Tappingin käyttö kisoissa

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tappingin käyttö kisoissa

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

the^nameless kirjoitti:
Muilla samoja tuntemuksia? :shock:
On!
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tappingin käyttö kisoissa

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Tommi Lamminaho kirjoitti:
the^nameless kirjoitti:
Muilla samoja tuntemuksia? :shock:
On!
Tokihan asia ei oo näin yksoikoinen, koska tappinki (virallinen suomennos 8) ) kuluu eikä sitä voi loputtomiin "vahvistaa" ja näin vissiin Shootoutissakin on tilanne, veroissa on ainakin ollut toimiva tappinki.

Helpoin tapa muuten korjata tapping, jos yksi tietty pallo on selkeästi irrallaan muusta pakasta, on työntää sitä hieman "pakkaa vasten" ja kopauttaa sille uusi kuoppa jolloin kyseinen pallo jää nojaamaan muuta pakkaa päin. Tämä auttaa ainakin hetkellisesti.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Myrkky
Viestit: 396
Liittynyt: 12:24 08.10.2006

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Taas voidaan varmaan riidellä onko kannattavaa tehdä tapping yksien kisojen ajaksi kun kuitenkin arkipelaajat tekevät kolmiolla pakan siihen päälle pilaten sen parissa viikossa. Verkojen uusiminenkaan nopeammalla tahdilla tuskin on kannattavaa liiketoimintaa. Korjatkaa jos olen väärässä mutta tappingin tekemisessä jokaista palloa piti lyödä joku 15 kertaa? 15x9x8pöytää=1080 lyöntiä... Et siitä vaan tekemään, jos se on niin vaivatonta
Matti Kärnä, EBK
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Viesti Kirjoittaja CFC »

Saliyrittäjillä on varmaan empiiristä tutkimustietoa asiasta, mutta olettaisin, että jos pöydissä olis kolmiot aina toisessa päässä ja täppingit(korjasin viralliseen suomennokseen Ä:n pisteet) toisessa, ehkä jopa kolmion paikka piirrettynä siihen kolmiopäähän, niin satunnaiskävijät laiskuuttaan myös tekis sen pakan siihen? Korjatkaa, jos näin ei tapahdu.
Mä oon huomannut, että keskivertoihmisen laiskuuteen voi luottaa aika pitkälle ja olettaisin tuon pätevän myös satunnaisesti poolia pelaaviin.
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Myrkky kirjoitti:Taas voidaan varmaan riidellä onko kannattavaa tehdä tapping yksien kisojen ajaksi kun kuitenkin arkipelaajat tekevät kolmiolla pakan siihen päälle pilaten sen parissa viikossa. Verkojen uusiminenkaan nopeammalla tahdilla tuskin on kannattavaa liiketoimintaa. Korjatkaa jos olen väärässä mutta tappingin tekemisessä jokaista palloa piti lyödä joku 15 kertaa? 15x9x8pöytää=1080 lyöntiä... Et siitä vaan tekemään, jos se on niin vaivatonta
jos kerran tehdään tapping niin sitten pitää kerätä ne kolmiot pois pöydistä ja kertoa palloja luovuttaessa ,miten se pakka tehdään .... 3 reilua napautusta riittää /pallo ja kokenut tekijä mittauksineen tekee sen n. 2-3min/pöytä ....eli ei se nyt kauhea urakka ole
Keimo15
Viestit: 422
Liittynyt: 23:43 02.10.2007
Paikkakunta: Sun city Patela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Keimo15 »

CFC kirjoitti:Saliyrittäjillä on varmaan empiiristä tutkimustietoa asiasta, mutta olettaisin, että jos pöydissä olis kolmiot aina toisessa päässä ja täppingit(korjasin viralliseen suomennokseen Ä:n pisteet) toisessa, ehkä jopa kolmion paikka piirrettynä siihen kolmiopäähän, niin satunnaiskävijät laiskuuttaan myös tekis sen pakan siihen? Korjatkaa, jos näin ei tapahdu.
Mä oon huomannut, että keskivertoihmisen laiskuuteen voi luottaa aika pitkälle ja olettaisin tuon pätevän myös satunnaisesti poolia pelaaviin.
Nerokasta! :wink:
toiset osaa vaan toisia paremmin...
-----------------------------------------------------------
"Ei härkäkään kokoajan vauhkoo, se vetää välillä heinää" Kimmo Suorsa
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

the^nameless kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä mutta tappingin tekemisessä jokaista palloa piti lyödä joku 15 kertaa? 15x9x8pöytää=1080 lyöntiä... Et siitä vaan tekemään, jos se on niin vaivatonta
Väärässä. 2-3 iskua riittää imho. Viime vuoden EM:ssä tehtiin 52 pöytään täppingit muutaman tuomarin voimin, ei menny ees kovin kauaa. :wink:
Mikko Jäntti
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

the^nameless kirjoitti:myrkky oli tota mieltä, en minä :lol:
Jahas, mitäs kädetit lainaukset :wink:
Mikko Jäntti
Elsa
Viestit: 876
Liittynyt: 01:19 27.09.2006

Viesti Kirjoittaja Elsa »

Markus kirjoitti:Joo, täppinki pöydän "toiseen" päähän, ja sit sinne minne pallot (mahdollisesti) palautuu ja missä on kolmion paikka, piirretään tussilla vielä verkaan kolmio. Spedet (sori spedet) tuskin tällöin väkisin menisivät sotkemaan sinne toiseen päähän.
Salinpitäjät voivat myös laittaa siihen vaikkapa kieltotekstin, että täppinkiä ei saa käyttää kuin kisoissa tms.. mitä tosin spedet (sori) eivät edes tajuaisi, mutta enemmän pelaajat tajuaisivat ja spedejen ei tarvitsisikaan (sori vielä kerran spedeille)..

Näin kaikki olisivat spedet mukaan lukien tyytyväisiä. (sori)
Paljon asiaa huonosti muotoiltuna :wink:
Vastaa Viestiin