Pooliin lisää SM-kisoja???

Ehdotukset ja toiveet

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

Toivomuksia:

-Pool pari SM (käytössä jo muissa lajeissa, Snooker/Kaisa)

-10-pallo SM (käytössä muissa maissa jo pitkään mm. Ruotsi)

-Erikoislajien SM One Pocket/Bankpool SM
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Marko Muukka
Viestit: 1282
Liittynyt: 10:56 05.11.2004
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Muukka »

Golden kirjoitti:Toivomuksia:

-Pool pari SM (käytössä jo muissa lajeissa, Snooker/Kaisa)

-10-pallo SM (käytössä muissa maissa jo pitkään mm. Ruotsi)

-Erikoislajien SM One Pocket/Bankpool SM
Ei vielä ensi kaudella. Mutta mielessä ovat tulevaisuudessa.
Terveisin,

Marko Muukka
Pool lajipäällikkö
Avatar
buddy
Viestit: 5278
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja buddy »

Kari Talvio kirjoitti: Ei vaiskaan, noita voisi jakaa sinne kesäkaudellekin jotain ja syksyn puolelle jotain. Vaan kiire tulee jos meinaa kaikkiin osallistua.
Mun mielestä kesä- ja heinäkuu olisi syytä edelleen pitää "lomakuukausina". On totta että viikonloput aika pinkeässä monilla saleilla, mutta ei kesällä jaksa skabailla :)
Mikko Jäntti
Riksa
Viestit: 2847
Liittynyt: 03:55 24.12.2004

Viesti Kirjoittaja Riksa »

joo kyl kesä täytyy lomailla..
Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

On kyllä totta, että jos Kaisan Aprillikisat ja One Pocketin SM-kisat on samana viikonloppuna niin SE EI KÄY!

Ruotsissa taitaa olla muuten enemmän viikkoja.... Bra Sverige!!

Mut tosiaan SM-skaboja vois olla syksylläkin, why not?

Eiköhän Muukka hoitele paletin kohilleen... Näin uskoisin.
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Tarviiko oikeesti 1-pocketissa & bänkissä pelata SM-kisoja? Kyl niille kisoille varmana yks viikonloppu jostain välistä saattais löytyä, mut kyl se tulee taas entistä kiireisemmäks huipuille, jos niitä kaikkia näihin saa ees tulemaan.

Mä en ainakaan usko että kysyntää on tarpeeks, ja kuten oon aiemminkin ilmaissut, Suomen Mestareita tässä maassa tulee jo nyt ihan tarpeeks monta vuosittain, eikä ihan helpolla sitä statusta pitäis kisoille antaa. Tavoitteena siis säilyttää kyseisen tittelin arvostus ylhäällä.

Parikisat vois olla harkinnan varainen homma, ei siinä mitään ja onhan siitä ollut puhettakin. Sekin kyllä "ehkällä".

Mut eipäs rönsyillä alkuperäisestä, erotellaanpa tää keskusteluaihe omaan ketjuun!
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Golden kirjoitti:Toivomuksia:

-Pool pari SM (käytössä jo muissa lajeissa, Snooker/Kaisa)

-10-pallo SM (käytössä muissa maissa jo pitkään mm. Ruotsi)

-Erikoislajien SM One Pocket/Bankpool SM
Jäin funtsimaan tuota Ruotsiin viittausta. Ei ainakaan tän kauden kalenterissa ole Ruotsissa 10-palloa ollenkaan.

http://svenskabiljardforbundet.se/index ... Itemid=214

Pelataankohan se epävirallisena? Ongelmahan on se ettei virallisia sääntöjä ole ollut olemassa ennen vuoden vaihdetta. 1-pocketissa ja bankissa niitä ei vieläkään ole. Nehän ovat olleet yksittäisten kilpailunjärjestäjien itse määrittämiä sääntöjä.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Eiks one-pockettia ja bankkia vois alussa pitää kesälajeine, sm-kisat vaikka heinäkuussa jonain viikonloppuna? Osallistujamäärästä riippuen noi lajit vois kait vetää yhtenä viikonloppuna,,, jaa no ehkei kuitenkaan..
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

No johan laukas!

Kyseiset lajit kehittävät biljardia Suomessa ja ovat kovassa arvossa USA:ssa. Suomessa myös paljon innostuneita lajien parissa paljon. Bankpoolissa myös Poolin suurin ammattilaisturnaus maailmassa viime vuonna.

Kas kun ei Pyramidin tullessa Suomeen (joka muuten loistava peli)
lauottu samaa.... Onhan näitä mestareita jo tarpeeks ja huiput ei kerkee. Höpö höpö!

Pohjolan Pete ei kysellyt vaan paino kuin häkä! Viime rankingeissa 28 pelaajaa ja voittaja sai 470 euroo. Thats more like it.


Pyris-kisoissa käynyt vähän porukkaa, mut silti yritetään!!!! Haloo!!
Mitä kommenttia Tommi... ei pysty nielee!!!!!

