Kilpailuohjekirja 2015-2016

Ilmoitusluontoiset asiat (kutsut, kilpailuaikataulut, tulokset, yms)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Storkka
Viestit: 38
Liittynyt: 11:36 25.04.2015

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja Storkka »

No niin, raamattu on luettu ensimmäisen kerran läpi :)

Pari juttua mitä tule mieleen..

1. Samaa mieltä SM -semeistä, ei ihan paras idea pitää kesken matsin viikon tauko, vaihtaa pelipaikkaa (ja pöytää) ? Yrittäisin kyllä keksiä tähän jonkun toisen ratkaisun.

2. Kilpailulisenssi: pitääkö se siis hankkia viikko ennen ensimmäistä kisaa johon osallistuu, vai onnistuuko lisenssin osto edelleen paikan päältä ?

3. Divarin 8 –cup, best of ?

4. Pari SM: aikaisemmin oli tieto, että pari vuorottelee lyöntivuoroin (pelaaja pelaa oman lyöntisarjan alusta loppuun), mutta nyt siis kuitenkin niin, että jokainen lyönti (lyöntisarjankin ollessa kesken) vuorotellaan ?

5. Seniori SM: voittaja puoli: bo 5, loser puoli: bo 5, mutta loser final: bo 7 ?
Sami Hovi
Viestit: 245
Liittynyt: 09:44 22.11.2011

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja Sami Hovi »

Ihan hyvältä vaikuttaa, mutta saas nähdä muuttuuko kauden SM-kuviot ja kalenterit tämän uutisen myötä:

http://yle.fi/urheilu/uusi_urheilun_suu ... en/8097369

Biljardiliitto näyttäisi suunnittelevan mukana oloa.

Hyvän tuntuinen konsepti varsinkin kun YLE on tapahtumassa mukana mikä tuo kaivattua näkyvyyttä.

"...Yle Urheilun urheiluoikeuksien päällikkö Robert Portman.
- Aiomme taltioida useiden eri lajien tapahtumia SM-viikon aikana. Osa tapahtumista tulee suorina lähetyksinä Yle Areenassa ja lähetyksiä on myös TV2-kanavan puolella".
Sami Hovi
JTV
Viestit: 219
Liittynyt: 20:18 08.10.2010

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja JTV »

Moi,
viitaten Ylen uutiseen:

Tästä oli tieto jo n. kuukausi sitten, ja Sbil:n hallitus puntaroi mikä olisi paras pelimuoto ko. tapahtumaan. Oli puhe mm. Six Reds:stä, mutta ilmeisesti siellä pelataan nuorisotalojen SM-kisat.

Jyri
bilisali
Viestit: 395
Liittynyt: 18:07 15.08.2007
Paikkakunta: Järvenperä, ESPOO
Viesti:

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja bilisali »

Moi

Näkisin tämän lohkopelisysteemin sutena jo nyt ihan vain mielessäni.

2 framea/vastustaja on pelkkää kontraa ilman mitään turhia riskejä.

Myös pöytien/pallojen hoitoko lohkopeleissä 2 erän jälkeen? Sick

Hillomunkkilyöntien arvo korostuu jumalattomalla tavalla,voisiko ne kieltää?

Miksi EM edustus valitaan jo rg9 jälkeen Helmikuun lopussa?

Ainoa oikea peli formaatti on Cup.

Ensi kausi näyttää,mutta raju on muutos varsinkin joka kisassa tämä systeemi.(paitsi SM)

Pro pelaaja kielto? Kyllä minua piristää pelata Proota vastaan!
IronMike
bilisali
Viestit: 395
Liittynyt: 18:07 15.08.2007
Paikkakunta: Järvenperä, ESPOO
Viesti:

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja bilisali »

No moi

No sehän muuttaa kaiken että EM kisat on talvella Puolassa,saa olla. Sortsi keli sen olla pitää.
IronMike
JTV
Viestit: 219
Liittynyt: 20:18 08.10.2010

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja JTV »

Kyseessä on ammattilaisjärjestön, eli World Snooker:in suositus, että "heidän" pelaajat eivät pelaisi kansallisissa sarjoissa, vaan pelaisivat vain heidän omia kisojaan. Tämäkin tieto on jo muutaman vuoden takaa, mutta keskustelu SBiL:n hallituksen sisällä (siellä myöskin eriviä mielipiteitä), enimmistön siivittämänä päätettiin ko. asia. Jos siitä haluaa valittaa, kannattaa osallistua SBiL:n kokouksiin ja oma kanta esille.


