Hyvä kaavio ?

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
kaka-kaka
Viestit: 269
Liittynyt: 13:41 08.01.2010

Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja kaka-kaka »

Kertokaas mikä on hyvä kaavio kinkkuskabojen läpi viemiseksi, abaut 22-26 pelaajalla ? Kokeilin noita Pool-Gardenin kaavioita mutta 32-cup kaaviolla tulee pirusti noita ikävä WO sijoja... Ei mulla niitä vastaan mitään ole, mutta pelipaikan naisjoukkue ei haluaisi niitä ekalle kiekalle... :(
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Riksa »

no jos meinaatte pelata cuppi caaviolla poolia ni eipä 22 pelaajalla oo paljon vaihtoehtoja...
Hibzu
Viestit: 1204
Liittynyt: 09:34 15.11.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Hibzu »

Kaisa hakukaavio. Ei ainuttakaan W.O:ta ja voi pelata myös yhestä piikistä pihalle...
Miikka Hirvonen HyvBK
Team Brassica Napus Inseco
MattiJarkkoFanclub
kaka-kaka
Viestit: 269
Liittynyt: 13:41 08.01.2010

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja kaka-kaka »

Kaisa hakukaavio.

Elikkäs ?!
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Tube kirjoitti:Mun mielipiteitä kaisakaaviosta:

Plussat:
+ tasainen määrä pelejä(finalisteilla max.1 peli eroa keskenään, pool-kaaviossa toisella voi olla 4-5 peliäkin enemmän , jos on hävinnyt 1.kierroksella)
Käänteisesti ajatellen on reilua että voittamalla ansaitsee vähemmän pelejä finaaliin kuin häviämällä ...eli voitosta aina palkitaan ja tappiosta rankaistaan.
Tube kirjoitti:+ tasaisemmat pelien odotusajat kuin pool-kaaviossa
Tämä on ainut + minkä purematta nielen :D
Tube kirjoitti:+ kaikki lähtee teoriassa samalta viivalta(ei w.o pelejä, eikä normaalisti sijoittamisia)
Lähtevät kyllä ,mutta niitä wo:ta tulee sitten jatkossa siellä sun täällä
Tube kirjoitti:+ kaisaa pelatessa myös tappiopisteillä on merkitystä, jolloin pelaajille saadaan tarkat sijoitukset kilpailussa, eikä esim.17.-32. tms.
Tätä ei kyllä voi käsittää ,hieno periaate jos pelit olisivat keskenään vertauskelpoisia. Ajatteleppa jos vedettäisiin esim streitti kisa samalla periaatteella.Sinä pelaisit ensin Akia vastaan ,joka painais 75 ja poikki ja sitten vaikka Maukkaa vastaan sama homma. Minä taas vääntäisin jonkin 2div kaverin kanssa niitä 5-10p pötköjä häviten tyyliin 75-60 ....minähän olisin selkeesti sinua parempi pelaaja silloin ....eri reilua vai mitä?
Tube kirjoitti:+ taktikointi on vaikeampaa, koska seuraavia vastustajia ei voi yleensä etukäteen tietää.
Et oo nyt tosissaan :shock: ...meinaatko että joku häviäis tuplakaaviossa tahallaan ,että saisi pelata useemman pelin veitsikurkulla ja cup vastustajaa tietämättä.Mites se sanonta meni ...kun sutta lähtee kiertämään, niin karhu tulee vastaan :lol:
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja buddy »

jänis kirjoitti:
9Ball kirjoitti:Et oo nyt tosissaan ...meinaatko että joku häviäis tuplakaaviossa tahallaan ,että saisi pelata useemman pelin veitsikurkulla ja cup vastustajaa tietämättä.Mites se sanonta meni ...kun sutta lähtee kiertämään, niin karhu tulee vastaan
Eipä toi nyt mitenkään ihmeellistä ole tolleen pienemmissä kisoissa! Monet kerrat esim. Baribalin vkokisoissa on taktikoitu niin että häviää tahallaan pelin, jotta ei cupissa joudu samalle puolelle jonkun kovan kanssa! Tosin siellä on Laineen Hannun joku oma tekemä kaavio, josta näkee että mille puolelle cup kaaviota pääsee!
No mutta tässä vertailtiin kaavioita. Voishan sitä hakusysteemissäkin taktikoida ihan samalla lailla jos tietäis seuraavan vastustajan. Pääsääntöisesti olisi kuitenkin hyvä tehdä kaaviot aina oikein :)

