Pool ja alkoholiongelmat

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Riksa »

kysäseppäs saliomistajilta moni ottaa kahen päivän sadan pelaajan kisat jossa myynti jää vklopun aikaan anout sataan euroon??? Kysy jostain vaikka huvikseen.. Iha varmasti joo joku, huom joku siihen saattaakiuostuu jos niillä ois about yhet kisat vuodessa.. Mut mietippä vähä pidemmälle tässä lähettyvillä saleja joilla yli kymmene eri lajin kisaa muutaman kuukauden aikana... Huhhuh.... Hyvän asian perässä mennään mutta täytyy osata ajatella ees joltain kantilta realistisesti..
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Riksa »

lol. Näihän se on... Uuh
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Riksa »

joo mä kyl ymmärrän ja kannatanki tot janin pointtia. Okei mä ehkä takerruinn turhaan tai ajattelemattomuutta kaiken kirjoitetun must tuntuu faktan pohjalta kohtaa sbil alaset kisat mihin kuuluu nää kaikki edellämainitut.
Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Golden »

Hei,

Hyvää keskustelua aiheesta.

Mutta itse en kyllä pelkäisi vastustajana kaveria joka ottaa pari? Hyökkäykseen saattaa mentaalisesti (hetkellisesti) tulla lisää poweria, mutta esim. seiftit alkavat mennä pitkiksi ja lyhyiksi jo kahden tuopin jälkeen.

Olen itse voittanut kisoja parin voimalla,muutaman voimalla ja absoluuttisen selvinpäin.

Olin mm. 166 päivää ilman hörppyäkään alkoholipitoista juomaa (ei edes ykköstä) silloin voittoprosentti oli korkein.
Tuo 166 päivää päättyi Joukkue SM-hopeaan jolloin JBS:n joukkueella hävisimme finaalissa Ritzille (Juva,Immonen,Mattila).
Keskustelin aiheesta Markuksen kanssa monesti tuon session aikana ja ainoa minkä se vaatii on tottumisen. Jenkeissä moni pelaaja vetää rauhottavia tms. ja silti Immonen harjaa 8)

Eli enpä usko että parilla bissellä noita hommia ratkotaan.

Tuntui olevan Immosesta faktaa 8)

Mutjoo...

Voitko mainita ketkä kaikki pelaa paremmin kun ne on ottanu pari? Niin vertaan sit niiden peliä selvinpäin.

Hyvää kesää!

T: Joonas Ohtonen
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Riksa »

you gotta be kidding me
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Riksa »

mikäs Hel**vetti sua nyt on alkan nyppimää.. drinkki poliisi ja sit alkaa viel opettaa palstakirjottamisessa.
siis sä m´puhut tääl palstalla suomen parhaimpien pelaajien nimillä ketkä on jurrissa kisoissa ja ketkä ei.. siis ei..

ja niinku oon sanonnu skobelle ni ei tarvi kaikkee jos jossain välissä on joku tommonen ni tarttua.. jos kirjotustyyli häiritsee tai se että palstalla on välissä joku pikku kommentti suosittelen siirtymään tonne hesarille kirjottajaksi jotain kolumneja ni siellä voi sitte rauhassa hieroa....

katoppa ylemmäs onks siel jotain muitakin mun kirjotuksia ? muutakun 5 sanan ?? ja haittaako se sua.. ?
onko ihme jos tommsen (tommosten) kommenttien jälkee joku tässä tapauksessa minä laukasee jotain, siis kuhan vain jotain ton jatkeeksi ?
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Vaihteeksi olen täällä lukupuolella vesi kielellä. En kommentoi, oli lauseessa yksi tai tuhat sanaa :wink:
Jatkakaa..
smo
Viestit: 190
Liittynyt: 17:51 02.07.2009

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja smo »

Aamenenkin jälkeen sen verran, että aikamoisia töppäilyjä,
(huutoa ja mekastusta yms.)
näkee kyllä nollatolerannsi(ehkä)miehiltäkin.
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Eiköhän jatketa täällä julkisella foorumilla asian puimista ihan yleisellä tasolla ja jätetään henkilökohtaisuudet kirjoittamatta. Alunperin Joonaksen kysymykseen olisi kyllä voinut vastata yv:lläkin eikä julkistaa nimilistaa näin julkisesti. Olen myös henkilökohtaisesti eri mieltä monestakin listalle joutuneesta. Olen myös huolissani listan (joka siis on vain yhden henkilön mielipide) vaikutuksesta monen pelaajan maineeseen. Sananvapauskaan ei nyt pelasta tuon listan postausta, se ei vaan ollut hyvän tavan mukaista vaan tavallaan turhaa ja osaltaan perusteetontakin julkista mustamaalausta.

