Länsi-Vantaan bilisprofessori J.Nykänen esitteli mulle tän backhand-menetelmän jokunen vuosi sitten ja täytyy kyllä sanoo että se hämmästyttävän hyvin toimii. Itse en sitä kuitenkaan peliini oo viittinyt lähteä ottamaan mukaan kun oma Joss alkuperäisellä shaftilla on ollut käytössä hyvät 14 vuotta ja ennakot on suht selkäytimessä, joita kyllä ottaa tarvii

Parallel english tarkoittaa siis periaatteessa kierteen ja ennakon huomioimista jo lyöntiä linjatessa, eli lyöntiin tullaan keppi jo valmiiksi kiven sivuun osoittaen (tässä vaiheessa mä funtsin et mitähän toi Jouni höpisee, miten muuten se sitten pitäis tehdä!). Backhand-hommeli käy niin, että lyönti linjataan keskipokaleikkuun mukaisesti ja vasta kun ollaan lyönnissä alhaalla, kepin linja käännetään sivariksi AINOASTAAN takakättä siirtämällä (periaatteessa koko kropan pitäis kääntyä mukana pelkän siltakäden pysyessä paikoillaan) ja sitten annetaan vaan mennä, ja kuten sanottua, mukiin ne vaan tuntuu melko hyvin uppoavan tällä menetelmällä.
En perehtynyt tähän kuitenkaan paljoa enempää, mutta esim siltakäden etäisyys kivestä ei saa olla tietenkään liian iso tai liika pieni (joista jälkimmäinen ehkä ei oo suomalainen ongelma