ZENITH

Kaisabiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Avatar
Tero Parikka
Viestit: 154
Liittynyt: 17:11 27.02.2006
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tero Parikka »

Onko kellään sitten tietoa, mistä muualta kuin Biljardihuollosta vosi saada Longonin keppejä?
tim ppa

Viesti Kirjoittaja tim ppa »

jarnoahola kirjoitti:mun mielipide on kyllä tähän asiaan se että jatkoa ei saa käyttää sillä säännöissä lukee että apuvälineet on kielletty ja mielestäni jatko on apuväline joka liitetään keppiin. Se että jatko on kokoajan kepissä kiinni on mielestäni sallittua koska silloin se on kepissä kiinteänä mutta tosta en ole varma kannattaa varmaan ottaa selvää asiasta ennenkúin lähtee kilpailuissa kokeilemaan onneaan....
just samaa mieltä.
jarnoahola kirjoitti: ....en ymmärrä että miksi kaisassa ei saa käyttää restiä onhan siinä oma vaikeutensa mutta ei se restipelaaminenkaan mitään salettia aina ole, ainakaan mulle. Sillä vaan ajattelin että kaikissa muissa lajeissa saa käyttää restiä niin miksei kaisassa. taidanpa ottaa lajipäällikölle puheeksi asian mitäs mieltä muut äijät on....
tästä oli kultakellokisojen yhteydessä pidetyssä kaisapelaajien palaverissa puhetta.
mielipide oli että restiä ei oteta mukaan koska kaisa on kakskätisten peli. eli taktiikkajuttuja
tim ppa

Viesti Kirjoittaja tim ppa »

Janne L kirjoitti:Tyhmä saa olla muttei idiootti...
tai sit voi olla vaikka kaisanpelaaja
Janne L kirjoitti:Miettikäähän nyt vähän tätä asiaa.
Onko siinä nyt kovinkaan paljon järkeä että raahataan kaksi keppiä mukanaan vaan sen takia että pientä pätkää ei saa käyttää lisäpituuden tuojana?

Eli olisi normi pelikeppi ~160cm ja sitten vielä kurkotuskeppi 180cm....
redball voittaja näytti mallia kuinka kannetaan kaksi keppiä mukana.

Janne L kirjoitti:Kun voisi vaan yksinkertaisesti lisätä sen pätkän perään ja kurkottaa samalla tavalla kun pitkälläkin. Järki hoi älä jätä! :evil:
Missään ei varmaan kuitenkaan mainita monta osaa kepissä saa olla? Vai kuinka?
jep
Janne L kirjoitti:Mutta tämänlainen superlooginen sääntö sopisikin loistavasti tähän peliin. Se olisi nimittäin hyvinkin looginen muittenkin epäloogisten Kaisan sääntökikkailujen kanssa. Eli älkää vaan missään nimessä olko lisäpätkän kannalla...
ollaanko nyt muuttamassa sääntöjä vai tulkitsemassa niitä. jos tulkitaan niitä niin ollaan sillä kannalla miltä säännöt näyttää
Avatar
Johnny Boyh
Viestit: 3005
Liittynyt: 01:28 12.11.2004
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kaisa ei ole tajuton pussituspeli siinä missä Snooker/Pool

Viesti Kirjoittaja Johnny Boyh »

Moro,

Olen myös sitä mieltä, että ei mitään restejä kaisapöydälle. Kaisassa kun ei ole minkäänlaista osuma- tahi vallipakkoa, niin siinä voi aina lyödä miten haluaa. Jos ei yletä niin sitten ei yletä. Taktiikka ja mielikuvitus vain peliin. Kukaanhan ei pakota sua lyömään siihen suuntaan tai juuri sitä palloa mihin et yletä :)

Se, että kaisassa saa pelata sitten kahdella kepillä, puree hiukan tätä restikieltosääntöä vastaan, olen siinä hiukan yhtä mieltä Janne L:n kanssa.

Jos haluttaisiin sääntöjä lähteä viilaamaan johonkin suuntaan keppien osalta, niin minun mielestä kaisassa ei saisi pelata kuin yhdellä kepillä, mutta siitäkin asiasta löytyisi silloin paljon muttia, joten olkoon säännöt näin kuin ne nytkin jo on.

Jos joku tsemppaa itsensä kisojen läpi voittoon kahdella kepillä niin siittä vaan, pointsit sille. Silkkaa taktiikkaa, ja kaikkihan saa näin tehdä.
Joni Ahola / Espoon Biljardikerho
SBIL puheenjohtaja / Kilpailukalenterivastaava
Pool/Kaisa/Pyramidi/Kara lajijaostojen jäsen
tim ppa

Viesti Kirjoittaja tim ppa »

Janne L kirjoitti:Miettikäähän nyt vähän tätä asiaa.
Onko siinä nyt kovinkaan paljon järkeä että raahataan kaksi keppiä mukanaan vaan sen takia että pientä pätkää ei saa käyttää lisäpituuden tuojana?

Eli olisi normi pelikeppi ~160cm ja sitten vielä kurkotuskeppi 180cm....
Janne L kirjoitti:
tim ppa kirjoitti: redball voittaja näytti mallia kuinka kannetaan kaksi keppiä mukana.
tarkoitin tällä sitä että redballin voittaja ainakin oli fiksu kantaessaan kaksi keppiä mukana jos oletus oli että säännöt kieltävät jatkot (=apuvälineet)
Janne L kirjoitti:Tuhat kärpästäkin voi olla väärässä. Pa5ka on pahaa.

:wink:
tätä mä en tiedä mut sen tiedän että aina ei kannata kulkee suu auki :wink:
Räpä
Viestit: 158
Liittynyt: 10:45 06.06.2006
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Räpä »

Onkos sul pohjola viel noit pyris keppei jäljel??
-Rami-
Vastaa Viestiin