Fenolikärjen vaihto?

Poolbiljardiin liittyvä keskustelu (säännöt, välineet, kilpailutoiminta yms.)

Valvojat: Tube, Johnny Boyh, Markku Ryytty, Tommi Lamminaho

Vastaa Viestiin
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Uskoisin, että Talvion Kari pystyy siihen. Kysy siltä, tossa olis yhteystietoja:


Pool Garden
Sammonkatu 44, 33540 Tampere
puh. +358 50 326 1660
Sähköposti: sali@poolgarden.com
Internet-sivut: www.poolgarden.com
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Re: Fenolikärjen vaihto?

Viesti Kirjoittaja CFC »

Petski kirjoitti:Joo elikkäs ostin tossa jokunen kuukaus sitten tommosen Furyn J/B kepin ja nyt sit huomasin ykspäivä et fenolipäästä on pala murtunut. Elikkä voiko noita tippejä tilata jostain vai joudunko ostamaan uuden saftin, pari tuttua on kyllä sanonu et noita tippejä ei voi vaihtaa mut ajattelin tarkistaa vielä täältä.

Mulla on ihan sama homma. Kolmas shafti pitäs laittaa breikkeriin tilaukseen ja jengi itkee onko nuo kulutustavaraa vaiko ei?
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Re: Fenolikärjen vaihto?

Viesti Kirjoittaja CFC »

PasiZ kirjoitti:
CFC kirjoitti:
Petski kirjoitti:Joo elikkäs ostin tossa jokunen kuukaus sitten tommosen Furyn J/B kepin ja nyt sit huomasin ykspäivä et fenolipäästä on pala murtunut. Elikkä voiko noita tippejä tilata jostain vai joudunko ostamaan uuden saftin, pari tuttua on kyllä sanonu et noita tippejä ei voi vaihtaa mut ajattelin tarkistaa vielä täältä.

Mulla on ihan sama homma. Kolmas shafti pitäs laittaa breikkeriin tilaukseen ja jengi itkee onko nuo kulutustavaraa vaiko ei?
Myy rikkinäiset mulle? maksan hintaa niistä, ok?

Saloon on matkaa. Jos sä tuut käymään Kalliossa niin saat toki shaftin halvalla.
CFC
Viestit: 1001
Liittynyt: 13:44 04.03.2006

Viesti Kirjoittaja CFC »

Vastasin.
laadidaa
Viestit: 954
Liittynyt: 12:24 30.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fenolikärjen vaihto?

Viesti Kirjoittaja laadidaa »

T_White kirjoitti:
Itse vaihdoin hypäriin synteettisen nahan rikkoutuneen fenolin tilalle, ja toimii! Synteettisen nahan hinta pyörii 4e. tietämillä. Sorvaa tai leikkaa fenolista vain se pyöreä osa pois, hio tasaiseksi ja liimaa synt. nahka siihen.
Ps. ja on sitten laillinen varmasti missä tahansa kisassa, esim: Edesmenneen IPT:n säännöt kielsivät fenolit, mutteivat tällaista viritystä, joka on mielestäni parempi kuin todella liukas fenoli.
Mistä noita "synteettisiä" nahkoja kannattaa lähteä hakemaan, kun omassa J/B:ssä oleva nahkatippi on ihan slut ja pitäisi vaihtaa ja fenolia en viitsisi ihan sentään laittaa.

Vai ajaako esim Moorin Fast/Hard, joka omasta mielestäni ei paljoa ensituntumalta fenolista jälkeen jää, saman asian ?
Sponsored by Janne Kettunen
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Fenolikärjen vaihto?

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

laadidaa kirjoitti:
T_White kirjoitti:
Itse vaihdoin hypäriin synteettisen nahan rikkoutuneen fenolin tilalle, ja toimii! Synteettisen nahan hinta pyörii 4e. tietämillä. Sorvaa tai leikkaa fenolista vain se pyöreä osa pois, hio tasaiseksi ja liimaa synt. nahka siihen.
Ps. ja on sitten laillinen varmasti missä tahansa kisassa, esim: Edesmenneen IPT:n säännöt kielsivät fenolit, mutteivat tällaista viritystä, joka on mielestäni parempi kuin todella liukas fenoli.
Mistä noita "synteettisiä" nahkoja kannattaa lähteä hakemaan, kun omassa J/B:ssä oleva nahkatippi on ihan slut ja pitäisi vaihtaa ja fenolia en viitsisi ihan sentään laittaa.

