Sightright

Snookeriin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
sami_timonen313
Viestit: 34
Liittynyt: 13:03 05.04.2020

Sightright

Viesti Kirjoittaja sami_timonen313 »

Hei

Kommentoikaa, jos on kokemusta tästä.
Minä olen vain kuullut asiasta ja liittynee enimmäkseen, suoraan lyömisen vahvaan hallintaan ja linjaa pitkin lähestymiseen.

Muuten sen palikan, mitä myyvät lähestymiseen linjaa pitkin voi itsekin rakennella ja ennemmin näkisin että Ristilinja laser selän takana hoitaa sen linjaa lähestymisen paremmin.

Siellä oli kommentti, että lyöntilinjalle astuminen lyöntiin asettuessa, ei olisi oikea tapa?

T: Sami Timonen

Ps. Aloittelevat pelaajat voivat merkittävästi hyötyä valmennuksesta, edistyneempien hyötyminen valmennuksesta asettaa korkeamman standardin valmennuksen tasolle.
Kepittäjä13
Viestit: 16
Liittynyt: 20:52 14.06.2020

Re: Sightright

Viesti Kirjoittaja Kepittäjä13 »

Itse en ole tähän Sightright metodiin tutustunut, muuten kuin olen jutellut parin ihmisen Kanssa (Suomessa ja ulkomailla), jotka ovat siihen keskittyneet kunnolla. Muistaakseni kaikki heistä ovat kyllä olleet vakuuttuneita tämän metodin toimivuudesta.
siitä Pocket sightright palikasta on ollut sen verran puhetta, että se toimii siinä kun opettelee uutta tapaa astua linjalle ja kun opettelee että miltä valkoisen pallon kuuluu näyttää (aluksi näkymä on kuulemma outo, ihan ymmärrettävää) keskeltä palloa.

Miten uskot, että tuo ristilinja laser selän takana oikeasti toimisi?


edit: ainakaan vielä en ole tutustunut
sami_timonen313
Viestit: 34
Liittynyt: 13:03 05.04.2020

Re: Sightright

Viesti Kirjoittaja sami_timonen313 »

Hei

Oikeastaan se laser selän takana kun laitoin sen niin että keskipussista - keskipussiin siihen, kun asettaa suoran lyönnin ja lyö niin kun asettuu alas voi huomata, jos laser viiva ei ole kepin keskellä. Se viiva piirtyy kepin yläpintaan.

Myös kun lyö ja jättää lyönnissä kepin paikalleen, voi huomata, onko keppi vielä lyönnin jälkeen keskellä linjaa.

Sinistä kun lyö niin että sininen ja valkoinen menee yläpallolla keskeen, on lyönti suht suora ja puhdas. Sama alapallolla sininen pussiin ja valkoinen alapallolla pussiin.

Sight right toolia ja linjaa käyttävät usein pöydällä baulk linea. Suorana viivana.

Siitä se sight right on hyvä, että keskelle linjaa seisomaan, siitä askel sivuun ja alas lyöntiin. Tosi yksinkertainen ja se yksinkertaisuus on tosi tärkeää, etäisyys valkoiseen välillä hankala hahmottaa tarkkaan, toki etäisyyden oppii arvioimaan.

Jalka tosiaan päätyy lyöntilinjan oikealle puolelle. Se kuinka paljon, riippuu siitä että onko jalat hartian leveydellä vai yhdessä kun astuu sivulle. (Tätä en tiedä miten pitäisi olla) itse teen tuon jalat yhdessä keskellä linjaa ja siitä askel sivuun, vasemmalla jalalla.

Sinistä ja valkoista kun lyö molempia pussiin olisi hyvä kun valkoinen välillä osuu haagiin, että molempiin haageihin välillä osuisi, eikä aina huti samalta puolelta ( silloin luultavammin linjaa keskemmälle).
Kepittäjä13
Viestit: 16
Liittynyt: 20:52 14.06.2020

Re: Sightright

Viesti Kirjoittaja Kepittäjä13 »

Stephen Feeney käyttää kuulemma termiä Bus Stop Position asento jossa hänen mukaansa odotetaan linja-autoa pysäkillä... (jalat noin hartioden leveydellä mukavasti ja paino tasaisesti molemilla jaloilla)
ja siitä asennosta tulisi astua lyöntiin.
Vastaa Viestiin