Eli keskustelu saa jatkua yleisellä tasolla, mutta nimiä ei sitten tähän topicciin enää postata.

Kaikki varmasti ymmärtävät pointtini ja sen että poistin nuo nimet. Jos tulee huoli tai murheita asiaan liittyen, niin numero löytyy tuosta alta. Vastaan tänään vielä klo 23 asti soittoihin...
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
kuuspussii
Viestit: 284
Liittynyt: 10:38 02.02.2010

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja kuuspussii »

joo, moro vaan yö-myöhään.kyl se tosiaan rupee v---taan, ku ite vetää vichyy naama punasena ja kilpakumppani vieres vetääki vaan vettä, no sit menee tällee häviin, ni ei voi oikeen toisel alkaa kettuilee,eikä muillekaan selittää, että, kun kaveri veti "höyrys"päissään, touppinkin avul nii maan perusteellisen hienoi lyöntei, ettei oo oikeen ikän nähnykkä. selityksii on monii, mut mist"sen tietää onk sil kaveril kolpakos ykköst, vai jotta muut miest väkevämppä, vai puhevika? kuulo? vai mikä sitä ny vaivaa, kun on niin toupatun näkönen? onk se sit oikke vaiei, ken tietää ?se kertokoon! Viissauksii tarvitais ,tässä maailmas paljon, mut taitaa men enemmän jaaritusten ja omanerun tavoittelemisen puolel. Terveissi vaan! 8)
Paavo Vaari,GU (tuulta päin,selkä eellä) 8)
Keimo15
Viestit: 422
Liittynyt: 23:43 02.10.2007
Paikkakunta: Sun city Patela
Viesti:

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Keimo15 »

Vastaus siihen, että miksi keilauksessa on viina/olut on kielletty kisoissa.
Se kiellettiin kisojen tulosten parantamiseksi! Monessa kisassa suomessa saa vielä juoda(keilahallien myynnin takia), mutta kisoissa missä juomakielto on voimassa on kisojen tuloksien keskiarvo jotain n.10 pistettä enemmän, jossain enemmänkin. Lajista tehtiin näin yleisöystävällisempää.
Keilailussa valmentajakoulutuksen käyneenä ja monia valmentaneena voin kertoa, että juominen vaan huonontaa jo yhdenkin oluen jälkeen heittoa...
Teki mieli vastata aikasemmin, mutta odotin mihin keskustelu menee.

Voisin lyödä vetoa, että nämä pelaajat jotka juovat pelin aikana olutta pelaisivat paremmin ilman.
Se on yleinen harhaluulo että parin oluen juominen parantaa peliä ja ehkä se onkin ns. lumedoping. Ihminen luulee pelaavansa paremmin ja luulee että siitä on jotain apua, mutta tosiasia on se että ei tosiaankaan.

Itse kuulun näihin jotka juo pari, joskus parikymmentä. Mutta olen kyllä pelannut kisoja ilmankin sitä paria.
Kysymys kuuluukin et miksi otan sen pari, vaikka tiedän että se huonontaa peliä ja vastaus on yksinkertainen.
On mukavampi pelata kun on juonut pari ja itse satun tykkäämään oluen mausta. Itse kun en pelaa sen takia, että haluaisin pärjätä vaan sen takia kun on paljon mukavampaa lähtä reissuun ja pelata lajia josta tykkään ja ottaa vähän/paljon olutta.

No okei oishan se mukava pärjätä, mutta asenne reenaukseen pitäisi muuttua ja paljon.
Keilailussa ns. loppuun palamisen nähneenä en halua alkaa siihen(nimimerkillä: keilausta n.15 vuotta harrastin ja niistä viimeiset n.5 vuotta n.10 reenikertaa viikossa plus kisat, nii tietenki miinus pienet lomat välillä).
Tarkoitan loppuun palamisella sitä että koko ajan reeniä reeniä ja kohta se syy että pelaa unohtuu ja sitte ei enää kiinnosta/halua pelata. Biljardin pelaaminen itselle on niinku kalastaminen: se on mukava tapa saada ajatukset pois arjesta!
No tulee sitä joskus reenattua poolia hullun lailla, mutta tajuaa hyvissä ajoin lopettaa. Ettei kävisi sitä ns.loppuun palamista.
Jotku juo pari limukkaa, jotku pari olutta. Olen monesti juonut myös alkoholitonta olutta, koska tykkään oluen mausta.
Näin vuorotyötä tekevänä monestikki kisa viikonloput on ainuita vapaita viikonloppuja ja on sillo mukava juoda pari/parikymmentä.

