Kepin puut, painostus ynnä muut pikkuseikat...

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Kepin puut, painostus ynnä muut pikkuseikat...

Viesti Kirjoittaja Riksa »

Metallisessa on semisti, miten sen nyt sanois, jojo tai vähä semmoi löysempi se viilis..
Ällikkämies
Viestit: 196
Liittynyt: 20:13 17.01.2010

Re: Kepin puut, painostus ynnä muut pikkuseikat...

Viesti Kirjoittaja Ällikkämies »

Itse olen yhteen vanhaan breikkeriin (joka oli ensin pelikeppi) tehnyt tuon vaihdon, eli otin metallisen holkin siitä jointpinnin ympäriltä ja sorvasin siihen samoilla mitoilla kudosbakeliitista samanlaisen - kun piti J/B:hen saada keveyttä. Mielestäni keveni aika paljon ja on se kestänyt vaikka breikkerinä yhellä kaverilla ollu jo pitkään.
Sauli Lehtinen, Hämeenlinnan BiljardiSeura ry (HBS)
hmlbiljardiseura(at)gmail.com
Ällikkämies
Viestit: 196
Liittynyt: 20:13 17.01.2010

Re: Kepin puut, painostus ynnä muut pikkuseikat...

Viesti Kirjoittaja Ällikkämies »

marko.k kirjoitti:
Ällikkämies kirjoitti:Itse olen yhteen vanhaan breikkeriin (joka oli ensin pelikeppi) tehnyt tuon vaihdon, eli otin metallisen holkin siitä jointpinnin ympäriltä ja sorvasin siihen samoilla mitoilla kudosbakeliitista samanlaisen - kun piti J/B:hen saada keveyttä. Mielestäni keveni aika paljon ja on se kestänyt vaikka breikkerinä yhellä kaverilla ollu jo pitkään.
Unilockin collari painaa 14g ja ja esim. juma materiaalista oleva holkki painaa kutakuinkin 6g, eli ei siinä painossa paljon voita. Ja unilockin ohut seinäsellä collarilla on just haettu keveyttä jointtiin,mikä tuo sitä tatsia verrattuna normi metalliholkkiin
Juu tää, mistä vaihdoin oli joku "no name" risu, jossa oli aika jööti se metallinen kollari. Paino kyllä reilusti enemmän ku 14g. Unilockista en tiä, varmaan just sanomastasi syystä aika kevyeksi tehty, jolloin tuo vaihto on järjetön.
Sauli Lehtinen, Hämeenlinnan BiljardiSeura ry (HBS)
hmlbiljardiseura(at)gmail.com
Vastaa Viestiin