Alta 100 euron keppi aloittelijalle.

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

Ariva kirjoitti:Samaa ongelmaa itselläkin Callen keppien kanssa. Myöskin mikäli paikalla enemmän porukkaa niin varmasti saa mailan jossa on enemmän muotoja kuin keskiverto naisella tekulla. Itsekin olen vasta aloittelemassa harrastusta. Pelaamassa tulee käytyä suunnilleen kerran viikossa. Riippuu koska saa jonkun houkuteltua lähtemään pelaamaan. Edullisen mailan ostoa olen suunnitellut jo jonkin aikaa. Tietäisi vain millaisen ostaisi. Kokeilemaan mailoja täällä ei pääse oikeastaan missään.

http://www.suomenbiljardimyynti.fi/prod ... cts_id=172 Tämähän olisi yksi ratkaisu liuku ongelmaa mutta näyttää vähä homolta.

http://www.suomenbiljardimyynti.fi/prod ... cts_id=303 Tiedä sitten miten tälläinen toimii. Hintaakin on.
Ensiksi kaikista:
neonkeppejäeimailoja!

Hanskoista ei minulla ole kokemusta, mutta onhan ne hom.... nyt varovasti kommenttien kanssa! Tiedän tällä palstalla olevan monta "hanskamiestä". 8)

Slipstickki ei kyllä toiminut ainakaan minun "lakatpoishiotulla" snookerikepillä, mutta on siitä joitakin positiivisiakin kommentteja kuulunut. Mukava litrahinta tosin :D

Halvassa poolikepissä minulla ei ole koskaan ollut mitään liukumisongelmia. Normaali putsaus silloin tällöin pyyhkeellä on aina riittänyt. Shaftin materiaali on kait se mikä liukuvuuteen vaikuttaa. Kesällä lasikuitu :?: -pinnoitteiset shaftit eivät välttämättä li'u niin hyvin käsien hiotessa hieman.

Osta Orchid.
http://www.suomenbiljardimyynti.fi/prod ... ucts_id=41
Avatar
Pultti
Viestit: 418
Liittynyt: 12:00 09.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pultti »

Ammattikoulun asuntolan "biljardipöydällä" kun 'pelailin' vuosia sitten, niin sielä oli kaksi keppiä mistä valita. Toinen oli kahteen suuntaan kiero puukeppi, josta oli holkkinahka lähes aina halki ja toinen oli lasikuitukeppi, jota ei voinut käyttää ilman kinttaita, kun sai lasikuitutikkuja käsiinsä.

Itellä oli ekana omana keppinä lasikuitusaftinen Eliminaattori. Piti sitten hanskakin hommata, kun se ei ilman luistanut kunnolla, eteenkin kun pelaaminenki jännitti nii että kädet hikosi. Eliminaattorista alkoi pinnoite hilseilemään liitoksen vierestä vähän yli vuoden (väärin)käytön jälkeen. Muutaman kerran kun rakoileva pinnoite hieraisi leukanahkaa, ni piti laittaa keppi myyntiin ja nykyjään onkin puusaftinen keppi.

Tuosta hanskahommasta tuli mieleen.. Pikkupoikana olin joskus poikaporukassa norkoilemassa koulun pihalla, kun talonmies tuli portaille istuskelemaan, sytytti nortin ja kehaisi: "Tuli tuossa annettua akalle sellasta kyytiä, että piti oikeen nortiksi laittaa näin jälkikäteen." "Käytitkö kortsua?", kysäisi eräs vääräsuu porukastamme. "No en helevetissä! Sehän ois kun runkkausta rukkaset kädessä!", vastasi talkkari.

Makuasioista ei pidä kiistellä, mutta varma on aina varmaa. Siksi pelaan edelleen hanska kädessä. (Ja edelleen jännitän pelejä niin että kädet hikoaa..)
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

puuta se on. Tilaa pois.
Myrkky
Viestit: 396
Liittynyt: 12:24 08.10.2006

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Maila........................................................................... SE O KEPPI ****
Matti Kärnä, EBK
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

No on se kumma kun ei uskota että se on keppi!
YLLÄPITO!!! Ariva banniin niinkuin olis jo!
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Viesti Kirjoittaja CFC »

Älkää länkyttäkö, paistit.

Mä oon maksanut omasta MAILASTANI viiskymmentä euroa ja nahasta neljäkymppiä päälle.

Mä nimittelen sitä miten mua huvittaa.
Avatar
buddy
Viestit: 5279
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Mun mielestä alle 200e keppejä voi ihan hyvin sanoa mailoiksi. :lol:
Mikko Jäntti
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Viesti Kirjoittaja CFC »

Onnea loistavasta valinnasta.

Se Orchid on yksi jäätävimmistä kepeistä mitä tuo hintaluokka pitää sisällään. Tai ainakin tämä mun yksilö.

Pieniä vihjeitä:

-Vaihda siihen nahka. Itse käytän Moorin M III:sta.

-Hio ylimääräiset lakat shaftista pois, sanoo ns. ammattilaiset mitä tahansa,
ja pidä se sen jälkeen puhtaana.

Näillä parilla yksinkertaisella tempulla sulla on keppi, joka saa redaattorit kalpenemaan.


Nim: Squirt kunniaan.
Vastaa Viestiin