Hyvin oon pärjänny ilman uutta topikkia tähän asti

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
laadidaa
Viestit: 954
Liittynyt: 12:24 30.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Hyvin oon pärjänny ilman uutta topikkia tähän asti

Viesti Kirjoittaja laadidaa »

Mutta nyt ei jaksanu enää kaivaa sopivaa :-)

Tuli turattua allaoleva snookeristien kiusaksi niiden ketjussa ja aattelin, että miksipä poolipelaajia säästelemään ...

***********************************************

Soori, jos jauhan tässä jotain uudestaan ja snooker ketjussa ei varmaan ketään edes kiinnosta, mutta näin aamuyöstä tällä kertaa ei parempaakaan aktiviteettia keksinyt ja halusin sbil turinoita täydentämään. Elikkäs:

Pool termi aikakirjain mukaan tulee siitä, että ("huh") aikanaan oli vedonlyöntitoimistoja (tiedonvälitystoimistoja) joissa mm oli lennättimet "ennen internettiä" ja nämä kurjat uhkapelurit odotellessaan lennättimen välittämiä pelituloksia tuhosivat viimeisetkin centtosinsa keskinäisissä pallokisoissaan (pelasivat varmasti shakkia ja likaisia korttipelejänsä myös he) ja näitä nk. "lennätintoimistoja"" kutsuttiin jo valmiiksi nimellä "poolhouse".

PS mulla olis perhanan hieno ja viihdyttävästi kirjoitettu kirja biljardin historiasta (poolin kulmasta,, kaikilla pelimuodoillahan sama äiti on) ja täällä on yksi kappale, jollekin "omistautuneelle" joka on kiinnostunut kirjallisuudesta, voisin antaa hoitoon..

Nimi on vähän raflaava, mutta erittäin asiapitoinen ja hyvin kirjoitettu "Hustler days" kertoo hyvin biljardin "1890-1960" välisestä ajanjankosta amerikoissa (pääosin) ja suosittelen kaikille kiinnostuneille.

http://www.amazon.com/Hustler-Days-Minn ... 1592281044
Sponsored by Janne Kettunen
Vastaa Viestiin