Paras keppi Kaisaan ?

Kaisabiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
capelli
Viestit: 576
Liittynyt: 09:33 18.09.2010
Viesti:

Re: Paras keppi Kaisaan ?

Viesti Kirjoittaja capelli »

Samalla mennään kuin ennenkin.Yksiosainen Zenith.Lyhyt ja jäpäkkä(lihava) niinkuin lyöjäkin.Mulla on myös takapainoinen eli painoa on lisätty.Ranne pitää olla herkässä kunnossa tällä pelatessa.Sopii mulle kun olen sen verran lyhyt tähän kaisapöytään,joka on paljon korkeemmalla perspektiivillä kuin nää poolpöydät.Lyöntityylinikin on hieman erilainen näitä lajeja kun vertaa.Pyristä en oo pahemmin pelannu,niin en pääse vertaamaan.Tosin luikka menee ehkä paremmin sellasella löysemmällä saftilla sisään,kun on tuolla puffeliklubilla välillä kokeiltu pyristä.
sokee
Viestit: 991
Liittynyt: 19:43 08.05.2008

Re: Paras keppi Kaisaan ?

Viesti Kirjoittaja sokee »

Predator 5K1, 314/2 saftilla hajoo nauravaksi nakiksi painavemmilla palloilla.. :wink:
saako hypätä pelkällä saftilla,
vetää masseen touching-balliin pitämällä farkkuvyöstä tukea?!
vakuuttaa..
kulmakula
Viestit: 417
Liittynyt: 10:47 11.10.2010

Re: Paras keppi Kaisaan ?

Viesti Kirjoittaja kulmakula »

Tetääkseni sen on ainakin pitää olla jäykkä kun menee Kaisan kimppuun :D
Klaus Martikainen IBK
pietro67
Viestit: 207
Liittynyt: 18:23 05.05.2013
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paras keppi Kaisaan ?

Viesti Kirjoittaja pietro67 »

:lol: Minä vaihdoin 700g kölin vanhaan900g zenithiin toimii minulla paremmin Pete pvk:sta :lol:
:lol:
kulmakula
Viestit: 417
Liittynyt: 10:47 11.10.2010

Re: Paras keppi Kaisaan ?

Viesti Kirjoittaja kulmakula »

Mee hyvä mies mm-karsintaan ja rg kisoihin noilla sarjoilla voitat joka kisan pystyyn!!! :shock:
Klaus Martikainen IBK
Avatar
Nyksy
Viestit: 1149
Liittynyt: 23:10 16.10.2009
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Re: Paras keppi Kaisaan ?

Viesti Kirjoittaja Nyksy »

Moro....

Jarmo ja kumppanit...

Ostin jokin aika sitten Kaapolta Pohjolan vanhan kepin joka tuli kahdella shaftilla... ennen käytin nimellisesti jäykempää kaisaan kun taas nimellisesti löysempää pyrikseen....

Enemmän omalla osalla on tekemistä sillä minkälaisen feedbäckin keppi antaa lyönnillä kun se että lähteekö jengaa vai ei....

Koska se kontrolli on mulla ainakin ymmärrystä JA kokemusta olosuhteesta ( pöytä, pallot, vallitsee , pussin leikkuu..... ) tämän soveltamisesta ( omat heikkoudet , vahvuudet jne.... ) käytäntöön mahdollisimman tehokkaasti...

Sit se kellä mikäkin toimii parhaiten kepin puolesta. ... jos oot 30v työntänyt Jäykällä Zenithillä... ja omaat suppean halun opetella uutta.. sun kannattaa vetää sillä Zenithillä... jos taas lähdet ajaa ns. Löysempää keppiä sisään ei se välttämättä sovi sulle sittenkään...

Löysällä kepillä korostuu tekniikassa esiintyvät virheet tai huonot maneerit.... Kuten tipin asennon vaihtuvuus samassa lyönnissä.... mutta se samalla ruokkii teknisesti vahvaa pelaajaa antamalla isomman skaalan lyöntejä...

Löysät kepit on kuin ralliautoja mutkasella tiellä.... jos se pysyy lapasessa pääset nopeammin maaliin.... jos taas ei... ajat ojaan ja kaveri on maalissa todennäköisesti ennen sinua!

T Juho

Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
Juho Nykänen, Iso8

www.isokasi.fi
Isokasi Oy

www.biljardi.fi
Suomen Biljardimyynti Oy
Kaigo
Viestit: 158
Liittynyt: 09:11 22.10.2013

Re: Paras keppi Kaisaan ?

Viesti Kirjoittaja Kaigo »

Oon pelannu punasella Longonilla reilu pari vuotta kun oma kepukka(vanha longoni) jotenkin ihmeellisesti hajos biliksen edessä säleiksi :) Tällä kepillä siis kaikki voitot paitsi eka oli Inksassa kevyellä laina zenitillä joka jäi taxikuskin kaappaamaksi rahapeli reissulla metropooliin syksyllä 2000.Siinä samalla meni Pastorin huippu-zenit. Terveisiä Jänkälän Sepolle! 8) Jäykkähän tää oli aluksi mut tottumis kysymys. Ajattelin hioo tätä karhunkielellä keskeltä sen seuraavat kymmenen vuotta ni eiköhän ne pallot ala taipuu sinne minne pitääkin...
sokee
Viestit: 991
Liittynyt: 19:43 08.05.2008

Re: Paras keppi Kaisaan ?

Viesti Kirjoittaja sokee »

- HOLKILLA, vai ilman- ?!
saako hypätä pelkällä saftilla,
vetää masseen touching-balliin pitämällä farkkuvyöstä tukea?!
vakuuttaa..
Kaigo
Viestit: 158
Liittynyt: 09:11 22.10.2013

Re: Paras keppi Kaisaan ?

Viesti Kirjoittaja Kaigo »

sokee kirjoitti:- HOLKILLA, vai ilman- ?!
Holkilla,holkilla 8)
Vastaa Viestiin