Ja olen samaa mieltä, että poolissa häviöpisteiden laskemisessa sijoituksen kannata ei ole paljoa järkeä koska haarukka on kovin pieni ja yksittäinen erä tai kaksi ratkaisisi ihan liikaa lopullisen sijoituksen kannalta.

Mielestäni helpoin tapa järkätä kisat olisi jos pelaajia on määrä x, niin jakaisin porukan 4 tai 8 lohkoon ja lohkoissa pelattaisi kaikki kaikkia vastaan ja jokaisesta lohkosta 1 tai 2 jatkoon ja jatkoon menijät sijoitetaan normaaliin cup -kaavioon. Voittomäärillä ja lohkojaoilla voidaan säätää turnauksen kesto. Objektiivisesti ajatellen hakusysteemin opettelu mahdolliselle ummikolle ei nyt ole välttämättä ihan helpoin tie vetää kisat läpi.
Mikko Jäntti
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja laurih »

jänis kirjoitti:
9Ball kirjoitti:Et oo nyt tosissaan ...meinaatko että joku häviäis tuplakaaviossa tahallaan ,että saisi pelata useemman pelin veitsikurkulla ja cup vastustajaa tietämättä.Mites se sanonta meni ...kun sutta lähtee kiertämään, niin karhu tulee vastaan
Eipä toi nyt mitenkään ihmeellistä ole tolleen pienemmissä kisoissa! Monet kerrat esim. Baribalin vkokisoissa on taktikoitu niin että häviää tahallaan pelin, jotta ei cupissa joudu samalle puolelle jonkun kovan kanssa! Tosin siellä on Laineen Hannun joku oma tekemä kaavio, josta näkee että mille puolelle cup kaaviota pääsee!
Vai taktikoitu :evil: Sano suoraan, että Kusetettu (huonompia pelaajia) :evil: :evil:

Viikkokisat on sbilllin alaisen seuran järjestämiä kisoja ja tietääkseni epäurheilijamainen käyttäytyminen niissä on kielletty.
Tulevaisuudessa ainakin itse pyrin siihen, että jaetaan porttikieltoja kusettajille ainakin vuoteen 2040 asti. Ai että sapettaa :evil: :evil: :evil: .
Luultavasti tulemme perimään kaikki palkintorahat takaisin, jotka voimme todistaa, että on kyseisellä kierolla tavalla itselleen saatu :!: .
Jani, oikeesti mä olen vihainen :!:

Late

Ps. Tervetuloa tänään Baribalin viikkokisoihin alkaen klo 18.00.
Taktikoijat ( lue: kusettajat) älkööt vaivautuko :!:
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja laurih »

Rize kirjoitti:Porissa lakkasin suosiolla pitämästä niin sanotusti kaikille avointa kaaviota heti, kun ensimmäinen tällainen tapaus tuli ilmi. Nyt kaikki tietävät vain seuraavan pelinsä, eivätkä edes sitä kenen kanssa ovat kaaviossa samalla puolella.
Näin täytyy ilmeisesti alkaa toimimaan.
Meillä on ollut aina koneella kaavio auki, jotta pelaajat voi tyytyväisinä stiigata koska on seuraava peli, jne. Täytyy ilmeiseti jatkossa piilottaa kaavio...sääli, kun jengi omalla toiminnallaan saa huononnuksia aikaan.
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja laurih »

jänis kirjoitti:Ainakin siinä mielessä kannattaa pitää kaavio kiinni ettei siitä nää mihinpäin cup kaaviota menee, koska silloin noita kikkailuja on mahdollista tehdä! :roll:


