6' pöydät

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
MrP
Viestit: 3
Liittynyt: 17:06 03.11.2009

6' pöydät

Viesti Kirjoittaja MrP »

Haluaisin mielipiteitä siitä tekeekö 6' pöydillä mitään vai ovatko ne yksinkertaisesti liian pieniä.

Olen ajatellut tommosta ACON Billiard 6´Pro kivipöytää jossa pelialeueen mitat ovat 172 x 81cm. Onko jollakin kokemuksia näistä pöydistä tai satasta kaalliimmasta ACON Vegas 6´ pöydästä?
MrP
Viestit: 3
Liittynyt: 17:06 03.11.2009

Re: 6' pöydät

Viesti Kirjoittaja MrP »

Olin laittanut näköjään saman linkin molemmille pöydille. Eli tässä on ACON Billiard 6´Pro:n linkki.

Olen ennenkin miettinyt pöydän hankkimista, mutta se on jäänyt tekemättä koska kämpässäni ei ole tilaa 6 jalkaista suuremmalle. Nämä Aconin pöydät vaikuttavat kuitenkin nettisivujen pohjalta sen verran asiallisilta hintaansa nähden että saataispa sellaisen hankkiakkin.

Onhan se 6' pöytä parempi kuin ei mitään. Tämmöisellä satunnaisella pelaajalla ei muuten pelituntuma pysy yllä. Yhdessä pubissa on suunnilleen saman kokoinen pöytä ja aina siellä pelaajia tuntuu riittävän. Hieman arvelluttaa kuitenkin tuo pöydän koko.

Onko polyesteri ja villa-nylon veralla suurikin ero?
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: 6' pöydät

Viesti Kirjoittaja dobermann »

MrP kirjoitti: Onko polyesteri ja villa-nylon veralla suurikin ero?
On. Mitä enemmän villaa verassa on sitä laadukkaampi (lähempänä kilpaverkaa) se on. Kun omassa pöydässäsi on sama (tai lähellä samaa) verka kuin muissa pöydissä (joilla pelaat), niin olet kähempänä samaa tuntumaa mihin olet tottunut kotona. Väittäisin että kaikissa julkisten tilojen poolpöydissä on villasekoitteinen verka. Polyester ns. palaa helposti -> verkaan jää sentinkolikon kokoisia vaaleampia läikkiä. Nämä läikät ovat kohtia joissa ei ole nukkaa (veran nukaton kohta on silloin kelvoton).

:idea: Kun valitset pientä pool pöytää, varmista että pallokoko on standardi (57,2mm) :!:

Vegas ehdottomasti!
MrP
Viestit: 3
Liittynyt: 17:06 03.11.2009

Re: 6' pöydät

Viesti Kirjoittaja MrP »

Kiitos erinomaisista vastauksista Pentti ja dobermann.

Sijoitan Vegasiin jos ja kun päätän tilata pöydän.
Vastaa Viestiin