Pool ja alkoholiongelmat

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Tuninki
Viestit: 49
Liittynyt: 03:16 19.02.2010

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Tuninki »

Pakko oli tän takia tehä tunnukset. Tunnustan.
Keimo15
Viestit: 422
Liittynyt: 23:43 02.10.2007
Paikkakunta: Sun city Patela
Viesti:

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Keimo15 »

En tunnusta. Mulla ei oo koskaa ollu alkoholin kanssa ongelmaa. Juon kumminkin melekeen päivittäin eikä ykskään pullo oo vielä jääny juomatta! :shock: täh!
toiset osaa vaan toisia paremmin...
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
kuuspussii
Viestit: 284
Liittynyt: 10:38 02.02.2010

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja kuuspussii »

Hyvin on juomallakkiin lyöty,täh? :wink:
Paavo Vaari,GU (tuulta päin,selkä eellä) 8)
2400
Viestit: 13
Liittynyt: 19:04 06.01.2010

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja 2400 »

Biljardisalien yhteydessä on miltei järjestäen jonkinnäköiset anniskelutilat, ja joillekin epäonnisille tästä muodostuu ongelma. Minä itse en ole niin hyvä biljardin pelaaja, että haluaisin antaa muille tasoitusta pelaamalla päissään.

Alkoholismilla muuten vitsailevat lähinnä vähän yksinkertaiset ihmiset. Tietysti jokaisella on täysi oikeus vaikuttaa juntilta jos välttämättä niin haluaa.
156
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja laurih »

2400 kirjoitti:Biljardisalien yhteydessä on miltei järjestäen jonkinnäköiset anniskelutilat, ja joillekin epäonnisille tästä muodostuu ongelma. Minä itse en ole niin hyvä biljardin pelaaja, että haluaisin antaa muille tasoitusta pelaamalla päissään.

Alkoholismilla muuten vitsailevat lähinnä vähän yksinkertaiset ihmiset. Tietysti jokaisella on täysi oikeus vaikuttaa juntilta jos välttämättä niin haluaa.
Mä tolen n in sammaa mierellrtä . ihhan ku oilissi n jiite tään jutputn kissfrjoittanauit. itlssle asisia ssasa olin k jkust aalaiotta amasnssa täs t oaiaaheesktaa aao apaksinaannaa mut ta tt jouku alooitoii ne entä ennennsne numua.
Eennsinnöä äkin hahakluan kir joitatta tai shiis sasno kaiakislle , ett miulla on täs näppäimissitoöös. alkoholukko.
siitä siis jouhtuu nöään kisrfjotuss virnrhet. vieheet.
Jojos joku luulllelle nii no nbväirääsä. Nää ootarin at on monnta kertaa skuihteinikn ajaaltelutu nihana selnvvinpäisssään. Taha.

OOlens ssisis ttääal äläasterereisisiiskikkskisisssois steillssillä. Ja ahehelena htuthulee kophta haakenaamna mut atttältät tputhtsksat sposi, Junalla,

Tares sveussvsäiä kaialksilslser tuuttut.

PAralakte
laurih
Viestit: 1938
Liittynyt: 20:12 30.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja laurih »

Exami kirjoitti:Henk. koht. ei nää 2 kulje käsikädessä kuin erittäin harvoin ja silloinkin hyvin vähän(korkeintaan 1 viski illassa) mutta ongelmaksi alkoholi ja pooli muodostuu.. toisten puolelta.. mikä sen ärsyttävämpää kun joku puolituntematon tulee sentinpäähän naamasta selittää kuinka perseestä sen elämä on?! (nämä siis monesti tiloissa jossa on anniskelua biljardin lisäks)

ja lisäksi huumoria / ymmärrystä laurih:n viestiin ei heru pätkääkään.. vituttaa lähinnä tommoset postaukset forumeilla.. joku järkikäteen vaikka huumoria käyttääkin!
Olen Sami pahoillani, jos loukkasin tunteitasi viestilläni. Se ei ollut tarkoitukseni, mutta nyt kun luin kommenttisi, niin tulinkin iloiseksi puolestasi.
Jos oikeesti viestini vitutti sinua noin paljon, niin sullahan täytyy muut asiat olla todella hyvin.
Sitä paitsi, kun lukee muut tämän aiheen viestit, niin eipä niistä juuri ota selkoa onko tämä keskustelu vakavaa vai leikkimielistä. Mielestäni ainoastaan mun viestistä käy ilmi, ettei humalassa kannata kirjoittaa. Silloin voi tulla pahoja kirjoitusvirheitä, eikä viesti mene perille ja tulee huomaamattaan tunnustettua, että on tilapäinen alkoholiongelma.
Eli summasummarum, minulla ei ole alkoholiongelmaa (paitsi ehkä tuo alkoholikirjoitusongelma) ja nautin elämästäni, joten minulla ei ainakaan ole tarkoitusta tulla naamasi eteen vaikeroimaan. Siitä asiasta voit olla ihan huoleti.

