Harjotteita

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Skobe
Viestit: 1821
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

2fast2stupid kirjoitti:
Skobe kirjoitti:http://CueTable.com/P/?@3AWXX3BQcX3CMTX ... 2NKwX2ONyT@

Tässä on yksi harjoite, jota tulee silloin tällöin tehtyä. Varmaan jostain kirjasta löytyy, mutta koskaan en oo mitään lukenu... Eli hyvä tapa testata tekniikan pitävyys; tarkoitus on lyödä aina väriltään vastaavaa palloa (kutosella lyödään neljäätoista ja kolmosella yhtätoista jne.). Pallot asetellaan pöydälle niin että kaikki lyönnit ovat pilli suoria.

Pari kertaa tämä läpi treenatessa niin hyvä tulee. Ja säästyypähän jatkuvalta pallojen asettelulta jos haluaa treenata suoria lyöntejä.

Eikö olis helpompi vaan pakittaa takas aloitus päätyyn kun asetella kaikki noi pallot??
:wink:
Mä osaan lyödä vasta suoria stoppareita. Ton pakituksen, vai mikä se ny oli, opettelen ensi viikolla... 8)
Nokianvirta
Viestit: 302
Liittynyt: 23:31 21.02.2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nokianvirta »

Can Playsam kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=1N-RU7QW ... re=channel
Tämä vaikuttais mielenkiintoiselta ja suht helpolta konstilta saada se 15 palloo numero järjestyksessä pussiin...


Joo, mä voin sanoo et joka äijä 1.div. ja mestiksest vetää ton helposti läpi. :shock:

Mä vedin sen tänään pari kertaa peräkkäin ja aika iisisti. :lol:

Ehkä 2.div. porukka vois löytää tosta haastetta tai sitten ei. 8)

Et semmottii...
Biljardi, pelinä ehkä maailman 8:s ihme?
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Re: vähän toista mieltä...

Viesti Kirjoittaja CFC »

turohauva kirjoitti:eli epäilen suuresti JOKAISEN 1 divarilaisen ton harjotuksen läpiviemistä ainankaan 3 kertaa putkeen... on nimittäin sen verran laaja kokoilma pelaajien taidoissa myös ykkösdivarissa...
Sama.

Mä näkisin ryssiväni ton ainakin yhdeksän kertaa kymmenestä.
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: vähän toista mieltä...

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

CFC kirjoitti:
turohauva kirjoitti:eli epäilen suuresti JOKAISEN 1 divarilaisen ton harjotuksen läpiviemistä ainankaan 3 kertaa putkeen... on nimittäin sen verran laaja kokoilma pelaajien taidoissa myös ykkösdivarissa...
Sama.

Mä näkisin ryssiväni ton ainakin yhdeksän kertaa kymmenestä.
Otin tuon nyt joku aika sitten itse harjoituksiin mukaan ja sain läpi kyllä alle kymmenellä yrityksellä, mut ei se helpolta tuntunu. Varsinkin, jos yrittää olla osumatta muihin palloihin.
Oon kans pelannu jo jonkin aikaa sitä h####tin ghostia ja pitää kyllä sanoa, että on osoittautunut vaikeeks voitettavaks. Johtunee vielä jonkin asteisesta "rookiemaisuudestani" mut en j#####ta oo voittanu vieläkään. Viiteen voittoon oon yrittäny ja turpaan on tullu säännöllisesti. Kerran kyllä lopetin 3-2 johdossa, kun tuli kaveri paikalle ja alettiin sit sen kans pelaamaan.
On se kyllä nyt sitten positiivisen puolensa näyttäny tuo treeni, kun alkaa seuraamaan omaa prosenttuaalista tilastoaan, niin siitä saa sitten yllättävän paljon tsemppiä vastustajaa vastaan ja sitten ei enää niin paljon ookkaan väliä sillä vastustajalla... Suosittelen.
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

...Tarkennan tuota hyötyä vielä hiukan. Eli kun ghostia vastaan tulee paineet siitä, että alkaa oma tilasto paranemaan, niin vastaavasti sitten vastustajaa vastaan tulee ne tilastot tueksi, riippumatta siitä ketä vastaan pelaa... Näin oon nyt tässä lyhyellä aikaa asian kokenut.
Nokianvirta
Viestit: 302
Liittynyt: 23:31 21.02.2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nokianvirta »

Moro can playsam!

