Hki:n pooli-pöytien erot

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
illegalizejumpcues
Viestit: 1
Liittynyt: 22:39 13.05.2008
Paikkakunta: 00100

Hki:n pooli-pöytien erot

Viesti Kirjoittaja illegalizejumpcues »

Hei, etsisin lähinnä Heelzingin eri poolipaikkojen pöytien eroja. Jotkut väittää Mascotin vallien antavan mihin sattuu, mutta itse olen mutuillut ainoastaan että siellä on erittäin tiukat pöydät.

Baribaalissa on kivat pöydät ja vallipallot uppoaa helposti. Liian helposti?

Kertoiitteko muita omia kokemuksianne ja "oikeita" totuuksianne eri paikoista ja olosuhteista?

Häppy Gardenin pöydän säkit on avarat ja verat *rumasana* ku... Noh... *rumasana*.

Päälliköt pelais kai vaan Ritzissä, missä kaikki on vimosen päälle?
Avatar
buddy
Viestit: 5279
Liittynyt: 12:58 04.11.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hki:n pooli-pöytien erot

Viesti Kirjoittaja buddy »

illegalizejumpcues kirjoitti:Hei, etsisin lähinnä Heelzingin eri poolipaikkojen pöytien eroja. Jotkut väittää Mascotin vallien antavan mihin sattuu, mutta itse olen mutuillut ainoastaan että siellä on erittäin tiukat pöydät.

Baribaalissa on kivat pöydät ja vallipallot uppoaa helposti. Liian helposti?

Kertoiitteko muita omia kokemuksianne ja "oikeita" totuuksianne eri paikoista ja olosuhteista?

Häppy Gardenin pöydän säkit on avarat ja verat ku... Noh... .

Päälliköt pelais kai vaan Ritzissä, missä kaikki on vimosen päälle?
Mascotin vallit vaan "kiristää" aivan sairaasti eli päällevetojen kanssa on ihan hukassa usein kun vallista lähtevä pallo lähteekin eri suuntaan kuin normisti. Baribalissa on taas niin isot säkit, että vallipallot lurpsahtaa melkein väkisin pussiin, sääli että monessa paikassa pöydät on liian lähellä toisiaan, ainakin tällaiselle karpaasille kuin minä. Ritzissä on muutama pöytä ihan huippukunnossa ja siellä onkin mukava pelata.
Mikko Jäntti
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Hki:n pooli-pöytien erot

Viesti Kirjoittaja Skobe »

illegalizejumpcues kirjoitti:Hei, etsisin lähinnä Heelzingin eri poolipaikkojen pöytien eroja. Jotkut väittää Mascotin vallien antavan mihin sattuu, mutta itse olen mutuillut ainoastaan että siellä on erittäin tiukat pöydät.

Baribaalissa on kivat pöydät ja vallipallot uppoaa helposti. Liian helposti?

Kertoiitteko muita omia kokemuksianne ja "oikeita" totuuksianne eri paikoista ja olosuhteista?

Häppy Gardenin pöydän säkit on avarat ja verat ku... Noh... .

Päälliköt pelais kai vaan Ritzissä, missä kaikki on vimosen päälle?
Metropoolin söörenit on mielestäni helpot pöydät. Isohkot säkit ainakin. Muuten taitaa olla vähän heikossa hapessa useimmat pöydistä. Siinä aulassa oleva pöytä on kireämpi, jossa tykkään pelailla jos vahingossa metropooliin eksyn.

Häppygarden muuten ok. harrastelijan pöydät, mutta ainakin keskisäkeissä on mielestäni sellainen ongelma, että kovaa keskelle säkkiin lyödyt pallot saattavat kimmota pois "takaseinästä" .

Ritzissä kaikki kunnossa.

Mascotin ykkönen kieropieru.