Mutta lajille oisi tosi hyvä, jos mestis rg:stä ja Suomen mestaruuskisoista saataisiin kuningas alkoholi pois. Ei minkään muun takia, kun lajin imagon! Niin ja väittäisin, että tasokin paranisi!
Oikialla asialla Siekkinen on tässä asiassa, mutta pelin parantamiseen se olut ei vaikuta!(eli siinä asiassa väärässä) Se on vaan joillekkin tapa, niinku Maukalle ne sämpylät. :lol:
toiset osaa vaan toisia paremmin...
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
Hibzu
Viestit: 1204
Liittynyt: 09:34 15.11.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Hibzu »

jänis kirjoitti: odottelen sitä päivää kun tämä laji ottaa askeleen urheilullisempaan suuntaan..
Valitettava tosiasia on, että tämä tapahtuu siinä vaiheessa kun tällä lajilla tienaa elantonsa, muutenkin kuin vain voittamalla kaikki kisat. Taitaa kuitenkin olla toi urheilullisuus yhtä kuin ammattimaisuus...
Alkaa muuten Maukallakin (Onnea vaan ihan helkutisti) menee hieman vaikeemmaks kun pitäs tienaa n.11 tonttua vuodessa enemmän (suomen keskiarvo) mukulan kasvattamiseen :wink: .
Tällä hetkellä (suurin)osa pelaajista(sarjaan katsomatta) ottaa kisaviikonlopun ihan vaan arjesta irtautumisen kannalta ja kilpailee siinä sivussa. Veikkaan, että jokainen joka pystyy reenaamaan "täyspäiväisesti" on selvinpäin myös siellä kisoissa.
Voitat siis lotossa ja jaat fyrkat mestikisojen palkintoihin, niin "ongelma" poistuu ihan itsestään :lol:.
Miikka Hirvonen HyvBK
Team Brassica Napus Inseco
MattiJarkkoFanclub
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

9Ball kirjoitti:
jänis kirjoitti:niin ja vielä 9ball sivuutit nyt sen kokonaan että aivan 100% varmasti jokaisessa urheilu seurassa/järjestössä ni on niiden omissa säännöissä että alkoholin vaikutuksen alaisena ei osallistuta seuran/järjestön kilpailuihin tai tilaisuuksiin (pois lukien saunaillat ja muut höpölöpö tapahtumat missä alkoholi on keskipisteenä) mutta se on asia erikseen!
Nyt alkaa prosentit olla samaa luokkaa kun can playsamillä :lol:
Aattelin pitkästä aikaa lukea hieman foorumia ja bongasin heti tällaisen mielenkiintoisen aiheen ja kommentin :lol: Chill.. Kesä tekee vielä come backin 8)
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

P1. Alkoholi

Pienistä alkoholimääristä voi olla hyötyä erilaisissa tarkkuuslajeissa, kuten keilailussa ja jousiammunnassa. Alkoholin käyttö on kielletty myös joissain lajeissa, jotta voidaan taata urheilijan turvallisuus urheilusuorituksen aikana, esimerkiksi autourheilussa. Alkoholin käyttöä voidaan testata ennen tai jälkeen kilpailun tai sen aikana.


Kävin "joutessani" hieman näitä sääntöjä läpi, kun kerran kuulemma niin kuuluu tehdä ja tämmöinen tuli vastaan antidouppin.fi sivulla hetikohta alkuunsa. Mikäs tässä on muka kyseenalaista? Eikö tuo sääntö ole aivan selkeä? Itse olen kyllä liberaali lijalla...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Pool ja alkoholiongelmat

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

P.S. Sinänsä hieman huvittavaa (tai tässä tapauksessa ei niin huvittavaa) asiassa myös on, että ymmärtääkseni virallisen linjan mukaan, edes seurojen järjestämissä kilpailuissa, jotka ovat sbillin jäsenseuroja, ei saa rikkoa duopping sääntöjä, elikkä joissakin ouppeneissa. Veikkaan kyllä, että saattais tulla yhtä huvittava tilanne, kuin Kuopion jäähallissa muinoin, kun Seppo Mäkelä uhkasi tyhjentää hallin, mikäli alkoholin tosiaan joku yrittäis kieltää biliskisoista, noin niinku käytännössä ja sitä sit vielä koettais toteuttaa... :lol:
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Vastaa Viestiin