Oletko koittanut pussittaa 15 palloa numerojärjestyksessä, pienimmästä isoimpaan? Karoja sekä kyytejä ei sallita.

Mikäli aloituksesta menee palloja pusseihin, niin ne spotataan. Pakan hajoitus yläviivan takaa ja tämän jälkeen pussittaminen aloitetaan vapaalla käsipallolla.

Mikäli tuntuu helpolta, niin älä ota vapaata käsipalloa, vaan jatka siitä mihin kivi pysähtyy. Mikäli kivi menee pussiin, niin jatketaan yläviivan takaa.


Koitahan tuota ja kerro kokemuksiasi.


2.- ja 3.divarilaisille tuossa saattaa olla jopa haastetta, mutta 1.divarilaisten pitäisi tuosta selvitä. Siis, ainakin tuosta ensin mainitusta mallista. Toi jäljempi onkin enemmän mestisläisten "heiniä", mut luulen että ei niistäkään ihan kaikki tuosta selviä kovin helpolla. 8)

Että näin.
Biljardi, pelinä ehkä maailman 8:s ihme?
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Joo kyllä oon, mut ihan normaali ghost säännöllä ja oon kyllä lavan tyhjäks saanu. Oli kyllä paljon vaikeempaa, kun se "oikeesti" olis, johtuen mielestäni siitä, etten oo kuullu kenenkään Kuopiolaisen sitä aiemmin tehneen. Jos joku olis sen aiemmin tehny, tai kertonut tehneensä (voihan olla, että joku on, mut ei oo mainostanu), Niin luulen, että olisin selvinny siitä helpommalla. Lähes 50% pakoista meni siten että yksi helpohko ohilyönti, johtuen just "ylimääräisistä" paineista... Lisäks tällaisiin haasteisiin ja drilleihin on vaikeeta saada täälläpäin kannustusta, kun jengi vaan pelailee keskenään, eikä pyri näillä vaikeahkoilla harjoitteilla saamaan tasoaan ylöspäin. (tai sitten parhaat treenaa niitä minulta piilossa) Tänä kesänä on tarkoitus suht säännöllisesti voittaa ghosti ysipallossa ja pelata noita vaikeimpia valli drillejä. Voin kyllä kertoa sitten jos saan esim. sen sortorotaation läpi. Se on kyllä mielestäni vähän liiankin kova haaste vielä, mut parhaimmillaan vois se mennäkkin... Lisäks oon ollu jonkin verran pettynyt, kun jengi kelaa täälläpäin, että "tällä tasolla" harjoitellaan/pelataan silleen ja tälleen... Mielestäni pitäis kelata, että miten sitä tasoa saadaan ylöspäin. Olisko tähän neuvoja?
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

...ja tietenkin aion pelata one pockettia aina, kun joku vaan suostuu... ...ja ruinata sitä entistä ponnekkaammin.
Nokianvirta
Viestit: 302
Liittynyt: 23:31 21.02.2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nokianvirta »

Moro taas can......!

Lisäks tällaisiin haasteisiin ja drilleihin on vaikeeta saada täälläpäin kannustusta, kun jengi vaan pelailee keskenään, eikä pyri näillä vaikeahkoilla harjoitteilla saamaan tasoaan ylöspäin.

Joo, tiedän tunteesi. Pysy silti itsellesi ja halullesi kehittyä uskollisena, niin se kyl palkitsee jossain vaiheessa.


Lisäks oon ollu jonkin verran pettynyt, kun jengi kelaa täälläpäin, että "tällä tasolla" harjoitellaan/pelataan silleen ja tälleen... Mielestäni pitäis kelata, että miten sitä tasoa saadaan ylöspäin. Olisko tähän neuvoja?[/quote]

Ensiksi, mitähän ne sitten tarkoittaa sillä "tällä tasolla"? :shock:

