Biliskeppien keräilijät

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Avatar
buddy
Viestit: 5276
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Biliskeppien keräilijät

Viesti Kirjoittaja buddy »

Mikko Jäntti
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Äh, nyt pelottaa. Mul on jo kulme Meuccia; mähän oon sitten keräilijä (en pelaaja). :oops: Eipä taida mun elinikänä niiden arvo nousta (mut onhan ne kauniita).
Henry Grahn
Viestit: 380
Liittynyt: 17:27 27.10.2004

Viesti Kirjoittaja Henry Grahn »

Kaikenlainen keräily voi olla mielenkiintoinen ja antoisa harrastus. Myös biljardikeppien keräily. Varsinkin jos itse on innokas pelaaja.
Jos kuitenkin havittelee suurta taloudellista voittoa sijoitusharrastuksestaan, löytyy varmasti tuottoisempia kohteita kuin biljardikepit.
Blue book of Cues yms. antavat omia hinta-arvioitaan vanhoille kepeille. Nämä ovat kuitenkin hyvin teoreettisia hintoja, niin kauan kuin ei ole käytettävissä luotettavaa tilastoa todellisista tehdyistä kaupoista. Kunnollinen kaupankäynti edellyttäisi toimivaa julkista markkinapaikkaa, jonkinlaista keppipörssiä. Käsittääkseni keräilijöiden määrä, varsinkin Suomessa ja ilmeisesti myös koko Euroopassa, on kuitenkin niin pieni, ettei tällainen ole mahdollista perustaa. Tavaraa ei yksinkertaisesti liiku tarpeeksi paljon.
Jos siis kerää vanhoja biljardikeppejä, tulisi se tehdä omaksi iloksi ja rakkaudesta lajiin, ei rahankiilto silmissä.
Jos jollain kuitenkin on myytävänä vanhoja keppejä, millä tarkoitan 1800-luvulta tai 1900-luvun alkupuolelta peräisin olevia keppejä, tai muuta vanhaa biljarditavaraa, ei kuitenkaan mitään romua, niin olen valmis keskustelemaan mahdollisesta kaupasta.
Vastaa Viestiin