Terveisin Late
foppa
Viestit: 799
Liittynyt: 15:44 21.08.2007
Paikkakunta: Sipoo

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja foppa »

2400 kirjoitti:Biljardisalien yhteydessä on miltei järjestäen jonkinnäköiset anniskelutilat, ja joillekin epäonnisille tästä muodostuu ongelma. Minä itse en ole niin hyvä biljardin pelaaja, että haluaisin antaa muille tasoitusta pelaamalla päissään.
Jos san kysyä (2400) niin miten Biljardi salit täällä suomessa edes pysyy pystyssä ilman anniskelulupa? Jos myydään vain kalliit espresso kahvit tai tai 8€ vesilasit niin kuka siihen saliin tulee :?: Mutta se juo alkoholia ken huvittaa!
Peter Forsström, BB
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Riksa »

rentoutumisee ja hermoihin menee myös tossa tapauksessa tupakkatuotteet.. Ootko valmis sit luopumaan niistä?? Ei missää jousiammunnassakaan käydä välillä böllillä tai missään muussaaan urheilulajissa. Toi kannanotto alkonolittomuuteen ainaki ylemmissä sarjoissa ni oon toki ihan sunkaa iham samalla kannalla.. Mut se tosiaan et kuin vaikeeta sen kieltäminen on ni sen toki kaikki jo taitaa tietää..
Nokianvirta
Viestit: 302
Liittynyt: 23:31 21.02.2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Nokianvirta »

Mut siis pointti tossa alkoholi hommassa on se, että tyyliin kaikissa muissa lajeissa se on kielletty paitsi ei biliksessä

NIIMPÄ, ja juuri tuon seikan vuoksi kisoissa sattuu luvattoman paljon ylilyöntejä, räikeitäkin. Ja missä sanktiot? Niin, ja jos niitä annetaankin, niin melkoisen heppoisia ja sama peli jatkuu sanktionkin jälkeen. Ni! :twisted: :mrgreen:
Biljardi, pelinä ehkä maailman 8:s ihme?
laadidaa
Viestit: 954
Liittynyt: 12:24 30.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja laadidaa »

Mulla jää nyt hieman epäselväksi mikä tässä nyt on pointti.

Itse olen sitä mieltä, että pari drinkkiä kohtuullisin väliaijoin _SAATTAA_ edesauttaa pelissä hermoilun suhteen.

Toisaalta se on _AINA_ pois muista peliin positiivisesti vaikuttavista seikoista, eli jos jotain saat niin jotain menetät.

Kokonaisuudessaan olen sitä mieltä, että jos joskus sitä parasta peliä haluat pelata tiukassa paikassa, niin pelaa selvin päin tai opettele (selvin päin) siihen.

Onhan noita kaikenmoisia kemikaaleja mm hermoiluun auttamaan ja joihinkin saa ihan lekurin reseptinkin, mutta jos niihin ei muuta syytä ole kuin pelaaminen, niin kuinka aidosti olet silloin kohdannut itsesi?
Sponsored by Janne Kettunen
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

jänis kirjoitti:
Mut siis pointti tossa alkoholi hommassa on se, että tyyliin kaikissa muissa lajeissa se on kielletty paitsi ei biliksessä. :!: :?:
Mihin sinä tuon käsityksen perustat? Etsippä huvikseen sellaiset säännöt jotka kieltävät yleisurheilemasta,ampumasta (poislukien jousiammunta) tai esim hiihtämästä kilpaa jos kilpailija on nauttinut ennen suoritusta pari olutta.
laadidaa
Viestit: 954
Liittynyt: 12:24 30.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja laadidaa »

laadidaa kirjoitti: Toisaalta se on _AINA_ pois muista peliin positiivisesti vaikuttavista seikoista, eli jos jotain saat niin jotain menetät.
http://www.sbil.fi/forum/viewtopic.php? ... 065#p97065 :lol:
Sponsored by Janne Kettunen
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