Toisekseen ei ole sellaista harjoitusta sille tai tälle tasolle ja taas toisaalta on. Se on niin monesta asiasta riippuvainen. Pääasia on kuitenkin, että löytäisi jatkuvasti sellaista uutta niihin harjoituksiin jotka tuntuisivat vievän asioita eteenpäin. Ja mikä tärkeintä, löytää uutta mielenkiinnon herättäjää joka ruokkisi kiinnostusta harjoitella enemmän ja mennä "sisälle" niihin juttuihin ja kelata niitä aina uudestaan ja uudestaan ja uudestaan jne, jne, jne. :roll:

Yksi ehdotus olisi, että koittaisit löytää toisen samanhenkisen pelaajan jonka kanssa harjoittelisit ja jakaisitte keskenänne tietoa siitä mitä on tehty. Kun on joku jonka kanssa voi jakaa tietoa ja "sulatella" tehtyjä asioita, niin tulee samalla kehittäneeksi tuota paljon puhuttua henkistä puolta ja vieläpä ihan huomaamatta.
Minulle siitä on ollut huimasti apua viimeisen pari vuotta ja se on kyllä myös näkynyt tuloksissa. 8)

Tässä olis nyt ensi alkuun tämmöistä ja jos lisää kaipaat, niin pidetään yhteyksiä vai kui.

PS. mää en uskalla tulla ennää kuapijjjooon :roll: :shock: :wink:
(ootko lukena uutissii)
Biljardi, pelinä ehkä maailman 8:s ihme?
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Viesti Kirjoittaja CFC »

Mulla on nyt vähän sellaanen fiilis, että sulla on Olli vähän turhan ruusuinen kuva suomalaisesta ykkösdivarista. Oikeastihan suurin osa hessuista on aika paisteja. Minä mukaan lukien.
Mennään huomenna kattomaan parempia pelaajia ja jutellaan sitten myöhemmin tasosta lisää.
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

En oikein usko tuohon treenikaveri jutskaan. Täkeämpää mielestäni olis saada vähintään kourallinen äijiä uskomaan, että kannattaa harjoitella monipuolisesti ja sitten vaihdella harjoitus vastustajaa ja pelimuotoja. Näinhän ne tekee Philippiineilläkin... Niin, ja kyllä minunkin mielestä divari äijät on suht "paisteja", mut jotenkin ne vaan on rankkinginsa silti ansainnu ja onhan nuo pärjänny täällä päinkin ja esim. minä en. Ne äijät syttyy niihin karkeloihin paremmin ja ne on panostanu niihin... Ja kyllä muutamat kakkos ja kolmos divarin äijät on ollu aivan loistavia, kun oon niiden peliä katsellu. Miten lie treenanneet?? Ei huvittais uskoa niihin "lahjakkuuksiin", kun varmasti on lukemattomia konsteja jokaisen tason parantamiseen ja se on varmasti ideana just tässä topicissa. Lisäks olis kyllä hienoo, jos saatais pooliin mukaan sellaista "todellista nöyryyttä" varsinkin täälläpäin, koska en paljoa muusta tiedä... Että pärjäis ne, jotka oikeesti kehittää heikkouksiaan jne... Ja siten ovat nöyriä tälle harrastukselleen.
Nokianvirta
Viestit: 302
Liittynyt: 23:31 21.02.2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nokianvirta »

CFC kirjoitti:Mulla on nyt vähän sellaanen fiilis, että sulla on Olli vähän turhan ruusuinen kuva suomalaisesta ykkösdivarista. Oikeastihan suurin osa hessuista on aika paisteja. Minä mukaan lukien.
Mennään huomenna kattomaan parempia pelaajia ja jutellaan sitten myöhemmin tasosta lisää.

Ehkäpä CFC voisi tulla keskustelemaan kasvotusten "ruusuisista kuvista", niin voitaisiin laittaa nuo divareitten tasoajatukset kohdalleen.
Tarkoitan tällä sitä, että näin netin välityksellä tulee liikaa väärinkäsityksiä ja tekstiä kenties sen verran ettei minun aikani ainakaan riitä "romaanin" kirjoittamiseen täällä foorumilla.

Sen verran vielä noista edellä mainituista harjoitteista ja varsinkin noista viimeisistä can playsamille eli jos esim. sitä ensimmäistä muotoa ei 1.divarilaiset läpäise, vaikkapa viikon treenaamisella, niin silloin ollaan tosi pahasti "mettässä".
PS. Meinasin laittaa yössä :lol: (mut ku toi on jurkuksen). :roll:

Voi olla että ymmärsin sut väärin, mut korjaa jos tarvii.