Eli siis vielä selvennykseksi niin ITSE EN moista toimintaa harrasta (ekasta postauksesta sai ehkä sellaisen kuvan), koska siinä ei mielestäni ole mitään järkeä!! :?
Niin saikin sellaisen kuvan ensin. Voit tulla huoletta tänään kisoihin :) .
billiardmama
Viestit: 2507
Liittynyt: 00:45 12.11.2004

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja billiardmama »

Kaavion pitää aina olla kilpailijoiden nähtävissä.
Ja kun käytätte EPBF:n tai PoolGardenin kaavioita niin kuin SBiL:n virallisissa kisoissa kuuluu, pelaaja ei pysty tietämään ennen arvontaan kuka on hänen ensimmäinen vastustaja cupissa. Ja jos pelaaja jää ennen sitä kiinni tahallisesta häviöstä niin ei kun pihalle suoraan. :evil:
T Mella
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Missä menee raja tahallisen häviön ja itselleen urheilullisesti ja taktisesti järkevän pelin välillä?
Esim. Pelaa suorassa tuplaeliminaatio kaaviossa paikasta finaaliin ja yleisesti pelataan finaali kerrasta poikki tyylillä. Palkintorahat jaetaan vain voittajalle ja joutuis odottamaan voiton jälkeen vastustajaa finaaliin jonkin aikaa ja pelkää "kylmettyvänsä/kadottavansa tatsin, tai muuten vaan pelkäävän väsähdystä tjs. oman tuntemuksen mukaan. Sit päättää vaikka vetää matsin vasurilla, ku tietää että sen jälkeen syttyy varmasti oikealla pelaamaan jne.
Yleisestihän on tunnettu tosiasia, että jos vaikka treeneissä on sellainen "eipä nappaa" fiilis, niin hieman vasurilla pelailun jälkeen alkaa kummasti maistumaan se oikealla pelailu (siis oikealla lyövällä).
Eikö pelaaja saa aina pelata itselleen edullisimmalla tavalla, sääntöjen puitteissa. Löysätä välillä vaikka oikealla, jos uskoo muuten väsyvänsä liian aikaisin? Muutenkin on joillakin sekaisin taktinen virhe ja tahallinen virhe jne. jne.
Kyllä mielestäni pelaaja saa ja hänen tuleekin pelata siten, että pääsee parhaaseen tulokseen ja mietittävä miten siihen kykenee. Luomalla esim jonkin taktiikan parempaa pelaajaa vastaan jne.
Pelasin kerran erittäin kokenutta kilpapelaajaa vastaan rahapelejä (kasia) ja vastustaja ei uskaltanut lähteä hakemaan osumaa jumipalloihin käsipallosta, vaikka mulla ei ollut palloja ollenkaan pöydällä ja vastustajalla useita. Pelas vaan seiftiä ja sanoi, että minun on yritettävä osua kasiin. En tietenkään yrittänyt, vaan löin sen palloja pussiin joka kerta, ku sain vuoron. Stiimas aivan kympillä...
Taktiikka ja tekniikka on pelin suola ja sokeri. Urheilullisuus on sit ihan jotain muuta ku sitä, että sulle sanotaan miten pitää pelata. Säännöt sen sanoo ja jos se ei jotain kiellä niin...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja buddy »

