One Pocket strategia

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
OPaivio
Viestit: 211
Liittynyt: 20:31 16.12.2008
Paikkakunta: Turku

One Pocket strategia

Viesti Kirjoittaja OPaivio »

Olen koukahtanut 1pockettiin, viime aikoina yhä enemmän. Katsoin jotain vanhaa Legends of One Pocket pätkää taannoin, jossa kommentaattori sanoi ottavansa pöydällä olevassa tilanteessa usein tahallisen virheen.

En ole koskaan tehnyt tahallista virhettä 1pocketissa. Voiko joku antaa esimerkin tilanteesta, jossa virhe on paras vaihtoehto, ja selostaa miksi?
OPaivio
Viestit: 211
Liittynyt: 20:31 16.12.2008
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja OPaivio »

Aivan, mutta eikö vastustaja voi ottaa virheen mun jälkeen, hipaisemalla kiveä, ja jättää mut samaan mestaan? Mun on siis pakko tehdä jotain, ennen virhetilin täyttymistä. Tietysti voin toivoa, ettei vastustaja muista mainita, kun on "kaks alla", ja sitten kolmannen jälkeen vaan tyynesti muistuttaa häntä siitä 8)
Avatar
buddy
Viestit: 5279
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

OPaivio kirjoitti:Aivan, mutta eikö vastustaja voi ottaa virheen mun jälkeen, hipaisemalla kiveä, ja jättää mut samaan mestaan? Mun on siis pakko tehdä jotain, ennen virhetilin täyttymistä. Tietysti voin toivoa, ettei vastustaja muista mainita, kun on "kaks alla", ja sitten kolmannen jälkeen vaan tyynesti muistuttaa häntä siitä 8)
Palloja sun pussin lähellä, vastustajan pussin lähellä ei palloja. Kaveri tekee hienon seiftin ja pistää sut ihan jumiin, otat tahallisen foulin silleen että liimaat kiven pakkaan niin että pakka jää sun pussin ja kiven väliin. Vaikka vastus pistää sut takaisin pakkaan pienellä näpyllä niin sulla löytyy aina helppo vastamoovi, vastuksella ei juuri mitään. Voit myös pienellä foulilla tönäistä lisää palloja pussisi suulle.

Toinen tilanne missä on hyvä ottaa tahallinen fouli: Pakka ei ole auennut kauheesti, sun pussin suulla ~3 palloa, vastuksella 2. Oot täysin jumissa liimat pakassa eikä oikein mitään järkevää seiftiä ole alla. Katsot sopivan leikkuun ja työnnät foulilla kiven kiinni aloituspäätyyn esim. pilliksi yhdelle vastuksen palloista mistä se ei voi päästä toisen päälle ja jatkamaan sarjaa. Hyvä pelaaja skippaa usein tämän "houkuttimen" ja pelaa vastaseiftin sun pussin suulla olevista palloista -> pääset ainakin lyömään vaikean tilanteen jälkeen.
Mikko Jäntti
OPaivio
Viestit: 211
Liittynyt: 20:31 16.12.2008
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja OPaivio »

buddy kirjoitti:
OPaivio kirjoitti:Aivan, mutta eikö vastustaja voi ottaa virheen mun jälkeen, hipaisemalla kiveä, ja jättää mut samaan mestaan? Mun on siis pakko tehdä jotain, ennen virhetilin täyttymistä. Tietysti voin toivoa, ettei vastustaja muista mainita, kun on "kaks alla", ja sitten kolmannen jälkeen vaan tyynesti muistuttaa häntä siitä 8)
Palloja sun pussin lähellä, vastustajan pussin lähellä ei palloja. Kaveri tekee hienon seiftin ja pistää sut ihan jumiin, otat tahallisen foulin silleen että liimaat kiven pakkaan niin että pakka jää sun pussin ja kiven väliin. Vaikka vastus pistää sut takaisin pakkaan pienellä näpyllä niin sulla löytyy aina helppo vastamoovi, vastuksella ei juuri mitään. Voit myös pienellä foulilla tönäistä lisää palloja pussisi suulle.

Toinen tilanne missä on hyvä ottaa tahallinen fouli: Pakka ei ole auennut kauheesti, sun pussin suulla ~3 palloa, vastuksella 2. Oot täysin jumissa liimat pakassa eikä oikein mitään järkevää seiftiä ole alla. Katsot sopivan leikkuun ja työnnät foulilla kiven kiinni aloituspäätyyn esim. pilliksi yhdelle vastuksen palloista mistä se ei voi päästä toisen päälle ja jatkamaan sarjaa. Hyvä pelaaja skippaa usein tämän "houkuttimen" ja pelaa vastaseiftin sun pussin suulla olevista palloista -> pääset ainakin lyömään vaikean tilanteen jälkeen.
Hyviä esimerkkejä. Rupeaa aukeamaan tämä homma. Kiitoksia.
Avatar
buddy
Viestit: 5279
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

On muitakin tilanteita joissa mieluusti otan foulin mutta ne saattaa tulla aika yllättäen. Mieluummin luovutan foulilla yhden pallon ja teen maksimiseiftin kuin yritän ottaa oikean osuman ja pallon kautta saada kivi johonkin tiettyyn inhottavaan paikkaan. Pätee hyvin myös 14.1:ssä. Yleensä tässä on ehtona se, että vastuksen on hyvin vaikea palauttaa kiveä siihen alkuperäiseen minulle inhottavaan paikkaan mun foulin jälkeen. Jos näin ei olisi, en ottaisi foulia vaan yrittäisin ratkaista tilanteen muuten.
Mikko Jäntti
Se kauniimpi Tiusanen
Viestit: 845
Liittynyt: 22:04 04.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Se kauniimpi Tiusanen »

Tulipa mieleen, että näihin pelistrategiajuttuihin löytää usein vastauksen ihan katsomalla, kun huippu-ukkelit pelaavat. Minusta ensin toljottaminen ja sitten kokeileminen on muutenkin hyvä tapa oppia pelaamaan ja pitämään motivaatio korkealla.
-Timo Tiusanen
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

http://www.youtube.com/watch?v=w8vbGa_n ... re=related
Tässä pätkässä tulee paljon virheitä. Taktisia ja vahinkoja. Jos kuuntelee selostajia, niin oppii myös paljon taktiikasta...
Vastaa Viestiin