Harjotteita

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Harjotteita

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Mut monet näistä treenihommista on sellaisia juttuja, ettei normi rivipelaaja pääse ikinä käsiks näihin. Miksikö? Siksi, että mikälisikäli niistä ois jotain hyötyä, niin pitää saada niin paljon laadukkaita treenitunteja alle, ettei monilla vaan ole riittävästi siihen aikaa ja prioriteettia. Biljardiin.
Olen useesti sanonut karut faktat, muissakin lajeissa jo abaut 1.div tasolla "harrastus" on priorisoitu ennen työtä, ja työtä tehdään siinä sivussa se mitä pystytään. Tai sit ei ollenkaan, ja monissa muissakin lajeissa korkeemmalla tasolla "harrastus" onkin "ammatti". Biliksessä erittäin vaikea päästä kunnon tuloille, mut paljon useemmat pääsee vaadittaville treeni ja prioriteettitasoille.
Bilis on vaikea laji varsinkin kilpatasolla. Ammattilaisia on pilvinpimein ns. ja monet duunarit ihmettelee että wtf is going on...???
Jarmo J Mikael Voutilainen
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Harjotteita

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Toivoo antavia neuvoja. Niitä varmaan tarvitaan... Ihme ettet jo vedonnu joihinkin poikkeuksiin.
Mut poikkeus vahvistaa säännön.
Jos et treenaa riittävästi, et edes tykkää koko lajista riittävästi. Järkee vaaditaan tasan sen verran ettei junnaa paikallaan treeneissä. Toki ylläpitävät sit erikseen... Mutta selkeesti pitää olla tahtoa kehittyä treeneissä. Silloin treenit menee eteenpäin automaattisesti.
Jos oikeesti tykkää lajista, niin pakon edessä valitsee pelkät treenit kisojen sijaan. Jos on pakko valita vain toinen. Tai sit menee katsomaan kisoja ja ottamaan pari...Jos tykkää seurasta.
Nämä on kisapelaajille suunnattuja harjoitteita. Niillä haetaan menestystä...
Tuokin että menis vallilta "helppoon" jollakin lemppari iisi kierteellä, ei oo menestyjien juttuja.
Mutta jos keppi toimii ja saa pocketing speediä kohdilleen, niin silloin valitaan helpompi kierre. Muuten juuri se mitä layout pyytää...
Yleensäkkin kuulostaa tuollaiset helppo jutut sille, että ei oo asiantuntija neuvomassa. Vaikeus on hyvää, siitä saa voimaa, haastetta...motivaatiota... Miten oot Sami menestynyt? Minä oon kohtuu ok, minua paremmat onkin yleensä sit hiljaa. Lienen paras täällä niistä joilta vielä saa ilmaisia neuvoja menestymiseen, tai totuutta ylipäätään... Hullilta sai, kun lopetti. Mut sittemmin teki comebackin niin on kyllä keskittynyt omaan tekemiseen...
Sit kun helppous on vaikeutta ja haaste, niin kiinnostaa minua. Monesti on ollut.
Jarmo J Mikael Voutilainen
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Harjotteita

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Minä kysyin tuota, koska tiedän kiinnostuksesi peliin ja arvostan sitä. Mutta olen ihmetellyt kun ei ole tullut infoa juuri menestyksestä. Olenkin koittanut tavallaan TÄYDENTÄÄ tuota infoas. Asioilla jotka oon nähny johtavan myös menestykseen. Eihän se auta kisapelaajaa, jos lyö kuin "mannekiini" mut tulosta ei tule.
Jotkut taas on menny liian pitkälle tulostavoittelussa, ja se kostautuu pitkällä aikavälillä.
Priorisointi ja järkeistäminen, on tärkeetä menestymisessä. Haasteet pitää osata etsiä itse pelistä. Muuten keskittyminen vaikeutuu, joka on tärkein asia kisasuorituksessa.
Jarmo J Mikael Voutilainen
CnPs
Viestit: 448
Liittynyt: 20:02 10.10.2011
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Harjotteita

Viesti Kirjoittaja CnPs »

Treeneissä on hyvä saada myös "tyydytystä" ja enareita, jonka ei saa antaa haitata kilpailujen priorisointia. Kuuluu terveeseen sisältöön, että treenitaso on kisatason ja kisamenestyksen kanssa samalla viivalla.
Se myös helpottaa treenejä huomattavasti. Tuo mielenkiintoa ja järkeistystä. Jos ei vaan tule treenienareita, niin silloin treenaa varmasti väärin. Liian vaikeesti tai liian yksipuolisesti.
Itselläni aukes taas kisamenestys, treenien kautta. Löin aluks erittäin tyydyttävän 1P drillin läpi first positiossa mm ja sain sellaisen "häpeämättömän" tekniikan toimimaan, jolla sain kaipaamani Stanssi kompensaation kuntoon, pitkään jatkuneesta etupainoisuudesta, joka sit taas ruokki mielenkiinnon pillipallotreeniin, jossa huomasin sellaista "järkähtämättömyyttä", että kisamenestys oli taattu. Pidin jopa herkistelytauon ennen isompaa kisaa, kun vk kisoissa epäiltiin jo ylikuntoo... Se taas poiki ennakko-odotusten laskua, ja kunnon yöunet.
Ei treeni voi olla pelkkää perusteita tai jotain...hmmm...teoriaa. Kaikesta pitää vain löytää apua itselleen, ja sit saada osumaan asioita kohdilleen, jotka ruokkii positiivista synergiaa.
Mulla nyt toimi tuo herkistely myös siten, että teki aremmaks, nöyremmäks, ja helpotti tekniikoihin keskittymistä.
Minä jos oon max tikissä, niin etsin jatkuvasti vain lisää vastusta, ja haastan koko salia sensijaan, että haastaisin itseäni optimi suoritukseen, jossa kaikki liika on turhaa... Sit jos liian "Off"kunnossa, niin etsin apua ja turvaa, muualta kuin omasta arsenaalista. Pitää olla balanssia... Eikä siinä voi juuri muut auttaa.
Jarmo J Mikael Voutilainen
Vastaa Viestiin