Näin minä sen näen.
Biljardi, pelinä ehkä maailman 8:s ihme?
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

JP84 kirjoitti:olethantarkistanutaamulääkkeesi.com
:shock: Onks tää nyt sitten se "kovajatkä"... :lol: Juu tään ei tartte harjoitella...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Ettei sulla karkailis vaan vähän "nomaalia herkemmin"... Kyllä tässä ollaan vielä ihan suht ok pysytty aiheessa...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

P.S: Mites suosittelisit täällä keskustelupalstalla pelaamaan, jos et jutella (kirjoitella) tykkää. Minä oon tämän pelin käsittäny siten, että kirjoitetaan mahd. paljon ja asiaa, eikä suotta ujostella... Jos tarkoitit tuon asian siten, että haluat pelata minun kans bilistä, niin lähetä YV:nä aikataulu ehdotuksia... Tai tuu rohkeesti pyytämään salilla...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

banker kirjoitti:se ''mörkö'' on enemmänki tasoa Efren Reyes..
:D ...joo. Ei lyö koskaan ohi.
Kun nyt kuitenkin näyttää nämä harjoitteet JP84:ta kiinnostavan (lukee tätä topicia), niin kerrotaan nyt että se "mörköö" vastaan pelaaminen on sellainen harjoitus, jota pelataan esim. kuuteen voittoon ja jos lyö ohi, niin "mörkö" vie freimin. Breikin jälkeen käsipallo lahtö... Kannattaa aloittaa kuudella pallolla ja sit kun edistyy, niin lisätä palloja...
Sit noista motiiveista voin valoittaa sen verran, että ihmistä "työntää eteenpäin" erilaiset motiivit. Tiedosti sitten niitä, tai ei. Toisilla on toisenlaiset motiivit dominoivempia, kuin toisilla... Jos on päällimmäisenä on ne jo mainitut "sosiaaliset motiivit", niin pelika liiga on varmasti se enemmän mieluisa...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

P.S. Ja jos meikäläinen vaikuttaa välillä jotenkin epäsosisaaliselta salilla, niin älä väliltä... Sillon minua ohjaa jokin voimakkaampi motiivi sillä hetkellä. (ompas syvällistä) :D (esim. tavoite sitä ghostia vastaan...) Ja jos murahtelen jotain, niin älä välitä siitä silti. Välillä saattaa iloisesti pelailevat immeiset vaikuttaa kovastikin häiritsevältä ja ärsyttävältä. Kerran tuli kaks kaunista muijjaa pelaamaan viereiselle pöydälle varmastikin jotain pientä pilkettä silmäkulmassa ja mulla oli just sessiot kovimmillaan menossa sen "mörkön" kans... Vähän aikaa katsoivat ihmeissään minun peliä (itsekseen) ja sitten lähtivät pois... Pitää kyllä ens kerran, kun tuleevat pelaamaan, niin hiukan kertoa silloista tilanneta... :wink: Ja tulevaisuudessa ajoittaa ne kovimmat treenit otollisimpaan ajankohtaan...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

What a f###??? Oot sinä kyllä outo daijju... Ei niinku jären häivää noissa jutuissa. Oon pari sanaa sanonu sulle sinä lyhyenä aikana, jona oot käyny bilistä pelaamassa. Esim. tänään en sanaakaan... Jos sulla ei oo mitään tähän topiciin liittyvää asiaa ja välttämättä haluat tappelu kaverin, niin lähetä YV:tä...
Deut
Viestit: 12
Liittynyt: 09:03 04.04.2009

Viesti Kirjoittaja Deut »

