liiton edustaja, että olenko tietoinen. Pelaajat myös sanonut että "kyllä minä ne tarjotut join mutta ei se oikein oo". Olen tyytyväinen että pelaajat itse tulevat kertomaan epäkohdista.
Minun mielestäni liiton rahat eivät ole tällaista varten.

Tämänlainen meininki tuo sitä epäluottamusta ja pahaa verta, koska kaikki eivät ole sen arvoisia että voisivat samanlailla eduista nauttia vaikka painaisivat niska limassa talkoohommia. Itse ainakin hallituksen jäsenenä haluaisin aina nähdä kun joku käyttää liiton rahoja johonkin. Ei luulisi olevan iso asia anoa e-mailin välityksellä matkatukea tms. niinkuin pelaajat tekevät.

Itse aion pyytää nähtäväksi mm. viime vuoden ja toissa vuoden kaikki kuitit mitä vastaan rahoja on maksettu.
Sitten luulisi asioiden selkiävän.

Eikös hallituksen kuuluisi nauttia pelaajien luottamusta?

T: Joonas Ohtonen
Sbil hallitus, jäsen
JBS toiminnanjohtaja
Pelaaja
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Golden »

Hei,

Juurikin nuo kuitit aion tarkistaa. Eipähän tarvii sit kenenkään ihmetellä.

T: J.Ohtonen
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Henry Grahn
Viestit: 380
Liittynyt: 17:27 27.10.2004

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Henry Grahn »

Vuoden 2009 tilinpäätöksen mukaan tuotot ja kulut , pyöristettynä lähimpään tuhanteen euroon, ovat eri jaostoilla olleet:

Kaisa 4,0 ja 4,0
Pool 44,7 ja 37,9
Snooker 1,2 ja 3,5
Pyramidi 3,7 ja 4,8
Kara 0,2 ja 1,2

Tästä voi lukea kuka tukee ketä ja kuinka paljon. Mikä on oikeudenmukaista ja mikä ei, siitä voi jokainen olla (ja saakin olla) omaa mieltään. Asiasta pitää kuitenkin pystyä asiallisesti keskustelemaan.

Keskushallinnon matka- ja majoituskulut olivat 6.568 euroa. Sitä, onko ns. "hallinnollisia" kuluja tms. ujutettu jaostojen kuluihin, ei voi lukea tilinpäätöksestä.
Liiton kulurakenteessa ja rahavirroissa ei ole mielestäni mitään salattavaa. Epäilyksiä ja virheellisiä luuloja syntyy kun asioista joko ei haluta tai osata kertoa asianmukaisesti. :|
Str
Viestit: 1113
Liittynyt: 10:51 26.08.2009

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Str »

No niin, hieno homma olisi tämä tulospalvelu. Olen muutaman ATK-taidot omaavan ihmisen kanssa asiasta keskustellut huomattavan paljon ennen tätä viestiketjua ja käsittääkseni jonkinasteiseen livescore/tulospalveluun voisi olla resurssejakin. Voisiko joku liitonmies selvittää hintaa tuolle Epc-onlinen valmiille setille? Entä mitä Resulttia solutions pystyisi asialle tekemään ja mihin hintaan?

Osallistutaas vielä tähän rönsyilyynkin
Golden kirjoitti:
Eikös hallituksen kuuluisi nauttia pelaajien luottamusta?
Näinhän se olla pitäis! Jotenkin tuntuu, että ilmassa oleva pieni "salamyhkäisyys" tai lievemmin sanottuna "ei täysi avoimuus" pitää tätä tilannetta tällaisena. Nyt uskoisin tilanteen olevan niin, että mikäli liitto ilmoittaisi hankkineensa valmiin tulospalvelun, aiheuttaisi sekin saman reaktion pelaajissa -meidän rahoja käytetään taas väärin. Ja sitten alkaa tietsikka-ninjojen arvostelu ko. tuotetta kohtaan ja kommentit "Olisinhan minäkin värkännyt tuontasoisen koodauksen vaikka viikonloppuna"

Omasta kokemuksesta voisin vihjata palstakeskustelijoille, että lopettaisitte pyyteetöntä vapaaehtoistyötä tekevien ihmisten toimien arvostelun ennenkuin edes aloitatte. Tietty jos itse koemme, että annamme vähintään saman panoksen niin arvostelu voisi olla jo sallittuakin. Varmasti nostattaa vähän agrea pintaan jos valmiiseen pöytään tulijat yleistää liiton puolesta ja pelaajien parhaaksi toimivia samaan kastiin ns. kehitysjarrujen ja oman edun tavoittelijoiden kanssa.

Tämä keskustelu olisi varmaan aloittaa vasta kun Joonas on tutkaillut kuitteja. Nythän liikutaan pelkkien olettamusten ja kuulopuheiden varassa.