Vai ajaako esim Moorin Fast/Hard, joka omasta mielestäni ei paljoa ensituntumalta fenolista jälkeen jää, saman asian ?
Hypärimielessä fenoli on paras. Itellä erillinen breikkikeppi, jossa Moorin Hard-tippi. Ja toimii!

Toi Hardi kestää muuten paukuttelua vuosikaudet, toisin kuin medium. Eli ihan kannattava sijoitus.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Fenolikärjen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

jaolsten kirjoitti:
laadidaa kirjoitti:
T_White kirjoitti:
Itse vaihdoin hypäriin synteettisen nahan rikkoutuneen fenolin tilalle, ja toimii! Synteettisen nahan hinta pyörii 4e. tietämillä. Sorvaa tai leikkaa fenolista vain se pyöreä osa pois, hio tasaiseksi ja liimaa synt. nahka siihen.
Ps. ja on sitten laillinen varmasti missä tahansa kisassa, esim: Edesmenneen IPT:n säännöt kielsivät fenolit, mutteivat tällaista viritystä, joka on mielestäni parempi kuin todella liukas fenoli.
Mistä noita "synteettisiä" nahkoja kannattaa lähteä hakemaan, kun omassa J/B:ssä oleva nahkatippi on ihan slut ja pitäisi vaihtaa ja fenolia en viitsisi ihan sentään laittaa.

Vai ajaako esim Moorin Fast/Hard, joka omasta mielestäni ei paljoa ensituntumalta fenolista jälkeen jää, saman asian ?
Hypärimielessä fenoli on paras. Itellä erillinen breikkikeppi, jossa Moorin Hard-tippi. Ja toimii!

Toi Hardi kestää muuten paukuttelua vuosikaudet, toisin kuin medium. Eli ihan kannattava sijoitus.
Moorin hard tai quick vai fast vai miks niitä kutsutaankaan ei ihan vastaa just hyppyominaisuuksissa fenolia. On se silti viel sen verran pehmeempi. Itsellä pelikepissä sellainen enkä sillä kyl kykene pomppimaan. Mut "paukuttelua" kestää joo, aloin käyttämään quick/hard/fastia pelikepissä joskus vuonna -99 ja tähän mennessä on kerran pitäny vaihtaa. Ei paha :wink: Toki on kova mut kehittää tatsia huimasti.
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
laadidaa
Viestit: 954
Liittynyt: 12:24 30.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tippiä

Viesti Kirjoittaja laadidaa »

Kari Talvio kirjoitti:Jos et fenolia halua, niin tuo Tigerin tekemä laminated Jump Tip on ihan hyvä vaihtoehto ja tuntuis toimivankin.

Niitäkin hyllyssä.

On tullut myös noita fenolin korjauksia/vaihtoja tehtyä runsaasti.

Breakkerissä tuo Tommin mainitsema Moorin Quick on oiva vaihtoehto, hypärinä ei toimi kovin hyvin.
Taidan omien arvioiden ja teidän suositusten mukaisesti iskeä sen Moorin kovimman palan kepin kärkeen, kun alotuksessa tykkää jonninmoisesta kontrollista. Mulla on varsinaista pomppimista varten vielä erillinen Krugerin hypäri, mihin olen ollut tosi tyytyväinen. Tuota J/B keppilöä käytän nykyään vain aloituksiin joten moori siihen.
Sponsored by Janne Kettunen
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Tippiä

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

laadidaa kirjoitti:
Kari Talvio kirjoitti:Jos et fenolia halua, niin tuo Tigerin tekemä laminated Jump Tip on ihan hyvä vaihtoehto ja tuntuis toimivankin.

Niitäkin hyllyssä.

On tullut myös noita fenolin korjauksia/vaihtoja tehtyä runsaasti.

Breakkerissä tuo Tommin mainitsema Moorin Quick on oiva vaihtoehto, hypärinä ei toimi kovin hyvin.
Taidan omien arvioiden ja teidän suositusten mukaisesti iskeä sen Moorin kovimman palan kepin kärkeen, kun alotuksessa tykkää jonninmoisesta kontrollista. Mulla on varsinaista pomppimista varten vielä erillinen Krugerin hypäri, mihin olen ollut tosi tyytyväinen. Tuota J/B keppilöä käytän nykyään vain aloituksiin joten moori siihen.
Hyvä päätös! 8)
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
jaolsten
Viestit: 2265
Liittynyt: 15:51 09.02.2007
Viesti:

Re: Tippiä

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

T_White kirjoitti:
laadidaa kirjoitti:
Kari Talvio kirjoitti:Jos et fenolia halua, niin tuo Tigerin tekemä laminated Jump Tip on ihan hyvä vaihtoehto ja tuntuis toimivankin.

