314 2. Z 2. universal smart shaft. tiger X. tietoutta?

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
OPaivio

Re: 314 2. Z 2. universal smart shaft. tiger X. tietoutta?

Viesti Kirjoittaja OPaivio »

Mä voin suositella tota OB-1 shaftia. Miellyttävämpi, pehmeämpi hitti kuin 314^2. Yhtä vähän, tai jopa vähemmän ennakkoa. Spinniä öbaut yhtä paljon molemmissa. Toi OB-1 on aika taipuisa verrattuna 314^2:seen, joka on mun mielestä hyvä asia. Jotenkin toi 314^2 on tunnottomampi mun makuun. Niin ja OB-1:ssä on miellyttävämpi ääni kun Predassa. Mä vaihdoin n. vuosi sitten tohon OB:hen ja en oo näillä näkymin vaihtamassa takasin.

OB-2 tuli joku aika sitten markkinoille, ja on kuulemma vielä parempi, mutta siin on 11,75mm tippi verrattuna ton ykkösen 12,75 milliseen.

Tuolta plakkariin:

http://www.pro9.co.uk/html/theproshop/m ... P=cat&C=89

OP
Skobe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

:lol:
OPaivio

Mikä siinä Uni-Locissa niin erikoisesti kiehtoo?
9Ball

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

OPaivio kirjoitti:Mikä siinä Uni-Locissa niin erikoisesti kiehtoo?
Onhan se nopea ja käytännöllinen liitos
KV

Viesti Kirjoittaja KV »

9Ball kirjoitti:
Ja kaverilla on 5k1 ja siinä varmaan Uni-Loc.
Sankarilyönti > safety
OPaivio

KV kirjoitti:
9Ball kirjoitti:
Ja kaverilla on 5k1 ja siinä varmaan Uni-Loc.
Joo sitä hän tietysti tarkoitti. Mulla on itsellä Predator-OB-1 -kombo, ja ainut huono puoli on mun mielestä toi Uni-Loc. Se on nopea, mutta koko ajan tulee alitajusesti väännettyä varmistuksia, että se varmaan on kiinni. Mezzi on varmaankin kokeiltava jossain vaiheessa, kun budjetti venyy.
Can Playsam

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Mulla on erittäin todennäköisesti seuraava safti predan fatti. Perustelut: Pehmeällä nahalla ja isolla kitka pinnalla saa paremmin kierrettä hiljaisiin lyönteihin ja meittillä on isot kädet, joten tuntuu muutenkin miellyttävältä suljetussa otteessa... Lisäks tykkään jäykistä safteista. Tämä on kuitenkin vielä pitkälti teoreettista, koska en oo päässy vielä lyömään kyseisellä saftilla.
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
Skobe
Viesti:

Itse pelasin aikaisemmin Universalilla ja nyt olen pari kuukautta pelannut 314 2gen predalla. Vaikken mikään pro olekkaan (tai ehkä juuri siksi) huomasin selkeän eron ennakon otossa. Eli predan oon todennut paremmaksi. Joku asioista oikeasti jotain tietävä sanoi, ettei Universalilla olisi mitään tekemistä predan kanssa (oisko ollut Talvio?).
Skobe
Viesti:

Juu näin on, tarkoitinkin tuossa nimenomaan ennakon otossa olen todennut 314_2 paremmaksi kuin Universalin. Torsti oli jossain striimissä kommentaattorina ja kertoi pelaavansa nykyään Lucasi hybridillä. Vieläpä sellaisella mallilla missä ei ole lainkaan (tai jos on niin, vähän) panostettu low deflectioniin..
Skobe
Viesti:

Delos kirjoitti:
Skobe kirjoitti:Juu näin on, tarkoitinkin tuossa nimenomaan ennakon otossa olen todennut 314_2 paremmaksi kuin Universalin.
Mutta siis millä perusteella määrittelet tän?
Oletan siis, että kun valmistaja pyrkii tekemään low deflection shaftejä, tavoitteena on minimoida tarvittavan ennakon määrä. Eikö näin ole?
Määrittelen 314 kakkosen paremmaksi nimenomaan tällä osa-alueella kuin USS:n oman kokemukseni perusteella.
OPaivio

Delos kirjoitti:
Skobe kirjoitti:Juu näin on, tarkoitinkin tuossa nimenomaan ennakon otossa olen todennut 314_2 paremmaksi kuin Universalin.
Mutta siis millä perusteella määrittelet tän?
Eikös se niin useimmiten mene, että mitä vähemmän ennakkoa, sen parempi. Tietysti joku voi haluta arvioida kymmenen senttiä ennakkoa, mieluummin kuin muutaman millin, mutta varmaankin nopeammin tatsi kehittyy tollaseen pieneen ennakkoon.

OP
Can Playsam

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Sillon muinoinhan laskeskeltiin (tai oikeastaan 9ball laski) minkä verran se kerjen onttous keventää saftin kärkeä ja huomattiin, että paljon enemmän kevenee, kun otetaan painoa pois ulkopuolelta, eli ohennetaan saftia. Sääli. Tykkäisin kovasti minimaalisesta ennakosta, mutta myös paksuutta pitäis löytyä syistä, jotka jo aiemmin mainitsin. Toivottavasti tuote kehittely menee tässä suhteessa vielä eteenpäin.
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä...
9Ball

Viesti Kirjoittaja 9Ball »

Markus kirjoitti:Ennakon oton vähyys helpottaa sivareiden, varsinkin äärisivareiden tähtäyksen hahmottamisessa. Samoin myös sivukierrettä saa kaupanpäälle enemmän, kun tähtäys on suorempaan, eli nahka menee valkoisen lämpi enemmän siihen suuntaan mihin valkoinen lähtee, ja täten nahka pysyy valkoisessa hieman pidempään, mikä vaikuttaa oleellisesti kierteen määrään.
Mikäeli ulkoa muistan oikein,niin Low deflection safteissa se kärjen keventäminen nimenomaan saa sen aikaan,että se kärki väistyy pallosta nopeammin,jolloin se työntää sitä kiveä vähemmän pois linjalta.Eli se nahka pysyy pallossa lyhyemmän aikaa, ei pitempään.Mahdolliseen kierteen määrän tuottamiseen en ota kantaa.Itse koin miellyttävämpänä tatsin suhteen tuon WD700:n ,joka ei lähde läheskään niin holtittoman tuntuisesti siitä pallosta kuin esim Z:ta.
dobermann
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Komee on oksa! :P
OPaivio

turohauva kirjoitti:no nyt oon sitten mezz axi-605 onnellinen omistaja... totuttelua edessä viel :lol:
Sopiiko kysyä notta mistä poistit ja paljonko meni credittejä?
Vastaa Viestiin