Ja pakollinen provosoiva osuus:

Oletteko oikeasti sitä mieltä, ettei aktiivisesti liitossa toimineet olisi "liitonkaljojaan" ansainneet? Vai onko se kateutta? Jos sielä ryypätään pelaajien rahoilla ja olet pelaaja ja ryyppääjä niin mikset homma itteäs sinne kokouksiin istumaan? Ja jo tulee huono omatunto niin jätä juomatta, säästyyhän ne sitten seuraavaan kokoukseen niille joille maistuu ja pystyt näin omalla toiminnallasi säästämään pelaajien rahoja. Ei siitä tarvii tänne palstalle hehkuttaa "Hei jätkät, Ryytty yritti tarjota mulle liiton bissen, mutten juonu!" Älkää ottako itteenne...

Kuluja kannatta toki tutkia ja turhat matkat jne. karsia pois, mutta kyllä mielestäni liitolla saa ja pitää olla vähän massia edustamiseen ja talkookaljoihin, ehkä ennenkaikkea talkookaljoihin. Päättäkää vaikka sielä kokouksessa, että seuraavan toimintavuoden edustuskulut ovat yhtä suuret kuin edellisenä vuonna, mutta niistä käytetään vaikka 50% lajiaktiivien rekrytointiin mukaan liiton toimintaan. Se on sitä sisäistä markkinointia parhaimmillaan. Onko liitto kohdistanut liitonkaljansa oikeisiin osoitteisiin? Juoko pelaajien maksamia liitonkaljoja kaisakisojen yhteydessä Antti Alalyönti kainuun korvesta vai onko lajien eteen aktiivisesti työtä tehneet saaneet myös näin epävirallisesti toimistaan kiitokset? Muutama nimeltä, kokolista olis varmaankin aika pitkä: Jussi Tyrkkö, Robin Hull, Petri Pohjola, Aki Heiskanen, Markus Juva, Joni Ahola? Kenenkään kanssa en ole asiasta jutellut, mutta oletan että kovin montaa kivaa saunailtaa ei taida olla takana. Kyllä nämä biljardipallon muotoisella sydämellä varustetut kaverit pitäisi toiminnanohjaajan kylvettää huolellisesti vähintään kerran vuodessa.

Kehitysehdotuksena avoimuuteen esittäisin seuraavaa:

Keskustelupalstalle tulisi Viestit liitolle-osion maisemiin kohta Liitto tiedottaa. Sinne voisi kirjoittaa vain liitonmiehet ja keskustelut käytäisiin sitten muualla. Sinnehän voisi hallituksen kokouksistakin laittaa muutaman rivin käsitellyistä asioista ja meneillään olevista hankkeista. Tulisi kentällekin ilmi liitossa vallitseva tekemisen meininki. Tiedän, että liiton etusivulla on jo tiedotteille varattu osionsa, mutta itse ainakin käytän tuota pääsivustoa huomattavan paljon vähemmän kuin keskustelupalstaa ja uskoisin infon saavuttavan näin paremmin muutkin.

Kaikkea hyvää kaikille,

Jukka Haapakoski
pelaaja
entinen lajiaktiivi
Jukka Haapakoski, CSS
Henry Grahn
Viestit: 380
Liittynyt: 17:27 27.10.2004

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Henry Grahn »

Jaostojen tulot lienevät kokonaisuudessaan liiton keräämiä kilpailumaksuja.

Liiton jäsen- ja lisenssitulot olivat vuonna 2008 yhteensä 40.139 euroa. Vuoden 2009 tilinpäätöksessä näitä ei ole enää eroteltu, vaan ne sisältyvät kohtaan keskushallinnon tuotot. Se summa oli 48.317 euroa. Vuonna 2008 vastaava summa oli 46.833 euroa, johon siis em. 40.139 sisältyi.
Kun tiedetään että liitolla on n. 100 jäsenseuraa ja että vuosimaksu vuodelle 2009 oli 130 euroa, voi jokainen itse yrittää arvioida kuinka suuret lisenssituotot ovat olleet.

Vastasivatko nämä tiedot Markus sinun kysymyksiisi?

Olisi tietenkin parempi jos liiton edustaja vastaisi kysymyksiin liiton tuloista ja menoista. Mutta niin kauan kuin se ei tapahdu, voin minä vastata niin hyvin kuin vain pystyn, sen rajatun tiedon turvin mikä minulla on käytössäni. :?
pessi
Viestit: 402
Liittynyt: 10:29 23.01.2009
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja pessi »

Hyviä, vaikka ehkä hieman defensiivisiä :) , pointteja liitonmiehiltä.