Mitä statusta se on kun voitat SM-kultaa? Kätellään ja annetaan kukkia.
Ei pennin jeesusta saa voittaja esim. 8-pallossa/Streitissä. 9-pallossa sentään saa saman verran kuin Keski-Suomen mestaruudesta vai vähän alle. Eikä telkkariin, eikä päälehtiin juttuja. Niin mitä statusta???? Miks parhaat pelaajat joutuu sit käymään päivätöissä?

Lorkollakin on mitaleita enemmän kuin tarpeeks 14 kultaa. Miks se lopetti?
Varmaan statuksen takia.... Nyt oikeesti kehitystä tähän hommaan.

Veikkaan että tähän ketjuun aukeaa nyt monen sanainen arkku.
Ja sitä oikeastaan toivoisinkin.
Minä voin olla se ketä lyödään puukolla, mutta ei se haittaa.
Uskon kuitenkin että minun idealla on enemmän kannattajia kuin Tommin statushöpinällä.

Mutta jos tuollaista kommenttia tulee kun yritetään kehittää, niin pakkohan tässä on asiaan puuttua.

Nyt niinku oli Tommilta niin xxxxxxx-kommenttia että huhhuh!

Luitko edes itse mitä sepitit?

Lamminaho:

"Kyl niille kisoille varmana yks viikonloppu jostain välistä saattais löytyä, mut kyl se tulee taas entistä kiireisemmäks huipuille, jos niitä kaikkia näihin saa ees tulemaan".


"Mä en ainakaan usko että kysyntää on tarpeeks, ja kuten oon aiemminkin ilmaissut, Suomen Mestareita tässä maassa tulee jo nyt ihan tarpeeks monta vuosittain, eikä ihan helpolla sitä statusta pitäis kisoille antaa. Tavoitteena siis säilyttää kyseisen tittelin arvostus ylhäällä".


Tosi uskottavaa kommenttia lajin ns. eteenpäin viejältä.
Ei noin voi sanoa kukaan. Voin näyttää sulle kun annat mulle noi kisat järkättäväks niin on enemmän pelaajia kuin streitin SM-kisoissa.


Mitä sanoo tähän Suomen biljardikansa?
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

PS. Respect Muukalle. Tekee hyvää duunia.
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Golden kirjoitti:No johan laukas!

Kyseiset lajit kehittävät biljardia Suomessa ja ovat kovassa arvossa USA:ssa. Suomessa myös paljon innostuneita lajien parissa paljon. Bankpoolissa myös Poolin suurin ammattilaisturnaus maailmassa viime vuonna.

Kas kun ei Pyramidin tullessa Suomeen (joka muuten loistava peli)
lauottu samaa.... Onhan näitä mestareita jo tarpeeks ja huiput ei kerkee. Höpö höpö!

Pohjolan Pete ei kysellyt vaan paino kuin häkä! Viime rankingeissa 28 pelaajaa ja voittaja sai 470 euroo. Thats more like it.


Pyris-kisoissa käynyt vähän porukkaa, mut silti yritetään!!!! Haloo!!
Mitä kommenttia Tommi... ei pysty nielee!!!!!

Mitä statusta se on kun voitat SM-kultaa? Kätellään ja annetaan kukkia.
Ei pennin jeesusta saa voittaja esim. 8-pallossa/Streitissä. 9-pallossa sentään saa saman verran kuin Keski-Suomen mestaruudesta vai vähän alle. Eikä telkkariin, eikä päälehtiin juttuja. Niin mitä statusta???? Miks parhaat pelaajat joutuu sit käymään päivätöissä?

Lorkollakin on mitaleita enemmän kuin tarpeeks 14 kultaa. Miks se lopetti?
Varmaan statuksen takia.... Nyt oikeesti kehitystä tähän hommaan.

Veikkaan että tähän ketjuun aukeaa nyt monen sanainen arkku.
Ja sitä oikeastaan toivoisinkin.
Minä voin olla se ketä lyödään puukolla, mutta ei se haittaa.
Uskon kuitenkin että minun idealla on enemmän kannattajia kuin Tommin statushöpinällä.

Mutta jos tuollaista kommenttia tulee kun yritetään kehittää, niin pakkohan tässä on asiaan puuttua.

Nyt niinku oli Tommilta niin xxxxxxx-kommenttia että huhhuh!

Luitko edes itse mitä sepitit?

Lamminaho:

"Kyl niille kisoille varmana yks viikonloppu jostain välistä saattais löytyä, mut kyl se tulee taas entistä kiireisemmäks huipuille, jos niitä kaikkia näihin saa ees tulemaan".


"Mä en ainakaan usko että kysyntää on tarpeeks, ja kuten oon aiemminkin ilmaissut, Suomen Mestareita tässä maassa tulee jo nyt ihan tarpeeks monta vuosittain, eikä ihan helpolla sitä statusta pitäis kisoille antaa. Tavoitteena siis säilyttää kyseisen tittelin arvostus ylhäällä".


Tosi uskottavaa kommenttia lajin ns. eteenpäin viejältä.
Ei noin voi sanoa kukaan. Voin näyttää sulle kun annat mulle noi kisat järkättäväks niin on enemmän pelaajia kuin streitin SM-kisoissa.


