Lomamatka ja keppiä tuomassa Thaimaasta.?

Snookeriin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Markku Ryytty, buddy, Tommi Lamminaho, rz

Mikkis82

Lomamatka ja keppiä tuomassa Thaimaasta.?

ViestiKirjoittaja Mikkis82 » 21:49 11.04.2019

Hei olen lähdössä thaikkuihin lomalle niin osaisiko kukaan kertoa löytyykö Pattayalta mitään mestaa missä voisi paikallisten keppitohtoreiden aikaansaannoksia testata ja mahdollisesti ostaa sekä onko suosituksia tietyille merkeille, vai onko järkevämpi mennä bangkokiin suorilta.? Ajatus oli ostaa keppi sieltä ja siitäkin tarviisin vinkkiä että millainen prosessi on saada keppi Suomeen.? Tullit siellä päässä, hinta kepin tuonnille, miten keppi käyttäytyy kun tropiikista sen kylmään pohjolaan tuo.?

Kiitos jo etukäteen kovasti vastauksista mikäli joku osaa tätä minulle avata jotenkin.

-Mikkis82

ohjus

Re: Lomamatka ja keppiä tuomassa Thaimaasta.?

ViestiKirjoittaja ohjus » 10:09 15.04.2019

Bangkokissa on useampikin keppitehdas, mutta itse olen hakenut kerran O’min:in tehtaalta. Paikka oli hieman syrjässä, mutta kyllä sielläkin kaupanteko onnistui ja testaamaan pystyi. Kuulemma hinnat on sen jälkeen lähes tuplaantuneet. Sen mitä itse olen päässyt vertailemaan niin näyttäisi thaimaalaiset kepit olevan aika samanlaisia merkistä riippumatta, eli siellä on tod. näk. sama kaava kaikilla, yksittäisten seppien käden jälki tekee pieniä muutoksia laatuun.

Tuotiin kaverin kanssa 4 keppiä siten, että lentokentällä pakattiin sellofaanilla samaan nippuun aluumiinisalkkuineen. Pysyivät ehjänä eikä tullut ylimääräisiä maksuja muuta kuin perus matkalaukkumaksu. Suomessa 3 käsintehtyä keppiä pysyivät suorina, mutta yksi koneellisesti sorvattu shafti meni käyräksi. Ei siis kannata kitsastella hinnassa sen suhteen. Osta käsin höylättyjä keppejä vaan.

Mikkis82

Re: Lomamatka ja keppiä tuomassa Thaimaasta.?

ViestiKirjoittaja Mikkis82 » 18:20 15.04.2019

Ohjus, kiitoksia paljon vinkeistä. Avarti kovasti mitkä askarrutti mieltä.

-Mikkis82

Palaa sivulle “Snooker”