Yksi vaikeimpia asioita maailmassa on kyseenalaistaa ilman, että joku vetää herneen nenään. Kyseenalaistus, pienikin nähdään näin: "aina vain haukkuja, ei koskaan kiitosta hyvästä työstä". Se on kyllä suuri sääli, koska oikeasti varsinkin talkootyön arvostus on kentällä erittäin suuri. Koko juttu taisi lähteä siitä, että toivottiin vain enemmän tiedotusta siitä, mitä liitossa tapahtuu. Silloin toteutuisi tuo Haapakoskenkin visio siitä, että nähtäisiin liitossa vallitseva tekemisen meininki. En itse epäile tätä hetkeäkään, ja siitä vähäisestä yleiseen tietoisuuteen tihkuneesta tiedosta olen käsittänyt, että nimenomaan nuoret innokkaat ja taitavat pelaaja-aktiivit tekevät hyvää työtä ja tulosta. Ja näin minä ja moni muukin olemme täällä tuoneet kyseenalaistusten mukana esiin ja kittelleet talkootyöläisten arvokasta työtä. Ja olen samaa mieltä, tällainen työ tulisi palkita monin ylisanoin, kylvetyksin ja juhlajuomin. Tuskin kenelläkään tätä vastaan on mitään, päinvastoin.

Älkää siis ottako kyselyjä hlökoht arvosteluna tai syytöksinä, koska sitä ne eivät ole!

Rahankäytöstä vielä, että ei tässä mitään päitä vadille ole haluttu. Pelaajille on kyllä muodostunut kuva siitä, että heidän maksamiaan rahoja ei käytetä täysin tarkoituksenmukaisesti. Tietty höveliys, jos onkin kyse vain pienistä ja satunnaisista tapauksista, on hyvä kitkeä, vaikka vain siksi, ettei tule väärää kuvaa liiton toiminnasta.

Eli ties monennenko kerran läpinäkyvyys olisi se avainsana. Muuten tulee varmasti epäilyksiä ja kuraa jälkikäteen. Pelaajien ansiosta ja heitä varten asioita tehdään ja koko liitto on olemassa. Heitä talkoomiehet ja muut edustavat ja parhaimmillaan ovat itsekin. Siksi heitä pitää kuunnella ja heillä pitää olla oikeus kysyä ja tietää asioista -- muuallakin kuin liiton kokouksissa.

Kannatetaan "Liitto tiedottaa" -osiota, mihin saisivat vain liiton edustajat kirjoittaa.

T. Pessi Lyyra
Pessi Lyyra, JBS
pessi
Viestit: 402
Liittynyt: 10:29 23.01.2009
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja pessi »

Noista lajikohtaisista rahasummista vielä: nehän on näitä liiton prosentteja osallistumismaksuista. Hlökoht näkisin, että suurta vahinkoa ei tulisi, jos ne poistettaisiin kokonaan -- ainakin ylimmillä tasoilla. Pelaajia, heidän kehittymistään ja motivaatiotaan parhaiten palvelisi, jos ne rahat säilytettäisiin palkintorahoissa. Toki nuo poolin alasarjoista tulevat kymmenet tuhannet ovat suuri raha ja ehkä niiden kohdalla on hyvä, että niitä kerätään, kunhan ne koituvat vaikkapa ylempien sarjojen palkintojen hyväksi palkintorahoina tai tulospalvelun kehittämisessä. Kaikilla osallistuvilla olisi kuitenkin mahdollisuus edetä vähitellen ylemmäksi niistä nauttimaan.

Salien saamaa osuuskin on minusta turhan suuri. Kisat kuitenkin maksavat mainoksena ja pelimotivaation lisääjinä ja oheismyyntinä itsensä takaisin, mikä salinpitäjienkin pitäisi kyetä näkemään. Suuri kiitos niille harvoille salinpitäjille, jotka kykenevät näin kauas näkemään! Okei hieman off topic mut tulipa kiitostakin jaettua.
Pessi Lyyra, JBS
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Kuopiolaisena ja liitolle talkoo töitä tehneenä voin kertoa, että mulla ei ole kyllä valittamista, ainakaan sillon kun saa riittävän laajan kuvan asioista näkösälle. Valminnuspäivillä kävi suomen huippuja antamassa hyviä neuvoja ja Petri Pohjola on käyny huviksensa meitiä "opettamassa" ihan omakustannushintaan... Vieläkin annan niitä neuvoja nuoremmille joita lorko, Tyrkkö ja kumppanit opetti. Ikävää ettei kuopiosta käsin ole kovinkaan järkevää käydä rankkareita kiertämässä ja siten rahat täältä suunnasta on jääneet hieman vähemmälle. On kuitenkin selvää, että mikäli tällaista jerjestelmää ja lajiliittoa halutaan pitää yllä, täytyy myös edustus rahoja jakaa, jo liiton uskottavuus vaatii sitä. Solidaarisesti ajateltuna, miks voittaville pelaajille pitäis yhteisiä rahoja jakaa ollenkaan? Nehän vie jo palkintorahat... Toisaalta, kilpailussahan parhaita just palkitaan... Summa summaarum, ei varmasti ole kovin huonolla tolalla asiat. Kysymys. Miks Golden haluat talkoo voimaisen liiton? Siksikö, että parhaat pelaajat sais vielä enemmän hilloa, vai haluatko kenties jakaa rahaa kilpailuissa isommalle ja laajemmalle määrälle, kuin 4-8lle pelaajalle? Jos yhteistä hyvää halutaan, niin isompi määrähän pelaajista pitäis aina palkita ja pitää vielä kunnon arpajaiset, vai mitä? Ketkä sit ja miten tässä ketjussa nyt on ahneita, tai "kypsyneet" ja mihin, niin sitä sietää jokaisen miettiä...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Re: Epconline