Can Playsam kirjoitti:
banker kirjoitti:se ''mörkö'' on enemmänki tasoa Efren Reyes..
:D ...joo. Ei lyö koskaan ohi.
Kun nyt kuitenkin näyttää nämä harjoitteet JP84:ta kiinnostavan (lukee tätä topicia), niin kerrotaan nyt että se "mörköö" vastaan pelaaminen on sellainen harjoitus, jota pelataan esim. kuuteen voittoon ja jos lyö ohi, niin "mörkö" vie freimin. Breikin jälkeen käsipallo lahtö... Kannattaa aloittaa kuudella pallolla ja sit kun edistyy, niin lisätä palloja...
Sit noista motiiveista voin valoittaa sen verran, että ihmistä "työntää eteenpäin" erilaiset motiivit. Tiedosti sitten niitä, tai ei. Toisilla on toisenlaiset motiivit dominoivempia, kuin toisilla... Jos on päällimmäisenä on ne jo mainitut "sosiaaliset motiivit", niin pelika liiga on varmasti se enemmän mieluisa...
Mun mielestä tää ghostia vastaan pelaaminen kuulostaa ihan mielekkäältä harjotteelta, täytyykin kokeilla ensi kerralla... Tosin tälläselle pelurille kuudella pallolla ghostin voittaminenkin on tosi vaikeeta. :oops:
Neljä palloo on ihan jees jos kaikki jää breikistä pöydälle, mut sit se on toisaalta perseestä kun breikki kulkee niin ei oo enää sen jälkeen paljon lyötävää... :P Mut täytyypi koittaa tolla kuudella...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

JP84 kirjoitti:nyt leikki seis playsam! Tervehditään kun nähään mut pidetään nää motiivit ihan omana tietonamme. Minä en sun enkä muidenkaan kanssa tappelemaan saati pahemmin riitelemään ala niin eiköhän tämä riitä tätä mallia!
Alkaahan sitä jäkeä löytyä sinunkin jutuista. ...paitsi, että motiivit on täkeä osa harjoittelua, joskin se kyllä on jokaisen oma asia mitä motiiveja pitää etusijalla...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Deut kirjoitti:
Can Playsam kirjoitti:
banker kirjoitti:se ''mörkö'' on enemmänki tasoa Efren Reyes..
:D ...joo. Ei lyö koskaan ohi.
Kun nyt kuitenkin näyttää nämä harjoitteet JP84:ta kiinnostavan (lukee tätä topicia), niin kerrotaan nyt että se "mörköö" vastaan pelaaminen on sellainen harjoitus, jota pelataan esim. kuuteen voittoon ja jos lyö ohi, niin "mörkö" vie freimin. Breikin jälkeen käsipallo lahtö... Kannattaa aloittaa kuudella pallolla ja sit kun edistyy, niin lisätä palloja...
Sit noista motiiveista voin valoittaa sen verran, että ihmistä "työntää eteenpäin" erilaiset motiivit. Tiedosti sitten niitä, tai ei. Toisilla on toisenlaiset motiivit dominoivempia, kuin toisilla... Jos on päällimmäisenä on ne jo mainitut "sosiaaliset motiivit", niin pelika liiga on varmasti se enemmän mieluisa...
Mun mielestä tää ghostia vastaan pelaaminen kuulostaa ihan mielekkäältä harjotteelta, täytyykin kokeilla ensi kerralla... Tosin tälläselle pelurille kuudella pallolla ghostin voittaminenkin on tosi vaikeeta. :oops:
Neljä palloo on ihan jees jos kaikki jää breikistä pöydälle, mut sit se on toisaalta perseestä kun breikki kulkee niin ei oo enää sen jälkeen paljon lyötävää... :P Mut täytyypi koittaa tolla kuudella...
Mullekkin tämä on suht uus harjoitus, mut tuntuu päivä päivältä järkevämmältä. Pystyy asettamaan niitä tavoitteita harjoituksiin ja oman "todellisen osaamisen taso" alkaa hahmottumaan. Kaikissa muissakin lajeissa tavoitteet asetetaan aluksi harjoituksiin ja siten saadaan järkevä kuva siitä, millaista sijoitusta on realistista lähteä kisoista hakemaan... Pysyy ikäänkuin jalat maassa, mut mielenkiinto silti korkeella...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjotteita

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Tämä on smuuthi ja helppo 15ball rotaatio... Jopa miellyttävä. Hyvä mauste tuo keskipallolle päälleveto. Kuin pelais simpalle snookerissa. Ei kerinny mennä hermot tässäkään, ennenkun läpi :D Helpompi, kun se viisi kpl kolmen pallon rivejä. Tässä "ei ahdista"... ...kivellä enemmän tilaa.
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjotteita

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

http://www.youtube.com/watch?v=LnD0O3fw6Ls
Eilen löin tän läpi puhtaasti. Ei oo tullu suotta kuljetettua noita valli treenejä mukana harjoittelussa reilua 3vuotta, ku näkyy kehittyvän :P Aloitin 12 pallolla, jotka saa lyödä mielivaltaisessa järjestyksessä. Parhaana ja tärkeimpänä valli harjoitteena pidän kuitenkin ihan perus 6pallon rotaatio treeniä, jossa pallot laitetaan valleille sattuman varaisessa järjetyksessä. Sillon ei opi millekkään vakio forssille, tai kierteelle. Vaikeus astetta voi itse säätää sillä miten lähelle pussia pallot laittaa...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjotteita

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

:oops: ###kele! Nyt ku katoin tuon linkin itse vielä kerran, niin huomasin, että mulla oli nuo vaikeimmat, keskipussin vieressä olevat pallot hiemen helpommin. Ei kuitenkaan paljoa, ja sit nuo helpot vähän vaikeammin. Höh... no oon minä ne lyöny vielä vaikeammin siinä 6pallon treenissä, miljoona kertaa...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Re: Harjotteita

Viesti Kirjoittaja CFC »

Can Playsam kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=LnD0O3fw6Ls
Eilen löin tän läpi puhtaasti. Ei oo tullu suotta kuljetettua noita valli treenejä mukana harjoittelussa reilua 3vuotta, ku näkyy kehittyvän :P Aloitin 12 pallolla, jotka saa lyödä mielivaltaisessa järjestyksessä. Parhaana ja tärkeimpänä valli harjoitteena pidän kuitenkin ihan perus 6pallon rotaatio treeniä, jossa pallot laitetaan valleille sattuman varaisessa järjetyksessä. Sillon ei opi millekkään vakio forssille, tai kierteelle. Vaikeus astetta voi itse säätää sillä miten lähelle pussia pallot laittaa...
Nostanpa olematonta hattua, jos tuon saman teet ko Torsti. Mulla hajoo pää jo pelkästä ajatuksesta.

p.s. Vallitreeni, valliharjoite, rotaatiotreeni, sattumanvarainen, vakioforssi- tai kierre ja vaikeusaste on muistaakseni yhdyssanoja? Korjatkaa jos olen väärässä, kouluajoista on kuitenkin jokunen hetki vierähtänyt.
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjotteita

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Ku jaksaa pitää mukana, kerran pari viikossa noita perus vallitreenejä, niin kyllä ne sit hyvänä päivänä nuo vaikeammat menee. Se kuuden pallon perus treeni on vaikeampi, mut siinä ei tarvii tsempata, ku kuuden pallon ajan ja paineet on vaan murto-osa verratuna tuon lyöntiin ekaa kertaa. Nyt uskon, että voin lyödä jokupäivä vielä sen "sorto rotation" läpi kans, ku jaksaa treenata säännöllisesti niitä pikiä crosseja kans... Joo. Jos/kun tiukataan jossain vaiheessa freen pöydät kans (alustavasti on hieman jo keskusteltu)(toivottavasti jo ens vuoden alussa), niin katsotaan sit miten menee alle viiden tuuman pusseihin. Ootan kyllä innolla...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjotteita

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Re: Harjotteita

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Kun luin näiden ruiskujen harjoittelusta ja tavoitteista, ketjusta joka oli kirjoitettu puoli vuosikymmentä sitten, oli heillä selkeästi jotain yhteistä. Tavoitteet oli asetettu harjoitteluun. Esim. Juvalla oli tavoite saada 45 "viivapallo staightissa". Näin asia pitää tietysti ollakkin, jos lajia ottaa pikkusenkin tosissaan. Ei harjoittelu saa jatkuvasti olla sitä pelailua kaverin kaa, jos haluaa kehittyä. Myös harjoitusten vaikeustasoa pitää viedä eteenpäin, se on selviö... Kilpailuihin valmistautuminen on sit asia erikseen. Sen pitää tapahtua käsittääkseni enemmän tunne, kuin järkipohjalta...
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Vastaa Viestiin