Jyri Virtanen
Ei-jäsen, lajipäällikkö
JTV
Viestit: 219
Liittynyt: 20:18 08.10.2010

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja JTV »

Käytiin myös keskustelua poolin puolella samasta asiasta, mutta siellä vastaavia suosituksia ei ole annettu, eikä myöskään poolilla ole omaa varsinaista liittoaan. Joten asia jäi siihen.

Sama
JTV
Viestit: 219
Liittynyt: 20:18 08.10.2010

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja JTV »

Jyri Virtanen kirjoitti:
Kyseessä on ammattilaisjärjestön, eli World Snooker:in suositus, että "heidän" pelaajat eivät pelaisi kansallisissa sarjoissa, vaan pelaisivat vain heidän omia kisojaan. Tämäkin tieto on jo muutaman vuoden takaa, mutta keskustelu SBiL:n hallituksen sisällä (siellä myöskin eriviä mielipiteitä), enimmistön siivittämänä päätettiin ko. asia. Jos siitä haluaa valittaa, kannattaa osallistua SBiL:n kokouksiin ja oma kanta esille.
Timo Tiusanen tivasi:
Vielä kysyisin tähän, että tuliko tämä asia jonkun muun kuin lajipäällikön toimesta esille siellä kokouksessa? Miksi tuli tarve tehdä tällainen päätös?

Ja Kanasen lisäys:
Ainakin Brecel pelas vielä viime kaudella Belgian rankingeissa...

Sori, olen vähän huono tässä quottaamimisessa,

Timolle;
Puhuttiin hallituksen kokouksen tauolla aiheesta snookerin kilpailuista/tilanteesta/Hullista ja kysyin muiden mielipiteitä mm. ko, asiaan, johon esim. puheenjohtaja Alander oli vahvasti samaa mieltä KUIN MINÄ, että ammattilaiset ja harrastajat eivät kuulu samaan sarjaan (arvattavasti tämä syy on myös WBSA/WSA:lla). Joten kyllä. Minä otin asian esille, koska olen edelleen sitä mieltä, etteivät työkseen pelaavat ja peliä harrastukseen touhuavat kuulu pelata samaa sarjaa.
Ja mikä motivaatio minulla tähän on?
Jo ihan siitäkin syystä että kauden siinä vaiheesa kun pelipaikkoja jaetaan maailmalle, joku jää rannalle syystä että oli "väärällä" puolella kaaviota. Tässä kohtaa minun ei tarvitse edes jäävätä itseäni,ei enää, koska pelaan huru-ukoissa joten siihen ei tarvii vedota...
Ja mikä motivaatio Main Tour-pelaajalla
on tulla pelaamaan, kuin hakea helpot "taskurahat" pois.

Ja siinähän ei paljon urheillullisuutta ole, vai mitä?

Janille;
Tämä on Suomen kanta, ja me ei vaikuteta Belgiassa, uskon kyllä että sielläkin on mielipiteet jakaantuneet kahtia, ja siellä on nyt tämä näkemys voimassa.

Edelleen toitotan vaikuttamistarpeen tyydyttämiseen SBiL:n kokouksiin osallistumista.
Mielipiteet on tietysti aina arvokkaita, kiitos niistä!


Jyri Virtanen
JTV
Viestit: 219
Liittynyt: 20:18 08.10.2010

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja JTV »

Puhuin aikaisemmin kommenteistanne, ja miten arvostan niitä. Nyt mentiin rajan yli, enkä mielestäni ansaitse niitä. Timo, et vissiin lukenut minun aikaisempia vastauksia kunnolla. Minulla ei ole mitään henk.koht. syytä ajatella kuten sinä väität. Minusta snookerin tulevaisuus on mitä tulee tapahtumaan, ei mitä tapahtuu tänään tai ehkä huomenna. Minä yritän hoitaa tätä hommaa niin hyvin kuin pystyn, ainakin yli puoli vuotta!

