Pyramidin rahaturnaus Latvia, Riga

Pyramidiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho, jee

Vastaa Viestiin
Avatar
malinen
Viestit: 767
Liittynyt: 14:56 24.04.2006
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja malinen »

tiedätkö lajin tarkemmin kuin että pyramidia pelaavat?
Joensuun Klubi (JK)
Saimaan Biljardi (SaiBi)

¡¿ mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu ?!
pinofazer
Viestit: 47
Liittynyt: 20:56 08.11.2007

Viesti Kirjoittaja pinofazer »

Moskovskaja on kai pelin nimi, mikäli aikaisemmat tiedot pitää paikkaansa.

T: Anishlav Kekokur
Avatar
malinen
Viestit: 767
Liittynyt: 14:56 24.04.2006
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja malinen »

Petri Pohjola kirjoitti:Moro,

Tuosta mun häviöstä semeissä...

Meni kontraan 4-4.

Hävisin teikkauksen.

Kaveri valitsi Moskovskajan kontrapeliksi...

Paino alotuspartin !

Ja se oli niinku morjens !

Mutta tyytyväisenä kumminkin.

-Pete-
hyvin pelattu, onnittelut.

miten yleisesti ottaen meni kun valitsitte oman pelimuodon - onnistuiko valinnat omalla (tai jonin) kohdalla eli voititteko omat valintanne?
oliko vuoroaloitus?

millä perusteella teitte valinnan?
Joensuun Klubi (JK)
Saimaan Biljardi (SaiBi)

¡¿ mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu ?!
Avatar
Johnny Boyh
Viestit: 3003
Liittynyt: 01:28 12.11.2004
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johnny Boyh »

miten yleisesti ottaen meni kun valitsitte oman pelimuodon - onnistuiko valinnat omalla (tai jonin) kohdalla eli voititteko omat valintanne?
oliko vuoroaloitus?
Vuoroaloitus oli koko ajan käytössä. Se kumpaa pelattiin ensin, pelattiin aina kaksi erää (että molemmat aloittaa) ja sitten vaihtui toiseen lajiin ja sitä kaksi erää... jne kunnes toisella on neljä voittoa. Kontraa ennen teikattiin tosiaan uudelleen ja melko usein tuolloin pelattiin Moskovskajaa voitti kumpi vaan. Itse pelasin kolme kontraa ja kaikki olivat Moskovskajaa (teikkaukset vastuksille kontrissa 1-2).

Omalla kohdallani huomasin tosiaan, ettei tuolla pelimuodolla ollut juuri suurempaa merkitystä, kun molemmat pelimuodot kulkivat tasaisesti hyvin ja välillä epäonnistuin molemmissa. Se, että pelimuoto vaihtui kesken kaiken 1-1 tai 2-0 tilanteessa, yleensä vaikutti peliin jollain lailla niin, että toinen pääsi peliin mukaan tai toinen alkoi vain pelata paremmin. Voitot ja tappiot meni itselläni melko lailla päittäin, joten ei ollut merkitystä kumpaa itse pelasin. Ja omalla kohdallani huomasin näin jälkikäteen sen, että 8-cup peliä lukuunottamatta minun pelini alkoivat kaikki Amerikankalla, voitin tai hävisin teikkauksen.
millä perusteella teitte valinnan?
Yleisesti ottaen kaikki käytti samaa tapaa eli jos pääsi valitsemaan ja valitsi Amerikankan, niin laitettiin vastustaja aloittamaan ja jos valitsi Moskovskajan niin aloitti itse. Ihan looginen ja jonkinlainen perusajattelumalli jota lähes kaikki käyttivät. Minun silmissäni ainakin...

Todella mukavan oloinen tapa pelata kisat vaikka aluksi se vieroksuttikin. Täytyy ihan miettiä tätä vaihtoehtona Suomen kamarallekkin mun mielestä... (varsinkin jos rapakonkin takana yleistyvät tämmöiset)
Joni Ahola / Espoon Biljardikerho
SBIL puheenjohtaja / Kilpailukalenterivastaava
Pool/Kaisa/Pyramidi/Kara lajijaostojen jäsen
Avatar
Johnny Boyh
Viestit: 3003
Liittynyt: 01:28 12.11.2004
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johnny Boyh »

Palkinnoista vielä sen verran...

1. n. 700 USD
2. n 500 USD
3-4. 325 USD
5-8 n. 200 USD
-----------------
Yhteensä n. 2700 USD
Jakoivat palkinnot pyttyjen kera neljälle ekalle ja "stipendeinä" lopuille. Jokainen osallistuja sai myös kilpailujen alussa pienen maitolasin kokoisen pytyn ja kisojen nimikkopinnin.

Lisäksi antoivat palkintoina yhdelle 83 vuotiaalle "paikalliselle Jarkon Masalle" tunnustusta, kun kaveri aloitti biljardin 11-vuotiaana vuonna 1937 ja edelleen paukutti menee kilpailuissa mukana, eli on pelannut (30-, 40-, 50-, 60-, 70-, 80-, 90-, 2000-) kahdeksalla vuosikymmenellä bilistä ja kohta lähtee varmasti yhdeksäs vuosikymmen kun oli melko hyvässä kunnossakin kaveri :)

Pisin pötkö palkittiin myös (kisojen voittaja teki finaalissa Lasset eli 16 pallon sarjan, tyhjennyt ja ap) ja lisäksi vielä kisojen ainut naispelaaja sai jonkun palkinnon.

Kisoissa oli muuten joku 12-vuotiaskin mukana ja vaikutti sitten pikkuisen lahjakkaalta kaverilta. Pamautti semmoisia luikkia ja kohdepalloja pesään, että ihan kateeksi käy. Peteä vastaan pelasi kilpailujen tokalla rundilla ja pääsi vähän aluksi niskankin päälle (Pete hävisi ekan erän, mutta voitti neljä seuraavaa). Veikkaan, että kahden vuoden päästä tätä kaveria on enää vaikea voittaa...

back to the point
Jos palkinnot oli kustannuksina n. 3000$ ja osallistujia 30. Osallistumismaksu oli tasan 26LAT eli n. 50$ (48,3$ eli 36,7€ tarkalleen)

50 x 30 = 1500$ joten järjestäjät laittoivat melkein tuplat palkintoina takaisin.

Eli palkinnot tuntuivat summina pieniltä, mutta tulot - menot kun laskee niin aika hyvät mun mielestä Suomen kisoihin verrattuna.
Joni Ahola / Espoon Biljardikerho
SBIL puheenjohtaja / Kilpailukalenterivastaava
Pool/Kaisa/Pyramidi/Kara lajijaostojen jäsen
Vastaa Viestiin