Can Playsam kirjoitti:Missä menee raja tahallisen häviön ja itselleen urheilullisesti ja taktisesti järkevän pelin välillä?
Esim. Pelaa suorassa tuplaeliminaatio kaaviossa paikasta finaaliin ja yleisesti pelataan finaali kerrasta poikki tyylillä. Palkintorahat jaetaan vain voittajalle ja joutuis odottamaan voiton jälkeen vastustajaa finaaliin jonkin aikaa ja pelkää "kylmettyvänsä/kadottavansa tatsin, tai muuten vaan pelkäävän väsähdystä tjs. oman tuntemuksen mukaan. Sit päättää vaikka vetää matsin vasurilla, ku tietää että sen jälkeen syttyy varmasti oikealla pelaamaan jne.
Yleisestihän on tunnettu tosiasia, että jos vaikka treeneissä on sellainen "eipä nappaa" fiilis, niin hieman vasurilla pelailun jälkeen alkaa kummasti maistumaan se oikealla pelailu (siis oikealla lyövällä).
Eikö pelaaja saa aina pelata itselleen edullisimmalla tavalla, sääntöjen puitteissa. Löysätä välillä vaikka oikealla, jos uskoo muuten väsyvänsä liian aikaisin? Muutenkin on joillakin sekaisin taktinen virhe ja tahallinen virhe jne. jne.
Kyllä mielestäni pelaaja saa ja hänen tuleekin pelata siten, että pääsee parhaaseen tulokseen ja mietittävä miten siihen kykenee. Luomalla esim jonkin taktiikan parempaa pelaajaa vastaan jne.
Pelasin kerran erittäin kokenutta kilpapelaajaa vastaan rahapelejä (kasia) ja vastustaja ei uskaltanut lähteä hakemaan osumaa jumipalloihin käsipallosta, vaikka mulla ei ollut palloja ollenkaan pöydällä ja vastustajalla useita. Pelas vaan seiftiä ja sanoi, että minun on yritettävä osua kasiin. En tietenkään yrittänyt, vaan löin sen palloja pussiin joka kerta, ku sain vuoron. Stiimas aivan kympillä...
Taktiikka ja tekniikka on pelin suola ja sokeri. Urheilullisuus on sit ihan jotain muuta ku sitä, että sulle sanotaan miten pitää pelata. Säännöt sen sanoo ja jos se ei jotain kiellä niin...
Normaali pelitaktiikka, kuten kasissa vastustajan pallojen lyöminen pussiin, on aivan eri asia kuin hävitä tahallaan vetämällä vasurilla jotta saisi paremman paikan kaaviossa.

Kyllähän sääntöjen puitteissa voi tahallaan hävitä, mutta on mielestäni kuitenkin olemassa kilpapelin etiikka, jossa vastustajaa kunnioitetaan sen verran että jos halutaan hävitä tahallaan niin tehdään se silti niin ettei käy kaikille ilmiselväksi, että yrität hävitä tahallaan ts. yrität edes, etkä heitä peliä ihan lekkeriksi. Olisitko itse tyytyväinen jos esimerkiksi Mika Immonen häviäisi sinulle tahallaan? Kerskuisitko kaikille voittaneesi moninkertaisen maailmanmestarin? Vie voitosta arvon pois jos vastustaja häviää tahallaan, vieläpä ilmiselvästi.
Mikko Jäntti
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

No ajatellaampa asiaa kuitenkin nyt ihan meittin henkilököhtaisesta näkäkulmasta. Osaan pelata vasurilla kuitenkin niin hyvin, että oon voittanu pienet kisatki sillä. Lisäks oikealla pelaaminen helpottuu huomattavasti sen jälkeen ku oon pelaanu vasurilla jonkin aikaa. Onhan mulla oikeus herätellä välillä itseäni vasurilla, vaikka en sillä niin hyvä ookkaan ku oikealla? Tekeehän Ronniekin niin snooker puolella. Lisäks just Immonen on kertonut tuon vasurilla treenailun hyödyn sivuillaan. Lisäks se helpottaa päätä ku voi työntää "väärinpäin" välillä, ku ei menaa "oikein onnistua" :roll:
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