jänis kirjoitti:
9Ball kirjoitti:
jänis kirjoitti:
Mut siis pointti tossa alkoholi hommassa on se, että tyyliin kaikissa muissa lajeissa se on kielletty paitsi ei biliksessä. :!: :?:
Mihin sinä tuon käsityksen perustat? Etsippä huvikseen sellaiset säännöt jotka kieltävät yleisurheilemasta,ampumasta (poislukien jousiammunta) tai esim hiihtämästä kilpaa jos kilpailija on nauttinut ennen suoritusta pari olutta.
Varmaan siihen että kaikissa muissa lajeissa se luokitellaan doping aineeksi ja siitä tulee varmaan ainakin se vuoden verran kilpailukieltoa..Se on wada:ssa ja sitä myöten myös suomen antidoping toimikunnan toimesta kielletty aine. Tosin siinä nyt on jo ihan terveydellisetkin syyt miksi ei saa urheilla ku on jurrissa, mutta näen sen myös tässä lajissa dopingina, koska jos pelaaja ei hallitse hermojaan tiukoissa paikoissa ilman sitä paria bisseä ni si on mun mielestä väärin!!
Hassuttelut sikseen :lol: ....sinä aikana mikä sinulta otti tuon kirjoittamiseen olisit kyllä ehtinyt tarkistaa asioiden todellisen laidan :wink:
P1. ALKOHOLI
Alkoholi (etanoli) on kielletty vain kilpailujen aikana alla mainituissa
urheilulajeissa. Alkoholi tutkitaan hengitysilmasta ja/tai verestä.
Dopingrikkomuksen rajapitoisuus (hematologinen arvo) on 0,10 g/l.
•Ilmailu (FAI)
•Jousiammunta (FITA)
•Autourheilu (FIA)
•Karate (WKF)
•Nykyaikainen viisiottelu, osalajeissa, joihin liittyy ammunta (UIPM)
•Moottoripyöräily (FIM)
•Keilailu (ninepin ja tenpin bowling) (FIQ)
•Moottoriveneurheilu (UIM)
...yksi asia on tietää faktaa ja toinen juttu luulla/toivoa asioitten olevan kuten luulee :roll:
Nokianvirta
Viestit: 302
Liittynyt: 23:31 21.02.2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Nokianvirta »

kaikissa muissa lajeissa se on kielletty paitsi ei biliksessä.

P1. ALKOHOLI
Alkoholi (etanoli) on kielletty vain kilpailujen aikana alla mainituissa
urheilulajeissa.

...yksi asia on tietää faktaa ja toinen juttu luulla/toivoa asioitten olevan kuten luulee

???????????????????????????????????????????

Tota noin 9ball, meni multa jotain ohi tossa sun vastauksessas tolle jänikselle vai mitä sää tarkoitat?

Minunkin mielestä sbil vois ihan hyvin kieltää alkoholi tuotteet sbillin alaisissa kisoissa.
Biljardi, pelinä ehkä maailman 8:s ihme?
Nokianvirta
Viestit: 302
Liittynyt: 23:31 21.02.2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Nokianvirta »

Tere jurkus!

Markus sanoi:
nollatoleranssi alkoholin, nikotiinin ja kofeiininki suhteen


Joku näsäviisas saa tästäkin hyvät hepulit ja rupee varmaan vääntään tosta kofeiinista juttua. 8)
Meinaan, kun se on jonkun asteinen piristysaine ja voitanee pitää lievänä touppinkina sitäkin. :shock:

Siis, jos alkkomashooli pittää kieltää, ni sit varmaan myös kahvi ja energiajuomat myös. :lol:

Harvat töppäilee nuita viimeksi mainittuja juomia hörpättyään, mut bissen ja muiden väkevien nauttimisen seurauksena tulee joillekin ihmeellinen tarve sekoilla ja toiminnallaan pyrkivät tuhoamaan pala palalta sitä rakennelmaa, jossa pyritään kirkastamaan lajiamme. :cry: :oops:
Biljardi, pelinä ehkä maailman 8:s ihme?
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Nokianvirta kirjoitti:
Tota noin 9ball, meni multa jotain ohi tossa sun vastauksessas tolle jänikselle vai mitä sää tarkoitat?
Korjasin vain sen tosiasian että Biljardiliiton säännöt suhteessa alkoholiin eivät poikkea muiden urheilulajien vastaavasta,poislukien nuo muutama yllä mainittu,toisin kun jänis alunperin väitti.....lainaamasi osa oli kommenti jänikselle siitä kun esittää väitteen ja joku kysyy väitteen alkuperää,niin viimeistään silloin olisi syytä tarkistaa pitääkö omat tiedot paikkansa.

