Puukierteet

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
sakkeee
Viestit: 6
Liittynyt: 23:07 28.05.2007

Puukierteet

Viesti Kirjoittaja sakkeee »

Elikkäs oon katellu tommosta b/j keppiä, mikä vaikuttaa hyvältä, mutta sen keskiliitoksessa olevat puiset kierteet hieman epäillyttävät minua. Kokemuksia? hyvät? huonot? kuluuko helposti? Sana on vapaa!
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Kannattaa huomata ettei puukierteet juuri mene miksikään jos on kunnolla tehty. Jengat saattaa hieman löystyä, mutta sekin on helppo korjata. Taisi pojjat joskus breikkailla Andyillä joissa oli puukierteet sekä puinen jointin pinni.

Tarkoittaako PasiZ "puusta-puuhun" -liitoksella sellaista jossa molempien liittimien tasaiset osat ovat puuta ? Vai sellaista liitosta jossa sekä jointin pinni ja shaftin jengat ovat puuta ?
Mikko Jäntti
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Hogan68 kirjoitti:Moron.

Mulla oli tuollainen, muistaakseni Fury-merkkinen puukierteinen b/j-keppi käytössä noin vuoden. Täysin toimiva peli kaikenkaikkiaan. Ainakaan mun käytössäni, pari-kolme kertaa viikossa, en havainnut mitään löystymistä tai vastaavaa.

Ainoa heikkous oli, että kyseiset puukierteet olivat niin pitkät, että saatuani kepin täyteen mittaansa Predalla tai vastaavilla pikakiinnikkeillä varustetut kaverit olivat jo tyhjentäneet pari lavetillista palloja...

H
Tästä syystä Furyn omistajien on syytä voittaa teikkaus. :)

JB -keppi puujengoilla voi olla pieni riski, varsinkin jos tykkää "nojata" kepin päälle breikin jälkeen. Vaikka itse jengat tuskin tuhoutuu, niin onhan se heikompi kohta kepissä jos metallipinni alkaa vääntyillä puujengoissa. Tosin esim. Furyt ovat kuulemma kestäneet ihan kivasti keskijointin kohdalta, samaa ei voi sanoa Steffin Andysta :roll:

Mulla on pelikepissä/kepeissä puujengat ja hyvin toimii ja tatsi on mukavampi kuin metallijengoissa.
Mikko Jäntti
Vastaa Viestiin