P.S. Immosta tuskin voittaa kukaan suomalainen amtööripelaaja, edes unessaan ja voidakseen sen oikesti tehdä, pitää saada roimasti freimejä eteen. Voiko silloinkaan kerskua voittaneensa Immosen, tai edes kisat? (siis mikäli on saanu freimejä eteen ja niin onnekkaasti käynyt)
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Tarkennetaan hieman, ettei mee minun jutut Immosen juttuina...
Mika kertoi sivuillaan vasurilla treenaamisen kehittävän vasenta aivolohkoa ja oikealla pelaamisen käyvän huomattavasti miellyttävämmäksi, vasuri treenien jälkeen.
Itse oon huomannu lukuisia muita hyötyjä ja onnekseni aloitin treenit jo vuosia sitten. Kisoissa sillä on ihan samat hyödyt.

Älkää siis kuvitelko, että laitan jollakin tavalla plörinäksi, tai käyn ylimieliseksi, jos kisoissa vasurilla välillä pelaan. Teen sen ihan itsekkästä, hyödyllisistä syistä. Esim Ronniella on varmasti suunnilleen samat ajatukset asian suhteen.
Oikeasti... oisin varmasti paljon huonompi pelaaja, jos en olis koskaan vasurilla pelannu. Parantaa esim. lihaskoordinaatiota valtavasti, ergonomiasta puhumattakaan...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja buddy »

Ei se vastustaja sitä tiedä. Vaihda kättä kesken pelin niin näyttää siltä, ettet viitsi edes yrittää. Pientä objektiivisuutta ehkä?

Ronnien ja Kuivasniemen voin hyväksyä vetävän myös sillä toisella kädellä tietäen, että ne myös yrittää voittaa :D

PS: on Immosen voittanu monikin Suomi-pelaaja, ihan amatööri ja aikana ilman tasureita.
Mikko Jäntti
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

buddy kirjoitti:Ei se vastustaja sitä tiedä. Vaihda kättä kesken pelin niin näyttää siltä, ettet viitsi edes yrittää. Pientä objektiivisuutta ehkä?

Ronnien ja Kuivasniemen voin hyväksyä vetävän myös sillä toisella kädellä tietäen, että ne myös yrittää voittaa :D

PS: on Immosen voittanu monikin Suomi-pelaaja, ihan amatööri ja aikana ilman tasureita.
Minun tapa kunnioittaa vastustajaa on ensisijaisesti seuraavanlainen.
En pyri valitsemaan mitenkään treenivastusta ja myönnyn aina mahdollisuuksien mukaan hänen haluamaansa betsiin, tai pelaamaan ilman sitä. Lisäks pyrin kohtelemaan kaikkia samalla tavalla ja kunnioittavasti.
Aion pelata jatkossakin just silleen ku itsestä tuntuu, sääntöjen puitteissa.
Toivottavasti ei ala porttareita ropisemaan ja muutki näin kunnioittas edes lakia, jos ei aina sääntöjä :?
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

P.S.
Kuopion kaupungintalon etuseinän vasemmassa laidassa lukee:

"Oikeus kansaa ohjelevi"

Ja vasemmassa:

"Vapautta laki vartioivi"

Porttarin antajat ja uhkailijat, haistakaa *rumasana*.
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

P.S.
Kuopion kaupungintalon etuseinän vasemmassa laidassa lukee:

"Oikeus kansaa ohjelevi"

Ja vasemmassa:

"Vapautta laki vartioivi"

Porttarin antajat ja uhkailijat, haistakaa *rumasana*.
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

:lol: :lol: :lol: n. viis kertaa tuli error 500 ennen ku sain postauksen läpi ja sittenkin sensuroituna...
Oikeesti. Ihmisoikeudet on vakava asia...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

hyvä kaavio.

?