Niitäkin hyllyssä.

On tullut myös noita fenolin korjauksia/vaihtoja tehtyä runsaasti.

Breakkerissä tuo Tommin mainitsema Moorin Quick on oiva vaihtoehto, hypärinä ei toimi kovin hyvin.
Taidan omien arvioiden ja teidän suositusten mukaisesti iskeä sen Moorin kovimman palan kepin kärkeen, kun alotuksessa tykkää jonninmoisesta kontrollista. Mulla on varsinaista pomppimista varten vielä erillinen Krugerin hypäri, mihin olen ollut tosi tyytyväinen. Tuota J/B keppilöä käytän nykyään vain aloituksiin joten moori siihen.
Hyvä- ja kallis päätös. 4e:lla olisit päässyt samaan lopputulokseen synteettisenä :) Ps. Kari, mitä tuo Tiger Jump Tip kustantaa?
Kuten Lampparin kanssa jo todettiin, Tuo Moori kestää ikuisuuden, ja tatsikin on jäätävä. Rahoille saa varmasti vastinetta. Jos Timi pyydät kiltisti, saat testata seuraavissa divarikisoissa :wink:
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
Tommi Lamminaho
Viestit: 3898
Liittynyt: 20:04 27.10.2004
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tippiä

Viesti Kirjoittaja Tommi Lamminaho »

T_White kirjoitti:
laadidaa kirjoitti:
Kari Talvio kirjoitti:Jos et fenolia halua, niin tuo Tigerin tekemä laminated Jump Tip on ihan hyvä vaihtoehto ja tuntuis toimivankin.

Niitäkin hyllyssä.

On tullut myös noita fenolin korjauksia/vaihtoja tehtyä runsaasti.

Breakkerissä tuo Tommin mainitsema Moorin Quick on oiva vaihtoehto, hypärinä ei toimi kovin hyvin.
Taidan omien arvioiden ja teidän suositusten mukaisesti iskeä sen Moorin kovimman palan kepin kärkeen, kun alotuksessa tykkää jonninmoisesta kontrollista. Mulla on varsinaista pomppimista varten vielä erillinen Krugerin hypäri, mihin olen ollut tosi tyytyväinen. Tuota J/B keppilöä käytän nykyään vain aloituksiin joten moori siihen.
Hyvä- ja kallis päätös. 4e:lla olisit päässyt samaan lopputulokseen synteettisenä :) Ps. Kari, mitä tuo Tiger Jump Tip kustantaa?
Noh, ei kai sitä kalliina voi pitää jos nyt kustannukset olis ollu mulla 2x20€ viimeisen kohta 10 vuoden aikana............. 8)
Tommi Lamminaho
Hallituksen jäsen SBiL, EPBF
laadidaa
Viestit: 954
Liittynyt: 12:24 30.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tippiä

Viesti Kirjoittaja laadidaa »

T_White kirjoitti: Menipä melkein minuutilleen :) Arvaatko kenen suosituksesta laitoin joskus Moorin ;) On kyllä loistava "varakeppi" jos varsinaiseen skepaan äkkiseltään jotain tulisi, pystyy siis palaamaan ihan OK. Mut laadidaa:lla ei olekaan varmaan tuollaista breikkeriä, varsinainen Breikkeri ei ihan samoihin yllä peliominaisuuksiltaan... Paitsi, jos laittaa kunnon shaftin siihen, niinkuin nyt "muoti-ilmiönä" näkee monilla huippupelaajilla, Buttina Predator II tms. Breikkibutti, ja shaftina joku Z, 314/2 tms.
Osu ja uppos. Toi mun J/B on noita wanhan kaartin vehkeitä eli musta puurunkoinen hiilikuitupinnalla jäykistetty Eliminator joka joustaa ehkä hieman terästä enämpi :-)

Ai että noinkin letkuilla, kuin Z tai 314 jotkut aloittelee. No mikäs siinä.

Mulla on tällä hetkellä pelikepissä (Schuler JJ shaftit) toisessa Moori medium ja toisessa Hard, enkä oikein vielä ole osannut päättää kumpi parempi. Aika näyttää. Aiemmin olen käyttänyt triangeleja ja Talismanin WB mediumia, mutta kyllä Moori on kieltämättä hintansa väärti. Pitävät muotonsa paremmin kuin edelliset ja sitäkin kautta lisää pelitunteja hintaa kompensoimaan.
Sponsored by Janne Kettunen
Vastaa Viestiin