Oma kantani asian suhteen on ....aivan se ja sama.Itse en normaalisti kilpailuissa nauti alkoholia niin kauan kun olen mukana kisassa.Kuten Markus yllä muisteli ,biljardi oli joku 5v sitten tuolla samalla wadan listalla ja ei sillä todellisuudessa ollut mitään vaikutusta. Wada testasi varmaan 0,000001% kaikista pelaajista.Kilpailunjohtajalla taas on riittävästi tehtävää kilpailujen vetämisessä ja kilpailun seuraamisessa että ei ehdi kyttäämään mitä kukin kaataa kuppiinsa pelitapahtuman ulkopuolella. Eli aivan sama kielletäänkö alkoholin nauttiminen kokonaan kilpailujen aikana tai ei ,ne jotka haluaa ottaa sen oluen tai pari ottavat sen kuitenkin. Toki jos on luonteeltaan nihilisti niin silloin toisten pelaajien kyttääminen ja käräyttäminen voisi olla tyydyttävää :lol:
Jarno Virtanen
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:20 08.11.2004
Paikkakunta: Tampere

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Jarno Virtanen »

jänis kirjoitti:Mun mielestä sbil vois ihan hyvin kieltää alkoholi tuotteet sbillin alaisissa kisoissa. Se ei iso lovi oo salin pitäjälle jos pitää 1 tai 2 kisaa kaudessa salilla, jos ei saa myydä viinaa!
Tämähän ei olisi varmaan vaikea selvittää.

Luulen itse asiassa, että ongelma ei olisi välttämättä edes kovin suuri salinpitäjille, jos kisat sitten keskittyisivät päiväsaikaan ja olisivat pienelläkin osallistujamäärällä kaksipäiväisiä. Tuskin nyttenkään jossain mestiskisoissa hirveästi viina virtaa?
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Riksa »

mjoo jos siis nyt on semmonen meininki että tuntuu että vastustaja pelaa paremmin ku ne on dopessa ni einäinjänis jooko.
se että tuola sun kirjotuksessa luki aiksemminen jotain et "tää on wadan listassa ja siitä sais VARMAAN kieltoa yms." varmaan... kertoo jo jotain.. mut siis.. en itekkää ota keittoa niin kauan ku oon kisoissa mukana joten joten en nyt tiiä mitä kantaa pitäs pitää vai pitäskö mitään.

ite tota ollu paikan päällä MM kisoissa missä on areenan vieressä pitkin halleja pikku kojuja missä myydään bisseä yms.
ja kyllä siinä ruoan ohessa viihtyi pikku tuopposet kädessä monilla maailman tähdilläkin sillon tällöin samoissa mestoissa istuneena ja tämmöstä..

että että.... ei kai se niin ihan nyt noi oo ku jänis antaa ymnmärtää..

hyvänä esimerkkinä mun mielestä verrattavissa isommat darts kisat... jos satuitte tossa männä vuonna seuraamaan eurosportilta kisoja missä selostajallakin oli jo vaikeuksia pitää pokkaa selostaessaa heittäjää joka selkeesti oli ottan muutaman "rauhottavan doupin" liikaa..

ymmärrän kyllä teidän kannan alkoholittomista rg kisoista joita siis itsekin kunnioitan enkä juo kesken kisojen...
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Riksa »

jos kaikissa abil alasissa kisoissa kielettäs kokonaabrenkku ni miten monta salia sä oikeesti luulet että suostuu ottaa enää mistää sarajasta mitää isoi kisois missä pöydät on varattu 2 päivää. ?? ihan rehellisesti ?

kuin monet hcp openit luulet et vielä tulis ??

kaisakisoista puhumattakaan...
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

jänis kirjoitti:niin ja vielä 9ball sivuutit nyt sen kokonaan että aivan 100% varmasti jokaisessa urheilu seurassa/järjestössä ni on niiden omissa säännöissä että alkoholin vaikutuksen alaisena ei osallistuta seuran/järjestön kilpailuihin tai tilaisuuksiin (pois lukien saunaillat ja muut höpölöpö tapahtumat missä alkoholi on keskipisteenä) mutta se on asia erikseen!
Nyt alkaa prosentit olla samaa luokkaa kun can playsamillä :lol:
Vastaa Viestiin