Millä perusteella EM-kisoihin valitaan?

Karaan liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Noppa
Viestit: 13
Liittynyt: 17:53 25.11.2011

Millä perusteella EM-kisoihin valitaan?

Viesti Kirjoittaja Noppa »

Perinteisesti liiton tapana on ollut lähettää ranking-kilpailujen perusteella pelaajat EM-kisoihin, nyt ollaan kuitenkin tästä käytännöstä luovuttu nuoren ja innokkaan pelaajan kustannuksella.

Tasi on valittu EM-kisoihin, vaikka Hynninen oli korkeamalla rankingissa. Heidän piti pelata karsintapeli keskenään joka sinällään jo poikkeuksellista, mutta se peruuttiin karan lajipäälikön Aholan toimesta. Aura-biljardissa oli adressi jossa toivottiin että kisoihin lähetettäisiin Hynninen ranking sijoituksen perusteella. Ikävää ettei turkulaista biljardistia kuunneltu johon kuuluu arvovaltaista, kokenutta, ammattilaisia ja harrastajia. Tälläinen sillisalaatti on herättänyt minussa pari kysymystä johon kaipaisin vastauksia.

- Millä perusteella Tasi valittiin Hynnisen ohi? Kuulemani perusteella Tasi on Espoossa kovassa lyönnissä. Menestystäkö sinne lähdetään hakemaan? Valitettavasti taso EM-kisoissa on sen verran kova ettei argumentti ole mielestäni hyvä. Oppiminen ja kokemus olisi mielestäni paremmat matkan lähtökohdiksi.

Rankingsijoitus on selkeä, miksi karsintapeli Tasin ja Hynnisen välillä piti edes pelata?

Jos esimerkiksi Wiss olisi halunnut lähteä, olisiko Hynninen tai Tasi päässyt pelaamaan karsintapeliä? Vai poljetaanko tässä nuorta ja innokasta biljardistia? Laitetaanko Tasi jollain itseisarvolla parempaan asemaan kuin muut?

Liitton säännöissä lukee muun muaassa että "Liiton tarkoituksena on edistää ja kehittää suomalaista biljardia...". Tästä hyvästä periaatteesta on nyt erkaannuttu, myöskin yllämainitut kysymykset herättävät minussa kysymyksiä. Tästä syystä minun roposeni jotka ovat menneet liiton kirstuun, pelaamastani ranking-kisoista ja näkemistäni SM-finaaleista eivät enää tule, ellei tätä asiaa hoideta asianmukaisella tavalla.

En ole arvovaltaisin mutta minulla on moraalia ja oikeudentajua auttaa ystävääni, tämä on ainut tapa jolla voin vaikuttaa,

Johannes Kauhasen tunnuksilla ystävällisesti,

Tuomas Karppinen
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Millä perusteella EM-kisoihin valitaan?

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Eihän tämä pidä paikkaansa ??
Noppa
Viestit: 13
Liittynyt: 17:53 25.11.2011

Re: Millä perusteella EM-kisoihin valitaan?

Viesti Kirjoittaja Noppa »

Aprillipäivä meni jo. Mieleen juolahti yhtä sun toista mitä olisin voinut vielä lisätä. Vilkasta keskustelua odotellessa.
mescalito
Viestit: 11
Liittynyt: 00:35 15.07.2011
Paikkakunta: shambala

Re: Millä perusteella EM-kisoihin valitaan?

Viesti Kirjoittaja mescalito »

Riksa kirjoitti:Eihän tämä pidä paikkaansa ??

Ei saa pitää..
long-short-long-long
Avatar
Johnny Boyh
Viestit: 3002
Liittynyt: 01:28 12.11.2004
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Millä perusteella EM-kisoihin valitaan?

Viesti Kirjoittaja Johnny Boyh »

Suosittelen kaikkia jotka tähän kommentointirinkiin osallistuvat (tästä eteenpäin) miettisivät mielessään lajin kehittämistä eteenpäin. (ei toivottavasti pelkkää valittamista)

Eli mitä ajan takaa niin nyt olisi oiva hetki antaa kommentteja seuraaviin asioihin:

1) Miten RG-pisteet muutettaisiin ensi kaudelle loogisemmaksi ettei tulisi näitä "kahvinjuontipisteitä" liikaa tekemättä karaakaan kisoissa. Osallistumisesta pitää palkita, mutta rajansa kaikella.

2) Minkälainen valintakriteeri olisi hyvä kansainvälisten pelaajien osalta. Paljonko vaikuttaa SM-kisat, Pari-SM kisat, RG-kisat, RG-pisteet, keskiarvo, vanhat meriitit. Ei tätä helppoa ole aina tehdä ellei nyt sitten halua laittaa kaikkea painoarvoa pelkästään RG-pisteisiin...

Lisäksi EM-kilpailuhan on minun mielestäni kilpailu johon lähdetään menestymään - ei niinkään hakemaan kokemusta. Ne on ne world cupit pitkin maailmaa, mihin lähdetään hakemaan kansainvälistä kokemusta yms. Mutta tämä on nyt vain minun henk.koht. mielipiteeni. Lajipäällikkö kuuntelee varmaan mielellään ehdotuksia kuitenkin näihin kahteen mainitsemaani kohtaan ja voi sitten helpommin yhdessä karajaoston kanssa rakentaa kaudesta 2012-2013 taas edellistä parempi.

Rakentavia kommentteja odotellessa.
Joni Ahola / Espoon Biljardikerho
SBIL puheenjohtaja / Kilpailukalenterivastaava
Pool/Kaisa/Pyramidi/Kara lajijaostojen jäsen
wiss
Viestit: 468
Liittynyt: 18:25 31.03.2008

Re: Millä perusteella EM-kisoihin valitaan?

Viesti Kirjoittaja wiss »

Kyl mä voisin sinne lähtee viikoks ryyppäämää ja pelamaa kaks pelii jos liittoki maksaa matkat..
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Re: Millä perusteella EM-kisoihin valitaan?

Viesti Kirjoittaja Riksa »

wiss kirjoitti:Kyl mä voisin sinne lähtee viikoks ryyppäämää ja pelamaa kaks pelii jos liittoki maksaa matkat..
Mä lähen tulkiks!
wiss
Viestit: 468
Liittynyt: 18:25 31.03.2008

Re: Millä perusteella EM-kisoihin valitaan?

Viesti Kirjoittaja wiss »

joo, ei tarvii mua laskee oikeesti halukkaitten listalle.. mut miten täsä voidaan vertailla viimekauden tuloksia ku enhän mä oo ees pelannu karaa peliäkään ennen tätä kautta? Samoin tasilla ja samulilla on viime kaudella ollu hieman eri lähtökohdat lähteä pelaamaan kautta, toinen pelannut 30 vuotta ja toinen pelannu 2 viikkoo?
Vastaa Viestiin