Verkkokaupat/Biljardikaupat

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
pakaste
Viestit: 120
Liittynyt: 09:01 16.11.2010

Re: Verkkokaupat/Biljardikaupat

Viesti Kirjoittaja pakaste »

juupe kirjoitti:Miksei nettikaupat voi päivittää sivujaan aktiivisesti ja merkitä lisäksi tuotteitaan niin että asiakaskin tietää onko ne Suomen varastossa?
Täysin samaa mieltä! Oon monesti kerennyt tehdä tilauksen ja maksaa tuotteet ja pettynyt jälkeenpäin kuukauden odotusaikaan. Totuinkin nopeasti soittamaan edeltäkäsin putiikkiin et löytyykö kyseisiä haluamiani tuotteita varastosta.

Pahempi piirre eräässä suomalaisessa biljardikaupassa oli vielä, kun soitin kauppaan edeltäkäsin tilatessani uusia palloja salillemme. Kyseisestä kaupasta ilmoitettiin palloja olevan hyllyssä läjäpäin. Sanoin tekeväni tilauksen samantien ja että laittaisivat pallot sivuun. Tein tilauksen viiden minuutin sisällä soitosta. Soittelin muutama päivä myöhemmin liikkeeseen uudelleen, kun ei tilaus status ruvennut muuttumaan nettisivuilla. Silloin liikkeestä ilmoitettiin, että minulle soitettaisiin takaisin varastolta hetken kuluttua. Soittoa ei kuulunut. Soitin taas kahden päivän kuluttua uudelleen ja vaadin tietää asiasta. Silloin sain tietää, että pallot olivat kummasti juuri loppuneet. Uusia oli kuitenkin tulossa euroopasta kuulemma viikon sisällä. Parin viikon kuluttua soittelin taas liikkeeseen ja ilmoittivat seuraavaa: "Jotain kummaa viivästystä euroopan päässä. Soitamme kun pallot tulevat niin hyvitämme jotain ekstraa tilaukseen mukaan." Reilut kaksi viikkoa tästä eteenpäin ja kännykkääni tuli viesti että pallot ovat postissa. Enpä viitsinyt enää liikkeeseen soitella ja kysellä tuota ekstaa jota lupailivat, koska olis varmaan kestänyt taas n. viis-kuus viikkoa toimittaa...

Ei jäänyt hyvä maku tästä kaupasta, varsinkin kun ei ollut ensimmäinen kerta kun kyseinen liike oli viivästynyt toimitusajoissa. Ikävää mainosta. Suosin mielelläni suomalaisia liikkeitä sinivalkosella sydämellä, mutta fakta on että useasti suomalaiset nettikaupat myyvät tuotteita kalliimmilla hinnoilla kuin eurooppalaiset ja tilaavat sitten kyseiset tuotteet euroopasta vasta saatuaan tilauksen ja rahat sisään. Jääköön kyseisen liikkeen nimi nyt mainitsematta kun ei ole tarkoitus kenenkään bisnestä vahingoittaa.

Rantasen Antille tarvii antaa peukut kyllä aina hyvin nopeista toimituksista. Muutenkin Antilla suoraselkäistä kaupan käyntiä. Siis biljarditarvikkeet.fi
Ulkomaisista olen ruvennut suosimaan doubledavecues.com
Laaja valikoima keppejä, myös customeja, ilmoittavat suoraa toimitusajat ja pysyvät niissä. Hinnat kilpailukykyisiä kaikkiin euroopan hintoihin ja hinnoissa myös neuvotteluvaraa.
pakaste
Viestit: 120
Liittynyt: 09:01 16.11.2010

Re: Verkkokaupat/Biljardikaupat

Viesti Kirjoittaja pakaste »

Ihmettelen vain sitä, et miks suomalaiset biljardi verkkokaupat eivät aina kohtele asiakkaitaan rehellisesti. En jaksa uskoa et Suomessa on niin laaja asiakaskunta kyseisillä tuotteilla, et asiakkaita voi kohdella miten haluaa. Ei taida kuitenkaan keppejä ja pöytiä mennä niin paljoo kaupaks et hommalla rikastumaan pääsis. Tai sit ostajia viilataan linssin pahemman kerran hinnoissa ja tuotteissa on jättikate. En tähän jaksa uskoa. Luulisi, että vähäisen harrastajakunnan tuotteita myyvä liike haluaisi aina pitää keinoin millä hyvänsä maksavasta asiakkaasta kiinni. Usein esim. saksassa (tosin suuremman voluumin turvin) palkataan nettikauppoihin erillinen asiakaspalvelu, jossa painotetaan palvelemaan asiakkaita asiakaslähtöisellä kaupankäynnillä. Ei Suomen mittakaavoilla tarvitse erillistä asiakaspalvelua mut saa sitä asiakasta palvella rehellisellä kaupan käynnillä täälläkin.
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Verkkokaupat/Biljardikaupat