Mitä sanoo tähän Suomen biljardikansa?
Aha. Taisin osua arkaan paikkaan. Järjestä toki kisat ja toivon että sulle tulee jengiä sinne, mut pointti oli lähinnä se, et eikai sitä heti ensmäisiin kisoihin SM-statusta anneta. Kyllä kai sitä kilpailutoimintaa voi olla muutenkin?

No, mä en tästä tosiaan ala riitelemään täällä, en ollenkaan. SBiL järjestää muuten SM-kisoja virallisissa kilpailulajeissa, jotka ovat 9-pallo, 8-pallo, 14.1 ja 10-pallo, jossa varmasti joskus myös niitä järjestetään. I rest my case. Hyvässä hengessä, eiks jeh?
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

Kari Talvio kirjoitti:
Tommi Lamminaho kirjoitti: Aha. Taisin osua arkaan paikkaan. Järjestä toki kisat ja toivon että sulle tulee jengiä sinne, mut pointti oli lähinnä se, et eikai sitä heti ensmäisiin kisoihin SM-statusta anneta. Kyllä kai sitä kilpailutoimintaa voi olla muutenkin?

No, mä en tästä tosiaan ala riitelemään täällä, en ollenkaan. SBiL järjestää muuten SM-kisoja virallisissa kilpailulajeissa, jotka ovat 9-pallo, 8-pallo, 14.1 ja 10-pallo, jossa varmasti joskus myös niitä järjestetään. I rest my case. Hyvässä hengessä, eiks jeh?

Tarkoittaakos Tommi nyt että ne 10-pallo SM kisat ovat jo ensikauden asia?
Heh, ei hajuakaan! Enpä ole itse ainakaan asiaa liiemmin ajatellut eikä aiheesta tarkemmin olla juteltu, siksi häilyvä aikamääre. Äkkiseltään, en usko että ainakaan vielä syksyllä pelattaisiin, tai ainakaan ennen kuin lajissa on edes yhdet rankingit järjestetty ja vähän tunnusteltu lajia. Säännötkin saattavat tämän kalenterivuoden jälkeen hieman elää, tarkoitus on että 2008 on testivuosi ja sääntöjä vissiin olis tarkoitus tarkentaa loppuvuodesta jos siihen katsotaan olevan tarvetta.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
Golden
Viestit: 1319
Liittynyt: 15:09 12.11.2004
Paikkakunta: Jyväskylä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Golden »

Jos huiput kerkee.... :lol: :lol: :lol:
"Don't worry baby. I got your money. It's just in action right now." ~ Eric Durbin

SPONSORED BY:

http://www.tigerproducts.com/
http://www.taomtips.com
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Kyllä tarjontaa pitää olla. Mulla on tosin ollu vaikeuksia saada noihin "uusiin lajeihin" treeni kaveria, kun harjoitteleevat niin vähän täällä päin. Bänkki ja one pocket on hyvää vaihtelua ja loistava treeni muoto. Äijät treenaa täällä päin pelkkää ysiä ja varoitteleevat kaikkia pelaamasta "liikaa". Missä välissä ne noita... Sori, meni taas narinaks... Itse kyllä tykkään.
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Viesti Kirjoittaja CFC »

Veho kirjoitti:Mielestäni keravan malli että järjestetään kisat itse toimii ns. erikoislajeissa hyvin ja luulenkin sen saavuttaneen sellaisen suosion että...

Tarkoittaako tuo, että herra Venhonkin nimi lisätään listaan?
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Viesti Kirjoittaja CFC »

Can Playsam kirjoitti:Kyllä tarjontaa pitää olla. Mulla on tosin ollu vaikeuksia saada noihin "uusiin lajeihin" treeni kaveria, kun harjoitteleevat niin vähän täällä päin. Bänkki ja one pocket on hyvää vaihtelua ja loistava treeni muoto. Äijät treenaa täällä päin pelkkää ysiä ja varoitteleevat kaikkia pelaamasta "liikaa". Missä välissä ne noita... Sori, meni taas narinaks... Itse kyllä tykkään.
Toukokuun vika päivä Keravalla löytyy samanhenkisiä ihmisiä. Nimi listaan vaan ja tervetuloa.



nimimerkki: Vaihtelu virkistää.
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Nykyään kerkii kyllä harrastaa bilistä joka muodossa, mut tuo kilpaileminen siellä päin on ongelma. Jos ois palkkatyössä, niin sit ois varmaan toisin päin... Tilanne parantunee tuossa syssymmällä. Kisaillaan tässä vielä nyt muilla, kun omilla ehdoilla. Kiitos kuitenkin kutsusta.
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Sen verran vielä, että kyllä tuon simsalabimin voittaja voi mielestäni itseään one pocketin suomen mestariksi kutsua. Näkyy siellä sen luokan pelimiehet mukana olevan. Kannattais muuten ehkä ajoittaa lähemmäks niitä jenkkien classic kisoja ja vaikka pyytää liitolta lupa titteliin... Tai sitten ihan tylysti laittaa pystiin jotain hienoa. Esim. Finland open champion tjs.
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

P.S. Ja sit sen kans saunaan... ja rail birdin, vai mikä se oli...
Vastaa Viestiin