Viesti Kirjoittaja Golden »

Can Playsam kirjoitti:Kuopiolaisena ja liitolle talkoo töitä tehneenä voin kertoa, että mulla ei ole kyllä valittamista, ainakaan sillon kun saa riittävän laajan kuvan asioista näkösälle. Valminnuspäivillä kävi suomen huippuja antamassa hyviä neuvoja ja Petri Pohjola on käyny huviksensa meitiä "opettamassa" ihan omakustannushintaan... Vieläkin annan niitä neuvoja nuoremmille joita lorko, Tyrkkö ja kumppanit opetti. Ikävää ettei kuopiosta käsin ole kovinkaan järkevää käydä rankkareita kiertämässä ja siten rahat täältä suunnasta on jääneet hieman vähemmälle. On kuitenkin selvää, että mikäli tällaista jerjestelmää ja lajiliittoa halutaan pitää yllä, täytyy myös edustus rahoja jakaa, jo liiton uskottavuus vaatii sitä. Solidaarisesti ajateltuna, miks voittaville pelaajille pitäis yhteisiä rahoja jakaa ollenkaan? Nehän vie jo palkintorahat... Toisaalta, kilpailussahan parhaita just palkitaan... Summa summaarum, ei varmasti ole kovin huonolla tolalla asiat. Kysymys. Miks Golden haluat talkoo voimaisen liiton? Siksikö, että parhaat pelaajat sais vielä enemmän hilloa, vai haluatko kenties jakaa rahaa kilpailuissa isommalle ja laajemmalle määrälle, kuin 4-8lle pelaajalle? Jos yhteistä hyvää halutaan, niin isompi määrähän pelaajista pitäis aina palkita ja pitää vielä kunnon arpajaiset, vai mitä? Ketkä sit ja miten tässä ketjussa nyt on ahneita, tai "kypsyneet" ja mihin, niin sitä sietää jokaisen miettiä...
Sitten kun vielä mulle näytät missä kohin oon sanonu että haluan talkoovoimaisen liiton?

Ja missäs on parhaat pelaajat tienannu 8) toi oli varmaan vitsi :mrgreen: not a good one.

Sinä tiedät näköjään näistä asioista yhtä paljon kuin sika satelliiteista.

Jos haluan tarkastaa rahaliikenteen ja Markku Ryytyltä olen jo tähän luvan saanut, niin mitä se sinun elämääsi haittaa.
Jos raha-asiat on kunnossa niin liittohan nauttii pelaajien luottamusta isoimmalla prosentilla pitkään aikaan.

Sinä Can Playsam Voutilainen voit alkaa kans kirjottaa omalla nimellä.

PS: 1-divisioona pelaaja maksaa os.maksua 35e ja pelaajien palkinto-osuus tästä on 35%. Tämäkö on hyvä?
8-pallon Suomen Mestari saa 0e ja 14.1 SM-voittaja 0e. Joukkue-SM voitosta klaaraa kans nollat kun voittaa.
No mestisukothan ne rahassa vasta kylpeekin RG voitosta napsahtaa 450e. Väyrysen Matti kun täräyttää Oulusta Helskinkiin ja painaa bensoihin 200e ja hotlaan 90e + safkat niin sehän perkule jää saman verran voitolle kun voittas Oulun City-Biljardin viikkokisat. Ja sinä sanot että parhaat tienaa. Viime vuonna 3-divarin kisojen voitosta sai saman verran kuin Mestis RG hopeasijasta. Ja parhaat taas tienaa.

Kannattas lukee kotiläksyt.

T: Joonas "Can also Playsam" Ohtonen
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Vastaa Viestiin