:roll:
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Can Playsam kirjoitti:
buddy kirjoitti:Ei se vastustaja sitä tiedä. Vaihda kättä kesken pelin niin näyttää siltä, ettet viitsi edes yrittää. Pientä objektiivisuutta ehkä?
myönnyn aina mahdollisuuksien mukaan hänen haluamaansa betsiin

yhet puheet 8) :?:
Players
Viestit: 1439
Liittynyt: 18:42 14.09.2010

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Players »

Toi error 500 ei ainakaan mulla oo haitannu. Se julkasee sen kyllä mut pitää vaan uudestaan mennä keskustelun etusivulle.
http://www.playersjkl.fi

Billiard & Bar Players
Yliopistonkatu 36
40100 Jyväskylä
P: 050-38 000 39
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Riksa kirjoitti:
Can Playsam kirjoitti:
buddy kirjoitti:Ei se vastustaja sitä tiedä. Vaihda kättä kesken pelin niin näyttää siltä, ettet viitsi edes yrittää. Pientä objektiivisuutta ehkä?
myönnyn aina mahdollisuuksien mukaan hänen haluamaansa betsiin

yhet puheet 8) :?:
Häsläysepäilyvihjaus vai :roll: Tämäkin arka ja vaikea aihe. Itse en varsinaisesti pyri harrastamaan, mut oon kyllä huomannu, että motiivi vaikuttaa peliin kummasti, mut molempiin suuntiin. Joku huonompi pelaajahan saattaa pystyä paremman voittoon myös silleen, että lyö betsin aivan maksimiin, jos kassaa riittää ja näin luo ylimääräistä painetta paremmalle pelaajalle. Tosin yleensä se toimii, mikäli voitosta tahtoo pelata, ilman tai pienillä tasureilla, että huonomman peli kulkee sitä paremmin, mitä pienempi betsi. Samoin kisoissa.
Muuten... sikäli mikäli "rahastajat" halutaan kuriin, niin siihen on olemassa keinot ja se pitää tehdä luomalla siihen sopivat säännöt, lain puitteissa. Esim. ottamalla isoin porkkana pois, eli jakamalla potti isompaan osaan.
Ei alistelemalla, sääntöjä/lakia rikkomalla saa mitään hyvää aikaan. Säännöt pitää olla kaikkien tiedossa ja pelimies luo siltä pohjalta taktiikan peliin...
Kaksinaismoraali on huonompien pelaajien ongelma usein. Parhaat hyväksyy ja ymmärtää kyllä säännöt, eivätkä vaadi mitään "herrasmiessääntöjä". Todelliset herrasmiehet erottuu kyllä edukseen aina muutenkin ja ne tietää säännöt kyllä.
Heh.. oisin kyllä tahtonu pelata 1P:tä sen kisapelaajn kans, joka stiimas jo kasissa, ja raastaa välillä hieman sipulia vaikkapa vasurilla... Mikä ei tapa, vahvistaa, mut eniten kasvattaa ku keskittyy ensisijaisesti itsehillintään. Silloin voi voittaa jopa itsensä.
Anteeks offtopic, mut viestinnän opettajani kehoitti osallistumaan rohkeasti keskusteluun, ku se "rösyilee"...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Hyvä kaavio ?

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Itse oon kerran pelanu merkityksettöman ottelun vasurilla ja kerran en vaan pystyny kisoja luovuttamaan (ku ois pitäny) ja kävin huiskimassa matsin läpi ja sit kerran lähes kieltäydyin pelaamasta finaalia. Kaikista tapauksista on ollu haittaa jälkeenpäin itselleni ja en kyllä pyri virheitäni toistamaan.
Sit taas toisenlaisia tapauksia, jotka on ollu hyväks pelille on niitä, että ennen kisoja oon kertonu pelaavani varurilla ja niistä on ollu kyllä vain positiivisia kokemuksia. Ne on kyllä tavallaan myös vaikeita, joski myös hieman helpompia :shock: ku tekis niiiin mieli lyödä niitä vaikeimpia palloja oikealla, mut lupaus on lupaus...
Sit on myös niitä tapauksia, että helppojen virheiden takia alkaa miettimään, että oliko kaavion tulevilla otteluilla vaikutusta lyönteihin. Piilotajuntahan pelaa myös sitä omaa peliään...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Vastaa Viestiin