Trickin viikkokisat

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Trickin viikkokisat

Viesti Kirjoittaja buddy »

rz kirjoitti:*huokaus*

30 osallistujaa, tuplakaavio, neljä pöytää, 13 minuuttia sitten ei ollut vielä 16-cup alkanut. Itselle ekassa pelissä 6-3 voitto Karlssonista, tokassa tappio, ja kolmas peli loppui juuri 2-6 tappioon kun väsymykseen tein joka freimiin n. viisi ohilyöntiä - hohhoijaa. 2-5 tilanteessa löin käsipallosta ykköseen jonkun ihme koukkupompun ja luovutin pelin.

Kysymys kuuluukin, olisiko syytä miettiä suosion takia freimi / tasoitus / tuplacuppia uudelleen? Vai pitääkö minun suosiolla, näin työläisenä, jäädä pois kisoista? Emmää mitenkää katkeraa oo mu ny kummiskii vähäsee joo.. zzzz....
Jep, juurikin ainoa syy miksi en kyseisiin kisoihin osallistu. Joskus kävin kisoissa, sain walk-overin ja olin 6 tunnin odottamisen jälkeen pelannut yhden nopean pelin. Ja kun vielä Hagiksesta ei mene suoraa bussia himaan, niin heippa Trickin vk-kisat.
Mikko Jäntti
Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Steak »

weelie kirjoitti:Mun mielestäni olis hienoa jos jossain otettaisiin "pelin sisäiset tasoitukset käyttöön". Eli siis huonommalle riittäisi kasi tai ysi, tai vaikka 7,8 ja 9 jne. Itse asiassahan tästä ei kait aivan kamalasti ole sille huonommalle hyötyä, ja siksi näitä tasoituksia ei käytetä...
Henkilökohtaisesti tuo idea ei itseäni sytytä juuri yhtään, mutta onko tuollaista jossain ihan oikeasti käytössä?
Itse en ole vaan kuullut moisesta joten mielenkiinnolla kyselen..
Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Steak »

weelie kirjoitti: Kasia pelaan monesti kavereiden kanssa "herra ja rouva" säännöillä. Minä pelaan omani numerojärjestyksessä, kaveri normisäännöillä eli miten sattuu. Mielestäni on hienoa kun joka matsiin lähdetään ikäänkuin samalta viivalta, mutta samalla joka peli on paremmalle haastavampi, ja huonolle helpompi. Niin se tasoitus optimitilanteessa pitäisi olla, että kummallekin pelaajalle yhden pelin voittaminen on yhtä helppoa/vaikeeta. Perättäisten runouttienkin mahdollisuuskin tasoittuisi.

Niin no, mielestäni 9-pallo on aikas tylsä peli, joten kaikki lisämutkat tuo lisää mielenkiintoa. :P
Kaveripeleihin loistava vinkki, niissä kun joskus itseltä on hieman "puhti poissa". Sama tietty ton ysin suhteen.
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Joskus Prahassa asustellessani pelattiin paikallisella salilla 8-palloa viikkokisoissa. Systeemi oli seuraava: 4 voittoon ilman tasoituksia ja häviäjä aloittaa, suora cup. Mielestäni oli todella hyvä systeemi ja ns. keskitason pelaajatkin pärjäsivät hyvin. Mutta mikä toi pelaajia mukaan oli se, että turnaus ei alkanutkaan heti suoralla cupilla, vaan pelaajat arvottiin 4 pelaajan lohkoihin, joissa pelattiin 8-palloa 1 voittoon kaikki kaikkia vastaan ja kaikki 4 pääsivät jatkoon, mutta alkulohkopelit ratkaisivat sijoitukset kaavioon siten, että lohkon voittaja sijoitettin muita yhden kierroksen eteenpäin.

Mielestäni tuo toimi erittäin hyvin, kaikki saivat pelata 3 erää plus yhden kokonaisen ottelun 4 voittoon ja kisat loppuivat aina hyvissä ajoin.
Mikko Jäntti
Steak
Viestit: 1725
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Steak »

Viikkokisat, jotka vievät kaksi päivää. Kaikkea sitä kuuleekin.
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Steak kirjoitti:Viikkokisat, jotka vievät kaksi päivää. Kaikkea sitä kuuleekin.
Eikös viikkokisan pitäisi kestää "viikon" ?

Ai että kun olin hauska, taidanpa nauraa itseni uneen 8)
Mikko Jäntti
Avatar
KV
Viestit: 467
Liittynyt: 13:26 26.01.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KV »

Erittäin hyvä kirjoitus Stemulta, kiteytti oikeen hyvin omat ajatukseni. Mulle Trickin viikkokisat on mukava tapahtuma, jossa tällainen paistikin pääsee koittamaan onneaan ihan oikeitakin pelimiehiä ja -naisia vastaan. On kiva pelata rennossa baariympäristössä musan soidessa ilman turhaa rypistämistä ja kun tuolla on aika ahkerasti tullut käytyä, sieltä on löytynyt kavereita ja joskus (liiankin) pitkäksi menevä odotus pelien välillä menee ihan kivasti esim. korttia tai Trivialia pelatessa. Tasoitukset on mun mielestä olleet varsin hyvin kohdallaan ja yks syy mun käymiseen on juuri toimiva tasoitusjärjestelmä. Jos tasoituksista luovutaan kokonaan, ainakin mun osallistuminen noihin kisoihin muuttuu paljon nykyistä harvinaisemmaksi (pelaan itse kakkosen tasoituksella).

Trickin omalla foorumilla muuten tuli tällainen ehdotus: "Jos ekalla kierroksella ikäväkseen saa WO:n, niin olisiko mahdoton ajatus, että tokalla kierroksella kyseisten pelaajien pelit pelattaisiin poikkeuksellisesti ensin. (ei tuottane järjestäjälle liikaa päänvaivaa)". Mä kannatan tätä.
Vastaa Viestiin