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

pakaste kirjoitti: Ulkomaisista olen ruvennut suosimaan doubledavecues.com
Laaja valikoima keppejä, myös customeja, ilmoittavat suoraa toimitusajat ja pysyvät niissä. Hinnat kilpailukykyisiä kaikkiin euroopan hintoihin ja hinnoissa myös neuvotteluvaraa.
Voin myös suositella DoubleDavea, vaikka sieltä suoritettu tilaus oli yksi hermoja raastavimmista, mutta se ei ollut millään muotoa Daven vika. Pitää kertoa tarina muillekin opiksi.

Tilasin kaverille vara saftin ja kaikkea muuta härpäkettä, tilaus lähti nopeasti ja sitä reilun viikon odottelin. Hollannin postin seuranta sivut näyttivät että paketti oli saapunut Suomeen.Silloin oli jotain reissuja ja muita kiireitä, niin etten ehtinyt tarkemmin asiaan puuttua, kun ihmetellä sitä ettei paketti ole saapunut.Kun kolmeviikoa oli kulunut lähettämisetä ja Hollanin postin seurantasivu ilmoitti ettei vastaanottajaa ole tavoitettu, alkoi jäljittäminen.

Suomen postin eikä matkahuollon seurantasivu ei tunnistanut lähetyskoodia ja soitto postin asiakaspalveluun kertoi ettei ainkaan itella jakele Hollannin postin paketteja.Tällä Hollannissa postitoimintaa harjoittavalla yrityksellä oli myös Suomessa jonkilaista huolinta toimintaa, mutta sieltä kerrottiin että heidän postipaketit jakelee Suomessa matkahuolto.Soitto matkahuollon asiakaspalveluun ja kertominen tapauksenkulusta ei tuonut mitään apua, heidän järjestelmästään ei tällä tunnuksella löydy pakettia,eikä minun nimellä ja osoitteella.Soitto lähimpää matkahuollontoimipisteeseen tuotti saman tuloksen.

Samaan aikaan oli Daven kanssa vaihdettu lukuisia e-maileja ja Dave jäljitti pakettia Hollannista käsin ja lupasi että 100% varmuudella sen paketin saat, hän vaikka lähettää uuden.

Kuukauden kuluttua lähetyksestä tuli sinne Hollannin postin sivulle ilmoitus että paketti on matkalla takaisn Hollantiin ja pari päivää siitä Davelta e-mail että paketti oli palautunut sinne täysin kunnossa ja hän oli sen lähettänyt uudelleen. Noin viikko tästä eräänä aamuna paketti oli ilmestynyt ulkoovelle ilman että minulla on mitää tietoa, kuka sen siihen toimitti :D

Episodin surkuhupaisin loppukaneeti tuli sitten noin pari kuukautta siitä, kun huomasin sattumalta että lähinnä reissukäytössä ja siis erittäin harvoin käytettävään mokkulaan oli tullut tekstiviesti Kuopion matkahuollosta minulle saapuneesta paketista. Eli se paketti makasi kuukauden tuossa 40km päässä matkahuollon hyllyssä ja ainut ilmoitus siitä oli tuo tekstari just tuohon mokkulaan joka siis saavutti minut 3kk sen lähettämisestä. Matkahuollon järjestelmä ei jostain syystä löytänyt pakettia minun nimen perusteella(löytyi kyllä vanhoja jo toimitettuja lähetyksiä) eikä lähetystunnuksella (matkahuolto lyö paketteihin omat koodinsa ja niitä taas ei ollut mistään saatavilla).

Daven kohdalla hienoa oli että sieltä vastattiin heti kaikkiin tiedusteluihin ja annettiin kaikki se tieto mikä oli annettavissa. Toisin kun siinä eräässä Saksalaisessa nettikaupassa, jossa piti suorittaa ennakkomaksu tilisiirtona ja toimitus tuli 1,5kk tilauksesta ja yhteenkään aikataulu tiedusteluun ei vastattu.
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Re: Verkkokaupat/Biljardikaupat

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Biljardimyynti sekä Jussi Tyrkkö on mun hovitoimittajat. Ei tarvi vääntää kättä saatikka painia.
Vastaa Viestiin