Kamui vs. Moori

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Mika
Viestit: 500
Liittynyt: 14:42 04.11.2004
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Kamui vs. Moori

Viesti Kirjoittaja Mika »

Mulla taas ihan toisinpäin. Reilu vuosi sitten vaihdatin Kamuin SS:n, toimii loistavasti, ei oo tarvinnu hioa nahkaa/käyttää tippikkiä kertaakaan eikä kiksaa.
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Kamui vs. Moori

Viesti Kirjoittaja Riksa »

No siis Kamuilla kun on black sarja original sarja niin niiden ideat on esim. nyt niin,että kun black on kierreherkempi ja vähän anteeksi antavampi on tällöin joku low def safti sen kanssa yhteensopivampi.
Sitten original sarjassa ehkä sitä tuntumaa hiukka enemmän ja esim sivari ei toimi ihan niin super herkästi eli tällöin sopivuus patas mahdollinen esimjonkun yhden puun saftin kanssa tai ei ihan niin herkän kuten vaikkapa predator 2nd gen.
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Re: Kamui vs. Moori

Viesti Kirjoittaja Riksa »

ja lisätään nyt vielä.

Eli nahkalla ja kiksillä voit vaikuttaa tuntumaan ja kierteisiin ja ennakoihin tänä päivänä huomattavasti enemmän kun aikaisemmin.

Sanotaan esimerkkinä yksipuinen safti missä ei ole minkäänlaista teknologiaa esim. Viking Cues.
Saftin ominaisuuksiin kuuluu siis kohtuu jäykkä tuntuma ja kohtuu reilu deflection eli kierre-ennakko.
Vaihtamalla tähän kyseiseen pelivälineeseen esim. Kamui Black Medium tipin (nahkan) ja maksimoimalla muutoksen kylkeen Kamuin 0.98 / 1.21 chalk (kiksi) muuttuu välineen ominaisuudet ja käyttäytyminen aika huomattavasti alkuperäisestä.

Eli koska nahka on herkempi ja pitää muotonsa kovassakin hitissä, tekee se kierteellä lyömisestä tarkempaa, eli poistaa kierre-ennakkoa ja lisäät tipin päähän Kamuin kiksiä (esimerkiksi nyt kamuin kiksiä, en tiedä onko muilla valmistajilla vastaavaa) poistaa se isolla pidollaan lisää sitä deflectionia.

Tästä käytännön kokemuksia kun vielä tossa viime keväänä pelasin Viking Cuesilla, ei ollu oikee mitään mahista käyttää pitävämpää liitua tai herkempää nahkaa koska olin tottunut siihen, että kepillä pitää ottaa sitä ennakkoa.

Nyt taasen Hybrid kepillä missä safti siis Low Deflection käytössä kokoajan pitävä Kamuin liitu koska se tukee sitä kierre-ennakkomuutta, mutta tasaan vähän fiilistä käyttämällä Original sarjan nahkaa, koska selkärangassa vielä pieni kierre-ennakko on olemassa niin tälläisellä yhdistelmällä kepissä on ihan pieni ennakko, mutta selkeästi kuitenkin siis ns. Low def.

Toivottavasti ymmärsit / avasi vähän, vähän sekavaltahan tämä teksti kyllä vaikuttaa.

-R-
laadidaa
Viestit: 954
Liittynyt: 12:24 30.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kamui vs. Moori

Viesti Kirjoittaja laadidaa »

Täytyy kyllä Talvioo kompata kymppi plus. Siis juuri noin kun vain voi olla.

Mulla on esmes samalta shaftitekijältä ja nimeltämainitsemattomalta tippivalmistajalta versous edelleen käsittämättömänkalliinshaftintekijöiltä ja nimeltämainitsemattomalta tippivalmistajalta, niin yhtäkkiä kaiken tämän jälkeen mulla on kaksi aivan eri tavoin toimivaa shaftia. Tosin itse kokisin eniten eroa laittaa tippien piikkiin, mutku ja sitku niidenki pitäs olla samat :D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink:
Sponsored by Janne Kettunen
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kamui vs. Moori

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Moi, mulla kovin vähän kokemusta näistä mutta pelasin toistakymmentä vuotta perus Jossilla jossa Moorin kova nahka. Nyt oon jonkinverran ja jonkinaikaa treenaillut Mezzillä jossa WD700 safti Moorin M:llä ja tuntuma on jopa kovempi kuin mitä Joss & Moorin kova (Quick vaimikäsenyton)... Hämmästyin itsekin mutta kyllä se vaan näin on.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Avatar
9Ball
Viestit: 1632
Liittynyt: 06:52 19.02.2005

Re: Kamui vs. Moori

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Tommi Lamminaho kirjoitti:Moi, mulla kovin vähän kokemusta näistä mutta pelasin toistakymmentä vuotta perus Jossilla jossa Moorin kova nahka. Nyt oon jonkinverran ja jonkinaikaa treenaillut Mezzillä jossa WD700 safti Moorin M:llä ja tuntuma on jopa kovempi kuin mitä Joss & Moorin kova (Quick vaimikäsenyton)... Hämmästyin itsekin mutta kyllä se vaan näin on.
Johtuu varmaan pitkälle WD700/Joss saftin tapperingin erosta. WD700 lähtee paksunemaan tasaisemmin kun perinteiset amerikan tapperingit ja tekee saftista sellaisen jäykän seipään ja tästä johtuen monet old school pelaajat jotka on tottuneet letkulla työntämään niin eivät välttämättä tykkää tuosta Mezzin tatsista.Itse olen siihen tykästynyt ja nyt 5-6v menty Mezzillä eikä ole tarkoitustakaan vaihtaa.
laadidaa
Viestit: 954
Liittynyt: 12:24 30.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kamui vs. Moori

Viesti Kirjoittaja laadidaa »

Näitä helmiä löytyy vain kahlaamalla SBIL puhutuspalstan archiveja.

Terv. BEM butt with Kamui black medium :lol:
Sponsored by Janne Kettunen
Vastaa Viestiin