Tein itse, säästin...?
Valvojat: Johnny Boyh, Tube, Matti Jokela, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho
-
- Viesti:
Mikäs siinä, hyvinhän tuo varmaan toimii.
Kyselin tuolla reissun päällä Jörgen Sandmanilta että mikäs on sääntötilanne näiden materiaalien kanssa. Tällä hetkellä tulkinta on sellainen, että kunhan materiaali ei vahingoita (naarmuta tms) palloja, se on sallittu.
Kyselin tuolla reissun päällä Jörgen Sandmanilta että mikäs on sääntötilanne näiden materiaalien kanssa. Tällä hetkellä tulkinta on sellainen, että kunhan materiaali ei vahingoita (naarmuta tms) palloja, se on sallittu.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
No niin, nyt on sitten pistetty omaan keppiin "zei-ellän" tuottama fenoli. Ja täytyy sanoa että hyvin toimii. Itsellä ei kyllä varsinaisesti ole ollut käytössä "normaalia" fenoli-helaa tai -nahkaa, joten ei niihin voi juuri vertailla. Joten tähän siirtyminen oli enemmän kuin positiivinen yllätys näin alkutuntumalla, hyvin hyppii pomppii ja sutii
Ääni lyötäessä on tosiaan hieman sellainen metallin omainen kilahdus, niin kuin Janne tuossa aiemmin totesikin.
Jatketaan testailua, ja kiitokset vielä asianomaiselle.

Jatketaan testailua, ja kiitokset vielä asianomaiselle.
Väri ? Ei se butin väri muuta sitä materiaalia mistä se holkki-tippiyhdistelmä on tehty.Mika Salonen kirjoitti: Puhutaanko nyt mustasta vai punertavasta Furysta? Vai onko niillä edes mitään eroa?

Sama juttu aina kaikissa asioissa. Halvalla saa todella harvoin hyvää. Uskokaa jo !

Tietysti riippuen siitä mitä on valmis sijoittamaan ja onko aloituskepillä niin paljon merkitystä, että siitä on valmis maksamaan useamman sata euroa, varsinkaan jos ei pelaile paljoakaan. Tietysti jos ei ole valmis maksamaan reilusti kunnon laadusta, joutuu sitten todennäköisesti kärsimään ostoksensa seurauksesta ja paikkailemaan ja korjailemaan ostostaan. Joillekin se on oikein harrastus ostaa halvalla ja korjailla itse. Mikäs siinä jos on asiasta kiinnostunut ja asiaan perehtynyt tee-se-itse-mies. Joillekin hyvä keppi on semmoinen, että saa itse liimata holkin kolmeen kertaan ja taivutella shaftia suoraksi yms. Tuleehan se keppi sitten samalla tavallaan kustomoitua.
Sääli vaan, että monet pelurit menevät mistä aita on matalin ja ostavat hienojen myyntipuheiden ja pro-pelureiden mainostamisen jälkeen sen halvan riu'un kun sillä kerran pelaa Jorma Jousiampuja jolla on miljoona turnausvoittoa. Kannattaa aina muistaa, että miljoonan eri keppimerkin joukossa jos on ulkoisesti samanlaiset 150e ja 300e kepukat, niin usein vaan sen 300e kepukan osat ovat laadukkaampia kuin sen halvemman. Karu totuus useimmissa tapauksissa.
Mikko Jäntti
Hmm, Oliver Stopseissa on myös kuulemma onkelmia holkki-tippi-yhdistelmän kanssa.jerapuro kirjoitti:Höhöö, tulipas osuvaan kohtaan mun kannalta tää Furyn heikkolaatuisuus esiin. Olin nimittäin jo tilaamassa Furyn kepukan kun aloin funtsia että samaan rahaan irtoaa käytetty Oliver stops. Päädyin Oliveriin, onneksi, huh.

Mikko Jäntti
Ööh, hintaero ? Netistä katsoin niin löytyi Furylta musta ja maple (ilmeisesti hieman punertava "stain") jumpbreikkeri. Molemmat näyttivät olevan samanhintaisia ja takuulla sama kärkikappale. Myydäänkö jotain muutakin Furyn JB -keppimallia vai missä noita myydään eri hintaan ?Mika Salonen kirjoitti:Mistäpä näitä tietää, jos ei ole ikinä tutkinut mitä eroa kepeillä on?buddy kirjoitti:Väri ? Ei se butin väri muuta sitä materiaalia mistä se holkki-tippiyhdistelmä on tehty.![]()
![]()
![]()
Ilmeisesti hintaero tulee sitten vain väristä. Itselläni on tuo toisen mallinen, mutta toisen shaftin kärkiosan rakenteesta ei ole mitään tietoa. Siksipä kyselin.
Täytyy kyllä myöntää, että Fury JB -keppi on menestynyt hyvin breikkitesteissä, mutta se ei pelasta sitä tosiasiaa, että komponentit siellä kepin kärkiosan tuntumassa tuntuis olevan halvempaa mallistoa. Tai sitten meillä Suomessa on niin kovat breikkaajat

Mikko Jäntti
Oliskos olleet pienten kiinalaislasten tekemiä ? Nykyiset on sitten yli 10-vuotiaiden tekemiä (kepintekijöiden aatelia).Mika Salonen kirjoitti:Aikoinaan mustan olisi saanut parikymppiä halvemmalla, tiedä sitten miksi...buddy kirjoitti:Ööh, hintaero ?

En voinut vastustaa kiusausta. Pahoittelut kaikille kiinalaislapsille kun yhdistin heidät Furyyn !

Mikko Jäntti
Jep, pari tapausta tiedän. Mutta Oliver Stopsit ovat olleet mestoilla pari vuotta pidempään ja luultavasti yleiskesto ja -laatu on Furyja parempi. Furyt ovat olleet markkinoilla vain vähän aikaa ja jo nyt tulee ns. osumaa.jerapuro kirjoitti:Älä hitossa!! Onko noin... Nyt pitää taas laittaa harkinta päälle...buddy kirjoitti:Hmm, Oliver Stopseissa on myös kuulemma onkelmia holkki-tippi-yhdistelmän kanssa.jerapuro kirjoitti:Höhöö, tulipas osuvaan kohtaan mun kannalta tää Furyn heikkolaatuisuus esiin. Olin nimittäin jo tilaamassa Furyn kepukan kun aloin funtsia että samaan rahaan irtoaa käytetty Oliver stops. Päädyin Oliveriin, onneksi, huh.![]()

En yleensä viitsi tuoda kauheasti negatiivisia asioita esille julkisesti henkilöistä tai välineistä yms, mutta nyt yritän vaan jeesata miehiä mäissä.
Ostakee mitä lystäätte, minen vaihra Valcconiani mihinkään !

Mikko Jäntti
Re: Fury b/j
Joo, näyttää todellakin vähän ikävältä. Näiden treenaamista varten pitäisi olla erillinen testialue. Ei tarvitsisi tänne itse forumin sekaan testailla lainauskikkoja.
Sori admin-heput, oli pakko testata.
Sori Buddy!
T: Tommi
Sori admin-heput, oli pakko testata.

Sori Buddy!

T: Tommi
Mikko Jäntti