Mitenköhän sen nyt pitäisi olla.... Olen pelannut esim. Ritzin seiskalla, joka pitäisi olla viimoisen päälle kunnossa. Ja sitten olen pelannut Olariuksessa. Jälkimmäisen vallit ovat tehty jostain trampoliini kumista. Kaikki vallipomput karkaavat kymmeniä senttejä siitä mihin olen tottunut. Ei sellaista ole esim. biljardiespoossa tai ritzissä. Pitäisikö vallien oikeasti olla niin kovia vai hieman periksi antavia?
Can Playsam
Viestit: 1291
Liittynyt: 17:53 23.02.2008
Paikkakunta: petonen

Viesti Kirjoittaja Can Playsam »

Kuopion söreneihin asensivat sellaiset flipperivallit, että karkuun... Kannattaa varmaan olla tarkkana, kun asentaa uudet vallit ja "päivittää" pussin kireydet samalla. Paha olla takaa päin viisas, mut jos näin olis kuopiossa tehty, saatettais täällä pelata ykös divarin kisoja ja äijät kans...
JereA
Viestit: 25
Liittynyt: 16:37 07.01.2008

Viesti Kirjoittaja JereA »

Coronaan ei sitten näköjään tarvi meikäläisen ainakaan mennä. Huonot pallot, ihan hirveä keppi ja se hinta! Pallottelin reilun tunnin yksinäni ja siitä ilosta piti pulittaa 11€, joka sekin piti tingata alaspäin kolmekymmentä senttiä, kun alunperin olis hinta ollu 11,30€. En oo ikuna maksanu noin paljon yksinpelaamisesta. Pöydästä ei ollut kyllä mitään pahaa sanottavaa, toimi hyvin eikä ollu kuin yhdessä päätyvallissa yksi kuollut kohta.
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Kävin katsomassa miten maa makaa vanhassa Villa de Cesarissa (Lassila). Paikan nimi on muistaakseni Haagan Krouvi ja vanhat Beta Matchit on omilla paikoillaan. Mikää ei ole muuttunut. Ei edes verat. Nyt mä kyllä liioittelen, verat ovat muuttuneet. Ne on huonommassa kunnossa kuin aiemmin ja aika paljon likaisemmat. Pallot pyörii jyristen (niin kolhitut). Mutta Betan nopeus yllätti taas. Minkälainen tää on uudella veralla ja kiiltävillä palloilla. Mikä ihme tekee Betasta niin nopean? Kivilevy? Vallit eivät ole näissä laveteissa kovin nopeat, mutta pöytä on mun mielestä kiusallisen nopea suhteessa säälittävän heikkoon verkaan ja golfpalloa muisuttavaan kiveen nähden.
Avatar
dobermann
Viestit: 1910
Liittynyt: 22:16 04.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dobermann »

Ja ai niin. Baccaraan on tulossa uudet pöydät. Lähiaikoina. En ole töissä siellä vaikka usein pyyhinkin pöytiä.

PS. Vinkki pelimiehille (miksei naisillekin) Naif on leikkuussa! :roll:
Skobe
Viestit: 1822
Liittynyt: 11:06 02.11.2005
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skobe »

dobermann kirjoitti:Kävin katsomassa miten maa makaa vanhassa Villa de Cesarissa (Lassila). Paikan nimi on muistaakseni Haagan Krouvi ja vanhat Beta Matchit on omilla paikoillaan. Mikää ei ole muuttunut. Ei edes verat. Nyt mä kyllä liioittelen, verat ovat muuttuneet. Ne on huonommassa kunnossa kuin aiemmin ja aika paljon likaisemmat. Pallot pyörii jyristen (niin kolhitut). Mutta Betan nopeus yllätti taas. Minkälainen tää on uudella veralla ja kiiltävillä palloilla. Mikä ihme tekee Betasta niin nopean? Kivilevy? Vallit eivät ole näissä laveteissa kovin nopeat, mutta pöytä on mun mielestä kiusallisen nopea suhteessa säälittävän heikkoon verkaan ja golfpalloa muisuttavaan kiveen nähden.
Onhan niitä verkoja tuunattu oikein viimeisen päälle siellä Villassa. Reikä verassa ja repsottava keskisäkki on paikattu oikein toimistoteipillä :shock: :lol: Kummaa puuhaa, viimeksi kun itse kävin siellä, niin seinällä ei ollut edes yhtään ehjää salikeppiä.

Minkälainen on muuten tuo Chaplinin hintataso (biliksen siis)?
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Viesti Kirjoittaja CFC »

Mä lupaan mennä vielä jossain vaiheessa käymään tuolla Chaplinissa. Saatte sitten ainakin kolmannen mielipiteen. Jossei jopa neljännen.
Vastaa Viestiin