VILUA JA NÄLKÄÄ

Kaisabiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Liimatta Auvo
Viestit: 179
Liittynyt: 23:36 11.01.2011

Re: VILUA JA NÄLKÄÄ

Viesti Kirjoittaja Liimatta Auvo »

Kyllä tässä ajatuksen siementä on. Pelirauha näyttää olevan kuuma peruna aina ja jatkuvasti. Kaikenlaista höpöttäjää ja kommentaattoria sekä erilaista asiantuntijaa sekaantuu jatkuvasti ranking-kisan otteluihin. Monesti peli on tiukkaa ja tasaväkistä ja riittävän jännittävää ilman ulkoisia paineitakin, ei kukaan kaipaa kommentointia pelin aikana, kannustusta ehkä kuitenkin, sopivassa määrin. Nyt rg-kisoja pelataan loppumetreille asti ilman tuomaria. Tuomarin läsnäololla saattaisi olla vaikutusta myös katsojien käyttäytymiseen, varsinkin jos hänellä on selkärankaa puuttua asioihin riippumatta siitä kuka kommentoi, samoin siihen mitä vastustaja puuhastelee kun toinen on lyöntivuorossa. Itse koen, että keskimäärin pelit menee häirinnän osalta ihan kohtuullisesti mutta kyllä melkeinpä joka kisassa aina jotain tapahtuu, eikä asiassa osallisena olevat ole välttämättä selvimmästä päästä, eikä edes ole/ollut kisassa mukana. Ehdotan pohdittavaksi, pitäisikö tuomarikäytäntöön palata, aiemmin hävinnyt pelaaja jäi tuomariksi, mikä ilmeisesti kasvatti käyrää entisestään - entä jos tuomariksi jäisikin voittaja ??
---------------------
Auvo Liimatta
0445826126
auvo.liimatta@gmail.com
Liimatta Auvo
Viestit: 179
Liittynyt: 23:36 11.01.2011

Re: VILUA JA NÄLKÄÄ

Viesti Kirjoittaja Liimatta Auvo »

No ei ollut tarkoitettu kenellekään erityisesti, eikä varsinkaan sulle Jarkka :D . Mua ei keskimäärin itseä juuri häiritse puheet eikä höpinät. Vai meneekö se niin, että joskus häiritsee kaikki, kun on pää punaisena, ja joskus ei mikään 8)
---------------------
Auvo Liimatta
0445826126
auvo.liimatta@gmail.com
pala'o
Viestit: 163
Liittynyt: 20:30 13.10.2012

Re: VILUA JA NÄLKÄÄ

Viesti Kirjoittaja pala'o »

Mun mielest kaisajaosto vois hoitaa tuomaroinnin koska ne on ainoot jotka tietää säännöt. T: Aivan vitunmoinen nälkä
Vastaa Viestiin