Ja sinulle, arvoisa Rantanen. En tunne sinua, enkä usko että Suomen snookerkaan tuntee. Minulle olet tuntematon, enkä pysty ottamaan "kommenttejasi" kovinkaan vakavasti. Mutta sama neuvo sinulle. Jos sinusta tuntuu, että nyt tehdään asioita väärin, eikun seuraaviin liiton kokouksiin huutamaan pää punasena, eiku... esittämään oma näkemyksesi snookerin tilasta ja sen tulevaisuudesta. Tuntuu, kuin olisit oikein ajatellut sitä, ehkäpä noin kaks minsaa..

Ja nämä hyvät herrat, olivat minun viimeiset sanani tässä topicissa.

Jyri Virtanen

ps. Toivottavasti, Timo, sinut nähdään heti kauden avauskisassa. Ja tottakai sinut Rantanen myös!
wiss
Viestit: 468
Liittynyt: 18:25 31.03.2008

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja wiss »

OLETTEKO TOSISSANNE? Jos pelaaja kehittyy ammattilaiseksi, niin suomessa kilpaileminen kielletään? Luotan että Suomen Biljardiliitto ei voi hyväksyä tätä ehdotusta KOSKAAN! Haluatteko suomen mestaruussarjan olevan harrastelijoille vai mihin suuntaan tätä kehitystä yritetään viedä? Ei voi kutsua kehitykseksi! HAHAHA Suomen snookerharrastelijoiden Sm kisat! "jee nyt mä voitin ekaa kertaa ku parhaat ei päässy mukaan!" Onnea valitsemallenne tielle!
bilisali
Viestit: 395
Liittynyt: 18:07 15.08.2007
Paikkakunta: Järvenperä, ESPOO
Viesti:

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja bilisali »

Ei kannata puhua asioosta monikossa,mitä olen kentältä kuullut ja mitä olen itse mieltä PRobin Hullin poistamisesta mestiksestä. Tuskin herra PRobin montaa kisaa edes pelaisi ja mitä itseeni tulee niin kyllä siinä hieman oma alapää kovettuu kun saa PRobinia vastaan pelata. Eli turha vedota mitä muulla on sääntö,siellä on ehkä hieman enempi noita pelureita,meillä yksi huippu. Hulli pitää päästää mestiskisoihin halutessaan. Piste
IronMike
bilisali
Viestit: 395
Liittynyt: 18:07 15.08.2007
Paikkakunta: Järvenperä, ESPOO
Viesti:

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja bilisali »

Kiva olisi ajaa mikroautolla mikroauto mestistä ja todeta rosbergille,häkkiselle ja räikköselle että ei tänne teitä tarvita. Meillä pyyhkii huipusti.
IronMike
JTV
Viestit: 219
Liittynyt: 20:18 08.10.2010

Re: Kilpailuohjekirja 2015-2016

Viesti Kirjoittaja JTV »

Tervehdys,

koska olemme käyttäneet ei-niin-selkeää sanamuotoa tässä Main Tour-asiassa, (ts. puhuimme kansainvälisestä lajiliitosta, vaikka

tarkoitimme World Snooker-järjestöä. WS sanoi, että sääntöä voi tulkita monin tavoin mutta Suomi voi itse päättää ko. asian), tulemme

korjaamaan sanamuodon siten kilpailuohjekirjaan, että asia ei pitäisi jäädä epäselväksi kenellekään.

Ja tiedoksi, asiasta EI TARVITA SBiL:n hallituksen päätöstä, koska Snooker Team (ent. snookerjaosto) lajipäällikön johdolla vastaa

kilpailu- ym. säädöksistä (ei snookersäännöistä) Suomessa. Asiasta on keskusteltu aikanaan hallituksessa, ja se on demokraattisesti

hyväksytty jätettäväksi

Snooker Teamin päätettäväksi.


Jyri Virtanen
lajipäällikkö
Vastaa Viestiin